Elex 2: Początek gry - jak przeżyć w pierwszych godzinach?
Ta strona poradnika do Elex 2 zawiera porady jak przeżyć w kilku pierwszych godzinach gry, a także co robić i jakich rzeczy unikać żeby rzadziej ginąć.
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do Elex 2 możecie znaleźć poradnik przetrwania do samego początku przygody, tzn. do kilku pierwszych godzin spędzonych z grą. Zamieściliśmy różnorakie wskazówki i porady, dzięki którym dowiecie się m.in. jak pozyskać pierwszego towarzysza i podstawowe wyposażenie, a także jak unikać popełnienia częstych błędów po to żeby rzadziej ginąć.
- Stan zdrowia Jaxa i leczenie bohatera
 - Zużywanie i odnawianie się wytrzymałości (staminy)
 - Starcia z grupami przeciwników
 - Wrogowie z ikoną czaszki
 - Podstawowy ekwipunek
 - Pierwszy towarzysz
 - Plecak odrzutowy i zapas paliwa
 - Pierwsze lokacje do odwiedzenia
 - Najważniejsi trenerzy umiejętności
 - Zapisywanie gry
 
Stan zdrowia Jaxa i leczenie bohatera

Najważniejszą poradą na temat utrzymywania głównego bohatera przy życiu jest obserwowanie paska zdrowia Jaxa po to żeby szybko i skutecznie reagować na niski stan zdrowia. Starajcie się od samego początku gry zbierać jak najwięcej wywarów leczniczych oraz żywności na potrzeby leczenia postaci - wiele tego typu przedmiotów znajdziecie jako loot i nie musicie kupować ich od razu od handlarzy.
Pozyskiwane medykamenty dobrze jest mieć w gotowości po to żeby móc skorzystać z opcji leczenia także w trakcie staczania walk. Radzimy umieścić kilka tego typu przedmiotów w aktywnych slotach po to żeby móc je szybko wybrać z inwentarza. Gra nie jest pauzowana w oknach menu, tak więc Jax mógółby zostać łatwo zabity przy próbie ręcznego wybrania z inwentarza jakiegoś przedmiotu leczniczego.
Zużywanie i odnawianie się wytrzymałości (staminy)

Oprócz przyglądania się paskowi zdrowia musicie mieć też na uwadze żółty pasek wytrzymałości (staminy). Mogą go wyczerpywać przede wszystkim:
- wyprowadzanie ataków w walce wręcz,
 - stosowanie bloków i uskoków,
 - poleganie na opcji sprintu.
 
Reagujcie zanim stamina zostanie całkowicie wyczerpana, bo Wasza postać może wtedy opaść z sił i stać się bardzo łatwym celem do ataku dla wrogów. Oddalajcie się od przeciwników po tym jak wytrzymałość spadnie do niskiego poziomu i odczekujcie na jej samoczynne odnowienie się. Możecie też pomóc sobie użyciem plecaka odrzutowego żeby szybko odlecieć od miejsca walki. W dalszej części kampanii będziecie mogli na szczęście różnymi metodami wydłużać pasek staminy i sprawniej go regenerować.
Starcia z grupami przeciwników

W Elex 2 podobnie jak w innych grach od studia Piranha Bytes bohatera dość łatwo może zabić nawet podrzędny przeciwnik. Sytuacja robi się jeszcze poważniejsza, jeśli do pokonania jest grupa wrogów. Do każdego starcia musicie podejść z odpowiednim nastawieniem. Starajcie się przede wszystkim odciągać pojedynczych wrogów od reszty grupy. Łatwiej jest tego dokonać w walkach z potworami, niż z ludźmi - wchodźcie w pole widzenia przeciwnika i zacznijcie wycofywać się gdy tylko wyruszy w stronę Jaxa.
Walki z dwoma lub więcej przeciwnikami mogą prowadzić do wielu niebezpiecznych sytuacji - bohater może np. zostać zaatakowany z boku lub na odległość przez przeciwnika, którego aktualnie nie atakuje. Tego typu ataki ciężej jest też dostrzec będąc skupionym na osłabianiu najbliższego wroga.
Wrogowie z ikoną czaszki

Do sprawdzania jaki poziom wyzwania prezentuje napotkany potwór lub przeciwnik idealnie sprawdza się łuk lub inna broń dystansowa - możecie wycelować w daną postać z większej odległości, dzięki czemu pojawią się informacje na jej temat (przykład na obrazku).
Przeciwnicy oznaczeni czaszką lub kilkoma czaszkami są znacznie silniejsi od Jaxa, tzn. mają od niego wyższy poziom doświadczenia. Tego typu konfrontacji powinniście całkowicie unikać w pierwszych godzinach gry, gdyż nawet pojedynczy udany atak ze strony takiego przeciwnika może doprowadzić do natychmiastowego zgonu bohatera. Wrogowie oznaczeni czaszkami będą jednocześnie bardziej wytrzymali na ataki Jaxa i nawet bezpieczne ataki dystansowe nie sprawdzą się na potrzeby ich eliminacji. Do miejsc z trudnymi przeciwnikami powracajcie dopiero po dostatecznym rozwinięciu bohatera i najlepiej dodatkowo po zrekrutowaniu jakiegoś towarzysza.
Podstawowy ekwipunek

Podstawowe wyposażenie, które wystarczy Wam do przeżycia przez kilka pierwszych godzin gry, powinniście być w stanie odnaleźć w formie lootu. Nie musicie wydawać elexitu na zakupy u handlarzy i całe zdobywane złoto lepiej jest gromadzić z myślą o zakupieniu umiejętności u trenerów. Starajcie się dokładnie przeszukiwać wszystkie odwiedzane lokacje, a także badać zwłoki ludzi, przy których jest szansa odnalezienia używanych przez nich broni.
W momencie rozpoczynania gry Jax będzie dysponował podstawową bronią białą, przy czym możecie rozglądać się za lepszymi mieczami i innymi broniami. Niestety wiele z nich będzie wymagało wyraźnego rozwinięcia atrybutów.
Niedługo po zaliczeniu prologu i pierwszym spotkaniu z Adamem rozpoczniecie przemarsz na północ. Już w tej okolicy powinniście znaleźć pierwszy łuk, który bohater powinien być w stanie obsłużyć bez rozwijania statystyk. Umożliwi to Wam bezpieczniejsze ataki dystansowe, choć do łuku musicie też na bieżąco odnajdywać strzały.

Sprawy analogicznie przedstawiają się w przypadku elementów ubioru. Rozglądajcie się za nimi w odwiedzanych lokacjach - największe szanse ich odnajdywania gwarantuje przeszukiwanie skrzyń (zwłaszcza tych zamkniętych) oraz zaglądanie do budynków mieszkalnych (konieczna może być ich kradzież - warto wtedy zapisać wcześniej grę na wypadek wykrycia).
Postarajcie się zaopatrzyć Jaxa co najmniej w ochronę klatki piersiowej. Przykładowa skrzynia z powyższego obrazka znajduje się niedaleko małego zbiornika wodnego w zachodnim Carakis badanym tuż po ukończeniu prologu.

Wasze szanse przeżycia mogą też zwiększać unikalne legendarne bronie, którym poświęciliśmy osobny rozdział poradnika. Niestety wiele z nich wymaga postaci z wysokimi statystykami, choć istnieją odstępstwa od tej reguły. Kusza Kieł (Fang) jest do odnalezienia w wieży obserwacyjnej przy północnym wejściu do Fortu i możecie zacząć jej używać nawet mając niskie statystyki. Jedynym ograniczeniem jest w tym przypadku posiadanie bełtów (je również możecie odnajdywać jako loot).

Jeśli mimo wszystko chcecie pomóc sobie skorzystaniem z oferty handlarza, to pierwszym kupcem napotkanym w grze będzie Smith z Zachodniego Carakis, od którego możecie m.in. zakupić podstawowe elementy ubioru czy amunicję do broni dystansowych.
Wielu różnych handlarzy możecie znaleźć na terenie Fortu, przy czym niestety w tym przypadku wymagane będzie wcześniejsze odblokowanie wejścia do Fortu dzięki postępom w głównej fabule.
Pierwszy towarzysz

Podróżowanie solo jest znacznie trudniejsze od podróżowania z towarzyszem - ataki przeciwników zawsze będą skupione na postaci Jaxa i to wyłącznie od niego będzie zależało wygranie danej konfrontacji. Powinniście w rezultacie jak najwcześniej przyłączyć do drużyny towarzysza żeby mógł pomagać w wygrywaniu walk.
Łatwo jest przyłączyć Kaję (Caja), czyli żonę głównego bohatera. Kobietę tę spotkacie bardzo szybko po ukończeniu prologu - przebywa ona niedaleko teleportera Zachodnie Carakis - Wszechserce (West Carakis Wold Heart). Musicie dla niej wykonać zadanie Tylko martwi Morkoni, które zakłada pozbycie się grupy zbirów z obozowiska. Nie powinno to być bardzo dużym wyzwaniem o ile awansujecie już kilka razy bohaterem i dysponujecie bronią dystansową. Po powrocie do Kai możecie zaprosić ją do drużyny.

Innym łatwym do zrekrutowania towarzyszem może być Zołza (Nasty), która przebywa w Grocie Morkonów na wschód od miejsca zakończenia prologu. Po wejściu do Groty wystarczy udać się na wprost, a załączy się cut-scenka ze spotkania z Zołzą. Gra pozwoli Wam ją zaprosić do drużyny bez konieczności wcześniejszego rozgrywania innych questów, przy czym możecie zostać zmuszeni by powrócić do Bastionu (i zaczekać na jej przybycie), żeby wybrać ją jako aktywnego towarzysza podróżującego z Jaxem.
Wyboru pomiędzy Kają i Zołzą jako pierwszym towarzyszem możecie też dokonać pod kątem paska Zniszczenia. Jeśli planujecie podejmować wybory obniżające Zniszczenie (w dużym uproszczeniu - grać dobroduszną postacią), to lepszym wyborem będzie Kaja. Jeżeli z kolei planujecie celowo zwiększać Zniszczenie (być chłodną postacią wykorzystującą i żartującą z innych), to będą to decyzje po myśli Zołzy.
Plecak odrzutowy i zapas paliwa

Już na samym początku gry otrzymacie dostęp do plecaka odrzutowego. Musicie jednak używać go z rozwagą, bo nieprawidłowe korzystanie z jetpacka może doprowadzić do szybkiej śmierci. Dzieje się tak dlatego, że plecak odrzutowy domyślnie ma bardzo niewielki zbiornik paliwa i dopalacze wyłączają się już po kilku sekundach. Możecie w rezultacie łatwo rozbić się o ziemię po upadku z dużej wysokości. Problem ten możecie ograniczać na dwa główne sposoby:
- Wykonujcie krótkie przeloty i w przypadku używania plecaka do wspinaczki (np. na dach większego budynku) starajcie się latać "na raty" i zatrzymywać po drodze na niższych półkach.
 - Jeśli używacie plecaka odrzutowego przy zeskokach z dużych wysokości (np. z dachu lub krawędzi klifu), to aktywujcie dopalacze dopiero będąc blisko ziemi. Nie włączajcie ich zbyt wcześnie, bo paliwo może skończyć się na długo przed planowanym lądowaniem.
 
Pierwsze lokacje do odwiedzenia

Swoje pierwsze godziny na Magalan powinniście spędzić w trzech głównych lokacjach i ich najbliższym otoczeniu. Są to lokacje znajdujące się w niewielkiej odległości od miejsca zaliczenia prologu. W drodze do nich napotyka się głównie mniej wymagających przeciwników, choć możecie zostać zmuszeni do omijania lub uciekania pojedynczym silnym potworom.
Pierwszą lokacją do odwiedzenia jest Bastion znajdujący się na północ od miejsca zakończenia prologu. Miejsce to stanie się swego rodzaju bazą wypadową dla Jaxa i jego sojuszników. Pierwsza wizyta w Bastionie jest częścią głównego zadania Zakażenie.
W Bastionie początkowo będzie przebywał tylko Adam, ale później mogą tu też dotrzeć inne postacie. Oprócz możliwości odbywania rozmów z NPC-ami możecie przeszukać Bastion celem znalezienia lootu oraz korzystać m.in. z różnych stołów warsztatowych powiązanych z różnymi kategoriami craftingu.

Druga lokacja do odwiedzenia w początkowej fazie gry to Fort znajdujący się na zachód od miejsca zakończenia prologu. Fort jest początkowo niedostępny i sposoby przedostania się do niego opisaliśmy na stronie Fort - jak wejść?. Jest to paradoksalnie doskonała okazja do tego żeby zgromadzić XP wykonując mniej wymagające questy powiązane z uzyskaniem dostępu do fortu.
Już po odblokowaniu Fortu pojawi się okazja do przystępowania do wielu głównych i pobocznych misji będących ponownie okazją do pozyskania doświadczenia oraz cennych nagród. Fort jest również siedzibą handlarzy i trenerów, dzięki którym możecie pozyskać nowy sprzęt i podszkolić Jaxa.
Fort to także siedziba frakcji Berserków, których możecie lepiej poznać, choć temat przyłączenia się do jednej z frakcji najlepiej odłożyć sobie na później i najpierw lepiej poznać wszystkie frakcje oraz pozaliczać ich początkowe questy.


Trzecia rekomendowana lokacja do złożenia wizyty niedługo po rozpoczęciu gry to Grota (Grotto) zlokalizowana na wschód od miejsca zakończenia prologu. Musicie w tym przypadku zainteresować się nie ruinami budynków znajdującymi się na powierzchni, tylko pokazanym na powyższym obrazku wejściem do rozległej podziemnej lokacji. Przy wejściu do Groty zostaniecie zatrzymani przez Dymitra, przy czym w przeciwieństwie do Fortu nie trzeba wykonywać żadnych dodatkowych questów. Jax zostanie oprowadzony po Grocie i możliwe stanie się jej dalsze eksplorowanie.
Po znalezieniu się wewnątrz Groty pojawi się okazja do przystępowania do wielu głównych i pobocznych misji będących doskonałą okazją do pozyskania doświadczenia oraz cennych nagród. Grota jest również siedzibą handlarzy i trenerów, dzięki którym możecie pozyskać nowy sprzęt i podszkolić Jaxa.
Grota to także siedziba frakcji Morkonów, których możecie lepiej poznać, choć temat przyłączenia się do jednej z frakcji najlepiej odłożyć sobie na później i najpierw lepiej poznać wszystkie frakcje oraz pozaliczać ich początkowe questy.
Najważniejsi trenerzy umiejętności


W ułatwieniu sobie pierwszych godzin spędzonych z grą może Wam pomóc zakupienie dobrych startowych umiejętności. Pełne zestawienie rekomendowanych zdolności znajdziecie na stronie Najlepsze umiejętności na start, a zestawienie trenerów na stronie Nauczyciele umiejętności. Poniżej przypominamy kilka najważniejszych grup zdolności:
- Jeśli dążycie do walki w zwarciu, to warto odwiedzić Odźwiernego (Doorman) przebywającego w forcie (obrazek 1). Możecie z jego pomocą zwiększyć skuteczność ataków bronią białą.
 - Jeśli dążycie do walki na odległość, to warto odwiedzić Astrid, która mieszka w chatce na północny-zachód od Fortu (obrazek 2). Możecie z jej pomocą zwiększyć skuteczność ataków bronią dystansową.
 

Niezależnie od preferowanego stylu gry powinniście też odwiedzić Gardoka - początkowo przebywa on w chatce minimalnie na wschód od Bastionu, a później przenosi się do Bastionu. Trener ten może nauczyć bohatera otwierania zamków i bardzo się ona Wam przyda, bo w zamkniętych pojemnikach składowane mogą być np. bronie, duże ilości elexitu czy inne wartościowe przedmioty. Temat rozbrajania zamków dokładniej omówiliśmy na osobnej stronie Zamki - jak otwierać?.
Zapisywanie gry
Na koniec dość oczywista porada, o której nie powinniście jednak zapominać - jak najczęściej sejwujcie swoje postępy i nie polegajcie wyłącznie na automatycznych zapisach, które w przypadku śmierci mogą Was cofnąć o kilka lub nawet kilkanaście minut.
Na zapisanie stanu gry powinniście decydować się przede wszystkim po zauważeniu wrogów na horyzoncie, bo każde starcie może rozegrać się nie po Waszej myśli. To samo tyczy się wspinaczki z użyciem jetpacka i questów/spotkań mogących zakończyć się walką lub podjęciem niewłaściwej decyzji.
0
- Elex 2 - poradnik do gry
- Elex 2: Poradnik do gry
	
- Elex 2: FAQ
		
- Elex 2: Kampania i questy
			
- Elex 2: Poprzednia część - czy muszę zagrać?
 - Elex 2: Scarlett - czy warto wejść w współpracę?
 - Elex 2: Hank - czy warto dać mu kryształki?
 - Elex 2: Fort - jak wejść?
 - Elex 2: Questy - jak śledzić i odnajdywać lokacje questowe?
 - Elex 2: Początek gry - jak przeżyć w pierwszych godzinach?
 - Elex 2: Striker z Fortu - czy zapłacić mu za wycieczkę?
 - Elex 2: Zawalenie i anulowanie questu - czy jest możliwe?
 - Elex 2: Gildia Złodziei (Szpony) - jak dołączyć?
 - Elex 2: Grota (Grotto) - jak odblokować handlarzy?
 - Elex 2: Dex - kim jest i czy może zginąć?
 - Elex 2: Główne miasta ze świata gry - gdzie są?
 - Elex 2: Zakończenie - czy można grać dalej po napisach końcowych?
 - Elex 2: Ważne wybory - czy są w grze?
 
 
 - Elex 2: Kampania i questy
			
 
 - Elex 2: FAQ
		
 
 - Elex 2: Poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
Galgart Junior
Troche późno tak wiem dostanę złotą łopatę 2022 :P Batulga nie jest wcale trudnym przeciwnikiem XD wystarczy build pod strzelby i na 5-6 poziomie ubierasz 1 strzelbe którą defacto dostajesz z oddziału morkonów na samym początku wystarczy tylko 1 poziom ulepszania broni.
Wątek Batulgi jest o tyle spoko, że po jego pokonaniu odnosi się z ogromnym szacunkiem do Bohatera, i jak robisz zakłady z piwnicy to aktywuje się 2 zadanie o nazwie: Drugi pojedynek z Batulgą fajne teksty są jak go wcześniej sklepałeś XD (Nie masz szans go pokonać 2 raz :P u mnie to wyglądało 4 pestki w magazynku i Batulga lezy XD)
Striker przy bramie nie bierze kasy za oprowadzenie jeśli będziesz miły dasz mu piwo i bez gadania dasz mu opłatę za oprowadzenie. Po chwili zwraca Ci kryształki.
Necross123 Konsul
Spokojnie - nie dostaniesz złotej łopaty. Jako, że gra jest od niedawna w PS+ Extra, to już zaczyna się szukanie tych części w zadaniach, które nie zostały opisane. No to zaczynamy (na razie tylko z jednym)
Moja pierwsza uwaga - zadanie od Thorhildy przy zadaniu ze wstępem do Fortu. Zabrakło informacji o tym, że jeśli podarujemy temu gościowi (który rozmawiał z Thorhildą) 50 kryształków, to strażnik cię nie przepuści do Fortu, chociaż potrzebne informacje do zadania zdobędziesz na miejscu (będziesz zmuszony zrobić zadanie dla Złomusia, by wejść do Fortu)
Necross123 Konsul
Jednak mała poprawka co do tej sytuacji - Jednak nawet bez tej rozmowy strażnik cię nie przepuści przy pierwszym zadaniu z Thorhildą. Więc zadanie trzeba kontynuować u Złomka.
Co do Draba:
"Drab powinien zaczepić głównego bohatera po odbytym spotkaniu z Baxterem. Konfrontację z Drabem możecie zakończyć na dwa główne sposoby - podarowując mu trochę elexitu lub przystępując do walki z nim."
Mnie wówczas Drab i tak atakuje przy próbie wręczenia elexitu (Wyraża stanowczą dezaprobatę). Przy trzech odpowiedziach i tak kończy się to walką. Serio, nie ma bezkrwawego wyjścia z tej sytuacji? (aż przypomina mi się sytuacja z Hakonem w części pierwszej, gdzie przy trzech odpowiedziach i tak ktoś ginie (bądź giną, jeśli Hakona okłamaliśmy))
Necross123 Konsul
Zadanie Problemy z haraczem - zabrakło informacji o tym, że da radę rozwiązać sprawę z Brzeszczotem bez użycia siły, wystarczy mieć 40 punktów inteligencji oraz nie zgadzać się na walkę z nim.
Generalnie tłumaczenie ok (dobrze że znikło tryb obrazu, gdy chcemy usiąść), ale pojawiły się nowe babole tłumaczeniowe:
- Mina lądowa - Kopalnia
- Kuchnia - Serce.
P.S. W Bastionie w jednym z bydynków na dachu (jak dobrze pamiętam) jest sejf, którego nie da się shakować. Da się znaleźć kod do niego?
Necross123 Konsul
Widzę, że autor nie do końca rozeznał się, jeśli chodzi o Sida w zadaniu "Ku karierze wojownika". Jeśli to jego daliśmy jako ucznia Tilasa, to w tym zadaniu Sid najpierw zwieje z Fortu, a my musimy go odszukać. Możemy albo odwiedzić Krater albo (co jest rozsądniejsze) odwiedzić Yasmę, by dowiedzieć się, gdzie jest Sid. Po spotkaniu z nim możemy zdecydować, czy chcemy odczekać tydzień, aż Sid sporządzi notatki czy też nie.
A tak w ogóle mam pytanie - jak przypisać broń magiczną do koła szybkiego dostępu? Mam trzeci poziom płonącego łuku, a nie mogę tego czegoś przypisać do szybkiego dostępu. Ktoś może mi pomóc? Gram na PS4.
Necross123 Konsul
Coś czuję, że grę będę musiał od nowa zacząć (jak zwykle) - Byłem pewien, że tzw. rozmowy frakcyjne (czyli rozmowy z wykorzystaniem frakcji Jaxa) się nie pojawią, a tu się pojawiły (jak na ironię, przy zadaniu Kaji "Wilk w owczej skórze", co najmniej kilka razy będzie wspominane o tym (jeśli jesteśmy Banitą))
I przez to znowu będę musiał sprawdzać wszystkich NPC i zadania przy minimalnych rozmowach i odbiorów zadań do czasu dołączenia do frakcji (no chyba, że wymagane do frakcji, do której chcę dołączyć).
Pamiętam z części pierwszej, że najwięcej tego typu "zaczepek" mieli Klerycy i to nie tylko od strony innych Kleryków, ale czasami też Banitów (np. specjalna opcja w przypadku Blake powodowała pogorszenie z nim relacji) i niekiedy też Berserków (Klerycy jako jedyni mogli wykorzystać sugestię, wskutek czego otwierały się nowe dialogi).
lakiluk Junior
Nie mogę ukończyć pierwszego rozdziału, ponieważ w misji która polega na zebraniu dwóch zaufanych towarzyszy - Kaji i drona. Nie mogę zrekrutować Kaji, gdyż siedzi w Forcie i nie chce już ze mną rozmawiać. Gdzieś wyczytałem, że z Kają będzie można porozmawiać na początku kolejnego rozdziału do którego nie mogę przejść. Czy istnieje jakieś inne rozwiązanie niż zaczynanie gry od początku ? Mam już 24 poziom i nie bardzo chce mi się grać od początku.
Necross123 Konsul
Mam pytanie co do zadania "Szkolenie" (Dla tych, którzy nie są Berserkami):
Czy to, w której frakcji jesteśmy (Klerycy, Morkoni, Albowie lub Banici) blokuje odpowiedzi, przez które Dex może się udać do tej samej frakcji, co Jax (czyli jak np. jesteśmy Klerykami, to czy blokuje opcję, która znacznie zmniejsza zniszczenie przy trzecim pytaniu (która umożliwi Dexowi pójście do Kleryków))? Chodzi o pytanie dotyczące własności jak dobrze pamiętam (mamy odpowiedzi, które (od góry) dają odpowiednio -5, -1 i chyba jeszcze +5 albo +1 do zniszczenia).
norbertz2 Junior
Ktoś wie gdzie jest stanowisko do łączenia 3 broni nie dystansowych tylko np mieczy itp bo wszedzie mam stanowiska broni dystansowych :)
Darek12346 Centurion
Napisaliście, że ulepszanie atrybutów rośnie do 5 punktów atrybutu za jedno ulepszenie. Nieprawda. Ja mam postać na takim poziomie, że jedno ulepszenie kosztuje 10 punktów. I nie jest powiedziane, że to koniec.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
