Elex 2: Obowiązki nadzorcy

Obowiązki nadzorcy. Na tej stronie poradnika do Elex 2 znajdziecie opis przejścia misji Morkonów o nazwie Obowiązki nadzorcy. Nasze porady pomogą Wam w podjęciu decyzji w sprawie strażnika bramy, niewolników z Tavaru czy handlarzy.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Obowiązki nadzorcy (The Duties of and Overseer) to nazwa pierwszej misji we frakcji Morkonów. Otrzymacie ją od Bahadura tuż po zostaniu Morkonem. Jako zastępca Khana musicie rozwiązać kilka problemów w Grocie. Na tej stronie poradnika do Elex 2 poznacie konsekwencje wyborów podejmowanych w trakcie zadania. Dowiecie się kogo najlepiej wybrać na strażnika bramy, co zrobić z niewolnikami z Tavaru i jak rozwiązać problem handlarzy.

Próba Mordraga

Po otrzymaniu zadania i wyjściu ze świątyni zostaniecie zatrzymani przez Mordraga - Elex 2: Obowiązki nadzorcy - Elex 2 - poradnik do gry

Po otrzymaniu zadania i wyjściu ze świątyni zostaniecie zatrzymani przez Mordraga. Podążajcie za nim do sali, a następnie zdejmijcie wszystkie części pancerza. Ponownie porozmawiajcie z Mordragiem i rozpocznijcie próbę bólu. Musicie po prostu nie reagować na ataki i czekać, aż pasek życia spadnie do 0.

Strażnik bramy - Dimitr czy Marat?

Teraz udajcie się do Głosu Jaxa - to postać, która wcześniej nazywała się Głos Khana i poznaliście ją np - Elex 2: Obowiązki nadzorcy - Elex 2 - poradnik do gry

Teraz udajcie się do Głosu Jaxa - to postać, która wcześniej nazywała się Głos Khana i poznaliście ją np. w zadaniu Wartości Morkonów (Morkon Values). Okaże się, że bramy może pilnować tylko jedna osoba, więc musicie wybrać pomiędzy Dimitrem a Maratem. Wybór wpływa wyłącznie na poziom Zniszczenia. Jeśli chcecie zmniejszyć poziom Zniszczenia, wybierzcie Dimitra. W przeciwnym razie postawcie na Marata.

Dimitr stoi po stronie Kriitona, a Marat po stronie Raavaca. Nie ma jednak znaczenia kogo wybierzecie na strażnika bramy. Dopiero w kolejnej misji frakcji Morkonów podejmiecie ostateczny wybór, do którego odłamu chcecie dołączyć.

Niewolnicy z Tavaru - co z nimi zrobić?

Kolejnym problemem do rozwiązania są pojmani Berserkerzy - Elex 2: Obowiązki nadzorcy - Elex 2 - poradnik do gry

Kolejnym problemem do rozwiązania są pojmani Berserkerzy. Decyzja ma wpływ na przebieg inspekcji tunelu odbywającej się w dalszej części misji.

  1. Puszczenie niewolników wolno - poziom Zniszczenia spadnie, ale w trakcie inspekcji tunelu będziecie musieli przekonać Rubena do powrotu do pracy.
  2. Wysłanie niewolników do pracy - poziom Zniszczenie spadnie, a Ruben będzie przychylny wobec Jaxa. Doprowadzi to jednak do zawalenia tunelu i ataku przez Szakale (Rotboars).
  3. Zabicie niewolników - poziom Zniszczenie wzrośnie, ale tak samo jak w przypadku wypuszczenie niewolników, konieczne będzie przekonanie Rubana do powrotu do pracy.

Problem z handlarzami

Po podjęciu decyzji w sprawie niewolników, Waszym celem będzie rozwiązanie problemu handlarzy przebywających w punkcie handlowym w okolicy Groty - Elex 2: Obowiązki nadzorcy - Elex 2 - poradnik do gry

Po podjęciu decyzji w sprawie niewolników, Waszym celem będzie rozwiązanie problemu handlarzy przebywających w punkcie handlowym w okolicy Groty. Udajcie się tam - lokalizacja zostanie oznaczona na mapie.

Na miejscu porozmawiajcie z Kojlą, a następnie z Danką - Elex 2: Obowiązki nadzorcy - Elex 2 - poradnik do gry

Na miejscu porozmawiajcie z Kojlą, a następnie z Danką. Dzięki temu poznacie sytuację i będziecie mogli wybrać między dwoma wariantami - stanięciem po stronie handlarzy lub objęciem strony Kojli.

Wariant 1 - stanięcie po stronie handlarzy

Jeśli chcecie pomóc handlarzom to najpierw poinformujcie o tym Dankę, a następnie udajcie się do Kojli - Elex 2: Obowiązki nadzorcy - Elex 2 - poradnik do gry

Jeśli chcecie pomóc handlarzom to najpierw poinformujcie o tym Dankę, a następnie udajcie się do Kojli. Teraz musicie sprawić, by Kojla opuścił punkt handlowy. Możecie to zrobić dzięki opcji dialogowej wymagającej minimum 30 punktów Inteligencji lub poprzez pokonanie Kojli w walce.

Niezależnie od wyboru, wróćcie do Danki, a następnie porozmawiajcie z handlarką imieniem Nova - przebywa ona w klatce na lewo od Danki - Elex 2: Obowiązki nadzorcy - Elex 2 - poradnik do gry

Niezależnie od wyboru, wróćcie do Danki, a następnie porozmawiajcie z handlarką imieniem Nova - przebywa ona w klatce na lewo od Danki. Nova poprosi Was o odzyskanie skrzyń z towarami. Udajcie się do miejsca oznaczonego na mapie, zabijcie tutejsze Szakale i zbierzcie skrzynie.

Po odzyskaniu towarów ponownie porozmawiajcie z Novą - Elex 2: Obowiązki nadzorcy - Elex 2 - poradnik do gry

Po odzyskaniu towarów ponownie porozmawiajcie z Novą. Teraz musicie zaprowadzić handlarzy do Groty. Będą oni za Wami podążać i pomagać w walce, więc po prostu wróćcie do siedziby Morkonów, a dokładnie do Głosu Jaxa.

Wariant 2 - stanięcie po stronie Kojli

Jeśli chcecie stanąć po stronie Kojli, powiedzcie Dance, że handlarze muszą zginąć - Elex 2: Obowiązki nadzorcy - Elex 2 - poradnik do gry

Jeśli chcecie stanąć po stronie Kojli, powiedzcie Dance, że handlarze muszą zginąć. Teraz porozmawiajcie z Kojlą - handlarzy możecie zabić sami lub zlecić to Kojli. Niezależnie od wyboru, wracajcie do Głosu Jaxa i poinformujcie o podjętej decyzji.

Inspekcja tunelu - po skierowaniu niewolników do pracy

Jeśli podjęliście decyzję o skierowaniu niewolników do pracy, to Ruben będzie Wam wdzięczny za pomoc i rozpocznie z Wami inspekcję tunelu - Elex 2: Obowiązki nadzorcy - Elex 2 - poradnik do gry

Jeśli podjęliście decyzję o skierowaniu niewolników do pracy, to Ruben będzie Wam wdzięczny za pomoc i rozpocznie z Wami inspekcję tunelu. W trakcie rozmowy usłyszycie huk w dolnej części tunelu.

Okaże się, że Szakale wyczuły Manę zgromadzoną przez niewolników - konsekwencją tego jest zniszczenie tunelu i zabicie Berserków - Elex 2: Obowiązki nadzorcy - Elex 2 - poradnik do gry

Okaże się, że Szakale wyczuły Manę zgromadzoną przez niewolników - konsekwencją tego jest zniszczenie tunelu i zabicie Berserków. Pokonajcie potwory, przeszukajcie zwłoki niewolników i wracajcie do Głosu Jaxa.

Inspekcja tunelu - po zabiciu lub wypuszczeniu niewolników

Jeżeli podjęliście decyzję o zabiciu lub wypuszczeniu niewolników, to Ruben i pozostali kopacze nie będą chcieli pracować - Elex 2: Obowiązki nadzorcy - Elex 2 - poradnik do gry

Jeżeli podjęliście decyzję o zabiciu lub wypuszczeniu niewolników, to Ruben i pozostali kopacze nie będą chcieli pracować. Musicie przekonać Rubena poprzez wręczenie 250 kryształków Elexitu lub pokonanie go w walce. Niezależnie od wyboru wróćcie do Głosu Jaxa.

Walka z Mordragiem

Walki z Mordragiem nie da się uniknąć - Elex 2: Obowiązki nadzorcy - Elex 2 - poradnik do gry

Walki z Mordragiem nie da się uniknąć. Nawet jeśli wszystkie decyzje podejmiecie zgodnie z zasadami Ravaaca, Mordrag będzie przeciw Jaxowi. Zmieni się jedynie kwestia dialogowa wypowiadana przez Mordraga. Jeśli wybierzecie Marata na strażnika bramy oraz zabijecie niewolników i handlarzy, to Mordrag stwierdzi, że Jax jest szpiegiem Albów. Z kolei w wariancie z wyborem Dimitra, oszczędzeniem niewolników i pomocy handlarzom, Mordrag będzie przeciw Jaxowi z powodu podjętych decyzji.

W ostatnim etapie misji Obowiązki nadzorcy w Elex 2, Głos Jaxa skieruje Was do Bahadura. Rozmowę z Bahadurem przerwie Mordrag. Dowiecie się, że jedynym sposobem na rozwiązanie konfliktu jest walka między Mordragiem i Jaxem. Mordrag jest silnym przeciwnikiem, więc przygotujcie się do walki. Możecie też skorzystać z pobliskiego wzniesienia za świątynią i stamtąd ostrzeliwać go z broni dystansowej. Po zabiciu Mordraga porozmawiajcie z Bahadurem. Jeśli posiadacie przynajmniej 20 poziom postaci, to możecie awansować do rangi Wandala i tym samym ukończyć zadanie.

Elex 2

1 marca 2022

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2024-07-30
16:36

Darek12346 Centurion

Napisaliście, że ulepszanie atrybutów rośnie do 5 punktów atrybutu za jedno ulepszenie. Nieprawda. Ja mam postać na takim poziomie, że jedno ulepszenie kosztuje 10 punktów. I nie jest powiedziane, że to koniec.

Komentarz: Darek12346
2024-01-06
22:02

norbertz2 Junior

Ktoś wie gdzie jest stanowisko do łączenia 3 broni nie dystansowych tylko np mieczy itp bo wszedzie mam stanowiska broni dystansowych :)

Komentarz: norbertz2
2024-01-07
00:43

Necross123 Konsul

Szukaj kowadeł. Jedno kowadło na pewno znajdziesz w tym samym miejscu, gdzie pierwszy raz spotykasz Thorgala (a dokładniej w miejscu, gdzie spotykasz Kowala (czy jakoś tak)). Drugie kowadło znajdziesz w Bastionie. Jak znajdziesz Falka, to będzie on stał koło miejsca, gdzie znajduje się kowadło.
Nie pamiętam tylko, czy w Kraterze (siedziba Banitów) też przypadkiem nie widziałem kowadła (koło miejsca, gdzie się spotyka Najemnika).

Komentarz: Necross123
2024-01-07
12:45

Necross123 Konsul

Mały błąd się wkradł, a niestety nie mogę edytować postu. Miałem na myśli Thialga, nie Thorgala. Thorgal był w pierwszej części.

Komentarz: Necross123
2024-07-30
16:37

Darek12346 Centurion

W Depozytorium też widziałem.

Komentarz: Darek12346
2023-11-26
19:23

Necross123 Konsul

Mam pytanie co do zadania "Szkolenie" (Dla tych, którzy nie są Berserkami):

Czy to, w której frakcji jesteśmy (Klerycy, Morkoni, Albowie lub Banici) blokuje odpowiedzi, przez które Dex może się udać do tej samej frakcji, co Jax (czyli jak np. jesteśmy Klerykami, to czy blokuje opcję, która znacznie zmniejsza zniszczenie przy trzecim pytaniu (która umożliwi Dexowi pójście do Kleryków))? Chodzi o pytanie dotyczące własności jak dobrze pamiętam (mamy odpowiedzi, które (od góry) dają odpowiednio -5, -1 i chyba jeszcze +5 albo +1 do zniszczenia).

Komentarz: Necross123
2023-08-30
10:47

lakiluk Junior

Nie mogę ukończyć pierwszego rozdziału, ponieważ w misji która polega na zebraniu dwóch zaufanych towarzyszy - Kaji i drona. Nie mogę zrekrutować Kaji, gdyż siedzi w Forcie i nie chce już ze mną rozmawiać. Gdzieś wyczytałem, że z Kają będzie można porozmawiać na początku kolejnego rozdziału do którego nie mogę przejść. Czy istnieje jakieś inne rozwiązanie niż zaczynanie gry od początku ? Mam już 24 poziom i nie bardzo chce mi się grać od początku.

Komentarz: lakiluk
2023-08-30
18:46

Necross123 Konsul

Kaja może siedzieć w Forcie w pierwszym rozdziale, jeśli zakończyłeś już trzecie dla niej zadanie (Wilk w owczej skórze). To normalne. Też tak miałem. Tzw. blokada rozdziałowa wystąpiła i Kaję będziesz mógł ponownie przyjąć zaraz po rozpoczęciu drugiego rozdziału.
Rób dalej główne zadania (szczególnie odwiedź Grotę) z pierwszego rozdziału, a potem w drugim rozdziale odwiedź Fort i porozmawiaj z Kają.
Oczywiście nie zapomnij porozmawiać z Thialgiem, jeśli jest już w Bastionie.

Komentarz: Necross123
2023-07-17
13:20

Necross123 Konsul

Coś czuję, że grę będę musiał od nowa zacząć (jak zwykle) - Byłem pewien, że tzw. rozmowy frakcyjne (czyli rozmowy z wykorzystaniem frakcji Jaxa) się nie pojawią, a tu się pojawiły (jak na ironię, przy zadaniu Kaji "Wilk w owczej skórze", co najmniej kilka razy będzie wspominane o tym (jeśli jesteśmy Banitą))

I przez to znowu będę musiał sprawdzać wszystkich NPC i zadania przy minimalnych rozmowach i odbiorów zadań do czasu dołączenia do frakcji (no chyba, że wymagane do frakcji, do której chcę dołączyć).

Pamiętam z części pierwszej, że najwięcej tego typu "zaczepek" mieli Klerycy i to nie tylko od strony innych Kleryków, ale czasami też Banitów (np. specjalna opcja w przypadku Blake powodowała pogorszenie z nim relacji) i niekiedy też Berserków (Klerycy jako jedyni mogli wykorzystać sugestię, wskutek czego otwierały się nowe dialogi).

Komentarz: Necross123
2023-07-09
12:13

Necross123 Konsul

Widzę, że autor nie do końca rozeznał się, jeśli chodzi o Sida w zadaniu "Ku karierze wojownika". Jeśli to jego daliśmy jako ucznia Tilasa, to w tym zadaniu Sid najpierw zwieje z Fortu, a my musimy go odszukać. Możemy albo odwiedzić Krater albo (co jest rozsądniejsze) odwiedzić Yasmę, by dowiedzieć się, gdzie jest Sid. Po spotkaniu z nim możemy zdecydować, czy chcemy odczekać tydzień, aż Sid sporządzi notatki czy też nie.

A tak w ogóle mam pytanie - jak przypisać broń magiczną do koła szybkiego dostępu? Mam trzeci poziom płonącego łuku, a nie mogę tego czegoś przypisać do szybkiego dostępu. Ktoś może mi pomóc? Gram na PS4.

Komentarz: Necross123
2023-07-10
23:56

Necross123 Konsul

Dobra. Mam nie po kolei w głowie i szukałem w złym miejscu broni magicznej. Znajduje się w broniach dwuręcznych tak na przyszłość.

Skoro już była mowa o zadaniu "Ku karierze wojownika", wypadałoby wspomnieć, że wersja z Sidem ma inny przebieg, niż wersja z Marwinem, dalej jednak kończy się wypiciem eksperymentalnej mikstury (która w przypadku wariantu z Sidem sporządza Tilas).
No i oczywiście jest jeszcze drugi wariant ze zdobyciem garbowanych skór, a mianowicie zdobycie 20 skór i danie Astrid (dajemy te skóry tak samo, jak wymieniamy skóry na kryształki). Po trzech tygodniach(!) otrzymamy te skóry, nie musząc konfrontować się z Rocco.
No i zabrakło dopiski, że po powrocie do Thorhildy, trzeba jeszcze pokonać 6 szakali przed rozmową z Thorhildą.

Komentarz: Necross123
2023-07-04
15:44

Necross123 Konsul

Zadanie Problemy z haraczem - zabrakło informacji o tym, że da radę rozwiązać sprawę z Brzeszczotem bez użycia siły, wystarczy mieć 40 punktów inteligencji oraz nie zgadzać się na walkę z nim.

Generalnie tłumaczenie ok (dobrze że znikło tryb obrazu, gdy chcemy usiąść), ale pojawiły się nowe babole tłumaczeniowe:

- Mina lądowa - Kopalnia
- Kuchnia - Serce.

P.S. W Bastionie w jednym z bydynków na dachu (jak dobrze pamiętam) jest sejf, którego nie da się shakować. Da się znaleźć kod do niego?

Komentarz: Necross123
2023-07-01
20:42

Necross123 Konsul

Jednak mała poprawka co do tej sytuacji - Jednak nawet bez tej rozmowy strażnik cię nie przepuści przy pierwszym zadaniu z Thorhildą. Więc zadanie trzeba kontynuować u Złomka.

Co do Draba:
"Drab powinien zaczepić głównego bohatera po odbytym spotkaniu z Baxterem. Konfrontację z Drabem możecie zakończyć na dwa główne sposoby - podarowując mu trochę elexitu lub przystępując do walki z nim."

Mnie wówczas Drab i tak atakuje przy próbie wręczenia elexitu (Wyraża stanowczą dezaprobatę). Przy trzech odpowiedziach i tak kończy się to walką. Serio, nie ma bezkrwawego wyjścia z tej sytuacji? (aż przypomina mi się sytuacja z Hakonem w części pierwszej, gdzie przy trzech odpowiedziach i tak ktoś ginie (bądź giną, jeśli Hakona okłamaliśmy))

Komentarz: Necross123
2023-06-28
14:44

Necross123 Konsul

Spokojnie - nie dostaniesz złotej łopaty. Jako, że gra jest od niedawna w PS+ Extra, to już zaczyna się szukanie tych części w zadaniach, które nie zostały opisane. No to zaczynamy (na razie tylko z jednym)

Moja pierwsza uwaga - zadanie od Thorhildy przy zadaniu ze wstępem do Fortu. Zabrakło informacji o tym, że jeśli podarujemy temu gościowi (który rozmawiał z Thorhildą) 50 kryształków, to strażnik cię nie przepuści do Fortu, chociaż potrzebne informacje do zadania zdobędziesz na miejscu (będziesz zmuszony zrobić zadanie dla Złomusia, by wejść do Fortu)

Komentarz: Necross123
2023-06-14
11:39

Galgart Junior

Galgart

Troche późno tak wiem dostanę złotą łopatę 2022 :P Batulga nie jest wcale trudnym przeciwnikiem XD wystarczy build pod strzelby i na 5-6 poziomie ubierasz 1 strzelbe którą defacto dostajesz z oddziału morkonów na samym początku wystarczy tylko 1 poziom ulepszania broni.

Wątek Batulgi jest o tyle spoko, że po jego pokonaniu odnosi się z ogromnym szacunkiem do Bohatera, i jak robisz zakłady z piwnicy to aktywuje się 2 zadanie o nazwie: Drugi pojedynek z Batulgą fajne teksty są jak go wcześniej sklepałeś XD (Nie masz szans go pokonać 2 raz :P u mnie to wyglądało 4 pestki w magazynku i Batulga lezy XD)

Striker przy bramie nie bierze kasy za oprowadzenie jeśli będziesz miły dasz mu piwo i bez gadania dasz mu opłatę za oprowadzenie. Po chwili zwraca Ci kryształki.

Komentarz: Galgart
2022-05-18
13:33

AlucardOne Junior

Zostały mi tylko dwa zadania na końcu. Zakończenie na lv50. Jedno zadanie to bug bo nie mogę zagadać z Aleksejem żeby się z nim bić stoi tylko pod klatką z więźniami i odpowiada jedno zdanie. A drugie to nie mogę znaleźć miejsca gdzie uciekla ta babka z Claws. Układanka mapy złożona. Większość miejsc odkrytych czyli chyba pora żegnać Magalan

Komentarz: AlucardOne
2022-04-04
20:19

szewa91 Junior

Mam problem z misją Propaganda Baxtera. Jestem w momencie kiedy po rozmowie z Wulfem mam iść porozmawiać z Chloe oraz Lasse. O ile z Lassim mogę porozmawiać, o tyle z Chloe nie mam żadnego dialogu po za tym że jak naciskam na rozmowę z nią to mówi mi abym porozmawiał z barmanem jeśli chce się napić. Mam aktywne dwie misje odnośnie Chloe, jedna od Wulfa, druga od Ivana i żadnej nie mogę zrobić z udziałem Chloe. Czy miał ktoś taki problem? Jeśli tak to jak go rozwiązać, jak to obejść? Problem dotyczy wersji na Xbox Series X

Komentarz: szewa91
2022-04-02
23:18

allan18 Junior

W tym zadaniu sposób realizacji jest ściśle powiązany z frakcją , do której należy Jax .

Komentarz: allan18
2022-04-02
18:27

Adrian1709 Junior

Pokazuje mi się caly czas opuszczasz obszar playgo co zrobić?

Komentarz: Adrian1709
2022-03-14
17:41

Zulek Junior

Mam problem odnośnie misji z Kają. Po odprowadzeniu Dexa do Bastionu oraz zabiciu Morkonow nie pokazuje mi żadnej opcji dialogowej. Przy zaczęciu rozmowy Kaja mówi tylko ”moglbys zająć się chłopcem" i ucina. Misje takie jak tylko martwi Morkoni mam w zakładce ukończone więc nie wiem dlaczego nie mogę pchnąć fabuły dalej a już mam 28 poziom bo biegam bez celu i wykonuje poboczne misje... Pomocy proszę ??

Komentarz: Zulek

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl