Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 24 lutego 2021, 14:29

autor: Adrian Werner

W Roblox gra ponad 32 mln osób każdego dnia

Dzięki raportowi finansowemu twórców Roblox dowiedzieliśmy się, ile wynosi liczba dziennych użytkowników oraz ilu z nich wydaje w grze prawdziwe pieniądze.

POPULARNOŚĆ ROBLOX W LICZBACH:
  1. 32,6 mln graczy dziennie,
  2. 30,6 mld godzin spędzonych w grze w 2020 roku,
  3. 490 tys. osób wydających pieniądze w grze każdego dnia.

Twórcy Roblox opublikowali raport podsumowujący wyniki finansowe za 2020 r. Odpowiedzialna za produkcję firma uzyskała 923,9 mln dolarów przychodu (wzrost o 82% w porównaniu z 2019 r.), ale nie udało jej się wypracować zysku i rok zamknęła ze stratą w wysokości 253,3 mln, co głównie wynikało z mocno zwiększonych wydatków na rozbudowę infrastruktury sieciowej oraz takich elementów działalności jak bezpieczeństwo, marketing czy badania nad nowymi technologiami. Autorzy nie muszą się jednak martwić o brak funduszy, gdyż niedawno otrzymali od prywatnych inwestorów 520 mln dolarów na rozwój.

W raporcie znalazło się sporo ciekawych informacji na temat popularności gry. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że pod koniec 2020 roku w Roblox każdego dnia bawiło się 32,6 mln graczy jednocześnie. W 2019 r. było to „jedynie” 17,6 mln. Stale rośnie również czas, które gracze spędzają w tym tytule - z 9,4 mld godzin w 2018 r. do 30,6 mld w ubiegłym roku.

Aż 8 milionów użytkowników to tzw. aktywni twórcy, czyli osoby udostępniające autorską zawartość reszcie społeczności. Obecnie w grze dostępnych jest ponad 20 mln projektów przygotowanych przez samych graczy.

Nietypowym elementem Roblox jest to, że fani mogą zarabiać na swoich kreacjach. Do tej pory ponad 1,3 mln z nich uzyskało w ten sposób przynajmniej jednego Robuxa (wirtualna waluta w grze, którą można przekonwertować na prawdziwe pieniądze). 1250 osób zarobiło w ten sposób więcej niż 10 tysięcy dolarów, a 300 – ponad 100 tys. dolarów.

Każdego dnia w Roblox pieniądze wydaje ok. 490 tys. graczy. Jest to więc niewielki odsetek całej społeczności, ale i tutaj widać duży wzrost, gdyż jeszcze dwa lata temu było to jedynie 125 tys. osób dziennie.

  1. Oficjalna strona gry

Adrian Werner

Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

więcej