Elex 2: Magia i rzucanie zaklęć - jak odblokować?

Ta strona poradnika do Elex 2 wyjaśnia jak odblokować granie postacią maga i jakie są wymagania do korzystania z dostępnych w grze zaklęć.

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Na tej stronie poradnika do gry Elex 2 zamieściliśmy wyjaśnienie jak uzyskać dostęp do magii. Informujemy ponadto jak odblokowywać nowe zaklęcia i jak regenerować pasek many potrzebnej do korzystania z nich.

Jak uzyskać dostęp do magii?

W świecie gry Elex 2 magia istnieje, aczkolwiek Jax początkowo nie ma do niej dostępu - Elex 2: Magia i rzucanie zaklęć - jak odblokować? - Elex 2 - poradnik do gry

W świecie gry Elex 2 magia istnieje, aczkolwiek Jax początkowo nie ma do niej dostępu. Przez co najmniej kilka - kilkanaście pierwszych godzin kampanii musicie radzić sobie bez magii i oznacza to konieczność polegania na walce wręcz i/lub walce dystansowej.

Magia staje się dostępna tylko jeśli dołączycie do odpowiedniej frakcji, tzn. spełnicie wymagania questowe dotyczące wstąpienia w jej szeregi. Gra odblokuje wtedy rodzaj magii powiązanych z daną frakcją.

Pierwszą frakcją umożliwiającą korzystanie z magii są Berserkowie i dołączenie do nich odblokuje Wam dostęp do zaklęć powiązanych z żywiołem ognia.

Drugą frakcją umożliwiającą korzystanie z magii są Albowie i dołączenie do nich odblokuje Wam dostęp do zaklęć powiązanych z żywiołem lodu - Elex 2: Magia i rzucanie zaklęć - jak odblokować? - Elex 2 - poradnik do gry

Drugą frakcją umożliwiającą korzystanie z magii są Albowie i dołączenie do nich odblokuje Wam dostęp do zaklęć powiązanych z żywiołem lodu.

Informacje na temat Berserków i Albów oraz warunków do tego żeby do nich dołącyzć znajdziecie na stronie Frakcje.

Po dołączeniu do danej frakcji uzyskacie dostęp do nowej kategorii umiejętności - będziecie mogli wydawać punkty umiejętności na zwiększenie zapasu energii używanej na potrzeby magii, a także kupować i ulepszać zaklęcia - Elex 2: Magia i rzucanie zaklęć - jak odblokować? - Elex 2 - poradnik do gry

Po dołączeniu do danej frakcji uzyskacie dostęp do nowej kategorii umiejętności - będziecie mogli wydawać punkty umiejętności na zwiększenie zapasu energii używanej na potrzeby magii, a także kupować i ulepszać zaklęcia. Starajcie się odkładać punkty umiejętności jeszcze przed przyłączeniem się do Berserków lub Albów. Pozwoli to Wam dokonać kilku zakupów umiejętności już na starcie, bez konieczności powolnego zbierania kolejnych punktów umiejętności.

Z magią powiązany jest przede wszystkim atrybut Inteligencji - jego rozwijanie zwiększa zapas energii używanej do rzucania zaklęć. Ponadto punkty inteligencji są wymagane do odblokowywania nowych zaklęć / umiejętności. Dobrze jest o tym pamiętać i chcąc grać magiem inwestować w rozwój inteligencji jeszcze przed odblokowaniem dostępu do magii.

Po spełnieniu wymagań odnośnie atrybutów i przyłączenia się do odpowiedniej frakcji musicie znaleźć trenera umiejętności, który jest z nią powiązany - Elex 2: Magia i rzucanie zaklęć - jak odblokować? - Elex 2 - poradnik do gry

Po spełnieniu wymagań odnośnie atrybutów i przyłączenia się do odpowiedniej frakcji musicie znaleźć trenera umiejętności, który jest z nią powiązany. Rozejrzyjcie się w tym celu w Forcie (Berserkowie) lub w Depozytorium (Albowie). Podobnie jak w przypadku innych trenerów umiejętności musicie mieć co najmniej 1 wolny punkt umiejętności oraz zapłacić elexitem za lekcję.

Energia do rzucania zaklęć

W przypadku Berserkerów do rzucania zaklęć zużywana jest mana - Elex 2: Magia i rzucanie zaklęć - jak odblokować? - Elex 2 - poradnik do gry

W przypadku Berserkerów do rzucania zaklęć zużywana jest mana. Możecie zwiększać jej maksymalny zapas rozwijając powiązaną z nią umiejętność.

Do odnawiania zapasów energii u Berserków potrzebne są mikstury many (Mana Potion) - możecie je odnajdywać w świecie gry, kupować od handlarzy lub samodzielnie wytwarzać po pozyskaniu odpowiedniej receptury i spełnieniu wymagań umiejętności Chemia (Chemistry) będącej w grze odpowiednikiem alchemii.

W przypadku Albów do rzucania zaklęć zużywany jest elex - Elex 2: Magia i rzucanie zaklęć - jak odblokować? - Elex 2 - poradnik do gry

W przypadku Albów do rzucania zaklęć zużywany jest elex. Możecie zwiększać jego maksymalny zapas rozwijając powiązaną z nim umiejętność.

Do odnawiania zapasów energii u Albów również potrzebny jest Elex. Rudę elexu możecie odnajdywać w świecie gry, kupować od handlarzy lub wydobywać ze złóż - ten ostatni proces opisaliśmy dokładniej na stronie Rudy - jak wydobywać?.

Podobało się?

0

Elex 2

1 marca 2022

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2023-06-14
11:39

Galgart Junior

Galgart

Troche późno tak wiem dostanę złotą łopatę 2022 :P Batulga nie jest wcale trudnym przeciwnikiem XD wystarczy build pod strzelby i na 5-6 poziomie ubierasz 1 strzelbe którą defacto dostajesz z oddziału morkonów na samym początku wystarczy tylko 1 poziom ulepszania broni.

Wątek Batulgi jest o tyle spoko, że po jego pokonaniu odnosi się z ogromnym szacunkiem do Bohatera, i jak robisz zakłady z piwnicy to aktywuje się 2 zadanie o nazwie: Drugi pojedynek z Batulgą fajne teksty są jak go wcześniej sklepałeś XD (Nie masz szans go pokonać 2 raz :P u mnie to wyglądało 4 pestki w magazynku i Batulga lezy XD)

Striker przy bramie nie bierze kasy za oprowadzenie jeśli będziesz miły dasz mu piwo i bez gadania dasz mu opłatę za oprowadzenie. Po chwili zwraca Ci kryształki.

Komentarz: Galgart
2023-06-28
14:44

Necross123 Konsul

Spokojnie - nie dostaniesz złotej łopaty. Jako, że gra jest od niedawna w PS+ Extra, to już zaczyna się szukanie tych części w zadaniach, które nie zostały opisane. No to zaczynamy (na razie tylko z jednym)

Moja pierwsza uwaga - zadanie od Thorhildy przy zadaniu ze wstępem do Fortu. Zabrakło informacji o tym, że jeśli podarujemy temu gościowi (który rozmawiał z Thorhildą) 50 kryształków, to strażnik cię nie przepuści do Fortu, chociaż potrzebne informacje do zadania zdobędziesz na miejscu (będziesz zmuszony zrobić zadanie dla Złomusia, by wejść do Fortu)

Komentarz: Necross123
2023-07-01
20:42

Necross123 Konsul

Jednak mała poprawka co do tej sytuacji - Jednak nawet bez tej rozmowy strażnik cię nie przepuści przy pierwszym zadaniu z Thorhildą. Więc zadanie trzeba kontynuować u Złomka.

Co do Draba:
"Drab powinien zaczepić głównego bohatera po odbytym spotkaniu z Baxterem. Konfrontację z Drabem możecie zakończyć na dwa główne sposoby - podarowując mu trochę elexitu lub przystępując do walki z nim."

Mnie wówczas Drab i tak atakuje przy próbie wręczenia elexitu (Wyraża stanowczą dezaprobatę). Przy trzech odpowiedziach i tak kończy się to walką. Serio, nie ma bezkrwawego wyjścia z tej sytuacji? (aż przypomina mi się sytuacja z Hakonem w części pierwszej, gdzie przy trzech odpowiedziach i tak ktoś ginie (bądź giną, jeśli Hakona okłamaliśmy))

Komentarz: Necross123
2023-07-04
15:44

Necross123 Konsul

Zadanie Problemy z haraczem - zabrakło informacji o tym, że da radę rozwiązać sprawę z Brzeszczotem bez użycia siły, wystarczy mieć 40 punktów inteligencji oraz nie zgadzać się na walkę z nim.

Generalnie tłumaczenie ok (dobrze że znikło tryb obrazu, gdy chcemy usiąść), ale pojawiły się nowe babole tłumaczeniowe:

- Mina lądowa - Kopalnia
- Kuchnia - Serce.

P.S. W Bastionie w jednym z bydynków na dachu (jak dobrze pamiętam) jest sejf, którego nie da się shakować. Da się znaleźć kod do niego?

Komentarz: Necross123
2023-07-09
12:13

Necross123 Konsul

Widzę, że autor nie do końca rozeznał się, jeśli chodzi o Sida w zadaniu "Ku karierze wojownika". Jeśli to jego daliśmy jako ucznia Tilasa, to w tym zadaniu Sid najpierw zwieje z Fortu, a my musimy go odszukać. Możemy albo odwiedzić Krater albo (co jest rozsądniejsze) odwiedzić Yasmę, by dowiedzieć się, gdzie jest Sid. Po spotkaniu z nim możemy zdecydować, czy chcemy odczekać tydzień, aż Sid sporządzi notatki czy też nie.

A tak w ogóle mam pytanie - jak przypisać broń magiczną do koła szybkiego dostępu? Mam trzeci poziom płonącego łuku, a nie mogę tego czegoś przypisać do szybkiego dostępu. Ktoś może mi pomóc? Gram na PS4.

Komentarz: Necross123
2023-07-17
13:20

Necross123 Konsul

Coś czuję, że grę będę musiał od nowa zacząć (jak zwykle) - Byłem pewien, że tzw. rozmowy frakcyjne (czyli rozmowy z wykorzystaniem frakcji Jaxa) się nie pojawią, a tu się pojawiły (jak na ironię, przy zadaniu Kaji "Wilk w owczej skórze", co najmniej kilka razy będzie wspominane o tym (jeśli jesteśmy Banitą))

I przez to znowu będę musiał sprawdzać wszystkich NPC i zadania przy minimalnych rozmowach i odbiorów zadań do czasu dołączenia do frakcji (no chyba, że wymagane do frakcji, do której chcę dołączyć).

Pamiętam z części pierwszej, że najwięcej tego typu "zaczepek" mieli Klerycy i to nie tylko od strony innych Kleryków, ale czasami też Banitów (np. specjalna opcja w przypadku Blake powodowała pogorszenie z nim relacji) i niekiedy też Berserków (Klerycy jako jedyni mogli wykorzystać sugestię, wskutek czego otwierały się nowe dialogi).

Komentarz: Necross123
2023-08-30
10:47

lakiluk Junior

Nie mogę ukończyć pierwszego rozdziału, ponieważ w misji która polega na zebraniu dwóch zaufanych towarzyszy - Kaji i drona. Nie mogę zrekrutować Kaji, gdyż siedzi w Forcie i nie chce już ze mną rozmawiać. Gdzieś wyczytałem, że z Kają będzie można porozmawiać na początku kolejnego rozdziału do którego nie mogę przejść. Czy istnieje jakieś inne rozwiązanie niż zaczynanie gry od początku ? Mam już 24 poziom i nie bardzo chce mi się grać od początku.

Komentarz: lakiluk
2023-11-26
19:23

Necross123 Konsul

Mam pytanie co do zadania "Szkolenie" (Dla tych, którzy nie są Berserkami):

Czy to, w której frakcji jesteśmy (Klerycy, Morkoni, Albowie lub Banici) blokuje odpowiedzi, przez które Dex może się udać do tej samej frakcji, co Jax (czyli jak np. jesteśmy Klerykami, to czy blokuje opcję, która znacznie zmniejsza zniszczenie przy trzecim pytaniu (która umożliwi Dexowi pójście do Kleryków))? Chodzi o pytanie dotyczące własności jak dobrze pamiętam (mamy odpowiedzi, które (od góry) dają odpowiednio -5, -1 i chyba jeszcze +5 albo +1 do zniszczenia).

Komentarz: Necross123
2024-01-06
22:02

norbertz2 Junior

Ktoś wie gdzie jest stanowisko do łączenia 3 broni nie dystansowych tylko np mieczy itp bo wszedzie mam stanowiska broni dystansowych :)

Komentarz: norbertz2
2024-07-30
16:36

Darek12346 Centurion

Napisaliście, że ulepszanie atrybutów rośnie do 5 punktów atrybutu za jedno ulepszenie. Nieprawda. Ja mam postać na takim poziomie, że jedno ulepszenie kosztuje 10 punktów. I nie jest powiedziane, że to koniec.

Komentarz: Darek12346

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl