Empire Total War: Budowa

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Budowa

Stolice regionów

Wznoszenie i rozwój miast możliwy jest wtedy, gdy stawiasz w nich nowe budynki. Na samym początku nie masz zbyt wielkich możliwości budowlanych. Siedziba administracji (i ew. fortyfikacje) to bardzo często jedyny obiekt, jaki możesz sobie wznieść na samym początku.

Można powiedzieć, że są to najbardziej podstawowe budowle, jakie można zbudować w mieście - Budowa | Zarządzanie regionami w Empire Total War - Empire: Total War - poradnik do gry

Można powiedzieć, że są to najbardziej podstawowe budowle, jakie można zbudować w mieście. Klikając prawym przyciskiem na ikony budynków dowiesz się, co daje wzniesienie każdego z nich. Na ten przykład, budowle administracyjne zwiększają wpływy z podatków, podnoszą zadowolenie mieszkańców i pozwalają szkolić słabą piechotę.

Każdy budynek ma kilka poziomów rozbudowy. Każdy kolejny przeważnie poprawia statystyki poprzedniego, tak więc jeśli Gmach państwowy dodaje 4% bonusu do podatków, to znajdujący się poziom wyżej Pałac gubernatora daje 6%.

Przy niskich podatkach i wysokiej zamożności miejscowości szybko się rozrastają, oddając Ci do dyspozycji nowe parcele budowlane, na których możesz wznosić obiekty kulturalne, koszary, admiralicje i odlewnie dział.

Miasto z maksymalną liczbą działek budowlanych. - Budowa | Zarządzanie regionami w Empire Total War - Empire: Total War - poradnik do gry
Miasto z maksymalną liczbą działek budowlanych.

Buduj to, co Ci jest akurat potrzebne:

1. jeśli prowadzisz wojnę, to na granicach pobuduj akademie wojskowe i fabryki armat.

2. w głębi państwa inwestuj w budynki kulturalne, bo dzięki nim podnosi się zadowolenie ludzi i prestiż Twojego państwa. Ponadto, najwyższe poziomy budynków kulturalnych (akademia, obserwatorium) pozwalają rekrutować dżentelmenów.

3. postaraj się o co najmniej jedną admiralicję i jej ulepszenia. Dzięki tego typu budowlom można opracowywać technologie związane z marynarką wojenną. Ponadto, admiralicje podnoszą prestiż Twojego państwa.

Zwróć też uwagę na czerwone paseczki na obrazku powyżej. Oznaczają one, że dany budynek jest uszkodzony i nie spełnia swojej funkcji. Naprawy sporo kosztują, lecz w wielu wypadkach okazują się niezbędne.

Mniejsze miejscowości

W rozwijających się regionach powstają małe miejscowości. Ich wzrost jest uzależniony od zamożności regionu i wysokości narzuconych nań podatków.

Na karcie regionu możesz sprawdzić, za ile tur na mapie pojawi się kolejne miasteczko. - Budowa | Zarządzanie regionami w Empire Total War - Empire: Total War - poradnik do gry
Na karcie regionu możesz sprawdzić, za ile tur na mapie pojawi się kolejne miasteczko.

W tych miejscowościach można budować różnego rodzaju budowle. Można je podzielić na cztery rodzaje:

1. ośrodki naukowe (szkoły, uczelnie) - umożliwiają rozwój technologiczny i szkolą dżentelmenów;

2. ośrodki rozrywkowe (zajazdy, ogrody) - szkolą hulaków, zwiększają zadowolenie;

3. ośrodki przemysłowe i rolnicze (farmy, tartaki, kopalnie) - generują dochody, poprawiają zamożność obywateli wspomagają technologię;

4. ośrodki religijne (kościoły, seminaria) - zwiększają zadowolenie, szkolą kapłanów, wspomagają nawracanie ludności.

Od Ciebie zależy, jaki budynek powstanie w danym miejscu - Budowa | Zarządzanie regionami w Empire Total War - Empire: Total War - poradnik do gry

Od Ciebie zależy, jaki budynek powstanie w danym miejscu. Każdy z tych ośrodków jest ważny, ale nie w takim samym stopniu. Średniej wielkości państwo powinno mieć 3-4 placówki naukowe, natomiast pozostałe typy budowli powinno się budować orientacyjnie w następujących proporcjach:

Ośrodki rozrywkowe - 15%

Ośrodki przemysłowe - 80%

Ośrodki religijne - 5%

Radzę co turę przeglądać sobie miejscowości w poszukiwaniu takich, w których nic nowego się nie buduje. Im szybciej wzniesiesz budowle najwyższego poziomu, tym lepiej dla Ciebie.

WAŻNE! Budynki oświatowe są najczęściej pierwszym celem Twoich najeźdźców. Wojsko wchodzące do drobnych miejscowości plądruje je, uniemożliwiając znajdujących się w nich budynkom normalne działanie. W przypadku ośrodków technologicznych jest to o tyle ważne, że rozwój nowych usprawnień musi się odbywać w miarę możliwości bez żadnych przerw. W rejonach zapalnych umieszczaj drobne grupki wojska do obrony swoich miejscowości.

Pamiętaj też, że jeśli jakiś budynek nie jest Ci potrzebny, możesz go wyburzyć i w następnej turze wznieść zamiast niego coś innego.

Budowa portów

Jeżeli miejscowość znajduje się nad morzem, możliwa stanie się budowa portu rybackiego, kupieckiego lub wojskowego.

Porty kupieckie są najważniejsze, gdyż pozwalają osiągać ponadprzeciętne dochody. Staraj się budować je często, najlepiej w miejscach z ułatwionym dostępem do dużych zbiorników wodnych (wszystkie oceany, Morze Śródziemne, Morze Północne, Zatoka Meksykańska). Dzięki temu łatwiej utworzyć szlak handlowy z innym państwem, a budowane w portach kupieckich statki handlowe mają ułatwiony dostęp do kolonii.

Porty rybackie są mało popularne, gdyż populację spokojnie można wyżywić z farm wznoszonych w głębi lądu. Jeśli jednak jakiś region jest mało zamożny i cierpi na niedobór żywności, możesz się pokusić o zbudowanie portu rybackiego. Osobiście buduję je bardzo rzadko (ustępują portom kupieckim)

Stocznie wojskowe służą przede wszystkim do budowania wielkich jednostek o charakterze militarnym. Przeważnie nie trzeba ich wielu. 3-4 na Europę lub Amerykę zawsze wystarczało mi w zupełności. Dobrze by było, gdyby stocznie znajdowały się blisko granic Twojego państwa, a więc nie w zatokach i wewnętrznych morzach (Morze Czarne można stosunkowo łatwo opanować w całości, zwłaszcza jak się gra Rosją). Dzięki temu możliwe jest szybkie wysłanie statków do walki lub desantu.

Infrastruktura

Innymi słowy - drogi. Nie są może aż tak ważne jak budowle w miastach i miasteczkach, ale jeżeli jesteś przy forsie, nie żałuj wydać jej na wybrukowanie tras w najważniejszych regionach. Każdy kolejny poziom dróg zwiększa przychody, szybkość poruszania się armii (o ile chodzą właśnie tymi drogami, a nie polami), a w przypadku najwyższego poziomu otrzymujesz również bonus do prestiżu kraju.

1 - Budowa | Zarządzanie regionami w Empire Total War - Empire: Total War - poradnik do gry
Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne
2009-04-12
08:15

Bodokan Senator

Pomyliłeś chyba huzarów z husarią. Huzarzy to jazda lekka, a husaria ciężka. I husarii oprócz RP raczej nikt nie powinien mieć.

Komentarz: Bodokan
2009-04-12
14:40

zanonimizowany542039 Legionista

a to sory

Komentarz: zanonimizowany542039
2009-04-14
10:59

Nroht Centurion

😁

oo to ta gra już działa czy dalej wersja beta testowana na użytkownikach za ich pieniądze??

Komentarz: Nroht
2009-05-02
13:53

zanonimizowany617825 Konsul

Zapomniałeś o Imperium Mogołów(Wielka Kampania).

Komentarz: zanonimizowany617825
2009-05-06
22:59

Sandro Legend

Sandro

Danewcieło - coś mnie ominęło? Nowy patch odblokował Imperium Mogołów?

Komentarz: Sandro
2009-05-09
18:07

zanonimizowany617825 Konsul

Aj sorki pomyliło mi się.Bo kiedy pisałem tego posta pisałem na innym komputerze i nie miałem dostępu do Empire,a coś tam pomyślałem skoro są Maraci muszę być też Mogołowie.Sorki.

Komentarz: zanonimizowany617825
2014-12-23
13:41

zanonimizowany1056840 Junior

Hahaha! Husaria Ciężką jazdą? hahaha! Ludzie w życiu większej bredni nie słyszałem! Gdyby to była Ciężka jazda to nie byłaby najszybszą i najbardziej sprawną jazdą świata! Nie była t ani lekka ani tym bardziej ciężka jazda! Gdyby była Ciężka koń miałby jakiekolwiek uzbrojenie pomijając jego głowę a gdyby była lekką husarz nie miałby takie zbroi jaką miał.

Komentarz: zanonimizowany1056840
2015-02-22
04:08

HedSzort Junior

😁

Nie wiem czy wiesz misiu ale husaria to jest ciężka jazda bo ma na sobie jakakolwiek zbroje/opancerzenie tym ciężka się charakteryzuje. Jeśli opancerzenie konia świadczy o tym czy jest lekka czy ciężka to wychodzi że ostatnią ciężka byli gottycy rycerze. Najszybsza nie była bo konie super paszy nie dostawały. Ciężka z nazwy wskazuje że uderzenie boli co u husarii widać. Inna ciężka jazda są karasjerzy ale też nie mieli " zbroi na koniu "

Komentarz: HedSzort
2015-09-19
12:30

Kemoc Legionista

Czy wie ktoś dlaczego austriacka piechota liniowa liczy sobie w jednym oddziale 150 ludzi, a moje oddziały piechoty liniowej (Rzeczpospolita Polska) liczą 120?

Komentarz: Kemoc
2017-10-21
00:27

generalik Junior

Hej, wiek ktoś może w jakim pliku można zmienić warunki zwycięstwa?
Tak jak to było w innych total warach.

Komentarz: generalik

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl