Rynek gier wideo jako jeden z nielicznych zanotował spore wzrosty w czasach pandemii. Sprzedaż w 2020 roku była większa o 19% względem 2019 roku, przekraczając próg 50 miliardów dolarów.
Rynek konsolowych gier wideo zanotował wzrost w 2020 roku, głównie z powodu pandemii. Jak donoszą analitycy firmy Ampere Analysis, wydatki na usługi, gry i sprzęt wzrosły w porównaniu do 2019 roku o 19% (do poziomu 53,9 miliarda dolarów).
W raporcie, którego fragment przytacza serwis Gamasutra, pojawia się dosyć zaskakująca informacja. Za 46% wydatków na rynku gier w 2020 roku odpowiada ekosystem Sony, który może pochwalić się takimi wynikami dzięki sprzedaży gier i odpowiedniemu monetyzowaniu swoich usług (abonament PlayStation Plus i usługa PS Now).

Sporo zyskało Nintendo, które dzięki świetnym wynikom konsoli Nintendo Switch może pochwalić się 7 miliardami dolarów, które ludzie wydali na sam sprzęt, co pozwoliło zrównoważyć marnie wypadającą sprzedaż gier w cyfrowej dystrybucji i mało atrakcyjną ofertę usługi sieciowej.
23% wydatków z zeszłego roku zgarnął Microsoft, który zawdzięcza to przede wszystkim usłudze Game Pass. Niestety, gigant z Redmond nie jest chętny, by dzielić się dokładnymi danymi. Choć jak zauważa Ampere Analysis, usługi abonamentowe są na fali wznoszącej, więc poważne wpływy z Game Passa mogą być jeszcze przed Microsoftem.
25

Autor: Paweł Musiolik
Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.