Elex 2: Główne miasta ze świata gry - gdzie są?
Ta strona poradnika do Elex 2 pokazuje lokalizacje głównych miast z mapy świata oraz informuje o warunkach uzyskania do nich dostępu.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Elex 2 znajdziecie listę głównych miast, które zamieszkiwane są przez przyjaźnie nastawionych NPC-ów, a których eksploracja może Wam pozwolić m.in. odnaleźć zleceniodawców questów, trenerów umiejętności, handlarzy czy liderów głównych frakcji. Przygotowaliśmy też mapę świata z lokalizacjami miast oraz informacje na temat dostępności miast i ich poszczególnych dzielnic.
- Informacje wstępne
 - Mapa świata - miasta
 - Fort
 - Grota (Grotto)
 - Krater (Crater)
 - Depozytorium (Depot)
 - Zamek (Castle)
 - Bastion
 
Informacje wstępne

Wszystkie duże miasta ze świata gry, które zestawiliśmy poniżej, są jednocześnie siedzibami różnych frakcji. Przy okazji odwiedzania danego miasta możecie bliżej zapoznać się z członkami danego ugrupowania. Nie oznacza to jednak, że powinniście je ignorować jeżeli dana frakcja Was kompletnie nie interesuje, bo w dalszym ciągu możliwe będzie odwiedzanie handlarzy czy zaliczanie pobocznych zadań niekoniecznie powiązanych z interesami frakcji. Polecamy dokładnie przejść się po każdym nowym mieście i zagadywać do wszystkich osób o unikalnych imionach po to żeby odkryć jak najwięcej misji, trenerów umiejętności i kupców.
Nie do wszystkich miejsc w miastach możecie od razu zajrzeć. Główny bohater może zostać zatrzymany przy próbie wejścia do wyższej dzielnicy lub innego obszaru traktowanego jako strefa zastrzeżona. Rozwiązanie problemów z dostępem może mieć różny przebieg w zależności od miasta i uwzględniliśmy te utrudnienia w opisach poszczególnych lokacji w dalszej części strony.

Przy pierwszej wizycie w każdej z siedzib frakcji jeden z jej członków powinien zaoferować Wam wycieczkę. Może ona być dobrym sposobem na szybkie poznanie najważniejszych obszarów danej lokacji, choć lepiej jest na spokojnie samemu wszystko zbadać. Pilnujcie się też w przypadku oferty wycieczki z Fortu, bo może ona Was wpędzić w kłopoty - opisaliśmy to dokładniej na stronie Striker z Fortu - zapłacić mu?.
Rozejrzyjcie się za teleporterem przy wejściu do każdego z miast. Dzięki uaktywnieniu go będziecie mogli łatwo powracać do danego miasta np. podczas rozwiązywania powiązanych z nim questów. W okolicy mogą też znajdować się inne teleportery - przykładowo takie urządzenie znajduje się obok bunkra w Forcie.
Mapa świata - miasta

Powyższa mapa prezentuje najważniejsze lokacje z mapy świata. Są to:
- Fort - punkt 1
 - Grota (Grotto) - punkt 2
 - Krater (Crater) - punkt 3
 - Depozytorium (Depot) - punkt 4
 - Zamek (Castle) - punkt 5
 - Bastion - punkt 6
 
Wszystkie wymienione miasta dokładniej opisaliśmy w dalszej części tekstu - możecie dowiedzieć się m.in. jak uzyskać do nich pełny dostęp i jakie frakcje w nich przebywają.
Fort

Fort to siedziba frakcji Berserków. Znajduje się on w centralnej części mapy świata, na zachód od miejsca, w którym znajdziecie się po ukończeniu prologu. Powinien on w rezultacie stać się jedną z pierwszych lokacji do odwiedzenia.

Fort jako jedyny jest od początku w całości niedostępny. Podczas pierwszej wizyty musicie porozmawiać w tej sprawie z Gardarem przy północnym wejściu. Sposoby uzyskania dostępu do Fortu opisaliśmy dokładniej na stronie Fort - jak wejść?. W skrócie: wymagane będzie wykonanie zadań dla dwóch ważnych osób we frakcji Berserków - Złomka (Scrappy) i Thorhildy. Dopiero wtedy Jax będzie miał uzasadnienie żeby wkroczyć na teren Fortu.

Opisane powyżej utrudnienie nie jest jedynym, bo osobno musicie uzyskać dostęp do górnej dzielnicy Fortu i przejścia tego domyślnie będzie pilnował Lothar. Dla przypomnienia wiąże się to z koniecznością zaliczenia misji Zaufanie Berserków po to żeby zyskać przychylność Złomka, Thorhildy lub Tilasa i otrzymać możliwość spotkania się ze Szczurem (Rat) w jego bunkrze.
Do Fortu oraz do górnej dzielnicy teoretycznie możecie przedostać się m.in. przelatując nad murem z pomocą jetpacka. Nie jest to jednak dobra metoda, bo Jaxa zatrzyma pierwszy napotkany strażnik i zostaniecie odesłani na zewnątrz. Musicie docelowo skupić się na odblokowaniu stałego dostępu.
Grota (Grotto)

Grota to siedziba frakcji Morkonów. Znajduje się ona we wschodniej części mapy świata, na wschód od miejsca, w którym znajdziecie się po ukończeniu prologu. Powinna ona w rezultacie stać się jedną z pierwszych lokacji do odwiedzenia.

Grota może być dość mylącą lokacją. Nie należy zajmować się eksploracją ruin na powierzchni. Zamiast tego musicie zlokalizować wejście do podziemnego miasta z powyższego obrazka. Możecie ominąć maszyny i skierować się od razu do środka. Powitają tam Was Dimitry i Marat. Dimitry doprowadzi głównego bohatera do Khana będącego liderem Morkonów. Po odbyciu tego spotkania będziecie mogli swobodnie podróżować po większości Groty.

Początkowo niedostępne sa niektóre najniższe obszary Groty, m.in. piwnica i podziemna katedra. Jax może być zatrzymywany przez Morkonów pilnujących przejść do tego typu zakazanych obszarów. Dostęp do tych lokacji uzyskacie przede wszystkim podczas zaliczania zadania Wartości Morkonów powiązanego z przyłączeniem się do tej frakcji, przy czym nie musicie zaliczać go od razu do samego końca. Finałową decyzję odnośnie dołączenia do Morkonów możecie odłożyć na później, a dostęp do nowych stref zostanie mimo wszystko odblokowany.
Krater (Crater)

Krater to siedziba frakcji Banitów (Outlaws). Znajduje się on w centralnej części mapy świata, na północ od Bastionu i przy granicy z północnymi obszarami pokrytymi śniegiem. W drodze do wielkiego złomowiska możecie spotkać silniejsze potwory i bandytów (w tym grupki pilnującej wschodniej drogi), aczkolwiek możecie ich omijać i nie trzeba z nimi walczyć.

Główne wejście do Krateru jest w jego południowej części, obok teleportera. Przy pierwszej wizycie przywita Was strażnik Darius, od którego oprócz informacji o swobodnym wstępie do miasta otrzymacie dodatkowo darmową torbę z elexitem. Chłopczyk Squirt zaproponuje natomiast wycieczkę po Kraterze (uwaga - będzie próbował oszukać i okraść Jaxa).

Górna dzielnica Krateru jest początkowo niedostępna i jedynego przejścia do niej pilnuje Xander. Jeśli nie chcecie czekać z awansowaniem w głównej fabule, to możecie przekazać mu łapówkę. Teoretycznie pozwala ona na jednorazowy wstęp, ale od momentu jej przekazania możecie omijać Xandera używając plecaka odrzutowego. Nie będziecie nękani przez innych strażników z górnej dzielnicy.
Depozytorium (Depot)

Depozytorium jest siedzibą frakcji Albów. Baza ta znajduje się w północnej części mapy świata, na terenach pokrytych śniegiem. W drodze do Depozytorium możecie napotykać wyraźnie silniejsze potwory, a największe ich skupisko znajduje się w ruinach budynków mieszkalnych na południe od bazy Albów. Wrogie kreatury możecie na szczęście omijać i nie musicie z nimi walczyć.

Główne wejście do Depozytorium jest w jego południowej części. Przy pierwszej wizycie powita Was Radyk i zaproponuje Wam wzięcie udziału w wycieczce po najważniejszych lokacjach siedziby Albów. Od tego momentu będziecie mogli swobodnie przemieszczać się po całej bazie i nie trzeba spełniać żadnych dodatkowych wymagań odnośnie uzyskania do niej dostępu.
Zamek (Castle)

Zamek jest siedzibą frakcji Kleryków (Clerics). Znajduje się on w centralnej części mapy, a konkretnie na północny-zachód od Bastionu, niedaleko granicy z terenami pokrytymi śniegiem. Powinniście być w stanie dotrzeć do wschodniego wejścia do zamku bez większych komplikacji. Ewentualne walki możecie oczywiście unikać.

Podczas pierwszej wizyty w Zamku Alex zatrzyma Was przy próbie skorzystania z jego głównego wschodniego wejścia. Nie musicie obawiać się negatywnej reakcji z jej strony - Alex może oprowadzić Jaxa w ramach wycieczki i zabrać również głównego bohatera na spotkanie z Hagenem. Po odbytych rozmowach Zamek stanie się ogólnodostępną lokacją.
Bastion

Bastion w początkowej fazie kampanii stanie się bazą wypadową dla Jaxa i jego sojuszników, czyli dla ugrupowania nazywającego siebie Szóstą Siłą (The 6th Power). Zlokalizowany jest on w centralnej części mapy świata, na północ od miejsca ukończenia prologu.

Bastion jest dosyć nietypową lokacją. W momencie odkrycia jej będzie tu przebywał jedynie Adam, który uratował Jaxa w trakcie prologu. W miarę przechodzenia kampanii będą tu docierały kolejne osoby. Mowa tu przede wszystkim o zrekrutowanych towarzyszach, którzy w Bastionie mogą czekać na "powołanie" do aktywnej drużyny. Oprócz tego zaczną pojawiać się inni NPC-e powiązani z postępami w grze.
0
- Elex 2 - poradnik do gry
- Elex 2: Poradnik do gry
	
- Elex 2: FAQ
		
- Elex 2: Kampania i questy
			
- Elex 2: Poprzednia część - czy muszę zagrać?
 - Elex 2: Scarlett - czy warto wejść w współpracę?
 - Elex 2: Hank - czy warto dać mu kryształki?
 - Elex 2: Fort - jak wejść?
 - Elex 2: Questy - jak śledzić i odnajdywać lokacje questowe?
 - Elex 2: Początek gry - jak przeżyć w pierwszych godzinach?
 - Elex 2: Striker z Fortu - czy zapłacić mu za wycieczkę?
 - Elex 2: Zawalenie i anulowanie questu - czy jest możliwe?
 - Elex 2: Gildia Złodziei (Szpony) - jak dołączyć?
 - Elex 2: Grota (Grotto) - jak odblokować handlarzy?
 - Elex 2: Dex - kim jest i czy może zginąć?
 - Elex 2: Główne miasta ze świata gry - gdzie są?
 - Elex 2: Zakończenie - czy można grać dalej po napisach końcowych?
 - Elex 2: Ważne wybory - czy są w grze?
 
 
 - Elex 2: Kampania i questy
			
 
 - Elex 2: FAQ
		
 
 - Elex 2: Poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
Galgart Junior
Troche późno tak wiem dostanę złotą łopatę 2022 :P Batulga nie jest wcale trudnym przeciwnikiem XD wystarczy build pod strzelby i na 5-6 poziomie ubierasz 1 strzelbe którą defacto dostajesz z oddziału morkonów na samym początku wystarczy tylko 1 poziom ulepszania broni.
Wątek Batulgi jest o tyle spoko, że po jego pokonaniu odnosi się z ogromnym szacunkiem do Bohatera, i jak robisz zakłady z piwnicy to aktywuje się 2 zadanie o nazwie: Drugi pojedynek z Batulgą fajne teksty są jak go wcześniej sklepałeś XD (Nie masz szans go pokonać 2 raz :P u mnie to wyglądało 4 pestki w magazynku i Batulga lezy XD)
Striker przy bramie nie bierze kasy za oprowadzenie jeśli będziesz miły dasz mu piwo i bez gadania dasz mu opłatę za oprowadzenie. Po chwili zwraca Ci kryształki.
Necross123 Konsul
Spokojnie - nie dostaniesz złotej łopaty. Jako, że gra jest od niedawna w PS+ Extra, to już zaczyna się szukanie tych części w zadaniach, które nie zostały opisane. No to zaczynamy (na razie tylko z jednym)
Moja pierwsza uwaga - zadanie od Thorhildy przy zadaniu ze wstępem do Fortu. Zabrakło informacji o tym, że jeśli podarujemy temu gościowi (który rozmawiał z Thorhildą) 50 kryształków, to strażnik cię nie przepuści do Fortu, chociaż potrzebne informacje do zadania zdobędziesz na miejscu (będziesz zmuszony zrobić zadanie dla Złomusia, by wejść do Fortu)
Necross123 Konsul
Jednak mała poprawka co do tej sytuacji - Jednak nawet bez tej rozmowy strażnik cię nie przepuści przy pierwszym zadaniu z Thorhildą. Więc zadanie trzeba kontynuować u Złomka.
Co do Draba:
"Drab powinien zaczepić głównego bohatera po odbytym spotkaniu z Baxterem. Konfrontację z Drabem możecie zakończyć na dwa główne sposoby - podarowując mu trochę elexitu lub przystępując do walki z nim."
Mnie wówczas Drab i tak atakuje przy próbie wręczenia elexitu (Wyraża stanowczą dezaprobatę). Przy trzech odpowiedziach i tak kończy się to walką. Serio, nie ma bezkrwawego wyjścia z tej sytuacji? (aż przypomina mi się sytuacja z Hakonem w części pierwszej, gdzie przy trzech odpowiedziach i tak ktoś ginie (bądź giną, jeśli Hakona okłamaliśmy))
Necross123 Konsul
Zadanie Problemy z haraczem - zabrakło informacji o tym, że da radę rozwiązać sprawę z Brzeszczotem bez użycia siły, wystarczy mieć 40 punktów inteligencji oraz nie zgadzać się na walkę z nim.
Generalnie tłumaczenie ok (dobrze że znikło tryb obrazu, gdy chcemy usiąść), ale pojawiły się nowe babole tłumaczeniowe:
- Mina lądowa - Kopalnia
- Kuchnia - Serce.
P.S. W Bastionie w jednym z bydynków na dachu (jak dobrze pamiętam) jest sejf, którego nie da się shakować. Da się znaleźć kod do niego?
Necross123 Konsul
Widzę, że autor nie do końca rozeznał się, jeśli chodzi o Sida w zadaniu "Ku karierze wojownika". Jeśli to jego daliśmy jako ucznia Tilasa, to w tym zadaniu Sid najpierw zwieje z Fortu, a my musimy go odszukać. Możemy albo odwiedzić Krater albo (co jest rozsądniejsze) odwiedzić Yasmę, by dowiedzieć się, gdzie jest Sid. Po spotkaniu z nim możemy zdecydować, czy chcemy odczekać tydzień, aż Sid sporządzi notatki czy też nie.
A tak w ogóle mam pytanie - jak przypisać broń magiczną do koła szybkiego dostępu? Mam trzeci poziom płonącego łuku, a nie mogę tego czegoś przypisać do szybkiego dostępu. Ktoś może mi pomóc? Gram na PS4.
Necross123 Konsul
Coś czuję, że grę będę musiał od nowa zacząć (jak zwykle) - Byłem pewien, że tzw. rozmowy frakcyjne (czyli rozmowy z wykorzystaniem frakcji Jaxa) się nie pojawią, a tu się pojawiły (jak na ironię, przy zadaniu Kaji "Wilk w owczej skórze", co najmniej kilka razy będzie wspominane o tym (jeśli jesteśmy Banitą))
I przez to znowu będę musiał sprawdzać wszystkich NPC i zadania przy minimalnych rozmowach i odbiorów zadań do czasu dołączenia do frakcji (no chyba, że wymagane do frakcji, do której chcę dołączyć).
Pamiętam z części pierwszej, że najwięcej tego typu "zaczepek" mieli Klerycy i to nie tylko od strony innych Kleryków, ale czasami też Banitów (np. specjalna opcja w przypadku Blake powodowała pogorszenie z nim relacji) i niekiedy też Berserków (Klerycy jako jedyni mogli wykorzystać sugestię, wskutek czego otwierały się nowe dialogi).
lakiluk Junior
Nie mogę ukończyć pierwszego rozdziału, ponieważ w misji która polega na zebraniu dwóch zaufanych towarzyszy - Kaji i drona. Nie mogę zrekrutować Kaji, gdyż siedzi w Forcie i nie chce już ze mną rozmawiać. Gdzieś wyczytałem, że z Kają będzie można porozmawiać na początku kolejnego rozdziału do którego nie mogę przejść. Czy istnieje jakieś inne rozwiązanie niż zaczynanie gry od początku ? Mam już 24 poziom i nie bardzo chce mi się grać od początku.
Necross123 Konsul
Mam pytanie co do zadania "Szkolenie" (Dla tych, którzy nie są Berserkami):
Czy to, w której frakcji jesteśmy (Klerycy, Morkoni, Albowie lub Banici) blokuje odpowiedzi, przez które Dex może się udać do tej samej frakcji, co Jax (czyli jak np. jesteśmy Klerykami, to czy blokuje opcję, która znacznie zmniejsza zniszczenie przy trzecim pytaniu (która umożliwi Dexowi pójście do Kleryków))? Chodzi o pytanie dotyczące własności jak dobrze pamiętam (mamy odpowiedzi, które (od góry) dają odpowiednio -5, -1 i chyba jeszcze +5 albo +1 do zniszczenia).
norbertz2 Junior
Ktoś wie gdzie jest stanowisko do łączenia 3 broni nie dystansowych tylko np mieczy itp bo wszedzie mam stanowiska broni dystansowych :)
Darek12346 Centurion
Napisaliście, że ulepszanie atrybutów rośnie do 5 punktów atrybutu za jedno ulepszenie. Nieprawda. Ja mam postać na takim poziomie, że jedno ulepszenie kosztuje 10 punktów. I nie jest powiedziane, że to koniec.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
