Elex 2: Uczeń Tilasa (Tavar) - solucja, opis przejścia
Na tej stronie poradnika do Elex 2 znajdziecie opis przejścia misji Uczeń Tilasa powiązanej z zadaniem Zaufanie Berserków. Nasze porady pokażą Wam najlepsze rozwiązania sytuacji z Marwinem i Sidem.
Aktualizacja:
Niniejsza strona poradnika do gry Elex 2 zawiera opis przejścia misji Uczeń Tilasa (Tilas's Apprentice). Zadanie otrzymacie od Tilasa, czyli alchemika w Forcie. Waszym celem będzie odnalezienie zagubionego praktykanta. Misja jest potrzebna do zdobycia zaufania Tilasa potrzebnego w zadaniu Zaufanie Berserków (The Berserker's Trust). Nasze porady pomogą Wam w podjęciu decyzji w sprawie Sida i Marwina.
Spotkanie z Sidem

Udajcie się w miejsce oznaczone na mapie. Tam rozejrzyjcie się za postacią - będzie to Banita o imieniu Sid. Porozmawiajcie z nim.

Okaże się, że Sid chce pozbyć się Marwina i zostać praktykantem Tilasa. Musicie podjąć wybór jak zachować się w tej sytuacji.
- Możecie powiedzieć, że zabijecie Sida. Jest to właściwie najlepszy wybór, bo pozwala podjąć ostateczną decyzję później, bez konieczności walki z Sidem czy zastraszaniem go. Wybór zobowiązuje do zabicia Marwina, a Sid wskaże Wam jego przybliżoną lokalizację (zostanie ona oznaczona na mapie).
 - Zastraszenie Sida. Do tej opcji wymagana jest Siła na poziomie 20. Przerwie to rozmowę z Sidem i pozwala na wybór podczas spotkania z Marwinem.
 - Zabicie Sida. Zabijając Sida od razu stajecie po stronie Marwina, ale zmusza Was to do walki z dość silnym przeciwnikiem.
 
Odnalezienie Marwina

Niezależnie od wyboru musicie teraz odnaleźć Marwina. Przebywa on w obszarze zaznaczonym na powyższym obrazku.

Na miejscu okaże się, że Marwin walczy z potworami. Pomóżcie mu, a następnie udajcie się do jego obozu, by z nim porozmawiać i podjąć wybór (o ile nie zabiliście wcześniej Sida).
Wybór: zabicie Marwina

Zabijając Marwina, stajecie po stronie Sida i Banitów, co w dalszej części gry może pozytywnie wpłynąć na relację z tą frakcją. Marwin posiada mało punktów zdrowia, więc powinniście go szybko pokonać. Po walce wróćcie do Sida, a następnie do Tilasa. Sid zostanie jego praktykantem, a misja Uczeń Tilasa zostanie ukończona.
Wybór: pomoc Marwinowi

Jeśli w rozmowie z Marwinem zdecydujecie się stanąć po jego stronie, możecie od razu wracać Tilasa - bez konieczności kolejnego spotkania z Sidem. Marwin zostanie praktykantem, a Wy ukończycie misję Uczeń Tilasa w Elex 2.
0
- Elex 2 - poradnik do gry
- Elex 2: Opis przejścia
	
- Elex 2: Zadania poboczne
		
- Elex 2: Tavar (Misje w Forcie)
			
- Elex 2: Wstęp do Fortu (Tavar) - solucja, opis przejścia
 - Elex 2: Niebezpieczny napad (Tavar) - solucja, opis przejścia
 - Elex 2: Plaga szczurów (Tavar) - solucja, opis przejścia
 - Elex 2: Zaufanie Berserków (Tavar) - solucja, opis przejścia
 - Elex 2: Ogrodnicy Thorhildy (Tavar) - solucja, opis przejścia
 - Elex 2: Uczeń Tilasa (Tavar) - solucja, opis przejścia
 - Elex 2: Gaz w kopalni (Tavar) - solucja, opis przejścia
 - Elex 2: Górnicy dla Złomusia (Tavar) - solucja, opis przejścia
 - Elex 2: Niepożądany Morkon (Tavar) - solucja opis przejścia
 - Elex 2: Odprowadź Ivana do Groty (Tavar) - solucja opis przejścia
 - Elex 2: Wyeliminuj trolla (Tavar) - solucja opis przejścia
 - Elex 2: Handel z Hankiem (Tavar) - solucja opis przejścia
 - Elex 2: Paranoja Szczura (Tavar) - solucja opis przejścia
 - Elex 2: Arcydzieło kowalstwa - solucja, opis przejścia
 - Elex 2: Złodziej dla Halvara - solucja, opis przejścia
 
 
 - Elex 2: Tavar (Misje w Forcie)
			
 
 - Elex 2: Zadania poboczne
		
 
 - Elex 2: Opis przejścia
	
 
Komentarze czytelników
Galgart Junior
Troche późno tak wiem dostanę złotą łopatę 2022 :P Batulga nie jest wcale trudnym przeciwnikiem XD wystarczy build pod strzelby i na 5-6 poziomie ubierasz 1 strzelbe którą defacto dostajesz z oddziału morkonów na samym początku wystarczy tylko 1 poziom ulepszania broni.
Wątek Batulgi jest o tyle spoko, że po jego pokonaniu odnosi się z ogromnym szacunkiem do Bohatera, i jak robisz zakłady z piwnicy to aktywuje się 2 zadanie o nazwie: Drugi pojedynek z Batulgą fajne teksty są jak go wcześniej sklepałeś XD (Nie masz szans go pokonać 2 raz :P u mnie to wyglądało 4 pestki w magazynku i Batulga lezy XD)
Striker przy bramie nie bierze kasy za oprowadzenie jeśli będziesz miły dasz mu piwo i bez gadania dasz mu opłatę za oprowadzenie. Po chwili zwraca Ci kryształki.
Necross123 Konsul
Spokojnie - nie dostaniesz złotej łopaty. Jako, że gra jest od niedawna w PS+ Extra, to już zaczyna się szukanie tych części w zadaniach, które nie zostały opisane. No to zaczynamy (na razie tylko z jednym)
Moja pierwsza uwaga - zadanie od Thorhildy przy zadaniu ze wstępem do Fortu. Zabrakło informacji o tym, że jeśli podarujemy temu gościowi (który rozmawiał z Thorhildą) 50 kryształków, to strażnik cię nie przepuści do Fortu, chociaż potrzebne informacje do zadania zdobędziesz na miejscu (będziesz zmuszony zrobić zadanie dla Złomusia, by wejść do Fortu)
Necross123 Konsul
Jednak mała poprawka co do tej sytuacji - Jednak nawet bez tej rozmowy strażnik cię nie przepuści przy pierwszym zadaniu z Thorhildą. Więc zadanie trzeba kontynuować u Złomka.
Co do Draba:
"Drab powinien zaczepić głównego bohatera po odbytym spotkaniu z Baxterem. Konfrontację z Drabem możecie zakończyć na dwa główne sposoby - podarowując mu trochę elexitu lub przystępując do walki z nim."
Mnie wówczas Drab i tak atakuje przy próbie wręczenia elexitu (Wyraża stanowczą dezaprobatę). Przy trzech odpowiedziach i tak kończy się to walką. Serio, nie ma bezkrwawego wyjścia z tej sytuacji? (aż przypomina mi się sytuacja z Hakonem w części pierwszej, gdzie przy trzech odpowiedziach i tak ktoś ginie (bądź giną, jeśli Hakona okłamaliśmy))
Necross123 Konsul
Zadanie Problemy z haraczem - zabrakło informacji o tym, że da radę rozwiązać sprawę z Brzeszczotem bez użycia siły, wystarczy mieć 40 punktów inteligencji oraz nie zgadzać się na walkę z nim.
Generalnie tłumaczenie ok (dobrze że znikło tryb obrazu, gdy chcemy usiąść), ale pojawiły się nowe babole tłumaczeniowe:
- Mina lądowa - Kopalnia
- Kuchnia - Serce.
P.S. W Bastionie w jednym z bydynków na dachu (jak dobrze pamiętam) jest sejf, którego nie da się shakować. Da się znaleźć kod do niego?
Necross123 Konsul
Widzę, że autor nie do końca rozeznał się, jeśli chodzi o Sida w zadaniu "Ku karierze wojownika". Jeśli to jego daliśmy jako ucznia Tilasa, to w tym zadaniu Sid najpierw zwieje z Fortu, a my musimy go odszukać. Możemy albo odwiedzić Krater albo (co jest rozsądniejsze) odwiedzić Yasmę, by dowiedzieć się, gdzie jest Sid. Po spotkaniu z nim możemy zdecydować, czy chcemy odczekać tydzień, aż Sid sporządzi notatki czy też nie.
A tak w ogóle mam pytanie - jak przypisać broń magiczną do koła szybkiego dostępu? Mam trzeci poziom płonącego łuku, a nie mogę tego czegoś przypisać do szybkiego dostępu. Ktoś może mi pomóc? Gram na PS4.
Necross123 Konsul
Coś czuję, że grę będę musiał od nowa zacząć (jak zwykle) - Byłem pewien, że tzw. rozmowy frakcyjne (czyli rozmowy z wykorzystaniem frakcji Jaxa) się nie pojawią, a tu się pojawiły (jak na ironię, przy zadaniu Kaji "Wilk w owczej skórze", co najmniej kilka razy będzie wspominane o tym (jeśli jesteśmy Banitą))
I przez to znowu będę musiał sprawdzać wszystkich NPC i zadania przy minimalnych rozmowach i odbiorów zadań do czasu dołączenia do frakcji (no chyba, że wymagane do frakcji, do której chcę dołączyć).
Pamiętam z części pierwszej, że najwięcej tego typu "zaczepek" mieli Klerycy i to nie tylko od strony innych Kleryków, ale czasami też Banitów (np. specjalna opcja w przypadku Blake powodowała pogorszenie z nim relacji) i niekiedy też Berserków (Klerycy jako jedyni mogli wykorzystać sugestię, wskutek czego otwierały się nowe dialogi).
lakiluk Junior
Nie mogę ukończyć pierwszego rozdziału, ponieważ w misji która polega na zebraniu dwóch zaufanych towarzyszy - Kaji i drona. Nie mogę zrekrutować Kaji, gdyż siedzi w Forcie i nie chce już ze mną rozmawiać. Gdzieś wyczytałem, że z Kają będzie można porozmawiać na początku kolejnego rozdziału do którego nie mogę przejść. Czy istnieje jakieś inne rozwiązanie niż zaczynanie gry od początku ? Mam już 24 poziom i nie bardzo chce mi się grać od początku.
Necross123 Konsul
Mam pytanie co do zadania "Szkolenie" (Dla tych, którzy nie są Berserkami):
Czy to, w której frakcji jesteśmy (Klerycy, Morkoni, Albowie lub Banici) blokuje odpowiedzi, przez które Dex może się udać do tej samej frakcji, co Jax (czyli jak np. jesteśmy Klerykami, to czy blokuje opcję, która znacznie zmniejsza zniszczenie przy trzecim pytaniu (która umożliwi Dexowi pójście do Kleryków))? Chodzi o pytanie dotyczące własności jak dobrze pamiętam (mamy odpowiedzi, które (od góry) dają odpowiednio -5, -1 i chyba jeszcze +5 albo +1 do zniszczenia).
norbertz2 Junior
Ktoś wie gdzie jest stanowisko do łączenia 3 broni nie dystansowych tylko np mieczy itp bo wszedzie mam stanowiska broni dystansowych :)
Darek12346 Centurion
Napisaliście, że ulepszanie atrybutów rośnie do 5 punktów atrybutu za jedno ulepszenie. Nieprawda. Ja mam postać na takim poziomie, że jedno ulepszenie kosztuje 10 punktów. I nie jest powiedziane, że to koniec.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
