Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS

wyniki finansowe - sprzęt i technologie (5)

Xbox Series X/S to najszybciej sprzedające się konsole w historii Microsoftu
Xbox Series X/S to najszybciej sprzedające się konsole w historii Microsoftu

Ignacy Ziarkiewicz, 28 lipca 2021, 10:50

Konsole Xbox Series X/S od premiery w zeszłym roku osiągają bardzo dobre wyniki sprzedażowe – szacuje się, że do tej pory zakupiono już 6,5 miliona sztuk.

Wiedźmin i Cyberpunk mocno wspierają budżet Polski; CDP jednym z największych płatników podatków
Wiedźmin i Cyberpunk mocno wspierają budżet Polski; CDP jednym z największych płatników podatków

Ignacy Ziarkiewicz, 26 lipca 2021, 14:43

CD Projekt znalazł się na liście 40 największych płatników podatków w Polsce. W 2020 roku firma zapłaciła państwu około 201 mln zł.

Samsung śpi na pieniądzach. Czemu ich nie wydaje?
Samsung śpi na pieniądzach. Czemu ich nie wydaje?

Konrad Sarzyński, 22 lipca 2021, 11:30

Samsung Electronics od kilku lat nie dokonał dużej inwestycji, kumulując kapitał. Obecnie firma posiada na kontach 182 mld dolarów, których na razie nie planuje wydać.

5 miliardów w 5 lat; Pokemon GO zarabia góry pieniędzy
5 miliardów w 5 lat; Pokemon GO zarabia góry pieniędzy

Przemysław Dygas, 7 lipca 2021, 09:02

Mija właśnie 5 lat od premiery Pokemon GO. Pomimo upływu czasu gra nadal generuje olbrzymie zyski i pozostaje światowym fenomenem.

Ni no Kuni: Cross Worlds z lepszym debiutem niż Pokemon GO
Ni no Kuni: Cross Worlds z lepszym debiutem niż Pokemon GO

Adrian Werner, 1 lipca 2021, 11:57

RPG Ni no Kuni: Cross Worlds zaliczył jeden z najlepszych mobilnych debiutów w historii. Gra przekroczyła próg 100 mln dolarów szybciej niż takie tuzy jak Pokemon GO czy Genshin Impact.

CD Projekt z trzykrotnie mniejszym zyskiem netto - nowe sprawozdanie finansowe
CD Projekt z trzykrotnie mniejszym zyskiem netto - nowe sprawozdanie finansowe

Angelika Kałdus, 31 maja 2021, 20:21

CD Projekt odnotował spadek zysków w I kwartale 2021 roku w porównaniu do tego samego okresu rozliczeniowego z zeszłego roku.

3 tys. dolarów co minutę - oto ile zarobił Ultimate Team dla EA
3 tys. dolarów co minutę - oto ile zarobił Ultimate Team dla EA

Jakub Błażewicz, 28 maja 2021, 14:13

Pakiety Ultimate Team nadal przynoszą Electronic Arts ogromne pieniądze. Według sprawozdania finansowego firmy tylko w zeszłym roku przychód z lootboksów w seriach sportowych pokroju FIFA wyniósł ponad półtora miliarda dolarów.

Dla Dungeons & Dragons 2020 rok był najlepszym w historii
Dla Dungeons & Dragons 2020 rok był najlepszym w historii

Adrian Werner, 21 maja 2021, 12:03

Dungeons & Dragons przeżywa złoty okres. 2020 rok był najlepszym w historii marki. Podano także, ile osób bawi się w tę grę i liczba ta imponuje.

Grupa Embracer wydaje dwa razy więcej na prowizje niż na tworzenie gier
Grupa Embracer wydaje dwa razy więcej na prowizje niż na tworzenie gier

Hubert Śledziewski, 20 maja 2021, 22:01

Grupa Embracer, do której należą m.in. Deep Silver i Gearbox Software, wykazała w raporcie finansowym za 2021 rok, że wydaje dwa razy więcej pieniędzy na prowizje za sprzedaż swoich gier niż na nie same.

GTA 5 wciąż sprzedaje się niesamowicie. RDR2 i Civilization również imponują
GTA 5 wciąż sprzedaje się niesamowicie. RDR2 i Civilization również imponują

Adrian Werner, 19 maja 2021, 10:11

Poznaliśmy wyniki finansowe Take-Two Interactive oraz zaktualizowane wyniki sprzedaży m.in. GTA 5, RDR 2 oraz serii Civilization.

Branża gier zaliczy spadek w 2021 roku - nowy raport Newzoo
Branża gier zaliczy spadek w 2021 roku - nowy raport Newzoo

Angelika Kałdus, 17 maja 2021, 12:56

Newzoo twierdzi, że rynek gier odnotuje spadek przychodów względem zeszłego roku. Powodami takich założeń są m.in. polityka Apple czy deficyt chipów.

Yakuza 7 największym przebojem w historii serii
Yakuza 7 największym przebojem w historii serii

Adrian Werner, 13 maja 2021, 11:42

Firma Sega pochwaliła się, że Yakuza 7 stała się największym przebojem w historii cyklu. Sukces ten, jak również wzrost popularności marki poza Japonią, ma być owocem m.in. wydania gry od razu na wiele platform sprzętowych równocześnie.

EA z nowym rekordem przychodów, gry-usługi będą dalej rozwijane
EA z nowym rekordem przychodów, gry-usługi będą dalej rozwijane

Angelika Kałdus, 12 maja 2021, 12:21

Electronic Arts pochwaliło się rekordowymi przychodami, jakie osiągnęło w ubiegłym roku fiskalnym - aż 4 miliardy dolarów pochodzą z gier-usług. CEO Andrew Wilson mówi o dalszym rozwoju tej kategorii.

AC Valhalla przynosi rekordowe przychody Ubisoftowi; nowe informacje o ważnych markach francuskiej firmy
AC Valhalla przynosi rekordowe przychody Ubisoftowi; nowe informacje o ważnych markach francuskiej firmy

Michał Kułakowski, 11 maja 2021, 21:04

Według opublikowanego właśnie raportu finansowego, ostatni rok okazał się jednym z najlepszych w historii Ubisoftu. Spółka odnotowała imponujące przychody oraz duży wzrost zainteresowania swoimi produktami. Na pierwszy plan wysuwa się marka Assassin's Creed, która dzięki AC: Valhalla pobiła dotychczasowe rekordy sprzedaży.

Nadchodzi złota era dla gier - rynek wyprzedza filmy, sport i muzykę
Nadchodzi złota era dla gier - rynek wyprzedza filmy, sport i muzykę

Angelika Kałdus, 11 maja 2021, 12:00

Rynek gier wyprzedził branżę filmową - jego wartość w 2020 roku sięgnęła prawie 180 miliardów dolarów - a generacja Z ceni go bardziej od sportu.

Capcom z rekordowymi zarobkami czwarty rok z rzędu
Capcom z rekordowymi zarobkami czwarty rok z rzędu

Jakub Błażewicz, 10 maja 2021, 18:07

Capcom znowu ma za sobą rekordowy rok. Dzięki sukcesom serii Resident Evil i Monster Hunter oraz wciąż rosnącej sprzedaży cyfrowej firma odnotowała (po raz czwarty z rzędu) rekordowe zarobki.

Epic Games Store wydał miliard dolarów na tytuły ekskluzywne
Epic Games Store wydał miliard dolarów na tytuły ekskluzywne

Bartosz Świątek, 5 maja 2021, 11:39

Firma Epic Games wydała już ponad miliard dolarów na tytuły ekskluzywne dla sklepu Epic Games Store. Jest to element strategii zakładającej przejęcie nawet połowy rynku gier PC.

Wiemy, ile EGS wydało na darmowe gry przez 9 miesięcy; sama Subnautica to 5,3 miliona złotych
Wiemy, ile EGS wydało na darmowe gry przez 9 miesięcy; sama Subnautica to 5,3 miliona złotych

Miłosz Szubert, 4 maja 2021, 18:20

W dokumentach, które wyciekły przy okazji procesu sądowego pomiędzy firmami Epic Games i Apple, pojawiły się informacje, ile ta pierwsza zapłaciła za produkcje rozdawane za darmo na jej platformie przez pierwsze dziewięć miesięcy tej akcji. Łącznie kwota, którą musiała wydać przez ten okres, jest bliska 12 milionom dolarów.

Wiemy, ile Epic Games zarobiło na Fortnite
Wiemy, ile Epic Games zarobiło na Fortnite

Bartosz Świątek, 4 maja 2021, 14:01

Dzięki dokumentom ujawnionym w procesie sądowym pomiędzy firmami Epic Games i Apple dowiedzieliśmy się, jakie przychody zapewnia swoim twórcom jedna z najpopularniejszych gier na świecie – Fortnite.

11 bit studios - rośnie budżet nowej gry. W planach kolejne projekty
11 bit studios - rośnie budżet nowej gry. W planach kolejne projekty

Bartosz Świątek, 29 kwietnia 2021, 12:36

Dzięki kolejnemu raportowi finansowemu firmy 11 bit studios dowiedzieliśmy się, jak przebiegają prace nad nowymi tytułami. Deweloperzy pracują aż nad trzema projektami.

Xbox radzi sobie świetnie - Microsoft chwali się wynikami
Xbox radzi sobie świetnie - Microsoft chwali się wynikami

Adrian Werner, 28 kwietnia 2021, 10:59

Raport finansowy firmy Microsoft pokazał świetne wyniki działu Xbox. Zanotowano duże wzrosty przychodu ze sprzedaży konsol, gier i usług.

Mody do Minecrafta to wielki biznes, zarobiły już majątek
Mody do Minecrafta to wielki biznes, zarobiły już majątek

Adrian Werner, 28 kwietnia 2021, 10:17

Sprzedaż modów do Minecrafta okazała się bardzo intratnym biznesem. Kwoty i liczby uzyskane w oficjalnym sklepiku robią ogromne wrażenie.

Użytkownicy GOG-a preferują gry single player i RPG. Zobacz statystyki platformy
Użytkownicy GOG-a preferują gry single player i RPG. Zobacz statystyki platformy

Karol Laska, 27 kwietnia 2021, 18:48

Firma CD Projekt przedstawiła statystyki dotyczące GOG-a na podstawie raportu za rok 2020. Na ich podstawie można stwierdzić, że platforma poradziła sobie w tym okresie naprawdę przyzwoicie.

Wiedźmin 3 w 2020 roku osiągnął drugi najlepszy wynik
Wiedźmin 3 w 2020 roku osiągnął drugi najlepszy wynik

Karol Laska, 22 kwietnia 2021, 19:03

Wiemy, jak poradził sobie Wiedźmin 3: Dziki Gon od strony finansowej w 2020 roku w porównaniu do poprzednich lat. Grupa CD Projekt może być zadowolona z osiągniętych wyników.

CI Games chwali się wynikami; znamy sprzedaż Sniperów
CI Games chwali się wynikami; znamy sprzedaż Sniperów

Bartosz Świątek, 20 kwietnia 2021, 12:23

W opublikowanym niedawno raporcie finansowym polska spółka CI Games podsumowała 2020 rok. Firma wypracowała w tym okresie 7,1 mln zysku. W dokumencie pojawiły się też informacje na temat sprzedaży poszczególnych gier.

Cyberpunk 2077 zapewnił CD Projektowi rekordowe zyski w 2020 roku
Cyberpunk 2077 zapewnił CD Projektowi rekordowe zyski w 2020 roku

Adrian Werner, 16 kwietnia 2021, 09:40

CD Projekt pochwalił się rekordowymi wynikami finansowymi za 2020 rok. Przychody wyniosły ponad 2 mld złotych, a zysk przekroczył 1,1 mld zł.

Epic zabezpieczył miliard dolarów na rozwój, w tym 200 mln od Sony
Epic zabezpieczył miliard dolarów na rozwój, w tym 200 mln od Sony

Karol Laska, 13 kwietnia 2021, 16:52

Firma Epic Games otrzymała od swoich inwestorów naprawdę pokaźny zastrzyk gotówki w postaci 1 miliarda dolarów. Na tę kwotę złożyło się między innymi Sony.

SpaceX dokłada tysiąc dolarów do każdego terminala Starlink
SpaceX dokłada tysiąc dolarów do każdego terminala Starlink

Bartosz Świątek, 12 kwietnia 2021, 11:42

Starlink – internet oferowany przez firmę Elona Muska SpaceX – nie jest tanią usługą, ale wygląda na to, że sprzęt wymagany do odbierania sygnału i tak jest klientom sprzedawany ze stratą.

Tim Sweeney zadowolony z Epic Games Store. Straty to inwestycja
Tim Sweeney zadowolony z Epic Games Store. Straty to inwestycja

Bartosz Świątek, 12 kwietnia 2021, 10:56

Prezes Epic Games – Tim Sweeney - skomentował na Twitterze kwestię tracenia pieniędzy przez platformę Epic Games Store. Jego zdaniem jest to inwestycja, dzięki której sklep rozwija się i dociera do graczy.

Epic Games Store to jak na razie jedna wielka strata finansowa
Epic Games Store to jak na razie jedna wielka strata finansowa

Paweł Musiolik, 10 kwietnia 2021, 09:15

Dokumenty sądowe w sprawie Epic Games vs Apple przynoszą mnóstwo interesujących informacji. Okazuje się, że Epic Games Store przynosi jak na razie same straty i nieprędko to się zmieni.

Deweloper z Chin zarabia więcej niż Activision, EA i Take-Two
Deweloper z Chin zarabia więcej niż Activision, EA i Take-Two

Hubert Śledziewski, 3 kwietnia 2021, 16:02

TiMi Studios, deweloper gry mobilnej Honor of Kings, osiągnął w 2020 roku większy przychód niż takie tuzy branży jak Activision, Electronic Arts czy Take-Two Interactive.

Nowa strategia nie pomogła. CD Projekt mocno w dół na giełdzie
Nowa strategia nie pomogła. CD Projekt mocno w dół na giełdzie

Jakub Błażewicz, 31 marca 2021, 17:48

31 marca okazał się fatalny dla akcji firmy CD Projekt. Nowa strategia firmy oraz aktualizacja 1.2 do gry Cyberpunk 2077 były bowiem rozczarowaniem dla inwestorów.

Zobacz, ile co sekundę zarabia Amazon, Microsoft i Apple
Zobacz, ile co sekundę zarabia Amazon, Microsoft i Apple

Konrad Sarzyński, 25 marca 2021, 15:38

W sieci pojawił się raport pokazujący, ile największe amerykańskie firmy zarabiają na sekundę. Apple, Microsoft, Google czy Facebook znalazły się w czołówce, zaskakuje jednak słaby wynik Amazona.

Genshin Impact najszybciej zarabiającą grą mobilną w historii
Genshin Impact najszybciej zarabiającą grą mobilną w historii

Adrian Werner, 24 marca 2021, 09:51

Przychody z mobilnej wersji Genshin Impact przekroczyły właśnie miliard dolarów. Grze udało się to osiągnąć szybciej niż jakiejkolwiek innej produkcji na iOS i Androida. Tym samym zdetronizowano dotychczasowego rekordzistę, czyli Pokemon GO.

Rynek gier na konsole rośnie dzięki pandemii; wzrost o 19% względem 2019 roku
Rynek gier na konsole rośnie dzięki pandemii; wzrost o 19% względem 2019 roku

Paweł Musiolik, 12 marca 2021, 12:44

Rynek gier wideo jako jeden z nielicznych zanotował spore wzrosty w czasach pandemii. Sprzedaż w 2020 roku była większa o 19% względem 2019 roku, przekraczając próg 50 miliardów dolarów.

Czym jest Roblox i dlaczego właśnie przebił EA i Take-Two na giełdzie
Czym jest Roblox i dlaczego właśnie przebił EA i Take-Two na giełdzie

Adrian Piotrowski, 11 marca 2021, 15:38

Firma stojąca za popularnym internetowym sandboksem Roblox udanie zadebiutowała na nowojorskiej giełdzie. Popularność gry stale rośnie, a spółka jest obecnie więcej warta niż EA lub Take-Two.

Lootboksy będą coraz bardziej opłacalne, pomimo zmian w prawie
Lootboksy będą coraz bardziej opłacalne, pomimo zmian w prawie

Adrian Werner, 10 marca 2021, 11:30

Według analityków przychody z lootboksów mają rosnąć każdego roku, aż w 2025 r. osiągną poziom 20 mld dolarów rocznie. Rozwój ten nie będzie jednak trwał bez końca.

Udział AMD na rynku kart graficznych spadł o 9 punktów procentowych
Udział AMD na rynku kart graficznych spadł o 9 punktów procentowych

Adrian Piotrowski, 6 marca 2021, 18:21

Firma AMD zaliczyła spadek udziałów na rynku kart graficznych. Pod koniec 2019 wynosił on 27 procent. Rok później zaledwie 18 procent.

Genshin Impact pokonało Pokemon GO; gra generuje setki milionów dolarów
Genshin Impact pokonało Pokemon GO; gra generuje setki milionów dolarów

Paweł Musiolik, 6 marca 2021, 13:17

Genshin Impact zanotowało fenomenalny start. Tytuł studia MiHoYo w ciągu ostatnich pięciu miesięcy zanotował przychód na poziomie 874 milionów dolarów na platformach mobilnych.

Doom Eternal zarabia miliony bez lootboxów i mikrotransakcji
Doom Eternal zarabia miliony bez lootboxów i mikrotransakcji

Jakub Błażewicz, 28 lutego 2021, 10:30

Doom Eternal to wielki sukces firmy Bethesda. Potwierdził to były pracownik studia id Software, według którego w 9 miesięcy gra wygenerowała ponad 450 milionów dolarów przychodu, mimo braku lootboksów i mikropłatności.

W Roblox gra ponad 32 mln osób każdego dnia
W Roblox gra ponad 32 mln osób każdego dnia

Adrian Werner, 24 lutego 2021, 14:29

Dzięki raportowi finansowemu twórców Roblox dowiedzieliśmy się, ile wynosi liczba dziennych użytkowników oraz ilu z nich wydaje w grze prawdziwe pieniądze.

Red Dead Redemption 2 na PC dwukrotnie popularniejsze niż na konsolach
Red Dead Redemption 2 na PC dwukrotnie popularniejsze niż na konsolach

Adrian Werner, 24 lutego 2021, 12:13

Dzięki styczniowemu raportowi SuperData dowiedzieliśmy się, że w zeszłym miesiącu w Red Dead Redemption 2 i Red Dead Online grało dwukrotnie więcej osób na PC niż na konsolach.

Crusader Kings 3 przyczyniło się do wielkiego sukcesu finansowego Paradox Interactive
Crusader Kings 3 przyczyniło się do wielkiego sukcesu finansowego Paradox Interactive

Karol Laska, 23 lutego 2021, 20:52

Crusader Kings 3 stało się na tyle dużym hitem, że pomogło firmie Paradox Interactive w pobiciu jej rekordu finansowego. Szwedzkie przedsiębiorstwo zaliczyło najlepszy rok w historii swojego istnienia.

Tibia zaliczyła dobry rok, wciąż przyciąga graczy i przynosi zyski
Tibia zaliczyła dobry rok, wciąż przyciąga graczy i przynosi zyski

Adrian Piotrowski, 18 lutego 2021, 15:26

Tibia, czyli popularna swego czasu w Polsce gra MMORPG, pomimo pandemii wciąż radzi sobie bardzo dobrze i jest źródłem zysków dla niemieckiego studia CipSoft.

Sukces Assassin's Creed Valhalla zapewnił Ubisoftowi rekordowe wyniki
Sukces Assassin's Creed Valhalla zapewnił Ubisoftowi rekordowe wyniki

Adrian Werner, 10 lutego 2021, 13:59

Firma Ubisoft pochwaliła się rekordowymi wynikami finansowymi. Kluczową w tym rolę odegrała premiera gry Assassin's Creed: Valhalla, która zarabia lepiej niż jakakolwiek wcześniejsza odsłona cyklu.

Ubisoft przegoniony przez Embracer Group pod względem wartości rynkowej
Ubisoft przegoniony przez Embracer Group pod względem wartości rynkowej

Adrian Werner, 10 lutego 2021, 09:53

Ubisoft nie jest już najbardziej wartościową firmą w europejskiej branży gier. Wczoraj pod względem kapitalizacji rynkowej przegoniła ją spółka Embracer Group, w skład której wchodzi m.in. THQ Nordic i Deep Silver.

GTA 5 nie zwalnia; Take-Two chwali się fantastyczną sprzedażą gry
GTA 5 nie zwalnia; Take-Two chwali się fantastyczną sprzedażą gry

Paweł Musiolik, 9 lutego 2021, 10:03

Grand Theft Auto V mimo ośmiu lat na karku sprzedaje się fantastycznie. W 2020 roku grę studia Rockstar Games kupiło 20 milionów ludzi. Dobrze radzi sobie też RDR2.

FIFA króluje w Polsce i Europie. Rośnie znaczenie sprzedaży cyfrowej
FIFA króluje w Polsce i Europie. Rośnie znaczenie sprzedaży cyfrowej

Jakub Błażewicz, 8 lutego 2021, 19:01

W 2020 roku wzrósł udział sprzedaży cyfrowej w europejskim rynku gier. FIFA 21 była najpopularniejszą produkcją, dominując w niemal wszystkich krajach w regionie.

EA zarobiło krocie na grach Star Wars
EA zarobiło krocie na grach Star Wars

Adrian Werner, 5 lutego 2021, 10:35

EA ujawniło wyniki swoich gier Star Wars. Są one imponujące, zarówno pod względem liczby sprzedanych egzemplarzy, jak i uzyskanych przychodów.

Bitcoin znowu zyskuje na popularności, padł historyczny rekord
Bitcoin znowu zyskuje na popularności, padł historyczny rekord

Witold Ciemierz, 5 lutego 2021, 10:03

Styczeń okazał się miesiącem, w którym do odebrania lub wysłania najważniejszej kryptowaluty zostało wykorzystanych ponad 22,3 miliona unikalnych adresów w sieci Bitcoin. Jest to nowy historyczny rekord.