Elex 2: Najlepsze umiejętności na start
Ta strona poradnika do Elex 2 zawiera zestawienie najlepszych umiejętności na start, które warto odblokować na wczesnym stadium kampanii.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do gry Elex 2 znajdziecie listę rekomendowanych umiejętności do zakupienia już w początkowej fazie rozgrywki. Zainteresowanie się zdolnościami z naszego zestawienia może być pomocne w walce, eksploracji, craftingu, kradzieży czy innych unikalnych czynnościach.
Do odblokowania umiejętności z poniższej listy wymagane jest spotykanie się z trenerami i opłacanie ich usług. Zestawienie trenerów znajdziecie na osobnej stronie Nauczyciele umiejętności z naszego atlasu świata.
Poniższe zestawienie nie uwzględnia zdolności powiązanych z frakcjami, a jedynie te, które są "neutralne" i nie dotyczą żadnego ugrupowania. Tematem frakcji powinniście zainteresować się w nieco dalszej fazie gry.
- Broń do walki wręcz (Melee Weapons)
- Broń dystansowa (Ranged Weapons)
- Pancerz (Armor)
- Silniejsze mikstury (Stronger Potions)
- Dodatkowe punkty witalności (Extra Hitpoints)
- Wytrzymałość (Stamina)
- Otwieranie zamków (Lock Picking)
- Twórca broni (Build Weapons)
- Kieszeniowiec (Pickpocket)
- Tworzenie amunicji (Create Ammunition)
- Chemia (Chemistry)
- Hakuj (Hack)
- Punkty atrybutów (Attribute Points)
- Retrorakiety (Retrorockets)
- Dodatkowy zbiornik (Additional Tank)
Broń do walki wręcz (Melee Weapons)

To ważna kilkupoziomowa umiejętność pod kątem zwiększania obrażeń zadawanych bronią białą. Nawet jeśli planujecie docelowo atakować wrogów magią i bronią dystansową, to mimo wszystko warto zainwestować co najmniej 1 punkt rozwoju, dzięki czemu słabe bronie odnajdywane w początkowej fazie gry będą zadawały wyraźnie większe obrażenia.
Broń dystansowa (Ranged Weapons)

To odpowiednik umiejętności wymienionych powyżej z tą różnicą, że zwiększane są obrażenia zadawane bronią dystansową. Odblokowanie co najmniej jednego poziomu tej umiejętności pozwoli Wam nie tylko skuteczniej atakować wrogów na odległość, ale również zużywać mniejsze ilości amunicji na potrzeby zabicia pojedynczego przeciwnika.
Pancerz (Armor)

Umiejętność ta składa się z trzech poziomów i każdy kolejny zwiększa poziom obrony gwarantowanej przez pancerz. Może to w konsekwencji zmniejszyć otrzymywane obrażenia i tym samym zwiększyć Wasze szanse na utrzymywania głównego bohatera przy życiu, szczególnie podczas walk z silniejszymi przeciwnikami.
Silniejsze mikstury (Stronger Potions)

Umiejętność ta jest w stanie zwiększyć o 25% skuteczność wykorzystywanych wywarów. Najbardziej docenicie to korzystając z mikstur na potrzeby przywracania utraconych punktów zdrowia Jaxa, ale wywary dostępne w grze mają też inne zastosowania.
Dodatkowe punkty witalności (Extra Hitpoints)

Kolejne poziomy tej umiejętności są w stanie wydłużać pasek zdrowia głównego bohatera poprzez przyznawanie nowych punktów zdrowia. Może to zmniejszyć ryzyko nagłego zgonu, zwłaszcza w przypadku ataków od elitarnych wrogów, które mogą jednorazowo pozbawić Jaxa dużej liczby punktów zdrowia.
Wytrzymałość (Stamina)

Oprócz dbania o wydłużanie paska zdrowia nie powinniście też zapominać o wytrzymałości. Dysponowanie większą liczbą punktów staminy pozwoli Wam m.in. wyprowadzać jednorazowo więcej ataków, a także bezpieczniej korzystać z takich akcji jak sprint czy uniki. Warto odblokować dość wcześnie co najmniej pierwszy poziom.
Otwieranie zamków (Lock Picking)

To umiejętność, której zakupienie jest niezbędne do odblokowania opcji otwierania zamków z wykorzystaniem wytrychów. Postarajcie się bardzo wcześnie zakupić pierwszy poziom po to żeby móc włamywać się do łatwych zamków, ale podejmujcie też starania o zdobycie drugiego i trzeciego poziomu, dzięki czemu nie będziecie musieli ignorować odnajdywanych skrzyń z wyższymi poziomami zabezpieczeń.
Twórca broni (Build Weapons)

Podstawową zaletą tej umiejętności jest to, że ma ona minimalne wymagania i możecie ją odblokować już jako jedną z pierwszych. Pozwala ona na wytwarzanie broni - początkowo dostępne będą tylko podstawowe bronie, ale zakupienie kolejnych poziomów zdolności odblokuje wytwarzanie broni wyższych klas jakościowych.
Kieszeniowiec (Pickpocket)

Warto rozważyć zakupienie tej zdolności jeśli chcecie pomagać sobie z pozyskiwaniem nowych przedmiotów w oparciu o kradzież kieszonkową, która domyślnie nie jest dostępna. Kradzież jest ryzykownym procesem, ale możecie ograniczać ryzyko zapisując często grę i kupując docelowo kolejne poziomy tej umiejętności.
Tworzenie amunicji (Create Ammunition)

Może to być bardzo pomocna umiejętność przy założeniu, że chętnie korzystacie z broni dystansowej. Jej działanie polega na odblokowaniu opcji wytwarzania amunicji. Musicie niestety dodatkowo pamiętać o pozyskaniu schematów niezbędnych np. do produkcji strzał. Są one wymagane oprócz składników do craftingu.
Chemia (Chemistry)

Zdolność ta umożliwia wytwarzanie dopalaczy i wywarów, wśród których mogą znajdować się m.in. eliksiry lecznicze, eliminujące negatywne statusy czy takie, dzięki którym bohater zyska jednorazową premię punktów doświadczenia (Elex Drink). Także i tu musicie pamiętać o dysponowaniu recepturami do tworzenia mikstur.
Hakuj (Hack)

Zainteresowanie się tą umiejętnością jest wymagane jeśli planujecie włamywać się w oparciu o hakowanie urządzeń. Pozyskanie tej zdolności jest wskazane już na wczesnym stadium gry, bo dość wcześnie możecie zacząć odnajdywać zamknięte sejfy i brak umiejętności może Wam uniemożliwić otwieranie ich (o ile nie odnajdziecie w okolicy jakiejś kartki z kodem).
Punkty atrybutów (Attribute Points)

To kilkupoziomowa umiejętność, dzięki której możecie uzyskiwać darmowe punkty atrybutów - 10 punktów za każdy odblokowany poziom. Może to być bardzo pomocne w początkowej fazie kampanii i umożliwić Wam szybszy dostęp do odnalezionych lub otrzymanych lepszych broni.
Retrorakiety (Retrorockets)

To jedno z ulepszeń plecaka odrzutowego. Umiejętności z tej grupy pozwalają na instalowanie ładunków amortyzujących lądowanie. Może to okazać się bardzo pomocne w uchronieniu Jaxa przed śmiercią jeśli w trakcie lotu zabraknie Wam nagle paliwa i rozpocznie się nagłe opadanie z dużej wysokości.
Uwaga - Zdolności powiązane z jetpackiem nie wymagają odnalezienia trenera. Wystarczy skorzystać z odpowiedniego stołu warsztatowego (Jetpack Bench), a jeden z takich stołów znajdziecie w Bastionie.
Dodatkowy zbiornik (Additional Tank)

To kluczowa umiejętność pod kątem wydłużania czasu latania z użyciem jetpacka. Pozwala ona na wyposażenie plecaka odrzutowego w dodatkowy zbiornik paliwa. Warto odblokować tę zdolność, bo otworzy to przed Wami wiele nowych możliwości odnośnie używania jetpacka do eksploracji świata.
- Elex 2 - poradnik do gry
- Elex 2: Poradnik do gry
- Elex 2: Podstawy
- Elex 2: Porady na start
- Elex 2: Jetpack - ulepszanie, szybsze latanie, zdobywanie paliwa
- Elex 2: Eksploracja świata - jetpack, szybka podróż
- Elex 2: Poziomy trudności
- Elex 2: Rozwój postaci - awansowanie, atrybuty, zdobywanie umiejętności
- Elex 2: Frakcje - które najlepsze, jak dołączyć?
- Elex 2: Walka - broń dystansowa, Witalność, magia
- Elex 2: Skradanie się i ataki skrytobójcze
- Elex 2: Najlepsze umiejętności na start
- Elex 2: Kradzież i kary za łamanie prawa
- Elex 2: Hakowanie i otwieranie sejfów - mini-gra z hakowania
- Elex 2: Romanse - Kaja, Zołza i Nyra
- Elex 2: Crafting (rzemiosło) - odblokowanie, rodzaje craftingu
- Elex 2: Handlarze - rodzaje, kupno i sprzedaż towarów
- Elex 2: Zniszczenie (Destruction) - system reputacji
- Elex 2: Rozmowy z NPC-ami i specjalne opcje dialogowe
- Elex 2: Najlepsze pancerze na start - gdzie znaleźć, jak zdobyć?
- Elex 2: Podstawy
- Elex 2: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Napisaliście, że ulepszanie atrybutów rośnie do 5 punktów atrybutu za jedno ulepszenie. Nieprawda. Ja mam postać na takim poziomie, że jedno ulepszenie kosztuje 10 punktów. I nie jest powiedziane, że to koniec.
Ktoś wie gdzie jest stanowisko do łączenia 3 broni nie dystansowych tylko np mieczy itp bo wszedzie mam stanowiska broni dystansowych :)
Szukaj kowadeł. Jedno kowadło na pewno znajdziesz w tym samym miejscu, gdzie pierwszy raz spotykasz Thorgala (a dokładniej w miejscu, gdzie spotykasz Kowala (czy jakoś tak)). Drugie kowadło znajdziesz w Bastionie. Jak znajdziesz Falka, to będzie on stał koło miejsca, gdzie znajduje się kowadło.
Nie pamiętam tylko, czy w Kraterze (siedziba Banitów) też przypadkiem nie widziałem kowadła (koło miejsca, gdzie się spotyka Najemnika).
Mały błąd się wkradł, a niestety nie mogę edytować postu. Miałem na myśli Thialga, nie Thorgala. Thorgal był w pierwszej części.
Mam pytanie co do zadania "Szkolenie" (Dla tych, którzy nie są Berserkami):
Czy to, w której frakcji jesteśmy (Klerycy, Morkoni, Albowie lub Banici) blokuje odpowiedzi, przez które Dex może się udać do tej samej frakcji, co Jax (czyli jak np. jesteśmy Klerykami, to czy blokuje opcję, która znacznie zmniejsza zniszczenie przy trzecim pytaniu (która umożliwi Dexowi pójście do Kleryków))? Chodzi o pytanie dotyczące własności jak dobrze pamiętam (mamy odpowiedzi, które (od góry) dają odpowiednio -5, -1 i chyba jeszcze +5 albo +1 do zniszczenia).
Nie mogę ukończyć pierwszego rozdziału, ponieważ w misji która polega na zebraniu dwóch zaufanych towarzyszy - Kaji i drona. Nie mogę zrekrutować Kaji, gdyż siedzi w Forcie i nie chce już ze mną rozmawiać. Gdzieś wyczytałem, że z Kają będzie można porozmawiać na początku kolejnego rozdziału do którego nie mogę przejść. Czy istnieje jakieś inne rozwiązanie niż zaczynanie gry od początku ? Mam już 24 poziom i nie bardzo chce mi się grać od początku.
Kaja może siedzieć w Forcie w pierwszym rozdziale, jeśli zakończyłeś już trzecie dla niej zadanie (Wilk w owczej skórze). To normalne. Też tak miałem. Tzw. blokada rozdziałowa wystąpiła i Kaję będziesz mógł ponownie przyjąć zaraz po rozpoczęciu drugiego rozdziału.
Rób dalej główne zadania (szczególnie odwiedź Grotę) z pierwszego rozdziału, a potem w drugim rozdziale odwiedź Fort i porozmawiaj z Kają.
Oczywiście nie zapomnij porozmawiać z Thialgiem, jeśli jest już w Bastionie.
Coś czuję, że grę będę musiał od nowa zacząć (jak zwykle) - Byłem pewien, że tzw. rozmowy frakcyjne (czyli rozmowy z wykorzystaniem frakcji Jaxa) się nie pojawią, a tu się pojawiły (jak na ironię, przy zadaniu Kaji "Wilk w owczej skórze", co najmniej kilka razy będzie wspominane o tym (jeśli jesteśmy Banitą))
I przez to znowu będę musiał sprawdzać wszystkich NPC i zadania przy minimalnych rozmowach i odbiorów zadań do czasu dołączenia do frakcji (no chyba, że wymagane do frakcji, do której chcę dołączyć).
Pamiętam z części pierwszej, że najwięcej tego typu "zaczepek" mieli Klerycy i to nie tylko od strony innych Kleryków, ale czasami też Banitów (np. specjalna opcja w przypadku Blake powodowała pogorszenie z nim relacji) i niekiedy też Berserków (Klerycy jako jedyni mogli wykorzystać sugestię, wskutek czego otwierały się nowe dialogi).
Widzę, że autor nie do końca rozeznał się, jeśli chodzi o Sida w zadaniu "Ku karierze wojownika". Jeśli to jego daliśmy jako ucznia Tilasa, to w tym zadaniu Sid najpierw zwieje z Fortu, a my musimy go odszukać. Możemy albo odwiedzić Krater albo (co jest rozsądniejsze) odwiedzić Yasmę, by dowiedzieć się, gdzie jest Sid. Po spotkaniu z nim możemy zdecydować, czy chcemy odczekać tydzień, aż Sid sporządzi notatki czy też nie.
A tak w ogóle mam pytanie - jak przypisać broń magiczną do koła szybkiego dostępu? Mam trzeci poziom płonącego łuku, a nie mogę tego czegoś przypisać do szybkiego dostępu. Ktoś może mi pomóc? Gram na PS4.
Dobra. Mam nie po kolei w głowie i szukałem w złym miejscu broni magicznej. Znajduje się w broniach dwuręcznych tak na przyszłość.
Skoro już była mowa o zadaniu "Ku karierze wojownika", wypadałoby wspomnieć, że wersja z Sidem ma inny przebieg, niż wersja z Marwinem, dalej jednak kończy się wypiciem eksperymentalnej mikstury (która w przypadku wariantu z Sidem sporządza Tilas).
No i oczywiście jest jeszcze drugi wariant ze zdobyciem garbowanych skór, a mianowicie zdobycie 20 skór i danie Astrid (dajemy te skóry tak samo, jak wymieniamy skóry na kryształki). Po trzech tygodniach(!) otrzymamy te skóry, nie musząc konfrontować się z Rocco.
No i zabrakło dopiski, że po powrocie do Thorhildy, trzeba jeszcze pokonać 6 szakali przed rozmową z Thorhildą.
Zadanie Problemy z haraczem - zabrakło informacji o tym, że da radę rozwiązać sprawę z Brzeszczotem bez użycia siły, wystarczy mieć 40 punktów inteligencji oraz nie zgadzać się na walkę z nim.
Generalnie tłumaczenie ok (dobrze że znikło tryb obrazu, gdy chcemy usiąść), ale pojawiły się nowe babole tłumaczeniowe:
- Mina lądowa - Kopalnia
- Kuchnia - Serce.
P.S. W Bastionie w jednym z bydynków na dachu (jak dobrze pamiętam) jest sejf, którego nie da się shakować. Da się znaleźć kod do niego?
Jednak mała poprawka co do tej sytuacji - Jednak nawet bez tej rozmowy strażnik cię nie przepuści przy pierwszym zadaniu z Thorhildą. Więc zadanie trzeba kontynuować u Złomka.
Co do Draba:
"Drab powinien zaczepić głównego bohatera po odbytym spotkaniu z Baxterem. Konfrontację z Drabem możecie zakończyć na dwa główne sposoby - podarowując mu trochę elexitu lub przystępując do walki z nim."
Mnie wówczas Drab i tak atakuje przy próbie wręczenia elexitu (Wyraża stanowczą dezaprobatę). Przy trzech odpowiedziach i tak kończy się to walką. Serio, nie ma bezkrwawego wyjścia z tej sytuacji? (aż przypomina mi się sytuacja z Hakonem w części pierwszej, gdzie przy trzech odpowiedziach i tak ktoś ginie (bądź giną, jeśli Hakona okłamaliśmy))
Spokojnie - nie dostaniesz złotej łopaty. Jako, że gra jest od niedawna w PS+ Extra, to już zaczyna się szukanie tych części w zadaniach, które nie zostały opisane. No to zaczynamy (na razie tylko z jednym)
Moja pierwsza uwaga - zadanie od Thorhildy przy zadaniu ze wstępem do Fortu. Zabrakło informacji o tym, że jeśli podarujemy temu gościowi (który rozmawiał z Thorhildą) 50 kryształków, to strażnik cię nie przepuści do Fortu, chociaż potrzebne informacje do zadania zdobędziesz na miejscu (będziesz zmuszony zrobić zadanie dla Złomusia, by wejść do Fortu)
Troche późno tak wiem dostanę złotą łopatę 2022 :P Batulga nie jest wcale trudnym przeciwnikiem XD wystarczy build pod strzelby i na 5-6 poziomie ubierasz 1 strzelbe którą defacto dostajesz z oddziału morkonów na samym początku wystarczy tylko 1 poziom ulepszania broni.
Wątek Batulgi jest o tyle spoko, że po jego pokonaniu odnosi się z ogromnym szacunkiem do Bohatera, i jak robisz zakłady z piwnicy to aktywuje się 2 zadanie o nazwie: Drugi pojedynek z Batulgą fajne teksty są jak go wcześniej sklepałeś XD (Nie masz szans go pokonać 2 raz :P u mnie to wyglądało 4 pestki w magazynku i Batulga lezy XD)
Striker przy bramie nie bierze kasy za oprowadzenie jeśli będziesz miły dasz mu piwo i bez gadania dasz mu opłatę za oprowadzenie. Po chwili zwraca Ci kryształki.
Zostały mi tylko dwa zadania na końcu. Zakończenie na lv50. Jedno zadanie to bug bo nie mogę zagadać z Aleksejem żeby się z nim bić stoi tylko pod klatką z więźniami i odpowiada jedno zdanie. A drugie to nie mogę znaleźć miejsca gdzie uciekla ta babka z Claws. Układanka mapy złożona. Większość miejsc odkrytych czyli chyba pora żegnać Magalan
Mam problem z misją Propaganda Baxtera. Jestem w momencie kiedy po rozmowie z Wulfem mam iść porozmawiać z Chloe oraz Lasse. O ile z Lassim mogę porozmawiać, o tyle z Chloe nie mam żadnego dialogu po za tym że jak naciskam na rozmowę z nią to mówi mi abym porozmawiał z barmanem jeśli chce się napić. Mam aktywne dwie misje odnośnie Chloe, jedna od Wulfa, druga od Ivana i żadnej nie mogę zrobić z udziałem Chloe. Czy miał ktoś taki problem? Jeśli tak to jak go rozwiązać, jak to obejść? Problem dotyczy wersji na Xbox Series X
W tym zadaniu sposób realizacji jest ściśle powiązany z frakcją , do której należy Jax .
Pokazuje mi się caly czas opuszczasz obszar playgo co zrobić?
Mam problem odnośnie misji z Kają. Po odprowadzeniu Dexa do Bastionu oraz zabiciu Morkonow nie pokazuje mi żadnej opcji dialogowej. Przy zaczęciu rozmowy Kaja mówi tylko ”moglbys zająć się chłopcem" i ucina. Misje takie jak tylko martwi Morkoni mam w zakładce ukończone więc nie wiem dlaczego nie mogę pchnąć fabuły dalej a już mam 28 poziom bo biegam bez celu i wykonuje poboczne misje... Pomocy proszę ??
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
