Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 11 czerwca 2004, 09:29

Valve donosi – sprawcy kradzieży kodu HL2 za kratkami

Niespełna miesiąc temu informowaliśmy o tym, iż niemiecka policja schwytała jegomościa o ksywce „Ago”, który to odegrał bardzo istotną rolę w kradzieży kodu źródłowego drugiej części Half-Life’a. Tymczasem, jak głosi najnowsza wiadomość z firmy Valve (autorów serii Half-Life), w kilku krajach dokonano kolejnych aresztowań osób zamieszanych w tą sprawę.

Niespełna miesiąc temu informowaliśmy o tym, iż niemiecka policja schwytała jegomościa o ksywce „Ago”, który to odegrał bardzo istotną rolę w kradzieży kodu źródłowego drugiej części Half-Life’a. Tymczasem, jak głosi najnowsza wiadomość z firmy Valve (autorów serii Half-Life), w kilku krajach dokonano kolejnych aresztowań osób zamieszanych w tą sprawę.

Niestety, oficjalny press nie niesie ze sobą, żadnych konkretnych danych związanych ze schwytanymi osobami, rzekłbym nawet, że ma charakter czysto propagandowy. Ot, Gabe Newell wyraża swój podziw dla całej społeczności graczy skupionej wokół Half-Life i Valve, której szybkość działania oraz liczne wskazówki i doniesienia, bezsprzecznie przyczyniły się do wyśledzenia sprawców włamu.

Znajduje się w nim również zdanie, iż jeżeli pragniecie dowiedzieć się więcej na temat sprawców, to musicie skontaktować się ze specjalną jednostką policji w Seattle, zajmującą się przestępstwami internetowymi – „Northwest Cyber Crime Task Force, Seattle, 206-262-2030”.

Na koniec dodam jeszcze, iż jak przyznał sam Gabe Newell, kradzież kodu Half-Life 2 nie miała wpływu na przesunięcie terminu wydania gry z 30 września 2003 roku na rok 2004. Gra nie była ukończona i nie miała szans na premierę.

Obecnie zgodnie z najnowszymi nieoficjalnymi doniesieniami pochodzącymi z sieci Walmart, data amerykańskiej premiery Half-Life 2 to drugi września 2004 roku.

Przemysław Bartula

Przemysław Bartula

W 2000 roku dołączył do ekipy tworzącej serwis GRYOnline.pl i realizuje się w nim po dziś dzień. Zaczął od napisania kilku recenzji, a potem płynnie poszły newsy, wpisy encyklopedyczne i cała masa innych aktywności. Na przestrzeni 20 lat uczestniczył w tworzeniu niemal wszystkich działów i projektów firmy; przez lata piastował stanowisko szefa encyklopedii gier i szefa newsroomu, a ostatecznie trafił do zarządu firmy GRY-OnLine S.A. Obecnie jest dużo bardziej zaangażowany w aktywności zarządcze aniżeli redaktorskie. Posiada dyplom technika elektrotechnika i inżyniera budownictwa wodnego.

więcej