Elex 2: Walka - broń dystansowa, Witalność, magia
Na tej stronie poradnika do Elex 2 poznacie najważniejsze informacje o systemie walki w grze. Dowiecie się, jak walczyć wręcz i na dystans oraz poznacie przydatne umiejętności. Nasze porady pokażą Wam, jak się leczyć oraz jak odblokować magię i zaklęcia
Aktualizacja:
Niniejsza strona poradnika do gry Elex 2 skupiona jest na walce, czyli jednym z głównych elementów rozgrywki. Przygotowaliśmy najlepsze porady, które pomogą Wam w starciach z przeciwnikami. Dowiecie się, jak skutecznie walczyć wręcz poprzez blokowanie, uniki i odpowiednie zarządzanie Witalnością (Stamina). Poznacie wszystkie rodzaje broni dystansowej i umiejętności przydatne w walce na dystans. W grze dostępna jest też walka w powietrzu przy użyciu jetpacka - pokażemy Wam jak ją odblokować. Poruszyliśmy też temat magii i sposobie uzyskania dostępu do zaklęć. Oprócz tego, dowiecie się tu jak przywracać zdrowie i jakie negatywne efekty pojawiają się w trakcie walki.
- Ogólne porady dotyczące walki
- Walka wręcz - blokowanie, uniki, Witalność
- Walka dystansowa - rodzaje broni, przydatne umiejętności
- Walka z jetpackiem - jak odblokować?
- Magia - jak odblokować zaklęcia?
- Regeneracja zdrowia - jak się leczyć?
- Odporność i negatywne efekty
Ogólne porady dotyczące walki

Zrozumienia działania świata Elex 2 pomoże Wam w walce i przetrwaniu. Poniższa garść porad to tylko wprowadzenie do rozbudowanego aspektu walki - szczegółowe porady znajdziecie w dalszej części tej strony poradnika.
- Stwory i postacie w świecie gry walczą nie tylko z graczem, ale też między sobą. Niejednokrotnie będziecie świadkiem walki podróżujących handlarzy z potworami czy starć między dwoma gatunkami kreatur. Możecie to wykorzystać na swoją korzyść np. przyciągając przeciwników do strażników bramy miasta. Dzięki temu łatwo pozbędziecie się wrogów, ale pamiętajcie, że nie otrzymacie za nich punktów doświadczenia.
- Uważajcie na miny - są one niewielkie, ale łatwo je rozpoznać po czerwonej poświacie. Zbliżenie się do miny skutkuje wybuchem, więc najlepiej niszczyć je z dystansu np. przy pomocy łuku. W grze traficie też na czerwone beczki. One również wybuchają, ale dopiero po uderzeniu. Najlepiej strzelić do nich z dystansu i wykorzystać je przeciw wrogom.
- Szczególnie niebezpieczni przeciwnicy są oznaczeni ikoną czaszki. To oznacza, że na obecnym poziomie postaci prawdopodobnie nie pokonacie takiego wroga.
Walka wręcz - blokowanie, uniki, Witalność

Walka wręcz w Elex 2 została uproszczona względem poprzedniej części serii. Nie znajdziecie tu już sekwencji ciosów - całość oparta jest o system Witalności (Stamina). Sprint, a także wszystkie ciosy, bloki i uniki zużywają żółty pasek Witalności. Gdy Witalność spadnie do zera nie będziecie w stanie wykonać żadnej z tych akcji. Witalność jest regenerowana automatycznie nawet w trakcie walki, więc kluczem do sukcesu jest odpowiednie zarządzanie zasobnością żółtego paska. Stale obserwujcie poziom Witalności - jeśli zbliża się do końca, postarajcie nieco wycofać się od wroga, by uzupełnić jej zapasy.
Pasek Witalności dotyczy również wrogów - ujrzycie go pod paskiem punktów zdrowia. Witalność przeciwników działa identycznie jak Witalność gracza. Obserwujcie więc też ten pasek, a gdy spadnie do zera zaatakujcie wroga serią ciosów - nie będzie w stanie ich zablokować ani wykonać uniku.
Walkę w zwarciu wspiera szereg umiejętności. Jeśli walczycie głównie bronią białą zainteresujcie się poniższymi perkami:
- Broń do walki wręcz (Melee Weapons) - zwiększa obrażenia zadawane bronią do walki wręcz.
- Biegłość w broni do walki wręcz (Melee Weapons Specialist) - zmniejsza wymagania broni do walki wręcz o 10%, co oznacza, że do używania danej broni będziecie musieli rozwinąć atrybuty na niższy poziom.
- Cios w plecy (Backstab) - ataki znienacka w plecy zadają podwójne obrażenia. Przydatne tylko, gdy część walki opieracie na skradaniu.
- Witalność (Stamina) - trwałe zwiększenie poziomu Witalności używanej do ciosów, bloków, uników i sprintu.
- Regeneracja witalności (Stamina Regeneration) - przyspiesza automatyczną regenerację Witalności.
Walka dystansowa - rodzaje broni, przydatne umiejętności

Walka dystansowa w Elex 2 jest kolejnym sposobem na eliminację przeciwników. W grze spotkacie latające potwory, więc zawsze miejcie przy sobie przynajmniej podstawową broń dystansową. Do wyboru otrzymujecie:
- Łuki, kusze, broń miotana - zapewniają wysokie obrażenia przy średniej szybkostrzelności. W trakcie strzelania musicie pamiętać o trajektorii lotu (spadaniu pocisku po pewnym czasie lotu), co utrudnia walkę na długi dystans.
- Shotguny - oferują niski zasięg, ale rozrzut powoduje trafienie kilku celów jednym strzałem.
- Broń energetyczna - zapewniają najwyższą szybkostrzelność w grze, ale zadają niższe obrażenia od łuków czy kusz.
- Broń ciężka - zadają bardzo wysokie obrażenia obszarowe kosztem długiego przeładowania.
- Granaty - zadają obrażenia obszarowe (mniejsze niż broń ciężka). Nie posiadają wymagań atrybutów, ale przez niską dostępność służą raczej jako dodatek, a nie główna broń.
Walka dystansowa nie zużywa paska Witalności, ale każda broń dystansowa wymaga amunicji - znajdziecie ją w świecie gry, kupicie od handlarzy lub stworzycie sami poprzez crafting. W przypadku częstej walki na dystans powinniście odblokować część z poniższych umiejętności:
- Broń dystansowa (Ranged Weapons) - zwiększa obrażenia zadawane wszystkimi broniami dystansowani (oprócz broni ciężkiej).
- Biegłość w broni do walki dystansowej (Ranged Weapons Specialist) - zmniejsza wymagania broni dystansowej o 10%.
- Mistrz energii (Energy Master) - zwiększa obrażenia broni energetycznych.
- Mistrz prochu (Powder Master) - zwiększa obrażenia shotgunów.
- Mistrz pocisków (Projectile Master) - zwiększa obrażenia łuków, kusz i broni miotanej.
- Broń ciężka (Heavy Weapons) - zwiększa obrażenia broni ciężkiej.
- Biegłość w broni ciężkiej (Heavy Weapons Specialist) - zmniejsza wymagania broni ciężkiej o 10%.
- Granaty (Grenades) - zwiększa obrażenia granatów.
Walka z jetpackiem - jak odblokować?

Przy użyciu plecaka odrzutowego możecie wyprowadzać ataki z powietrza - zarówno bronią białą, jak i dystansową. Oczywiście, ograniczeniem jest pasek paliwa. Konieczne jest też wykupienie umiejętności Szybowanie (Floating) przy Stanowisku z plecakiem odrzutowym (Jet Pack Bench).
Więcej informacji o plecaku odrzutowym znajdziecie na osobnej stronie poradnika: Jetpack.
Magia - jak odblokować zaklęcia?

Magia w Elex 2 nie jest dostępna od początku rozgrywki. Zaklęcia odblokujecie jedynie po dołączenie do Berserków lub Albów. W przypadku Berserków otrzymacie dostęp do paska many (odnawianego miksturami) i zaklęć powiązanych z ogniem. Z kolei Albowie korzystają z paska Elexu (odnawianego po spożyciu Elexu) i czarów zadających obrażenia od lodu.
Nie wiecie jak dołączyć do frakcji? Zajrzyjcie na inną stronę naszego poradnika: Frakcje.
Regeneracja zdrowia - jak się leczyć?

Oczywiście, walka wiąże się z utratą punktów zdrowia. Z tego względu musicie poznać najlepsze sposoby na leczenie się w Elex 2. Metodą dostępna od początku gry jest spożywanie jedzenia. Podczas eksploracji znajdziecie mnóstwo pożywienia, a od zabitych stworów pozyskacie surowe mięso - pamiętajcie o upieczeniu go nad ogniskiem, by usunąć efekt zatrucia. Najszybszą metodą jest picie mikstur - niektóre z nich przywracają nawet pełen pasek zdrowia. Oprócz tego, korzystanie z łóżka również regeneruje zdrowie, ale tego sposobu możecie użyć dopiero po walce, a nie w trakcie.
Warto też zainteresować się umiejętnościami zwiększającymi punkty zdrowia czy przyspieszającymi regenerację:
- Dodatkowa punkty wytrzymałości (Extra Hitpoints) - sprawia, że po każdym poziomie postaci otrzymujecie dodatkowe punkty zdrowia.
- Regeneracja zdrowia (Health Regeneration) - przyspiesza automatyczną regenerację zdrowia.
- Pożeracz (Good Eater) - efekty lecznicze jedzenia zostają zwiększone o 50%.
- Pancerz (Armor) - zmniejsza otrzymywane obrażenia.
Odporność i negatywne efekty

Z walką w Elex 2 powiązane są też różnego rodzaju negatywne efekty nakładane przy atakach - mogą być one nakładane na Was, jak i na przeciwników. Niektóre bronie zadają dodatkowe obrażenia od trucizny, ognia, mrozu czy elektryczności. Ciosy części potworów również mogą wywołać negatywne efekty. Sposobem na zdjęcie negatywnych efektów jest wypicie mikstury o nazwie Lekarstwo ogólne (General Remedy). Oprócz tego, możecie zmniejszyć działanie negatywnych efektów poprzez odblokowanie umiejętności Pełna ochrona (Resist All).
- Elex 2 - poradnik do gry
- Elex 2: Poradnik do gry
- Elex 2: Podstawy
- Elex 2: Porady na start
- Elex 2: Jetpack - ulepszanie, szybsze latanie, zdobywanie paliwa
- Elex 2: Eksploracja świata - jetpack, szybka podróż
- Elex 2: Poziomy trudności
- Elex 2: Rozwój postaci - awansowanie, atrybuty, zdobywanie umiejętności
- Elex 2: Frakcje - które najlepsze, jak dołączyć?
- Elex 2: Walka - broń dystansowa, Witalność, magia
- Elex 2: Skradanie się i ataki skrytobójcze
- Elex 2: Najlepsze umiejętności na start
- Elex 2: Kradzież i kary za łamanie prawa
- Elex 2: Hakowanie i otwieranie sejfów - mini-gra z hakowania
- Elex 2: Romanse - Kaja, Zołza i Nyra
- Elex 2: Crafting (rzemiosło) - odblokowanie, rodzaje craftingu
- Elex 2: Handlarze - rodzaje, kupno i sprzedaż towarów
- Elex 2: Zniszczenie (Destruction) - system reputacji
- Elex 2: Rozmowy z NPC-ami i specjalne opcje dialogowe
- Elex 2: Najlepsze pancerze na start - gdzie znaleźć, jak zdobyć?
- Elex 2: Podstawy
- Elex 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Galgart Junior
Troche późno tak wiem dostanę złotą łopatę 2022 :P Batulga nie jest wcale trudnym przeciwnikiem XD wystarczy build pod strzelby i na 5-6 poziomie ubierasz 1 strzelbe którą defacto dostajesz z oddziału morkonów na samym początku wystarczy tylko 1 poziom ulepszania broni.
Wątek Batulgi jest o tyle spoko, że po jego pokonaniu odnosi się z ogromnym szacunkiem do Bohatera, i jak robisz zakłady z piwnicy to aktywuje się 2 zadanie o nazwie: Drugi pojedynek z Batulgą fajne teksty są jak go wcześniej sklepałeś XD (Nie masz szans go pokonać 2 raz :P u mnie to wyglądało 4 pestki w magazynku i Batulga lezy XD)
Striker przy bramie nie bierze kasy za oprowadzenie jeśli będziesz miły dasz mu piwo i bez gadania dasz mu opłatę za oprowadzenie. Po chwili zwraca Ci kryształki.
Necross123 Konsul
Spokojnie - nie dostaniesz złotej łopaty. Jako, że gra jest od niedawna w PS+ Extra, to już zaczyna się szukanie tych części w zadaniach, które nie zostały opisane. No to zaczynamy (na razie tylko z jednym)
Moja pierwsza uwaga - zadanie od Thorhildy przy zadaniu ze wstępem do Fortu. Zabrakło informacji o tym, że jeśli podarujemy temu gościowi (który rozmawiał z Thorhildą) 50 kryształków, to strażnik cię nie przepuści do Fortu, chociaż potrzebne informacje do zadania zdobędziesz na miejscu (będziesz zmuszony zrobić zadanie dla Złomusia, by wejść do Fortu)
Necross123 Konsul
Jednak mała poprawka co do tej sytuacji - Jednak nawet bez tej rozmowy strażnik cię nie przepuści przy pierwszym zadaniu z Thorhildą. Więc zadanie trzeba kontynuować u Złomka.
Co do Draba:
"Drab powinien zaczepić głównego bohatera po odbytym spotkaniu z Baxterem. Konfrontację z Drabem możecie zakończyć na dwa główne sposoby - podarowując mu trochę elexitu lub przystępując do walki z nim."
Mnie wówczas Drab i tak atakuje przy próbie wręczenia elexitu (Wyraża stanowczą dezaprobatę). Przy trzech odpowiedziach i tak kończy się to walką. Serio, nie ma bezkrwawego wyjścia z tej sytuacji? (aż przypomina mi się sytuacja z Hakonem w części pierwszej, gdzie przy trzech odpowiedziach i tak ktoś ginie (bądź giną, jeśli Hakona okłamaliśmy))
Necross123 Konsul
Zadanie Problemy z haraczem - zabrakło informacji o tym, że da radę rozwiązać sprawę z Brzeszczotem bez użycia siły, wystarczy mieć 40 punktów inteligencji oraz nie zgadzać się na walkę z nim.
Generalnie tłumaczenie ok (dobrze że znikło tryb obrazu, gdy chcemy usiąść), ale pojawiły się nowe babole tłumaczeniowe:
- Mina lądowa - Kopalnia
- Kuchnia - Serce.
P.S. W Bastionie w jednym z bydynków na dachu (jak dobrze pamiętam) jest sejf, którego nie da się shakować. Da się znaleźć kod do niego?
Necross123 Konsul
Widzę, że autor nie do końca rozeznał się, jeśli chodzi o Sida w zadaniu "Ku karierze wojownika". Jeśli to jego daliśmy jako ucznia Tilasa, to w tym zadaniu Sid najpierw zwieje z Fortu, a my musimy go odszukać. Możemy albo odwiedzić Krater albo (co jest rozsądniejsze) odwiedzić Yasmę, by dowiedzieć się, gdzie jest Sid. Po spotkaniu z nim możemy zdecydować, czy chcemy odczekać tydzień, aż Sid sporządzi notatki czy też nie.
A tak w ogóle mam pytanie - jak przypisać broń magiczną do koła szybkiego dostępu? Mam trzeci poziom płonącego łuku, a nie mogę tego czegoś przypisać do szybkiego dostępu. Ktoś może mi pomóc? Gram na PS4.
Necross123 Konsul
Coś czuję, że grę będę musiał od nowa zacząć (jak zwykle) - Byłem pewien, że tzw. rozmowy frakcyjne (czyli rozmowy z wykorzystaniem frakcji Jaxa) się nie pojawią, a tu się pojawiły (jak na ironię, przy zadaniu Kaji "Wilk w owczej skórze", co najmniej kilka razy będzie wspominane o tym (jeśli jesteśmy Banitą))
I przez to znowu będę musiał sprawdzać wszystkich NPC i zadania przy minimalnych rozmowach i odbiorów zadań do czasu dołączenia do frakcji (no chyba, że wymagane do frakcji, do której chcę dołączyć).
Pamiętam z części pierwszej, że najwięcej tego typu "zaczepek" mieli Klerycy i to nie tylko od strony innych Kleryków, ale czasami też Banitów (np. specjalna opcja w przypadku Blake powodowała pogorszenie z nim relacji) i niekiedy też Berserków (Klerycy jako jedyni mogli wykorzystać sugestię, wskutek czego otwierały się nowe dialogi).
lakiluk Junior
Nie mogę ukończyć pierwszego rozdziału, ponieważ w misji która polega na zebraniu dwóch zaufanych towarzyszy - Kaji i drona. Nie mogę zrekrutować Kaji, gdyż siedzi w Forcie i nie chce już ze mną rozmawiać. Gdzieś wyczytałem, że z Kają będzie można porozmawiać na początku kolejnego rozdziału do którego nie mogę przejść. Czy istnieje jakieś inne rozwiązanie niż zaczynanie gry od początku ? Mam już 24 poziom i nie bardzo chce mi się grać od początku.
Necross123 Konsul
Mam pytanie co do zadania "Szkolenie" (Dla tych, którzy nie są Berserkami):
Czy to, w której frakcji jesteśmy (Klerycy, Morkoni, Albowie lub Banici) blokuje odpowiedzi, przez które Dex może się udać do tej samej frakcji, co Jax (czyli jak np. jesteśmy Klerykami, to czy blokuje opcję, która znacznie zmniejsza zniszczenie przy trzecim pytaniu (która umożliwi Dexowi pójście do Kleryków))? Chodzi o pytanie dotyczące własności jak dobrze pamiętam (mamy odpowiedzi, które (od góry) dają odpowiednio -5, -1 i chyba jeszcze +5 albo +1 do zniszczenia).
norbertz2 Junior
Ktoś wie gdzie jest stanowisko do łączenia 3 broni nie dystansowych tylko np mieczy itp bo wszedzie mam stanowiska broni dystansowych :)
Darek12346 Centurion
Napisaliście, że ulepszanie atrybutów rośnie do 5 punktów atrybutu za jedno ulepszenie. Nieprawda. Ja mam postać na takim poziomie, że jedno ulepszenie kosztuje 10 punktów. I nie jest powiedziane, że to koniec.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
