Elex 2: Frakcje - które najlepsze, jak dołączyć?
Na tej stronie poradnika do Elex 2 dowiecie się, jak dołączyć do frakcji i która frakcja jest najlepsza. Nasze porady pomogą Wam w dołączeniu do Berserków (Berserkers), Morkonów (Morkons), Albów (Albs), Banitów (Outlaws) i Kleryków (Clerics).
Aktualizacja:
Niniejsza strona poradnika do gry Elex 2 porusza niezwykle ważny temat frakcji. Frakcje pełnią istotną rolę w fabule głównej, a także zapewniają dostęp do najlepszych zbroi i nowych umiejętności. Podpowiemy Wam, która frakcja jest najlepsza i w jaki sposób dołączyć do frakcji. Nasze porady pokażą Wam drogę przyłączenia się do wszystkich frakcji: Berserkowie (Berserkers), Morkoni (Morkons), Albowie (Albs), Banici (Outlaws) i Klerycy (Clerics).
- Która frakcja jest najlepsza?
 - Czy muszę dołączyć do frakcji?
 - Jak dołączyć do frakcji?
 - Jak dołączyć do Berserków?
 - Jak dołączyć do Morkonów?
 - Jak dołączyć do Albów?
 - Jak dołączyć do Banitów?
 - Jak dołączyć do Kleryków?
 
Która frakcja jest najlepsza?

Wyznaczenie najlepszej frakcji w Elex 2 jest tak naprawdę niemożliwe. Każda frakcja znacząco się od siebie różni. I nie chodzi tu jedynie o aspekty fabularne czy podejście członków do świata i zbliżającego się zagrożenia, ale przede wszystkim o inne umiejętności i związane z nimi elementy rozgrywki.
Jeśli nie przykładacie wagi do aspektu immersji, wybierzcie frakcję na podstawie obranego stylu zabawy. Jako Berserk zyskacie dostęp do magii w postaci kul ognia czy ognistych deszczów. Morkoni celowo obniżają zdrowie, by uzyskać różnorodne bonusy - więcej punktów zdrowia, zwiększone obrażenia czy szybsze bieganie. Z kolei Albowie wykorzystują Elex do lodowych zaklęć i potrafią wydobywać Elex z pokonanych wrogów.
Banici i Klerycy pełnią w Elex 2 mniej istotną rolę od wyżej opisanych frakcji. Do Banitów można dołączyć wyłącznie po wstępnym dołączeniu do Berserków lub Morkonów - dzięki temu zyskacie dostęp do umiejętności zwiększających skuteczność Dopalaczy (Chems), czyli przedmiotów zapewniających czasowe bonusy. Droga do Kleryków jest otwierana po dołączeniu do frakcji Albów - umiejętności Kleryków zwiększają odporność na obrażenia i pozwalają na chwilową nieśmiertelność po otrzymaniu ostatecznego ciosu. Dołączenie do Banitów i Kleryków nie jest obowiązkowe - możecie też awansować w szeregach głównej frakcji.
Czy muszę dołączyć do frakcji?

Dołączenie do frakcji w Elex 2 nie jest wymagane. W trakcie wątku głównego będziecie często namawiani do opowiedzenia się po jednej ze stron, ale nie musicie tego robić. Pamiętajcie jednak, że dołączenie do frakcji zapewnia dostęp do najlepszego uzbrojenia dostępnego w grze.
Warto dodać, że wybór frakcji jest nieodwracalny. Po decyzji o dołączeniu nie możecie opuścić frakcji.
Jak dołączyć do frakcji?

Sposób na dołączenie do frakcji w Elex 2 jest jeden - musicie wykonać odpowiednie zadania. Oczywiście, inne misje wykonacie, by dołączyć do Berserków, a inne do Albów. Opis dołączenia do każdej frakcji znajdziecie poniżej. Nic nie stoi na przeszkodzie, by wykonać zadania konieczne do dołączenia do danej frakcji, ale nie przystępować do niej - dzięki temu zdobędziecie dodatkowe punkty doświadczenia.
Jak dołączyć do Berserków?

Dołączenie do Berserków w Elex 2 odbywa się w ramach zadania Zaufanie Berserków (The Berserker's Trust) - pełny opis przejścia znajdziecie na osobnej stronie poradnika. Jest to rozbudowana misja, w której Waszym celem jest zdobycia zaufania najważniejszych osób frakcji - Thorhildy, Tilasa, Złomka (Scrappy), Fenrisa czy Wulfa. Misja rozpoczyna się w Forcie i w głównej mierze rozgrywa się w tym miejscu.
Jak dołączyć do Morkonów?

Jeśli chcecie dołączyć do Morkonów, musicie wykonać misję Wartości Morkonów (Morkon Values) otrzymywaną po wejściu do Groty i rozmowie z Dimitrem. W jej ramach wykonacie zadania Osąd Zariny (Zarina's Judgment) i Osąd Tengisa (Tengis' Judgment). Szczegółowy opis przejścia tych zadań znajdziecie na osobnych stronach naszego poradnika do Elex 2.
Jak dołączyć do Albów?

Dołączenie do Albów w Elex 2 wymaga ukończenia misji o nazwie Agent Albów (An Alb Agent). Otrzymacie ją w Depozytorium, a Waszym celem będzie przeprowadzenie śledztwa. Powiązane są z tym zadania Odprowadź Skibora do Depozytorium (Escort Skibor to the Depot) i Dochodzenie z Albami (Tracking with the Albs). Zajrzyjcie do pełnego opisu tych zadań w naszym poradniku, by zdobyć więcej informacji.
Jak dołączyć do Banitów?

Aby wejść w szeregi Banitów musicie najpierw dołączyć do Morkonów lub Berserków. Wykonując zadania frakcji staniecie przed wyborem. W przypadku Berserków zostanie Wam zaproponowana współpraca ze Szponami (Claws), a w przypadku Morkonów otrzymacie propozycję podążania drogą Kriitona. Jeśli się zgodzicie, to po osiągnięciu przynajmniej 30 poziomu postaci dołączycie do Banitów w ramach misji Chwała motłochowi (Glory to the Rabble).
Jak dołączyć do Kleryków?

Dołączenie do Kleryków w Elex 2 jest możliwe po wstąpieniu do frakcji Albów. Po dołączeniu do Albów wykonajcie najpierw misję Obowiązki zwiadowcy (The Duties of a Scout). W ten sposób awansujcie na wyższą rangę i odblokujecie dostęp do kolejnego zadania - Obowiązki piechura (The Duties of a Trooper).
To właśnie w trakcie tej misji zyskacie możliwość dołączenia do Kleryków. W trakcie spotkania z Shirą opowiedzcie się po stronie Kleryków. Dzięki temu Hagen zaproponuje Wam rangę regenta - możecie się nim stać po osiągnięciu przynajmniej 30 poziomu postaci. Zyskacie wtedy dostęp do umiejętności Kleryków, a także najlepszego pancerza Kleryków.
0
- Elex 2 - poradnik do gry
- Elex 2: Poradnik do gry
	
- Elex 2: Podstawy
		
- Elex 2: Porady na start
 - Elex 2: Jetpack - ulepszanie, szybsze latanie, zdobywanie paliwa
 - Elex 2: Eksploracja świata - jetpack, szybka podróż
 - Elex 2: Poziomy trudności
 - Elex 2: Rozwój postaci - awansowanie, atrybuty, zdobywanie umiejętności
 - Elex 2: Frakcje - które najlepsze, jak dołączyć?
 - Elex 2: Walka - broń dystansowa, Witalność, magia
 - Elex 2: Skradanie się i ataki skrytobójcze
 - Elex 2: Najlepsze umiejętności na start
 - Elex 2: Kradzież i kary za łamanie prawa
 - Elex 2: Hakowanie i otwieranie sejfów - mini-gra z hakowania
 - Elex 2: Romanse - Kaja, Zołza i Nyra
 - Elex 2: Crafting (rzemiosło) - odblokowanie, rodzaje craftingu
 - Elex 2: Handlarze - rodzaje, kupno i sprzedaż towarów
 - Elex 2: Zniszczenie (Destruction) - system reputacji
 - Elex 2: Rozmowy z NPC-ami i specjalne opcje dialogowe
 - Elex 2: Najlepsze pancerze na start - gdzie znaleźć, jak zdobyć?
 
 
 - Elex 2: Podstawy
		
 
 - Elex 2: Poradnik do gry
	
 
Komentarze czytelników
Galgart Junior
Troche późno tak wiem dostanę złotą łopatę 2022 :P Batulga nie jest wcale trudnym przeciwnikiem XD wystarczy build pod strzelby i na 5-6 poziomie ubierasz 1 strzelbe którą defacto dostajesz z oddziału morkonów na samym początku wystarczy tylko 1 poziom ulepszania broni.
Wątek Batulgi jest o tyle spoko, że po jego pokonaniu odnosi się z ogromnym szacunkiem do Bohatera, i jak robisz zakłady z piwnicy to aktywuje się 2 zadanie o nazwie: Drugi pojedynek z Batulgą fajne teksty są jak go wcześniej sklepałeś XD (Nie masz szans go pokonać 2 raz :P u mnie to wyglądało 4 pestki w magazynku i Batulga lezy XD)
Striker przy bramie nie bierze kasy za oprowadzenie jeśli będziesz miły dasz mu piwo i bez gadania dasz mu opłatę za oprowadzenie. Po chwili zwraca Ci kryształki.
Necross123 Konsul
Spokojnie - nie dostaniesz złotej łopaty. Jako, że gra jest od niedawna w PS+ Extra, to już zaczyna się szukanie tych części w zadaniach, które nie zostały opisane. No to zaczynamy (na razie tylko z jednym)
Moja pierwsza uwaga - zadanie od Thorhildy przy zadaniu ze wstępem do Fortu. Zabrakło informacji o tym, że jeśli podarujemy temu gościowi (który rozmawiał z Thorhildą) 50 kryształków, to strażnik cię nie przepuści do Fortu, chociaż potrzebne informacje do zadania zdobędziesz na miejscu (będziesz zmuszony zrobić zadanie dla Złomusia, by wejść do Fortu)
Necross123 Konsul
Jednak mała poprawka co do tej sytuacji - Jednak nawet bez tej rozmowy strażnik cię nie przepuści przy pierwszym zadaniu z Thorhildą. Więc zadanie trzeba kontynuować u Złomka.
Co do Draba:
"Drab powinien zaczepić głównego bohatera po odbytym spotkaniu z Baxterem. Konfrontację z Drabem możecie zakończyć na dwa główne sposoby - podarowując mu trochę elexitu lub przystępując do walki z nim."
Mnie wówczas Drab i tak atakuje przy próbie wręczenia elexitu (Wyraża stanowczą dezaprobatę). Przy trzech odpowiedziach i tak kończy się to walką. Serio, nie ma bezkrwawego wyjścia z tej sytuacji? (aż przypomina mi się sytuacja z Hakonem w części pierwszej, gdzie przy trzech odpowiedziach i tak ktoś ginie (bądź giną, jeśli Hakona okłamaliśmy))
Necross123 Konsul
Zadanie Problemy z haraczem - zabrakło informacji o tym, że da radę rozwiązać sprawę z Brzeszczotem bez użycia siły, wystarczy mieć 40 punktów inteligencji oraz nie zgadzać się na walkę z nim.
Generalnie tłumaczenie ok (dobrze że znikło tryb obrazu, gdy chcemy usiąść), ale pojawiły się nowe babole tłumaczeniowe:
- Mina lądowa - Kopalnia
- Kuchnia - Serce.
P.S. W Bastionie w jednym z bydynków na dachu (jak dobrze pamiętam) jest sejf, którego nie da się shakować. Da się znaleźć kod do niego?
Necross123 Konsul
Widzę, że autor nie do końca rozeznał się, jeśli chodzi o Sida w zadaniu "Ku karierze wojownika". Jeśli to jego daliśmy jako ucznia Tilasa, to w tym zadaniu Sid najpierw zwieje z Fortu, a my musimy go odszukać. Możemy albo odwiedzić Krater albo (co jest rozsądniejsze) odwiedzić Yasmę, by dowiedzieć się, gdzie jest Sid. Po spotkaniu z nim możemy zdecydować, czy chcemy odczekać tydzień, aż Sid sporządzi notatki czy też nie.
A tak w ogóle mam pytanie - jak przypisać broń magiczną do koła szybkiego dostępu? Mam trzeci poziom płonącego łuku, a nie mogę tego czegoś przypisać do szybkiego dostępu. Ktoś może mi pomóc? Gram na PS4.
Necross123 Konsul
Coś czuję, że grę będę musiał od nowa zacząć (jak zwykle) - Byłem pewien, że tzw. rozmowy frakcyjne (czyli rozmowy z wykorzystaniem frakcji Jaxa) się nie pojawią, a tu się pojawiły (jak na ironię, przy zadaniu Kaji "Wilk w owczej skórze", co najmniej kilka razy będzie wspominane o tym (jeśli jesteśmy Banitą))
I przez to znowu będę musiał sprawdzać wszystkich NPC i zadania przy minimalnych rozmowach i odbiorów zadań do czasu dołączenia do frakcji (no chyba, że wymagane do frakcji, do której chcę dołączyć).
Pamiętam z części pierwszej, że najwięcej tego typu "zaczepek" mieli Klerycy i to nie tylko od strony innych Kleryków, ale czasami też Banitów (np. specjalna opcja w przypadku Blake powodowała pogorszenie z nim relacji) i niekiedy też Berserków (Klerycy jako jedyni mogli wykorzystać sugestię, wskutek czego otwierały się nowe dialogi).
lakiluk Junior
Nie mogę ukończyć pierwszego rozdziału, ponieważ w misji która polega na zebraniu dwóch zaufanych towarzyszy - Kaji i drona. Nie mogę zrekrutować Kaji, gdyż siedzi w Forcie i nie chce już ze mną rozmawiać. Gdzieś wyczytałem, że z Kają będzie można porozmawiać na początku kolejnego rozdziału do którego nie mogę przejść. Czy istnieje jakieś inne rozwiązanie niż zaczynanie gry od początku ? Mam już 24 poziom i nie bardzo chce mi się grać od początku.
Necross123 Konsul
Mam pytanie co do zadania "Szkolenie" (Dla tych, którzy nie są Berserkami):
Czy to, w której frakcji jesteśmy (Klerycy, Morkoni, Albowie lub Banici) blokuje odpowiedzi, przez które Dex może się udać do tej samej frakcji, co Jax (czyli jak np. jesteśmy Klerykami, to czy blokuje opcję, która znacznie zmniejsza zniszczenie przy trzecim pytaniu (która umożliwi Dexowi pójście do Kleryków))? Chodzi o pytanie dotyczące własności jak dobrze pamiętam (mamy odpowiedzi, które (od góry) dają odpowiednio -5, -1 i chyba jeszcze +5 albo +1 do zniszczenia).
norbertz2 Junior
Ktoś wie gdzie jest stanowisko do łączenia 3 broni nie dystansowych tylko np mieczy itp bo wszedzie mam stanowiska broni dystansowych :)
Darek12346 Centurion
Napisaliście, że ulepszanie atrybutów rośnie do 5 punktów atrybutu za jedno ulepszenie. Nieprawda. Ja mam postać na takim poziomie, że jedno ulepszenie kosztuje 10 punktów. I nie jest powiedziane, że to koniec.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
