Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość nowe materiały 2 lipca 2001, 11:40

Zapowiedź Stronghold

Jednym z bardzo ciekawie zapowiadających się tytułów który po wakacjach powinien zagościć na dyskach naszych komputerów jest z pewnością Stronghold – gra łącząca w sobie elementy klasycznej strategii czasu rzeczywistego i symulacji budowania miast, umiejscowiona w średniowiecznych realiach.

Jednym z bardzo ciekawie zapowiadających się tytułów który po wakacjach powinien zagościć na dyskach naszych komputerów jest z pewnością Stronghold – gra łącząca w sobie elementy klasycznej strategii czasu rzeczywistego i symulacji budowania miast, umiejscowiona w średniowiecznych realiach.

Jeżeli marzy Wam się rola właściciela potężnej średniowiecznej warowni to Stronghold będzie grą która spełni wasze najskrytsze zachcianki (oczywiście w tym temacie:-). A dlaczego? Po odpowiedź zgodnie ze zwyczajem zapraszam do zamieszczonej dziś na naszych stronach zapowiedzi.

„Wielokrotnie w przeszłości mieliśmy już do czynienia z grami podobnymi do zapowiadanego na wrzesień tego roku Stronghold. Znane i lubiane gry strategiczno-ekonomiczne takie jak Sim City i Caesar osiągnęły duży sukces, co zaowocowało wieloma kontynuacjami obu gier. Te znakomite gry rozgrywane były odpowiednio: w realiach świata współczesnego (seria Sim City) i starożytnego Rzymu (seria Caesar). Wytworzyło to pewnego rodzaju lukę, którą postanowili wypełnić programiści z FireFly Studios, tworząc właśnie grę bazującą na rozwoju typowego średniowiecznego zamku obronnego. Jednak nie tylko osadzenie gry w czasach nie eksploatowanych wcześniej na arenie komputerowej rozrywki ma być zaletą nowej gry – zasadnicze znaczenie ma mieć tu także wątek militarny, który w przypadku wspomnianych wcześniej gier był albo zaniedbany (Caesar), albo pominięty (Sim City). Być może wielu z nas satysfakcjonowała gra w czysto ekonomiczne gry strategiczne, jednak mnie zawsze po wybudowaniu w Sim City wielkiej metropolii nie udawało się opędzić od pytania „I co teraz ?”. Po prostu brakowało tam jakiegoś efektownego zakończenia, które wynagrodziłoby nam godziny pracy nad rozwojem miasta. Stronghold będzie o tyle inny, że w odróżnieniu od wcześniejszych gier tego typu, położy silny nacisk na rozbudowę zamku i szeroko rozumianej infrastruktury, jednocześnie nie popadając w skrajność dzięki rozbudowanym opcjom militarnym.” – Jeż

Zapowiedzi: Stronghold