Empire Total War: Porady ogólne
Aktualizacja:
Porady ogólne
1. W pierwszej kolejności proponuję rozwijać te technologie, dzięki którym otrzymujesz dostęp do lepszych budowli (farm, fabryk, szkół, itd.). Do takich technologii należą bagnety, usprawnienia w hodowli i niektóre idee (np. utylitaryzm). Mówiąc krótko, są to wszystkie te technologie, które w drzewku osiągnięć znajdują się maksymalnie po lewej stronie.

Dlaczego te usprawnienia są takie ważne? Jak wspomniałem, umożliwiają one konstruowanie nowych struktur, te zaś podnoszą prestiż Twojego państwa i umożliwiają prowadzenie badań nad kolejnymi technologiami. To w dużej mierze dzięki nim Twój kraj może się stabilnie rozwijać.
2. Ośrodki naukowe, w których prowadzone są badania nad nowymi technologiami, to miejsca, które są bardzo chętnie atakowane przez wrogie nacje. Jeśli jesteś w stanie wojny z którymś ze swoich sąsiadów, lepiej wyślij do swoich placówek badawczych 2-3 oddziały, by stawić czoła przeciwnikowi.
3. Liczę, że w trakcie zabawy wykażesz się rozsądnym myśleniem, ale na wszelki wypadek napiszę - nie ma sensu rozwijać tych technologii, których nie planujesz wykorzystywać. Jeśli Twój kraj jest odcięty od morza i nie zanosi się, żeby wkrótce sobie wywalczył do niego dostęp, odłóż rozwój marynarki na później.
4. Ponieważ bitwy lądowe z wykorzystaniem muszkieterów są nieodłącznym elementem teoretycznie każdej kampanii, dobrze jest wyposażyć swoich strzelców w szereg usprawnień przygotowanych specjalnie dla nich. W pierwszej kolejności musisz im zapewnić bagnety tulejowe (Ring Bayonet) lub nasadkowe (Socket Bayonet) zamiast szpuntowych (Plug Bayonet). Ponadto bardzo przyda Ci się też ostrzał szeregami (Fire by Rank) i czworobok (Square Formation). Oczywiście nie bagatelizuj rozwoju przemysłowego i rolniczego - on również jest ważny, aczkolwiek nie ma tutaj jakichś szczególnie ważnych technologii do natychmiastowego opracowania.
5. Do skutecznego rozwijania technologii potrzebni są agenci, tzw. dżentelmeni. Wznoś w miastach ośrodki kulturowo-naukowe (akademie, obserwatoria, itd.), by zapewnić sobie stały przyrost liczby inteligentów. Umieszczaj ich w ośrodkach naukowych, by wspomagali rozwój i wdrażanie nowych technologii.

Komentarze czytelników
Hej, wiek ktoś może w jakim pliku można zmienić warunki zwycięstwa?
Tak jak to było w innych total warach.
Czy wie ktoś dlaczego austriacka piechota liniowa liczy sobie w jednym oddziale 150 ludzi, a moje oddziały piechoty liniowej (Rzeczpospolita Polska) liczą 120?
Nie wiem czy wiesz misiu ale husaria to jest ciężka jazda bo ma na sobie jakakolwiek zbroje/opancerzenie tym ciężka się charakteryzuje. Jeśli opancerzenie konia świadczy o tym czy jest lekka czy ciężka to wychodzi że ostatnią ciężka byli gottycy rycerze. Najszybsza nie była bo konie super paszy nie dostawały. Ciężka z nazwy wskazuje że uderzenie boli co u husarii widać. Inna ciężka jazda są karasjerzy ale też nie mieli " zbroi na koniu "
Hahaha! Husaria Ciężką jazdą? hahaha! Ludzie w życiu większej bredni nie słyszałem! Gdyby to była Ciężka jazda to nie byłaby najszybszą i najbardziej sprawną jazdą świata! Nie była t ani lekka ani tym bardziej ciężka jazda! Gdyby była Ciężka koń miałby jakiekolwiek uzbrojenie pomijając jego głowę a gdyby była lekką husarz nie miałby takie zbroi jaką miał.
xD Jesteś jakiś głupi, czy co? Konie nie muszą byc zbroi, aby zaliczać się do ciężkiej jazdy. Przykładowo konie kirasjerów, którzy byli ciężką jazdą, nie miały zbroi.
Serio zastanów się zanim piszesz takie idiotyzmy.
Aj sorki pomyliło mi się.Bo kiedy pisałem tego posta pisałem na innym komputerze i nie miałem dostępu do Empire,a coś tam pomyślałem skoro są Maraci muszę być też Mogołowie.Sorki.
Zapomniałeś o Imperium Mogołów(Wielka Kampania).
oo to ta gra już działa czy dalej wersja beta testowana na użytkownikach za ich pieniądze??
Pomyliłeś chyba huzarów z husarią. Huzarzy to jazda lekka, a husaria ciężka. I husarii oprócz RP raczej nikt nie powinien mieć.
Zaraz Zaraz a przecież mówili że huzarze będą najpotężniejszą konnicą w grze a pisze tak
"Hussars (huzarzy)
Opis: dość słaba konnica nadająca się do szarż, których celem jest kiepska piechota (np. lekka piechota, milicja). Huzarzy to dość liczna jednostka (60), więc może atakować nawet spore jednostki. Wroga artyleria i dezerterujący przeciwnicy to również dobry cel dla huzarów.
Armie: Austria, Prusy, Rosja, Rzeczpospolita Polska, Wielka Brytania"
Szkoda tylko że na razie jest on niedostępny dla wszystkich, piszę na razie, bo jest przedpremierowy, tak więc czekam na uaktywnienie :)
Powtórzę się, no ale warto...
Strasznie, ale to strasznie czekałem na ten poradnik i po cicho liczyłem, że napisze go Sandro. Świetna robota, bardzo rozbudowany, już pobieram. Co jak co, ale Sandro robi jedne z najlepszych, jak nie najlepsze, poradników. ;)
GJ Sandro!
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
