Elex 2: Osąd Tengisa (Carakis) - solucja, opis przejścia
Ta strona poradnika do Elex 2 zawiera opis przejścia misji Osąd Tengisa. Jest ona ściśle powiązana z zadaniem Wartości Morkonów. Ponadto w ramach misji wykonacie tez zadania Niepożądany Morkon oraz Odprowadź Ivana do Groty.
Aktualizacja:
Na niniejszej stronie poradnika do gry Elex 2 znajdziecie opis przejścia misji Osąd Tengisa (Tengis' Judgment). Polega ona na odnalezieniu Morkona imieniem Ivan, a otrzymacie ją od Tengisa w trakcie wykonywania zadania Wartości Morkonów (Morkon Values). Do ukończenia misji konieczne będzie też wykonanie dwóch zadań rozpoczynanych w siedzibie Berserków, czyli Forcie - Niepożądany Morkon (An Unwelcome Morkon) oraz Odprowadź Ivana do Groty (Escort Ivan to the Grotto).
- Rozmowa z Mariką i odnalezienie wskazówek
 - Misje Niepożądany Morkon oraz Odprowadź Ivana do Groty
 - Wybór: pomoc Ivanowi
 - Wybór: wydanie Ivana
 - Wybór: nie mieszanie się do sprawy
 
Rozmowa z Mariką i odnalezienie wskazówek

Na starcie udajcie się do Mariki, czyli żony Ivana. Przebywa ona w okolicy dzielnicy handlowej w Grocie (możecie też zapytać Tengisa o podpowiedź, wtedy jej lokalizacja zostanie oznaczona na mapie). Z początku rozmowa z Mariką nie przyniesie konkretnych informacji. Musicie jej zapłacić 200 kryształkami Elexitu lub przekonać (wymagana Inteligencja na poziomie 20), by podarowała Wam klucze do skrzyni Ivana. Trzecią opcją jest samodzielne włamanie się do skrzyni.

Wspomniana wyżej skrzynia znajduje się w pokoju obok Iviki. W środku znajdziecie podpowiedź mówiącą o tym, że Ivan znajduje się w Forcie - siedzibie Berserków. Udajcie się do niego, by kontynuować misję.
Misje Niepożądany Morkon oraz Odprowadź Ivana do Groty

Po spotkaniu z Ivanem dowiecie się, że potrzebuje on pomocy. W tym celu musicie najpierw wykonać misje Niepożądany Morkon, a potem Odprowadź Ivana do Groty - opis przejścia znajdziecie na osobnych stronach naszego poradnika. To jedyny sposób na ukończenie zadania Osąd Tengisa. Po wykonaniu obu misji, wracajcie do Tengisa. Teraz będziecie musieli podjąć wybór, co do losów Ivana.
Dalsze wybory są dostępne, jeśli w zadaniu Odprowadź Ivana do Groty potwierdzicie kłusownikom jego wersję wydarzeń. W przeciwnym razie, musicie już tylko porozmawiać z Tengisem, by ukończyć misję Osąd Tengisa.
Wybór: pomoc Ivanowi

Jeśli zdecydujecie się na pomoc Ivanowi, musicie okłamać Tengisa, że Ivan wykonał wszystkie jego polecenia. Otrzymacie wtedy 700 kryształków Elexitu, a misja zostanie ukończona. Udajcie się jeszcze do Ivana (będzie przebywał tam, gdzie Marika) i powiedzcie mu, że Tengis chce go torturować. Następnie wróćcie do Tengisa i powiedzcie, że Ivan uciekł z Groty.
Od teraz Ivana będziecie mogli znaleźć w Forcie, gdzie będzie sprawował funkcję handlarza.
Wybór: wydanie Ivana

Jeśli nie chcecie pomóc Ivanowi, możecie od razu wydać go Tengisowi. Otrzymacie wtedy 1000 kryształków Elexitu, a misja zostanie ukończona. Wybór skutkuje śmiercią Ivana.
Wybór: nie mieszanie się do sprawy

Najmniej opłacalnym wyborem jest nie mieszanie się do sprawy - otrzymacie wtedy 500 kryształków Elexitu. W tym przypadku również możecie poinformować Ivana o zamiarach Tengisa, by uciekł on z Groty.
0
- Elex 2 - poradnik do gry
- Elex 2: Opis przejścia
	
- Elex 2: Zadania poboczne
		
- Elex 2: Carakis (Misje w Grocie)
			
- Elex 2: Wartości Morkonów (Carakis) - solucja, opis przejścia
 - Elex 2: Porządki w Grocie (Carakis) - solucja, opis przejścia
 - Elex 2: Koniec ze szczurzym mięsem (Carakis) - solucja, opis przejścia
 - Elex 2: Osąd Zariny (Carakis) - solucja, opis przejścia
 - Elex 2: Osąd Tengisa (Carakis) - solucja, opis przejścia
 - Elex 2: Kurier Dixxona (Carakis) - solucja, opis przejścia
 - Elex 2: Zawody Gosty (Carakis) - solucja, opis przejścia
 - Elex 2: Łupy kłusownika (Carakis) - solucja, opis przejścia
 - Elex 2: Serwomotory dla Iviki (Carakis) - solucja, opis przejścia
 - Elex 2: Attyla na tropie świata zewnętrznego - solucja, opis przejścia
 
 
 - Elex 2: Carakis (Misje w Grocie)
			
 
 - Elex 2: Zadania poboczne
		
 
 - Elex 2: Opis przejścia
	
 
Komentarze czytelników
Galgart Junior
Troche późno tak wiem dostanę złotą łopatę 2022 :P Batulga nie jest wcale trudnym przeciwnikiem XD wystarczy build pod strzelby i na 5-6 poziomie ubierasz 1 strzelbe którą defacto dostajesz z oddziału morkonów na samym początku wystarczy tylko 1 poziom ulepszania broni.
Wątek Batulgi jest o tyle spoko, że po jego pokonaniu odnosi się z ogromnym szacunkiem do Bohatera, i jak robisz zakłady z piwnicy to aktywuje się 2 zadanie o nazwie: Drugi pojedynek z Batulgą fajne teksty są jak go wcześniej sklepałeś XD (Nie masz szans go pokonać 2 raz :P u mnie to wyglądało 4 pestki w magazynku i Batulga lezy XD)
Striker przy bramie nie bierze kasy za oprowadzenie jeśli będziesz miły dasz mu piwo i bez gadania dasz mu opłatę za oprowadzenie. Po chwili zwraca Ci kryształki.
Necross123 Konsul
Spokojnie - nie dostaniesz złotej łopaty. Jako, że gra jest od niedawna w PS+ Extra, to już zaczyna się szukanie tych części w zadaniach, które nie zostały opisane. No to zaczynamy (na razie tylko z jednym)
Moja pierwsza uwaga - zadanie od Thorhildy przy zadaniu ze wstępem do Fortu. Zabrakło informacji o tym, że jeśli podarujemy temu gościowi (który rozmawiał z Thorhildą) 50 kryształków, to strażnik cię nie przepuści do Fortu, chociaż potrzebne informacje do zadania zdobędziesz na miejscu (będziesz zmuszony zrobić zadanie dla Złomusia, by wejść do Fortu)
Necross123 Konsul
Jednak mała poprawka co do tej sytuacji - Jednak nawet bez tej rozmowy strażnik cię nie przepuści przy pierwszym zadaniu z Thorhildą. Więc zadanie trzeba kontynuować u Złomka.
Co do Draba:
"Drab powinien zaczepić głównego bohatera po odbytym spotkaniu z Baxterem. Konfrontację z Drabem możecie zakończyć na dwa główne sposoby - podarowując mu trochę elexitu lub przystępując do walki z nim."
Mnie wówczas Drab i tak atakuje przy próbie wręczenia elexitu (Wyraża stanowczą dezaprobatę). Przy trzech odpowiedziach i tak kończy się to walką. Serio, nie ma bezkrwawego wyjścia z tej sytuacji? (aż przypomina mi się sytuacja z Hakonem w części pierwszej, gdzie przy trzech odpowiedziach i tak ktoś ginie (bądź giną, jeśli Hakona okłamaliśmy))
Necross123 Konsul
Zadanie Problemy z haraczem - zabrakło informacji o tym, że da radę rozwiązać sprawę z Brzeszczotem bez użycia siły, wystarczy mieć 40 punktów inteligencji oraz nie zgadzać się na walkę z nim.
Generalnie tłumaczenie ok (dobrze że znikło tryb obrazu, gdy chcemy usiąść), ale pojawiły się nowe babole tłumaczeniowe:
- Mina lądowa - Kopalnia
- Kuchnia - Serce.
P.S. W Bastionie w jednym z bydynków na dachu (jak dobrze pamiętam) jest sejf, którego nie da się shakować. Da się znaleźć kod do niego?
Necross123 Konsul
Widzę, że autor nie do końca rozeznał się, jeśli chodzi o Sida w zadaniu "Ku karierze wojownika". Jeśli to jego daliśmy jako ucznia Tilasa, to w tym zadaniu Sid najpierw zwieje z Fortu, a my musimy go odszukać. Możemy albo odwiedzić Krater albo (co jest rozsądniejsze) odwiedzić Yasmę, by dowiedzieć się, gdzie jest Sid. Po spotkaniu z nim możemy zdecydować, czy chcemy odczekać tydzień, aż Sid sporządzi notatki czy też nie.
A tak w ogóle mam pytanie - jak przypisać broń magiczną do koła szybkiego dostępu? Mam trzeci poziom płonącego łuku, a nie mogę tego czegoś przypisać do szybkiego dostępu. Ktoś może mi pomóc? Gram na PS4.
Necross123 Konsul
Coś czuję, że grę będę musiał od nowa zacząć (jak zwykle) - Byłem pewien, że tzw. rozmowy frakcyjne (czyli rozmowy z wykorzystaniem frakcji Jaxa) się nie pojawią, a tu się pojawiły (jak na ironię, przy zadaniu Kaji "Wilk w owczej skórze", co najmniej kilka razy będzie wspominane o tym (jeśli jesteśmy Banitą))
I przez to znowu będę musiał sprawdzać wszystkich NPC i zadania przy minimalnych rozmowach i odbiorów zadań do czasu dołączenia do frakcji (no chyba, że wymagane do frakcji, do której chcę dołączyć).
Pamiętam z części pierwszej, że najwięcej tego typu "zaczepek" mieli Klerycy i to nie tylko od strony innych Kleryków, ale czasami też Banitów (np. specjalna opcja w przypadku Blake powodowała pogorszenie z nim relacji) i niekiedy też Berserków (Klerycy jako jedyni mogli wykorzystać sugestię, wskutek czego otwierały się nowe dialogi).
lakiluk Junior
Nie mogę ukończyć pierwszego rozdziału, ponieważ w misji która polega na zebraniu dwóch zaufanych towarzyszy - Kaji i drona. Nie mogę zrekrutować Kaji, gdyż siedzi w Forcie i nie chce już ze mną rozmawiać. Gdzieś wyczytałem, że z Kają będzie można porozmawiać na początku kolejnego rozdziału do którego nie mogę przejść. Czy istnieje jakieś inne rozwiązanie niż zaczynanie gry od początku ? Mam już 24 poziom i nie bardzo chce mi się grać od początku.
Necross123 Konsul
Mam pytanie co do zadania "Szkolenie" (Dla tych, którzy nie są Berserkami):
Czy to, w której frakcji jesteśmy (Klerycy, Morkoni, Albowie lub Banici) blokuje odpowiedzi, przez które Dex może się udać do tej samej frakcji, co Jax (czyli jak np. jesteśmy Klerykami, to czy blokuje opcję, która znacznie zmniejsza zniszczenie przy trzecim pytaniu (która umożliwi Dexowi pójście do Kleryków))? Chodzi o pytanie dotyczące własności jak dobrze pamiętam (mamy odpowiedzi, które (od góry) dają odpowiednio -5, -1 i chyba jeszcze +5 albo +1 do zniszczenia).
norbertz2 Junior
Ktoś wie gdzie jest stanowisko do łączenia 3 broni nie dystansowych tylko np mieczy itp bo wszedzie mam stanowiska broni dystansowych :)
Darek12346 Centurion
Napisaliście, że ulepszanie atrybutów rośnie do 5 punktów atrybutu za jedno ulepszenie. Nieprawda. Ja mam postać na takim poziomie, że jedno ulepszenie kosztuje 10 punktów. I nie jest powiedziane, że to koniec.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
