Elex 2: Kradzież i kary za łamanie prawa

Ta strona poradnika do Elex 2 opisuje jakie są główne sposoby okradania NPC-ów, co można zdobyć dzięki kradzieży, a także jakie kary przewidziano za kradzież.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Elex 2 możecie znaleźć komplet informacji na temat mechaniki kradzieży. Dowiecie się m.in. jak przedmioty można kraść bez żadnego ryzyka, jak odblokować opcję kradzieży kieszonkowej, a także jakie przewidziano kary za łamanie prawa i kiedy główny bohater może zostać przyłapany na gorącym uczynku.

Przedmioty ogólnodostępne i mające właścicieli

Wszystkie interaktywne przedmioty odnajdywane w trakcie gry można podzielić na dwie zasadnicze grupy - Elex 2: Kradzież i kary za łamanie prawa - Elex 2 - poradnik do gry

Wszystkie interaktywne przedmioty odnajdywane w trakcie gry można podzielić na dwie zasadnicze grupy:

  1. Przedmioty ogólnodostępne, tzn. takie, które nie mają wskazanego właściciela - możecie je podnosić i dodawać do inwentarza bez żadnego ryzyka.
  2. Przedmioty mające właścicieli - w tym przypadku po zbliżeniu się do danego obiektu pojawia się czerwone oznaczenie o tym, że dojdzie do kradzieży (przykład na powyższym obrazku). Chcąc uniknąć kłopotów musicie zadbać o to żeby nikt nie przyłapał Jaxa na kradzieży, tzn. zabrać przedmiot w momencie gdy nie będzie on znajdował się w polu widzenia żadnego z NPC-ów.

Sporym ułatwieniem gry jest to, że przedmioty z kradzieży nie mają żadnych specjalnych oznaczeń już po tym jak znajdą się w inwentarzu bohatera. Oznacza to po prostu, że możecie sprzedawać rzeczy pochodzące z kradzieży bez ryzyka, że kupiec o cokolwiek Was oskarży. Może to być dobra metoda na wzbogacanie się.

Zakazane strefy

Przez większość czasu jest tak, że ewentualne ryzyko negatywnej reakcji NPC-ów pojawia się dopiero w momencie zabierania przedmiotu należącego do innej osoby - Elex 2: Kradzież i kary za łamanie prawa - Elex 2 - poradnik do gry

Przez większość czasu jest tak, że ewentualne ryzyko negatywnej reakcji NPC-ów pojawia się dopiero w momencie zabierania przedmiotu należącego do innej osoby. Wyjątkiem od tej reguły są tzw. zakazane strefy. Są to po prostu obszary, do których Jax nie ma prawa wstępu - chodzi tu przede wszystkim o wnętrza budynków mieszkalnych czy zaplecza sklepów.

Jeśli okoliczni NPC-e zauważą bohatera w zakazanym obszarze, to zbliżą się do niego i zaczną go wypraszać. Możecie wtedy wycofać się bez żadnych negatywnych konsekwencji. Ignorowanie ostrzeżeń może natomiast sprowokować okoliczne postacie do ataku.

Skradanie się i kradzież nocą

Z tematem eksploracji zakazanych lokacji możecie radzić sobie w pewnym zakresie polegając na skradaniu się, które dokładniej opisaliśmy na osobnej stronie przewodnika - Elex 2: Kradzież i kary za łamanie prawa - Elex 2 - poradnik do gry

Z tematem eksploracji zakazanych lokacji możecie radzić sobie w pewnym zakresie polegając na skradaniu się, które dokładniej opisaliśmy na osobnej stronie przewodnika.

Niestety za dnia postacie niezależne potrafią być bardzo wyczulone i mogą odnotować obecność bohatera w zakazanym obszarze nawet gdy ten skrada się. Lepszym pomysłem jest zakradanie się w niedostępne miejsca nocą. Wielu mieszkańców uda się wtedy na odpoczynek, a po ulicach podróżują głównie pojedynczy strażnicy, których łatwiej powinno być Wam unikać.

Kradzież kieszonkowa - jak odblokować i używać?

1 - Elex 2: Kradzież i kary za łamanie prawa - Elex 2 - poradnik do gry
Opcja kradzieży kieszonkowej jest domyślnie niedostępna i możecie kraść wyłącznie przedmioty leżące na wierzchu oraz znajdujące się w różnego rodzaju pojemnikach - Elex 2: Kradzież i kary za łamanie prawa - Elex 2 - poradnik do gry

Opcja kradzieży kieszonkowej jest domyślnie niedostępna i możecie kraść wyłącznie przedmioty leżące na wierzchu oraz znajdujące się w różnego rodzaju pojemnikach. Chcąc zmienić to musicie nabyć umiejętność Kieszeniowiec (Pickpocket). Przykładowym trenerem tej umiejętności jest Tjark z Fortu - możecie odblokować go jako nauczyciela jeśli w zadaniu Zaufanie Berserków nawiążecie współpracę ze Szponami (Claws) i wykonacie ich początkowe zlecenia. Tjark będzie dostępny w kryjówce Szponów pod Fortem.

Odblokowanie pierwszego poziomu zdolności Kieszeniowiec wymaga 25 punktów zręczności (Dexterity), 15 punktów sprytu (Cunning), 1 punktu umiejętności i 250 elexitu.

Z kradzieży kieszonkowej możecie korzystać po załączeniu trybu skradania się - Elex 2: Kradzież i kary za łamanie prawa - Elex 2 - poradnik do gry

Z kradzieży kieszonkowej możecie korzystać po załączeniu trybu skradania się. Jest ona dostępna w dwóch głównych rodzajach sytuacji:

  1. Ustawienie się za plecami NPC-a.
  2. Zbliżenie się do śpiącego NPC-a.

Zapisujcie grę przed każdą próbą kradzieży. Dopiero wtedy przytrzymujcie przycisk kradzieży kieszonkowej żeby do niej przystąpić.

W oknie kradzieży kieszonkowej musicie śpieszyć się z wyjęciem przedmiotu z inwentarza NPC-a przed upływem czasu - Elex 2: Kradzież i kary za łamanie prawa - Elex 2 - poradnik do gry

W oknie kradzieży kieszonkowej musicie śpieszyć się z wyjęciem przedmiotu z inwentarza NPC-a przed upływem czasu. Pierwszy slot w inwentarzu okradanej postaci zazwyczaj zajmuje jej broń. W kolejnych slotach mogą znajdować się np. elexit, wywary czy inne wartościowe przedmioty.

Kradzież kieszonkowa wiąże się niestety z dużym ryzykiem wykrycia, choć możecie je ograniczać decydując się na okradanie nocną porą (mniej postaci na ulicach) oraz na zaglądanie do kieszeni śpiących NPC-ów - Elex 2: Kradzież i kary za łamanie prawa - Elex 2 - poradnik do gry

Kradzież kieszonkowa wiąże się niestety z dużym ryzykiem wykrycia, choć możecie je ograniczać decydując się na okradanie nocną porą (mniej postaci na ulicach) oraz na zaglądanie do kieszeni śpiących NPC-ów. W przypadku wykrycia wszystkie okoliczne postacie zwrócą się przeciwko Jaxowi (problem ten opisaliśmy w ostatnim podpunkcie na stronie).

Możecie na szczęście ograniczać ryzyko wykrycia ulepszając umiejętność Kieszeniowiec:

  1. drugi poziom zdolności zmniejszy szanse wykrycia o 25%,
  2. trzeci poziom zdolności zmniejszy szanse wykrycia o 50%.

Generalnie jednak najlepszą metodą są szybkie sejwy, dzięki czemu w razie porażki unikniecie konsekwencji i będziecie też mogli ponowić próbę kradzieży.

Włamywanie się do skrzyń i sejfów

Szczególnie wartościowe przedmioty do ukradzenia mogą znajdować się w trudniej dostępnych pojemnikach - Elex 2: Kradzież i kary za łamanie prawa - Elex 2 - poradnik do gry

Szczególnie wartościowe przedmioty do ukradzenia mogą znajdować się w trudniej dostępnych pojemnikach. Wymagane jest w tym przypadku pomaganie sobie innymi umiejętnościami:

  1. Zamknięte skrzynie - Zainteresujcie się umiejętnością Otwieranie zamków (Lock Picking), przy czym musi ona znajdować się na odpowiednim poziomie i dodatkowo musicie mieć co najmniej 1 wytrych. Włamywanie się do pojemników dokładniej opisaliśmy na stronie Zamki - jak otwierać?. W niektórych przypadkach alternatywnie możecie poszukać klucza do skrzyni.
  2. Sejfy - Zainteresujcie się umiejętnością Hakuj (Hack), przy czym musi ona znajdować się na odpowiednim poziomie. Włamywanie się do sejfów dokładniej opisaliśmy na stronie Hakowanie i otwieranie sejfów. W niektórych przypadkach alternatywnie możecie poszukać lub odgadnąć kombinację do sejfu.

Kary za kradzież i ryzyko złapania bohatera

Kradzież przedmiotów może prowadzić do pozyskiwania bardzo wartościowego sprzętu i dużych ilości elexitu, ale niestety wiąże się też niestety z dużym ryzykiem wykrycia przy popełnianiu przestępstwa - Elex 2: Kradzież i kary za łamanie prawa - Elex 2 - poradnik do gry

Kradzież przedmiotów może prowadzić do pozyskiwania bardzo wartościowego sprzętu i dużych ilości elexitu, ale niestety wiąże się też niestety z dużym ryzykiem wykrycia przy popełnianiu przestępstwa. Uniwersalną reakcją NPC-ów na kradzież jest zaatakowanie Jaxa. Nie próbujcie w takich sytuacjach walczyć, bo możecie zabić istotne postacie oraz do walk mogą dołączyć inni NPC-e z okolicy. Rozpoczynajcie w takiej sytuacji ucieczkę.

Przy kolejnej wizycie w lokacji, w której odnotowana została kradzież, Jaxa powinien zatrzymać strażnik - Elex 2: Kradzież i kary za łamanie prawa - Elex 2 - poradnik do gry

Przy kolejnej wizycie w lokacji, w której odnotowana została kradzież, Jaxa powinien zatrzymać strażnik. Zostaniecie zmuszeni do zapłacenia kary pieniężnej, której wysokość jest uzależniona od rangi przestępstwa. Przekazanie elexitu spowoduje, że wszystko powróci w danej lokacji do poprzedniego stanu. Odmowa zapłaty będzie oznaczała walkę i kara nie zostanie anulowana. Generalnie do momentu przekazania pieniędzy nie będziecie mogli wykonywać żadnych czynności w danej lokacji.

Przypominamy przy okazji o możliwości zapisywania gry przed każdą próbą kradzieży. Pozwoli to Wam wczytać stan gry od razu po wykryciu i uchronić Was przed potencjalną śmiercią lub koniecznością utraty części zgromadzonego elexitu.

Podobało się?

0

Elex 2

1 marca 2022

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-06-14
11:39

Galgart Junior

Galgart

Troche późno tak wiem dostanę złotą łopatę 2022 :P Batulga nie jest wcale trudnym przeciwnikiem XD wystarczy build pod strzelby i na 5-6 poziomie ubierasz 1 strzelbe którą defacto dostajesz z oddziału morkonów na samym początku wystarczy tylko 1 poziom ulepszania broni.

Wątek Batulgi jest o tyle spoko, że po jego pokonaniu odnosi się z ogromnym szacunkiem do Bohatera, i jak robisz zakłady z piwnicy to aktywuje się 2 zadanie o nazwie: Drugi pojedynek z Batulgą fajne teksty są jak go wcześniej sklepałeś XD (Nie masz szans go pokonać 2 raz :P u mnie to wyglądało 4 pestki w magazynku i Batulga lezy XD)

Striker przy bramie nie bierze kasy za oprowadzenie jeśli będziesz miły dasz mu piwo i bez gadania dasz mu opłatę za oprowadzenie. Po chwili zwraca Ci kryształki.

Komentarz: Galgart
2023-06-28
14:44

Necross123 Konsul

Spokojnie - nie dostaniesz złotej łopaty. Jako, że gra jest od niedawna w PS+ Extra, to już zaczyna się szukanie tych części w zadaniach, które nie zostały opisane. No to zaczynamy (na razie tylko z jednym)

Moja pierwsza uwaga - zadanie od Thorhildy przy zadaniu ze wstępem do Fortu. Zabrakło informacji o tym, że jeśli podarujemy temu gościowi (który rozmawiał z Thorhildą) 50 kryształków, to strażnik cię nie przepuści do Fortu, chociaż potrzebne informacje do zadania zdobędziesz na miejscu (będziesz zmuszony zrobić zadanie dla Złomusia, by wejść do Fortu)

Komentarz: Necross123
2023-07-01
20:42

Necross123 Konsul

Jednak mała poprawka co do tej sytuacji - Jednak nawet bez tej rozmowy strażnik cię nie przepuści przy pierwszym zadaniu z Thorhildą. Więc zadanie trzeba kontynuować u Złomka.

Co do Draba:
"Drab powinien zaczepić głównego bohatera po odbytym spotkaniu z Baxterem. Konfrontację z Drabem możecie zakończyć na dwa główne sposoby - podarowując mu trochę elexitu lub przystępując do walki z nim."

Mnie wówczas Drab i tak atakuje przy próbie wręczenia elexitu (Wyraża stanowczą dezaprobatę). Przy trzech odpowiedziach i tak kończy się to walką. Serio, nie ma bezkrwawego wyjścia z tej sytuacji? (aż przypomina mi się sytuacja z Hakonem w części pierwszej, gdzie przy trzech odpowiedziach i tak ktoś ginie (bądź giną, jeśli Hakona okłamaliśmy))

Komentarz: Necross123
2023-07-04
15:44

Necross123 Konsul

Zadanie Problemy z haraczem - zabrakło informacji o tym, że da radę rozwiązać sprawę z Brzeszczotem bez użycia siły, wystarczy mieć 40 punktów inteligencji oraz nie zgadzać się na walkę z nim.

Generalnie tłumaczenie ok (dobrze że znikło tryb obrazu, gdy chcemy usiąść), ale pojawiły się nowe babole tłumaczeniowe:

- Mina lądowa - Kopalnia
- Kuchnia - Serce.

P.S. W Bastionie w jednym z bydynków na dachu (jak dobrze pamiętam) jest sejf, którego nie da się shakować. Da się znaleźć kod do niego?

Komentarz: Necross123
2023-07-09
12:13

Necross123 Konsul

Widzę, że autor nie do końca rozeznał się, jeśli chodzi o Sida w zadaniu "Ku karierze wojownika". Jeśli to jego daliśmy jako ucznia Tilasa, to w tym zadaniu Sid najpierw zwieje z Fortu, a my musimy go odszukać. Możemy albo odwiedzić Krater albo (co jest rozsądniejsze) odwiedzić Yasmę, by dowiedzieć się, gdzie jest Sid. Po spotkaniu z nim możemy zdecydować, czy chcemy odczekać tydzień, aż Sid sporządzi notatki czy też nie.

A tak w ogóle mam pytanie - jak przypisać broń magiczną do koła szybkiego dostępu? Mam trzeci poziom płonącego łuku, a nie mogę tego czegoś przypisać do szybkiego dostępu. Ktoś może mi pomóc? Gram na PS4.

Komentarz: Necross123
2023-07-17
13:20

Necross123 Konsul

Coś czuję, że grę będę musiał od nowa zacząć (jak zwykle) - Byłem pewien, że tzw. rozmowy frakcyjne (czyli rozmowy z wykorzystaniem frakcji Jaxa) się nie pojawią, a tu się pojawiły (jak na ironię, przy zadaniu Kaji "Wilk w owczej skórze", co najmniej kilka razy będzie wspominane o tym (jeśli jesteśmy Banitą))

I przez to znowu będę musiał sprawdzać wszystkich NPC i zadania przy minimalnych rozmowach i odbiorów zadań do czasu dołączenia do frakcji (no chyba, że wymagane do frakcji, do której chcę dołączyć).

Pamiętam z części pierwszej, że najwięcej tego typu "zaczepek" mieli Klerycy i to nie tylko od strony innych Kleryków, ale czasami też Banitów (np. specjalna opcja w przypadku Blake powodowała pogorszenie z nim relacji) i niekiedy też Berserków (Klerycy jako jedyni mogli wykorzystać sugestię, wskutek czego otwierały się nowe dialogi).

Komentarz: Necross123
2023-08-30
10:47

lakiluk Junior

Nie mogę ukończyć pierwszego rozdziału, ponieważ w misji która polega na zebraniu dwóch zaufanych towarzyszy - Kaji i drona. Nie mogę zrekrutować Kaji, gdyż siedzi w Forcie i nie chce już ze mną rozmawiać. Gdzieś wyczytałem, że z Kają będzie można porozmawiać na początku kolejnego rozdziału do którego nie mogę przejść. Czy istnieje jakieś inne rozwiązanie niż zaczynanie gry od początku ? Mam już 24 poziom i nie bardzo chce mi się grać od początku.

Komentarz: lakiluk
2023-11-26
19:23

Necross123 Konsul

Mam pytanie co do zadania "Szkolenie" (Dla tych, którzy nie są Berserkami):

Czy to, w której frakcji jesteśmy (Klerycy, Morkoni, Albowie lub Banici) blokuje odpowiedzi, przez które Dex może się udać do tej samej frakcji, co Jax (czyli jak np. jesteśmy Klerykami, to czy blokuje opcję, która znacznie zmniejsza zniszczenie przy trzecim pytaniu (która umożliwi Dexowi pójście do Kleryków))? Chodzi o pytanie dotyczące własności jak dobrze pamiętam (mamy odpowiedzi, które (od góry) dają odpowiednio -5, -1 i chyba jeszcze +5 albo +1 do zniszczenia).

Komentarz: Necross123
2024-01-06
22:02

norbertz2 Junior

Ktoś wie gdzie jest stanowisko do łączenia 3 broni nie dystansowych tylko np mieczy itp bo wszedzie mam stanowiska broni dystansowych :)

Komentarz: norbertz2
2024-07-30
16:36

Darek12346 Centurion

Napisaliście, że ulepszanie atrybutów rośnie do 5 punktów atrybutu za jedno ulepszenie. Nieprawda. Ja mam postać na takim poziomie, że jedno ulepszenie kosztuje 10 punktów. I nie jest powiedziane, że to koniec.

Komentarz: Darek12346

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl