Tibia zaliczyła dobry rok, wciąż przyciąga graczy i przynosi zyski

Tibia, czyli popularna swego czasu w Polsce gra MMORPG, pomimo pandemii wciąż radzi sobie bardzo dobrze i jest źródłem zysków dla niemieckiego studia CipSoft.

Adrian Piotrowski

Tibia zaliczyła dobry rok, wciąż przyciąga graczy i przynosi zyski.
Tibia zaliczyła dobry rok, wciąż przyciąga graczy i przynosi zyski.

W skrócie

  • Stephan Vogler, jeden z twórców Tibii, przyznał, że 2020 rok był dla niego oraz jego studia CipSoft niezwykle udany.
  • Produkcja potroiła swoją liczbę graczy, a także sprawiła, że wzrosły przychody firmy.
  • Tibia wciąż jest popularna w krajach Ameryki Południowej, zwłaszcza Brazylii.

Wydawać by się mogło, że Tibia, czyli popularna swego czasu w Polsce dwuwymiarowa gra MMORPG, swoje najlepsze czasy ma już dawno za sobą. Jednak, jak pokazuje wywiad ze współzałożycielem studia CipSoft Stephanem Voglerem dla portalu Mein-MMO, okazuje się, że prawda jest nieco inna.

Niemiecka spółka jest jedną z tych, które skorzystały na pandemii COVID-19, gdyż dzięki niej w 2020 roku dzienna liczba graczy jej najpopularniejszej produkcji wzrosła trzykrotnie, a firma zwiększyła swoje zyski. Jej przychody wyniosły 25 milionów euro, w porównaniu z 10 milionami z roku 2019. Sytuacja finansowa była tak dobra, że właściciele firmy byli w stanie nie tylko wypłacić swoim pracownikom pełne pensje, ale też nagrodzić ich premią.

Tibia zaliczyła dobry rok, wciąż przyciąga graczy i przynosi zyski - ilustracja #1
CipSoft, który zaczynał jako 4-osobowy zespół, obecnie zatrudnia ok. 100 pracowników.

Vogler przyznał, że celem studia nie jest pogoń za krótkotrwałymi sukcesami, lecz konsekwentne działania, które zaowocują w przyszłości. Współzałożyciel CipSoftu dodał, że chcą pozostać niezależni i sami ustanawiać swoje cele, dlatego nigdy nie przyjęli żadnej oferty od bogatszego inwestora. Ponadto podkreślił, iż w firmie nigdy nie było fali masowych zwolnień ani nie wystąpiło zjawisko crunchu.

Największe zainteresowanie Tibią w roku 2020 według Google Trends przejawiało się przede wszystkim w Polsce, Szwecji oraz krajach Ameryki Południowej: Wenezueli, Chile, Boliwii oraz Brazylii. Ostatnie z wymienionych państw jest według Voglera najbardziej dochodowym rynkiem. Zdaniem twórcy jest to spowodowane tym, że Tibia zawsze była i będzie darmowa oraz nie wymagała nigdy drogiego komputera do swobodnej rozgrywki, w przeciwieństwie do popularnego w bogatszych krajach World of Warcraft. Ponadto do utrzymania popularności gry posłużył serwis Twitch, ponieważ dla wielu brazylijskich streamerów Tibia jest tym, co przyciąga widzów.

W Polsce produkcja CipSoftu stworzona w 1997 roku swoją największą popularność osiągnęła w latach 2006-09. Był to jeden z pierwszych tytułów, które sprowokowały publiczną debatę na temat uzależnień od gier komputerowych. Jednocześnie reportaż o Tibii wyemitowany przez TVN w 2006 roku stał się viralowym hitem raczkującego wówczas polskiego YouTube’a.

Tibia

Tibia

PC
po premierze

Data wydania: 3 listopada 1997

Informacje o Grze
6.5

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

44

Poznaliśmy wymagania sprzętowe NieR Replicant

Następny
Poznaliśmy wymagania sprzętowe NieR Replicant

Reżyser Star Wars stworzy nowy serial Constantine dla HBO Max

Poprzedni
Reżyser Star Wars stworzy nowy serial Constantine dla HBO Max

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl