Elex 2: Hakowanie i otwieranie sejfów - mini-gra z hakowania

Ta strona poradnika do Elex 2 wyjaśnia jakie zasady i wymagania ma mini-gra hakowania, a także jak otwierać odnajdywane sejfy.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Elex 2 znajdziecie informacje na temat hakowania i otwierania sejfów. Wyjaśniamy m.in. jak odblokować umiejętność hakowania, jakie założenia ma mini-gra z hakowania oraz czy istnieją alternatywne metody uzyskiwania dostępu do urządzeń elektronicznych ze świata gry.

Odblokowanie umiejętności hakowania

Hakowanie jest przydatną umiejętnością w Elex 2, przy czym domyślnie główny bohater może wchodzić w interakcję jedynie z najprostszymi urządzeniami do zhakowania - Elex 2: Hakowanie i otwieranie sejfów - mini-gra z hakowania - Elex 2 - poradnik do gry

Hakowanie jest przydatną umiejętnością w Elex 2, przy czym domyślnie główny bohater może wchodzić w interakcję jedynie z najprostszymi urządzeniami do zhakowania. Chcąc zwiększyć jego wachlarz zachowań musicie znaleźć trenera umiejętności.

Przykładowym trenerem mogącym nauczyć Jaxa zdolności hakowania jest Tjark z Fortu - możecie odblokować go jako nauczyciela jeśli w zadaniu Zaufanie Berserków nawiążecie współpracę ze Szponami (Claws) i wykonacie ich początkowe zlecenia. Tjark będzie dostępny w kryjówce Szponów pod Fortem.

Zainteresujcie się konkretnie umiejętnością Hakuj (Hack) - Elex 2: Hakowanie i otwieranie sejfów - mini-gra z hakowania - Elex 2 - poradnik do gry

Zainteresujcie się konkretnie umiejętnością Hakuj (Hack):

  1. Pierwszy poziom zdolności pozwoli Wam hakować także dobre zamki. Wymaga on 15 punktów inteligencji (Intelligence), 15 punktów sprytu (Cunning), 1 punktu umiejętności i 250 elexitu.
  2. Drugi poziom zdolności pozwoli Wam hakować także zamki bezpieczeństwa. Wymaga on 35 punktów inteligencji, 30 punktów sprytu, 1 punktu umiejętności i 500 elexitu.

Mini-gra z hakowania

Po odnalezieniu obiektu nadającego się do zhakowania musicie wcisnąć przycisk rozpoczęcia mini-gry hakerskiej i jest to alternatywa dla wprowadzenia gotowego kodu - Elex 2: Hakowanie i otwieranie sejfów - mini-gra z hakowania - Elex 2 - poradnik do gry

Po odnalezieniu obiektu nadającego się do zhakowania musicie wcisnąć przycisk rozpoczęcia mini-gry hakerskiej i jest to alternatywa dla wprowadzenia gotowego kodu. Mini-gra polega na rozwiązywaniu prostych równań na bazie znaków pojawiających się na ekranie.

W pierwszym przykładzie z powyższego obrazka przy wszystkich wartościach znajdują się znaki równości. Oznacza to, że wszystkie cyfry są takie same i możecie próbować kombinacje 0000, 1111 itd.

W większości przypadków kody są bardziej złożone - Elex 2: Hakowanie i otwieranie sejfów - mini-gra z hakowania - Elex 2 - poradnik do gry

W większości przypadków kody są bardziej złożone. W drugim przykładzie z powyższego obrazka widoczne są znaki większości i mniejszości. Może to Wam pomagać w ustalaniu czy dana cyfra ma być większa czy mniejsza od sąsiedniej.

Mini-grę hakerską zalicza się metodą prób i błędów, przy czym w ustalaniu kodu pomagają oznaczenia kolorystyczne:

  1. Zielony kolor oznacza, że dana cyfra jest prawidłowa i znajduje się w prawidłowym miejscu.
  2. Żółty kolor oznacza, że znaleźliście prawidłową cyfrę, ale że znajduje się ona w złym miejscu. Spróbujcie wprowadzić ją w innej części kombinacji.
  3. Czerwony kolor oznacza, że dana cyfra nie jest w ogóle częścią kodu.

Warto zapamiętywać sobie prawidłowe cyfry i nawet jeśli mini-gra zakończy się, to możecie ją ponownie rozpocząć i wznowić jej zaliczanie znając już część kodu.

Uwaga - Hakowanie w lokacjach z NPC-ami jest przeważnie traktowane jako przestępstwo. Upewnijcie się zawsze, że nikt nie spogląda w Waszą stronę lub nie zmierza do lokacji z sejfem, dzięki czemu będziecie mogli włamywać się w spokoju.

Alternatywny sposób otwierania sejfów

Każdy zamek elektroniczny w grze ma swoją odgórnie ustaloną kombinację - Elex 2: Hakowanie i otwieranie sejfów - mini-gra z hakowania - Elex 2 - poradnik do gry

Każdy zamek elektroniczny w grze ma swoją odgórnie ustaloną kombinację. Poznanie prawidłowego kodu może pozwolić Wam wprowadzić go na klawiaturze z pominięciem konieczność zaliczania mini-gry z hakowania.

Prawidłowych kombinacji możecie szukać na różnego rodzaju notatkach i dokumentach, które mogą znajdować się gdzieś w okolicy. Podpowiedzi możecie też niekiedy otrzymywać od postaci powiązanych z zaliczanymi questami, które zakładają przeprowadzenie włamania. Kombinacje staraliśmy się uwzględniać w naszym opisie przejścia gry.

Podobało się?

0

Elex 2

1 marca 2022

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-06-14
11:39

Galgart Junior

Galgart

Troche późno tak wiem dostanę złotą łopatę 2022 :P Batulga nie jest wcale trudnym przeciwnikiem XD wystarczy build pod strzelby i na 5-6 poziomie ubierasz 1 strzelbe którą defacto dostajesz z oddziału morkonów na samym początku wystarczy tylko 1 poziom ulepszania broni.

Wątek Batulgi jest o tyle spoko, że po jego pokonaniu odnosi się z ogromnym szacunkiem do Bohatera, i jak robisz zakłady z piwnicy to aktywuje się 2 zadanie o nazwie: Drugi pojedynek z Batulgą fajne teksty są jak go wcześniej sklepałeś XD (Nie masz szans go pokonać 2 raz :P u mnie to wyglądało 4 pestki w magazynku i Batulga lezy XD)

Striker przy bramie nie bierze kasy za oprowadzenie jeśli będziesz miły dasz mu piwo i bez gadania dasz mu opłatę za oprowadzenie. Po chwili zwraca Ci kryształki.

Komentarz: Galgart
2023-06-28
14:44

Necross123 Konsul

Spokojnie - nie dostaniesz złotej łopaty. Jako, że gra jest od niedawna w PS+ Extra, to już zaczyna się szukanie tych części w zadaniach, które nie zostały opisane. No to zaczynamy (na razie tylko z jednym)

Moja pierwsza uwaga - zadanie od Thorhildy przy zadaniu ze wstępem do Fortu. Zabrakło informacji o tym, że jeśli podarujemy temu gościowi (który rozmawiał z Thorhildą) 50 kryształków, to strażnik cię nie przepuści do Fortu, chociaż potrzebne informacje do zadania zdobędziesz na miejscu (będziesz zmuszony zrobić zadanie dla Złomusia, by wejść do Fortu)

Komentarz: Necross123
2023-07-01
20:42

Necross123 Konsul

Jednak mała poprawka co do tej sytuacji - Jednak nawet bez tej rozmowy strażnik cię nie przepuści przy pierwszym zadaniu z Thorhildą. Więc zadanie trzeba kontynuować u Złomka.

Co do Draba:
"Drab powinien zaczepić głównego bohatera po odbytym spotkaniu z Baxterem. Konfrontację z Drabem możecie zakończyć na dwa główne sposoby - podarowując mu trochę elexitu lub przystępując do walki z nim."

Mnie wówczas Drab i tak atakuje przy próbie wręczenia elexitu (Wyraża stanowczą dezaprobatę). Przy trzech odpowiedziach i tak kończy się to walką. Serio, nie ma bezkrwawego wyjścia z tej sytuacji? (aż przypomina mi się sytuacja z Hakonem w części pierwszej, gdzie przy trzech odpowiedziach i tak ktoś ginie (bądź giną, jeśli Hakona okłamaliśmy))

Komentarz: Necross123
2023-07-04
15:44

Necross123 Konsul

Zadanie Problemy z haraczem - zabrakło informacji o tym, że da radę rozwiązać sprawę z Brzeszczotem bez użycia siły, wystarczy mieć 40 punktów inteligencji oraz nie zgadzać się na walkę z nim.

Generalnie tłumaczenie ok (dobrze że znikło tryb obrazu, gdy chcemy usiąść), ale pojawiły się nowe babole tłumaczeniowe:

- Mina lądowa - Kopalnia
- Kuchnia - Serce.

P.S. W Bastionie w jednym z bydynków na dachu (jak dobrze pamiętam) jest sejf, którego nie da się shakować. Da się znaleźć kod do niego?

Komentarz: Necross123
2023-07-09
12:13

Necross123 Konsul

Widzę, że autor nie do końca rozeznał się, jeśli chodzi o Sida w zadaniu "Ku karierze wojownika". Jeśli to jego daliśmy jako ucznia Tilasa, to w tym zadaniu Sid najpierw zwieje z Fortu, a my musimy go odszukać. Możemy albo odwiedzić Krater albo (co jest rozsądniejsze) odwiedzić Yasmę, by dowiedzieć się, gdzie jest Sid. Po spotkaniu z nim możemy zdecydować, czy chcemy odczekać tydzień, aż Sid sporządzi notatki czy też nie.

A tak w ogóle mam pytanie - jak przypisać broń magiczną do koła szybkiego dostępu? Mam trzeci poziom płonącego łuku, a nie mogę tego czegoś przypisać do szybkiego dostępu. Ktoś może mi pomóc? Gram na PS4.

Komentarz: Necross123
2023-07-17
13:20

Necross123 Konsul

Coś czuję, że grę będę musiał od nowa zacząć (jak zwykle) - Byłem pewien, że tzw. rozmowy frakcyjne (czyli rozmowy z wykorzystaniem frakcji Jaxa) się nie pojawią, a tu się pojawiły (jak na ironię, przy zadaniu Kaji "Wilk w owczej skórze", co najmniej kilka razy będzie wspominane o tym (jeśli jesteśmy Banitą))

I przez to znowu będę musiał sprawdzać wszystkich NPC i zadania przy minimalnych rozmowach i odbiorów zadań do czasu dołączenia do frakcji (no chyba, że wymagane do frakcji, do której chcę dołączyć).

Pamiętam z części pierwszej, że najwięcej tego typu "zaczepek" mieli Klerycy i to nie tylko od strony innych Kleryków, ale czasami też Banitów (np. specjalna opcja w przypadku Blake powodowała pogorszenie z nim relacji) i niekiedy też Berserków (Klerycy jako jedyni mogli wykorzystać sugestię, wskutek czego otwierały się nowe dialogi).

Komentarz: Necross123
2023-08-30
10:47

lakiluk Junior

Nie mogę ukończyć pierwszego rozdziału, ponieważ w misji która polega na zebraniu dwóch zaufanych towarzyszy - Kaji i drona. Nie mogę zrekrutować Kaji, gdyż siedzi w Forcie i nie chce już ze mną rozmawiać. Gdzieś wyczytałem, że z Kają będzie można porozmawiać na początku kolejnego rozdziału do którego nie mogę przejść. Czy istnieje jakieś inne rozwiązanie niż zaczynanie gry od początku ? Mam już 24 poziom i nie bardzo chce mi się grać od początku.

Komentarz: lakiluk
2023-11-26
19:23

Necross123 Konsul

Mam pytanie co do zadania "Szkolenie" (Dla tych, którzy nie są Berserkami):

Czy to, w której frakcji jesteśmy (Klerycy, Morkoni, Albowie lub Banici) blokuje odpowiedzi, przez które Dex może się udać do tej samej frakcji, co Jax (czyli jak np. jesteśmy Klerykami, to czy blokuje opcję, która znacznie zmniejsza zniszczenie przy trzecim pytaniu (która umożliwi Dexowi pójście do Kleryków))? Chodzi o pytanie dotyczące własności jak dobrze pamiętam (mamy odpowiedzi, które (od góry) dają odpowiednio -5, -1 i chyba jeszcze +5 albo +1 do zniszczenia).

Komentarz: Necross123
2024-01-06
22:02

norbertz2 Junior

Ktoś wie gdzie jest stanowisko do łączenia 3 broni nie dystansowych tylko np mieczy itp bo wszedzie mam stanowiska broni dystansowych :)

Komentarz: norbertz2
2024-07-30
16:36

Darek12346 Centurion

Napisaliście, że ulepszanie atrybutów rośnie do 5 punktów atrybutu za jedno ulepszenie. Nieprawda. Ja mam postać na takim poziomie, że jedno ulepszenie kosztuje 10 punktów. I nie jest powiedziane, że to koniec.

Komentarz: Darek12346

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl