4. The Medium – Kraków rodem z obrazów Beksińskiego. 16 gier, na które czekamy w 2021 roku
- Gry 2021 roku, na które najbardziej czekamy - wybór redakcji
- 15. Stray – kot w cyberpunkowym mieście
- 14. Gran Turismo 7 – wyścigówka nowej generacji
- 13. Deathloop – Dzień Świstaka zaserwowany przez Dishonored
- 12. Battlefield 6 – FPS roku?
- 11. Far Cry 6 – sprawdzona marka + występ gwiazdora
- 10. Dying Light 2 – zombie parkour
- 9. Biomutant – zwierzaki z dużymi giwerami
- 8. Resident Evil Village – kolejna porcja grozy od Capcomu
- 7. Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 – krwiopijcy powracają do żywych
- 6. NieR Replicant ver.1.22474487139... – remake nietypowego RPG
- 5. Final Fantasy XVI – nowa część tasiemcowego jRPG
- 4. The Medium – Kraków rodem z obrazów Beksińskiego
- 3. Hogwarts Legacy – Harry Potter i otwarty świat
- 2. Horizon: Forbidden West – postapo z mechanicznymi słoniami
- 1. God of War: Ragnarok – ciąg dalszy ojcowskich przygód Kratosa
4. The Medium – Kraków rodem z obrazów Beksińskiego

- Czekamy, ponieważ: to chyba najambitniejszy projekt polskiego Bloober Teamu
- Data premiery: 28 stycznia 2021 (gra dostępna jest już w Early Accessie)
- Gatunek: survival horror
- Platformy: PC, XSX/S
W Medium mieliśmy zagrać jeszcze w tym roku, ale Bloober Team było niejako zmuszony do drobnego przesunięcia premiery, kiedy w grudniowy kalendarz bezpardonowo wjechał opóźniony Cyberpunk 2077. Nie mamy jednak nic przeciwko takiemu stanowi rzeczy, bo faktycznie łatwiej będzie dzięki temu wygospodarować czas na obie produkcje. Krakowscy deweloperzy nie mierzą na razie aż tak wysoko jak CD Projekt RED, choć należy przyznać, że nadchodzące The Medium to chyba ich najambitniejszy projekt artystyczny od lat.
Owszem, Layers of Fear było naprawdę klimatycznym symulatorem chodzenia siadającym na psychikę, Blair Witch czerpało garściami ze znanej serii filmowych horrorów, zaś The Observer zapamiętaliśmy dzięki świetnej roli zmarłego już Rutgera Hauera. A Medium? Nie dość, że stawia na oryginalną historię osadzoną w mrocznie surrealistycznym Krakowie, to jeszcze angażuje do niej polskie gwiazdy pokroju Weroniki Rosati i Marcina Dorocińskiego. Mocno zauważalne są również inspiracje klimatami znanymi z Silent Hill. Ba, za muzykę do gry odpowiada Akira Yamaoka, czyli jeden z ojców sukcesu wspomnianej japońskiej marki.
Każdy jednak wie, że fabuła i warstwa audiowizualna to nie wszystko – dobrze byłoby, gdyby w The Medium się po prostu fajnie „klikało”. I o tym aspekcie pomyśleli twórcy, którzy eksperymentują z dość ciekawą koncepcją o kluczowym znaczeniu dla rozgrywki. Główna bohaterka będzie mogła poruszać się w dwóch wymiarach – rzeczywistym oraz duchowym. Te, rzecz jasna, różnią się od siebie nie tylko scenerią, ale i poszczególnymi elementami niezbędnymi do rozwiązania niektórych zagadek. Jak to zadziała w praktyce? Niedługo się przekonamy.
