Elex 2: Ku karierze paladyna - solucja, opis przejścia
Na tej stronie poradnika do Elex 2 znajdziecie opis przejścia misji Ku karierze paladyna (On the Road to Becoming a Paladin). Dowiecie się tu, po której stronie stanąć – Berserkowie czy Szpony?
Aktualizacja:
Niniejsza strona poradnika do gry Elex 2 zawiera opis przejścia misji Ku karierze paladyna (On the Road to Becoming a Paladin). Jest to drugie (i ostatnie) zadanie frakcji Berserków - otrzymacie je bezpośrednio po ukończeniu misji Ku karierze wojownika (On the Road to Becoming a Warrior). Nasze porady pomogą Wam w podjęciu wyboru - Berserkowie czy Szpony?
Oczyszczenie kopalni z potworów


Misja rozpoczyna się od informacji o ataku potworów na kopalnię Złomusia (Scrappy). Na Waszej mapie zostanie oznaczony obszar wraz z kreaturami. Udajcie się na miejsca i zabijcie wszystkich wrogów. W walce pomogą Wam pobliscy strażnicy i pracownicy kopalni. Po pozbyciu się potworów wracajcie do Szczura w Forcie.
Wybór - Berserkowie czy Szpony?

Kolejnym zleceniem od Szczura jest kradzież księgi Hectora - przywódcy Szponów i Banitów. W tym momencie musicie zdecydować, po której stronie chcecie stanąć - Berserków lub Szponów (i tym samym Banitów). Wybór ma wpływ na to, w jakiej frakcji osiągnięcie najwyższą rangę. Nie ma możliwości wykonania misji zarówno dla Berserków i Szponów.
- Jeśli wykonacie zadanie dla Szczura (czyli ukradnięcie księgi Hectora), to staniecie po stronie Berserków i zyskacie możliwość awansowania na rangę paladyna. Dzięki temu odblokujecie dostęp do najlepszego uzbrojenia Berserków.
 - Jeśli wykonacie zadanie dla Yasmy (kradzież księgi Berserków), to opowiecie się po stronie Szponów i stracicie możliwość awansowania na najwyższą rangę Berserków. Będziecie mogli jednak dołączyć do Banitów i zyskać dostęp do ich umiejętności i wyposażenia.
 
Współpraca z Yasme jest dostępna, tylko jeśli nie zniszczyliście Szponów w ramach misji Zaufanie Berserków. Temat ten poruszyliśmy też na stronie: Gildia Złodziei - jak dołączyć?.
Droga Berserków


Jeśli zdecydujecie się pomóc Szczurowi i stanąć po stronie Berserków, to udajcie się do górnej części Krateru. Idźcie za lewą część budynku, w którym przebywa Hector. Następnie przy pomocy plecaka odrzutowego dostańcie się na balkon widoczny na powyższym obrazku.

W ten sposób dostaniecie się do kwatery Hectora. Skrzynia znajduje się na lewo od wejścia z balkonu. W środku znajdziecie poszukiwaną księgę. Zdobyty przedmiot oddajcie Szczurowi. Po osiągnięciu przynajmniej 30 poziomu postaci możecie awansować na najwyższą rangę Berserków i tym samym ukończyć misję.
Droga Szponów

Jeśli zdecydujecie się na dalszą współpracę z Yasmę, to Waszym celem będzie kradzież księgi z baraków Berserków. Baraki to budynek, przed którym stoi Halle - nauczycielka umiejętności Berserków. Znajdziecie go w górnej części Fortu.

Wejdźcie do środka i udajcie się do sejfu na końcu pomieszczenia. Kod do sejfu to 9813. W ten sposób zdobędziecie poszukiwaną księgę. Ze zdobyczą udajcie się do Yasme, a następnie do Hectora. Zostanie Wam zaoferowana możliwość dołączenia do frakcji Banitów - wymagany jest do tego przynajmniej 30 poziom postaci.
0
Komentarze czytelników
Galgart Junior
Troche późno tak wiem dostanę złotą łopatę 2022 :P Batulga nie jest wcale trudnym przeciwnikiem XD wystarczy build pod strzelby i na 5-6 poziomie ubierasz 1 strzelbe którą defacto dostajesz z oddziału morkonów na samym początku wystarczy tylko 1 poziom ulepszania broni.
Wątek Batulgi jest o tyle spoko, że po jego pokonaniu odnosi się z ogromnym szacunkiem do Bohatera, i jak robisz zakłady z piwnicy to aktywuje się 2 zadanie o nazwie: Drugi pojedynek z Batulgą fajne teksty są jak go wcześniej sklepałeś XD (Nie masz szans go pokonać 2 raz :P u mnie to wyglądało 4 pestki w magazynku i Batulga lezy XD)
Striker przy bramie nie bierze kasy za oprowadzenie jeśli będziesz miły dasz mu piwo i bez gadania dasz mu opłatę za oprowadzenie. Po chwili zwraca Ci kryształki.
Necross123 Konsul
Spokojnie - nie dostaniesz złotej łopaty. Jako, że gra jest od niedawna w PS+ Extra, to już zaczyna się szukanie tych części w zadaniach, które nie zostały opisane. No to zaczynamy (na razie tylko z jednym)
Moja pierwsza uwaga - zadanie od Thorhildy przy zadaniu ze wstępem do Fortu. Zabrakło informacji o tym, że jeśli podarujemy temu gościowi (który rozmawiał z Thorhildą) 50 kryształków, to strażnik cię nie przepuści do Fortu, chociaż potrzebne informacje do zadania zdobędziesz na miejscu (będziesz zmuszony zrobić zadanie dla Złomusia, by wejść do Fortu)
Necross123 Konsul
Jednak mała poprawka co do tej sytuacji - Jednak nawet bez tej rozmowy strażnik cię nie przepuści przy pierwszym zadaniu z Thorhildą. Więc zadanie trzeba kontynuować u Złomka.
Co do Draba:
"Drab powinien zaczepić głównego bohatera po odbytym spotkaniu z Baxterem. Konfrontację z Drabem możecie zakończyć na dwa główne sposoby - podarowując mu trochę elexitu lub przystępując do walki z nim."
Mnie wówczas Drab i tak atakuje przy próbie wręczenia elexitu (Wyraża stanowczą dezaprobatę). Przy trzech odpowiedziach i tak kończy się to walką. Serio, nie ma bezkrwawego wyjścia z tej sytuacji? (aż przypomina mi się sytuacja z Hakonem w części pierwszej, gdzie przy trzech odpowiedziach i tak ktoś ginie (bądź giną, jeśli Hakona okłamaliśmy))
Necross123 Konsul
Zadanie Problemy z haraczem - zabrakło informacji o tym, że da radę rozwiązać sprawę z Brzeszczotem bez użycia siły, wystarczy mieć 40 punktów inteligencji oraz nie zgadzać się na walkę z nim.
Generalnie tłumaczenie ok (dobrze że znikło tryb obrazu, gdy chcemy usiąść), ale pojawiły się nowe babole tłumaczeniowe:
- Mina lądowa - Kopalnia
- Kuchnia - Serce.
P.S. W Bastionie w jednym z bydynków na dachu (jak dobrze pamiętam) jest sejf, którego nie da się shakować. Da się znaleźć kod do niego?
Necross123 Konsul
Widzę, że autor nie do końca rozeznał się, jeśli chodzi o Sida w zadaniu "Ku karierze wojownika". Jeśli to jego daliśmy jako ucznia Tilasa, to w tym zadaniu Sid najpierw zwieje z Fortu, a my musimy go odszukać. Możemy albo odwiedzić Krater albo (co jest rozsądniejsze) odwiedzić Yasmę, by dowiedzieć się, gdzie jest Sid. Po spotkaniu z nim możemy zdecydować, czy chcemy odczekać tydzień, aż Sid sporządzi notatki czy też nie.
A tak w ogóle mam pytanie - jak przypisać broń magiczną do koła szybkiego dostępu? Mam trzeci poziom płonącego łuku, a nie mogę tego czegoś przypisać do szybkiego dostępu. Ktoś może mi pomóc? Gram na PS4.
Necross123 Konsul
Coś czuję, że grę będę musiał od nowa zacząć (jak zwykle) - Byłem pewien, że tzw. rozmowy frakcyjne (czyli rozmowy z wykorzystaniem frakcji Jaxa) się nie pojawią, a tu się pojawiły (jak na ironię, przy zadaniu Kaji "Wilk w owczej skórze", co najmniej kilka razy będzie wspominane o tym (jeśli jesteśmy Banitą))
I przez to znowu będę musiał sprawdzać wszystkich NPC i zadania przy minimalnych rozmowach i odbiorów zadań do czasu dołączenia do frakcji (no chyba, że wymagane do frakcji, do której chcę dołączyć).
Pamiętam z części pierwszej, że najwięcej tego typu "zaczepek" mieli Klerycy i to nie tylko od strony innych Kleryków, ale czasami też Banitów (np. specjalna opcja w przypadku Blake powodowała pogorszenie z nim relacji) i niekiedy też Berserków (Klerycy jako jedyni mogli wykorzystać sugestię, wskutek czego otwierały się nowe dialogi).
lakiluk Junior
Nie mogę ukończyć pierwszego rozdziału, ponieważ w misji która polega na zebraniu dwóch zaufanych towarzyszy - Kaji i drona. Nie mogę zrekrutować Kaji, gdyż siedzi w Forcie i nie chce już ze mną rozmawiać. Gdzieś wyczytałem, że z Kają będzie można porozmawiać na początku kolejnego rozdziału do którego nie mogę przejść. Czy istnieje jakieś inne rozwiązanie niż zaczynanie gry od początku ? Mam już 24 poziom i nie bardzo chce mi się grać od początku.
Necross123 Konsul
Mam pytanie co do zadania "Szkolenie" (Dla tych, którzy nie są Berserkami):
Czy to, w której frakcji jesteśmy (Klerycy, Morkoni, Albowie lub Banici) blokuje odpowiedzi, przez które Dex może się udać do tej samej frakcji, co Jax (czyli jak np. jesteśmy Klerykami, to czy blokuje opcję, która znacznie zmniejsza zniszczenie przy trzecim pytaniu (która umożliwi Dexowi pójście do Kleryków))? Chodzi o pytanie dotyczące własności jak dobrze pamiętam (mamy odpowiedzi, które (od góry) dają odpowiednio -5, -1 i chyba jeszcze +5 albo +1 do zniszczenia).
norbertz2 Junior
Ktoś wie gdzie jest stanowisko do łączenia 3 broni nie dystansowych tylko np mieczy itp bo wszedzie mam stanowiska broni dystansowych :)
Darek12346 Centurion
Napisaliście, że ulepszanie atrybutów rośnie do 5 punktów atrybutu za jedno ulepszenie. Nieprawda. Ja mam postać na takim poziomie, że jedno ulepszenie kosztuje 10 punktów. I nie jest powiedziane, że to koniec.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
