Elex 2: Obowiązki piechura - solucja, opis przejścia. Albowie czy Klerycy?
Na tej stronie poradnika do Elex 2 znajdziecie opis przejścia misji Obowiązki piechura (The Duties of a Trooper). Nasze porady pomogą Wam w wyborze – Albowie czy Klerycy?
Aktualizacja:
Niniejsza strona poradnika do gry Elex 2 zawiera opis przejścia drugiej misji frakcji Albów - Obowiązki piechura (The Duties of a Trooper). Otrzymacie ją od Azoka po wykonaniu zadania Obowiązki zwiadowcy (The Duties of a Scout). W trakcie misji będziecie musieli podjąć wybór, po której stronie chcecie stanąć - Albów lub Kleryków.
Spotkanie z Banitami


Waszym pierwszym celem będzie zbadanie obszaru oznaczonego na mapie. Spotkacie tam grupę Banitów - podejdźcie do nich. Zacznie się rozmowa z postacią imieniem Neil. Wyniknie z niej, że Banici posiadają notatki niezbędne do dalszych poszukiwań - Neil zgodzi się je odsprzedać. Jeśli macie przynajmniej 40 punktów Siły, to cenę możecie zniżyć do 120 kryształków Elexitu. W przeciwnym razie łączna cena wyniesie 220 kryształków.
Rozmowa z Hagenem i Violą


Zdobyte notatki skierują Was do Zamku, a konkretnie do przywódcy frakcji Kleryków imieniem Hagen. Porozmawiajcie z nim. Zostaniecie skierowani do kobiety imieniem Viola, która również przebywa w Zamku.

Po rozmowie z Violą ponownie porozmawiajcie z Hagenem. Już teraz Hagen poprosi Was o pomoc i będzie zachęcał do zdrady Albów i przejścia na stronę Kleryków. Wybrane opcje dialogowe nie mają jednak w tym momencie żadnego znaczenia. Niezależnie od przebiegu rozmowy zostaniecie skierowani do oddziału Albów i dopiero tam podejmiecie ważną decyzję.
Wybór - Albowie czy Klerycy?

Na Waszej mapie zostanie oznaczona lokalizacji kobiety imieniem Shira. Udajcie się tam i wysłuchajcie rozmowy między Albami. Po chwili Shira rozpocznie dialog z Jaxem. Musicie wybrać, po której stronie staniecie - Albów czy Kleryków.
W tym momencie podejmujecie ostateczną decyzję - nie da się jej cofnąć. Wybór wpływa na to, w której frakcji osiągnięcie najwyższą rangę. Jest to też jedyna możliwość dołączenia do frakcji Kleryków.
Droga Albów

Jeśli staniecie po stronie Albów (opcja dialogowa z odrzuceniem Kleryków), to wróćcie do Azoka i poinformujcie go o sytuacji. Zgodzi się on na przywrócenia Jaxa do rangi dowódcy. Po osiągnięciu przynajmniej 30 poziomu postaci możecie awansować na najwyższą rangę we frakcji Albów i tym samym zakończyć zadanie. Otrzymacie też dostęp do zakupu najlepszego pancerza Albów.
Opowiedzenie się po stronie Albów to jedyny sposób na pomyślne ukończenie zadania Obowiązki piechura. Droga Kleryków kończy się niepowodzeniem tej misji.
Droga Kleryków

W przypadku obrania drogi Kleryków (opcja dialogowa z przyjęciem Kleryków) musicie skonfrontować się z Shirą. Walki z nią możecie uniknąć, jeśli posiadacie przynajmniej 60 punktów Inteligencji. W przeciwnym razie musicie zabić Shirę. Jest ona dość silnym przeciwnikiem, ale pozostali Albowie nie będą uczestniczyć w pojedynku.

Po rozwiązaniu sytuacji z Shirą, wróćcie do Hagena w Zamku. Po osiągnięciu przynajmniej 30 poziomu postaci możecie awansować do najwyższej rangi Kleryków. Tym samym odblokujecie dostęp do umiejętności Kleryków, a także najlepszego pancerza Kleryków.
Po stanięciu po stronie Kleryków możecie jeszcze wrócić do Azoka. Misja Obowiązki piechura zakończy się niepowodzeniem, ale nie zostaniecie zaatakowani przez Albów.
Komentarze czytelników
Napisaliście, że ulepszanie atrybutów rośnie do 5 punktów atrybutu za jedno ulepszenie. Nieprawda. Ja mam postać na takim poziomie, że jedno ulepszenie kosztuje 10 punktów. I nie jest powiedziane, że to koniec.
Ktoś wie gdzie jest stanowisko do łączenia 3 broni nie dystansowych tylko np mieczy itp bo wszedzie mam stanowiska broni dystansowych :)
Szukaj kowadeł. Jedno kowadło na pewno znajdziesz w tym samym miejscu, gdzie pierwszy raz spotykasz Thorgala (a dokładniej w miejscu, gdzie spotykasz Kowala (czy jakoś tak)). Drugie kowadło znajdziesz w Bastionie. Jak znajdziesz Falka, to będzie on stał koło miejsca, gdzie znajduje się kowadło.
Nie pamiętam tylko, czy w Kraterze (siedziba Banitów) też przypadkiem nie widziałem kowadła (koło miejsca, gdzie się spotyka Najemnika).
Mały błąd się wkradł, a niestety nie mogę edytować postu. Miałem na myśli Thialga, nie Thorgala. Thorgal był w pierwszej części.
Mam pytanie co do zadania "Szkolenie" (Dla tych, którzy nie są Berserkami):
Czy to, w której frakcji jesteśmy (Klerycy, Morkoni, Albowie lub Banici) blokuje odpowiedzi, przez które Dex może się udać do tej samej frakcji, co Jax (czyli jak np. jesteśmy Klerykami, to czy blokuje opcję, która znacznie zmniejsza zniszczenie przy trzecim pytaniu (która umożliwi Dexowi pójście do Kleryków))? Chodzi o pytanie dotyczące własności jak dobrze pamiętam (mamy odpowiedzi, które (od góry) dają odpowiednio -5, -1 i chyba jeszcze +5 albo +1 do zniszczenia).
Nie mogę ukończyć pierwszego rozdziału, ponieważ w misji która polega na zebraniu dwóch zaufanych towarzyszy - Kaji i drona. Nie mogę zrekrutować Kaji, gdyż siedzi w Forcie i nie chce już ze mną rozmawiać. Gdzieś wyczytałem, że z Kają będzie można porozmawiać na początku kolejnego rozdziału do którego nie mogę przejść. Czy istnieje jakieś inne rozwiązanie niż zaczynanie gry od początku ? Mam już 24 poziom i nie bardzo chce mi się grać od początku.
Kaja może siedzieć w Forcie w pierwszym rozdziale, jeśli zakończyłeś już trzecie dla niej zadanie (Wilk w owczej skórze). To normalne. Też tak miałem. Tzw. blokada rozdziałowa wystąpiła i Kaję będziesz mógł ponownie przyjąć zaraz po rozpoczęciu drugiego rozdziału.
Rób dalej główne zadania (szczególnie odwiedź Grotę) z pierwszego rozdziału, a potem w drugim rozdziale odwiedź Fort i porozmawiaj z Kają.
Oczywiście nie zapomnij porozmawiać z Thialgiem, jeśli jest już w Bastionie.
Coś czuję, że grę będę musiał od nowa zacząć (jak zwykle) - Byłem pewien, że tzw. rozmowy frakcyjne (czyli rozmowy z wykorzystaniem frakcji Jaxa) się nie pojawią, a tu się pojawiły (jak na ironię, przy zadaniu Kaji "Wilk w owczej skórze", co najmniej kilka razy będzie wspominane o tym (jeśli jesteśmy Banitą))
I przez to znowu będę musiał sprawdzać wszystkich NPC i zadania przy minimalnych rozmowach i odbiorów zadań do czasu dołączenia do frakcji (no chyba, że wymagane do frakcji, do której chcę dołączyć).
Pamiętam z części pierwszej, że najwięcej tego typu "zaczepek" mieli Klerycy i to nie tylko od strony innych Kleryków, ale czasami też Banitów (np. specjalna opcja w przypadku Blake powodowała pogorszenie z nim relacji) i niekiedy też Berserków (Klerycy jako jedyni mogli wykorzystać sugestię, wskutek czego otwierały się nowe dialogi).
Widzę, że autor nie do końca rozeznał się, jeśli chodzi o Sida w zadaniu "Ku karierze wojownika". Jeśli to jego daliśmy jako ucznia Tilasa, to w tym zadaniu Sid najpierw zwieje z Fortu, a my musimy go odszukać. Możemy albo odwiedzić Krater albo (co jest rozsądniejsze) odwiedzić Yasmę, by dowiedzieć się, gdzie jest Sid. Po spotkaniu z nim możemy zdecydować, czy chcemy odczekać tydzień, aż Sid sporządzi notatki czy też nie.
A tak w ogóle mam pytanie - jak przypisać broń magiczną do koła szybkiego dostępu? Mam trzeci poziom płonącego łuku, a nie mogę tego czegoś przypisać do szybkiego dostępu. Ktoś może mi pomóc? Gram na PS4.
Dobra. Mam nie po kolei w głowie i szukałem w złym miejscu broni magicznej. Znajduje się w broniach dwuręcznych tak na przyszłość.
Skoro już była mowa o zadaniu "Ku karierze wojownika", wypadałoby wspomnieć, że wersja z Sidem ma inny przebieg, niż wersja z Marwinem, dalej jednak kończy się wypiciem eksperymentalnej mikstury (która w przypadku wariantu z Sidem sporządza Tilas).
No i oczywiście jest jeszcze drugi wariant ze zdobyciem garbowanych skór, a mianowicie zdobycie 20 skór i danie Astrid (dajemy te skóry tak samo, jak wymieniamy skóry na kryształki). Po trzech tygodniach(!) otrzymamy te skóry, nie musząc konfrontować się z Rocco.
No i zabrakło dopiski, że po powrocie do Thorhildy, trzeba jeszcze pokonać 6 szakali przed rozmową z Thorhildą.
Zadanie Problemy z haraczem - zabrakło informacji o tym, że da radę rozwiązać sprawę z Brzeszczotem bez użycia siły, wystarczy mieć 40 punktów inteligencji oraz nie zgadzać się na walkę z nim.
Generalnie tłumaczenie ok (dobrze że znikło tryb obrazu, gdy chcemy usiąść), ale pojawiły się nowe babole tłumaczeniowe:
- Mina lądowa - Kopalnia
- Kuchnia - Serce.
P.S. W Bastionie w jednym z bydynków na dachu (jak dobrze pamiętam) jest sejf, którego nie da się shakować. Da się znaleźć kod do niego?
Jednak mała poprawka co do tej sytuacji - Jednak nawet bez tej rozmowy strażnik cię nie przepuści przy pierwszym zadaniu z Thorhildą. Więc zadanie trzeba kontynuować u Złomka.
Co do Draba:
"Drab powinien zaczepić głównego bohatera po odbytym spotkaniu z Baxterem. Konfrontację z Drabem możecie zakończyć na dwa główne sposoby - podarowując mu trochę elexitu lub przystępując do walki z nim."
Mnie wówczas Drab i tak atakuje przy próbie wręczenia elexitu (Wyraża stanowczą dezaprobatę). Przy trzech odpowiedziach i tak kończy się to walką. Serio, nie ma bezkrwawego wyjścia z tej sytuacji? (aż przypomina mi się sytuacja z Hakonem w części pierwszej, gdzie przy trzech odpowiedziach i tak ktoś ginie (bądź giną, jeśli Hakona okłamaliśmy))
Spokojnie - nie dostaniesz złotej łopaty. Jako, że gra jest od niedawna w PS+ Extra, to już zaczyna się szukanie tych części w zadaniach, które nie zostały opisane. No to zaczynamy (na razie tylko z jednym)
Moja pierwsza uwaga - zadanie od Thorhildy przy zadaniu ze wstępem do Fortu. Zabrakło informacji o tym, że jeśli podarujemy temu gościowi (który rozmawiał z Thorhildą) 50 kryształków, to strażnik cię nie przepuści do Fortu, chociaż potrzebne informacje do zadania zdobędziesz na miejscu (będziesz zmuszony zrobić zadanie dla Złomusia, by wejść do Fortu)
Troche późno tak wiem dostanę złotą łopatę 2022 :P Batulga nie jest wcale trudnym przeciwnikiem XD wystarczy build pod strzelby i na 5-6 poziomie ubierasz 1 strzelbe którą defacto dostajesz z oddziału morkonów na samym początku wystarczy tylko 1 poziom ulepszania broni.
Wątek Batulgi jest o tyle spoko, że po jego pokonaniu odnosi się z ogromnym szacunkiem do Bohatera, i jak robisz zakłady z piwnicy to aktywuje się 2 zadanie o nazwie: Drugi pojedynek z Batulgą fajne teksty są jak go wcześniej sklepałeś XD (Nie masz szans go pokonać 2 raz :P u mnie to wyglądało 4 pestki w magazynku i Batulga lezy XD)
Striker przy bramie nie bierze kasy za oprowadzenie jeśli będziesz miły dasz mu piwo i bez gadania dasz mu opłatę za oprowadzenie. Po chwili zwraca Ci kryształki.
Zostały mi tylko dwa zadania na końcu. Zakończenie na lv50. Jedno zadanie to bug bo nie mogę zagadać z Aleksejem żeby się z nim bić stoi tylko pod klatką z więźniami i odpowiada jedno zdanie. A drugie to nie mogę znaleźć miejsca gdzie uciekla ta babka z Claws. Układanka mapy złożona. Większość miejsc odkrytych czyli chyba pora żegnać Magalan
Mam problem z misją Propaganda Baxtera. Jestem w momencie kiedy po rozmowie z Wulfem mam iść porozmawiać z Chloe oraz Lasse. O ile z Lassim mogę porozmawiać, o tyle z Chloe nie mam żadnego dialogu po za tym że jak naciskam na rozmowę z nią to mówi mi abym porozmawiał z barmanem jeśli chce się napić. Mam aktywne dwie misje odnośnie Chloe, jedna od Wulfa, druga od Ivana i żadnej nie mogę zrobić z udziałem Chloe. Czy miał ktoś taki problem? Jeśli tak to jak go rozwiązać, jak to obejść? Problem dotyczy wersji na Xbox Series X
W tym zadaniu sposób realizacji jest ściśle powiązany z frakcją , do której należy Jax .
Pokazuje mi się caly czas opuszczasz obszar playgo co zrobić?
Mam problem odnośnie misji z Kają. Po odprowadzeniu Dexa do Bastionu oraz zabiciu Morkonow nie pokazuje mi żadnej opcji dialogowej. Przy zaczęciu rozmowy Kaja mówi tylko ”moglbys zająć się chłopcem" i ucina. Misje takie jak tylko martwi Morkoni mam w zakładce ukończone więc nie wiem dlaczego nie mogę pchnąć fabuły dalej a już mam 28 poziom bo biegam bez celu i wykonuje poboczne misje... Pomocy proszę ??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
