Dziś piszemy o patchu 1.1 do gry Syberia 3, który usunął Denuvo, spotkaniach 48 graczy w Headquarters w Call of Duty: WWII, braku konferencji Nintendo na targach E3 2017 oraz o 15 milionach graczy zarejestrowanych w MMORPG Neverwinter. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Studio Microids wypuściło patch 1.1 do przygodówki Syberia 3. Twórcy zajęli się najbardziej palącymi problemami, takimi jak optymalizacja, synchronizacja mowy z ruchem ust, praca kamery, no i te feralne schody, na których zaciął się niejeden gracz. Przynajmniej tak to wygląda w teorii, bo wiele osób nadal uskarża się na różne bolączki. Pełna lista zmian widnieje tutaj. Natomiast tym, co nie widnieje na liście zmian, a o czym mówią między sobą choćby użytkownicy Reddita, jest fakt, że równocześnie z gry usunięto zabezpieczenie Denuvo. Najwyraźniej deweloper uznał, że nie ma sensu go trzymać, skoro piraci uporali się z nim w kilka dni… a w dodatku po sieci krążą wieści, że złamana wersja Syberii 3 działa lepiej niż oryginał.
Poznaliśmy odrobinę nowych informacji na temat Headquarters – nowej społecznościowej funkcji, o którą ma wzbogacić się tryb wieloosobowy w Call of Duty: WWII. Za pośrednictwem Xbox Games Store dowiedzieliśmy się, że w „kwaterach głównych” ma spotkać się do 48 osób. Tym samym nasuwają one coraz silniejsze skojarzenia z The Tower w grze Destiny – przestrzeni, w której spotykają się gracze między rozgrywkami, by wchodzić ze sobą w interakcje, zarządzać swoim wyposażeniem etc. Czy w nowej odsłonie Call of Duty będzie wyglądało to podobnie, przekonamy się za czas jakiś (przypuszczalnie podczas targów E3, odbywających się w dniach 13–15 czerwca). Przypomnijmy jeszcze, że premierę WWII zaplanowano na 3 listopada.
Firma Nintendo potwierdziła, że i w tym roku nie zamierza organizować typowej konferencji podczas targów E3. Oczywiście nie oznacza to, że giganta z Kioto zabraknie w czerwcu w Los Angeles. Najpewniej ponownie zobaczymy przygotowaną wcześniej długą filmową prezentację, tak jak odbywało się to w minionych latach – ale jeszcze tego nie potwierdzono. Zresztą trudno wyobrazić sobie inny scenariusz – w końcu czekamy na wysyp gorących zapowiedzi gier na konsolę Switch, a w najbliższym czasie nie będzie lepszej okazji do pokazania ich światu niż E3 (dzięki, Polygon).
Firma Perfect World Entertainment i studio Cryptic pochwaliły się, że darmowe MMORPG Neverwinter skłoniło do zarejestrowania się już 15 milionów graczy. Wynik taki osiągnięto w ciągu ok. czterech lat – gra stała się oficjalnie dostępna w czerwcu 2013 roku (początkowo tylko na PC, z biegiem czasu również na PS4 i XOne). Można spodziewać się, że statystyki będą dalej rosnąć, skoro deweloper wciąż zaopatruje tytuł w aktualizacje i bezpłatne dodatki, nieustannie dostarczając nową zawartość i inne atrakcje.
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…
…jak również najnowsze filmy z gier:
GRYOnline
Gracze
Steam
OpenCritic
3

Autor: Krzysztof Mysiak
Z GRYOnline.pl związany od 2013 roku, najpierw jako współpracownik, a od 2017 roku – członek redakcji, znany także jako Draug. Obecnie szef Encyklopedii Gier. Zainteresowanie elektroniczną rozrywką rozpalił w nim starszy brat – kolekcjoner gier i gracz. Zdobył wykształcenie bibliotekarza/infobrokera – ale nie poszedł w ślady Deckarda Caina czy Handlarza Cieni. Zanim w 2020 roku przeniósł się z Krakowa do Poznania, zdążył zostać zapamiętany z bywania na tolkienowskich konwentach, posiadania Subaru Imprezy i wywijania mieczem na firmowym parkingu.