Rynek gier na konsole rośnie dzięki pandemii; wzrost o 19% względem 2019 roku

Rynek gier wideo jako jeden z nielicznych zanotował spore wzrosty w czasach pandemii. Sprzedaż w 2020 roku była większa o 19% względem 2019 roku, przekraczając próg 50 miliardów dolarów.

Paweł Musiolik

Komentarze

Rynek gier na konsole rośnie dzięki pandemii; wzrost o 19% względem 2019 roku.
Rynek gier na konsole rośnie dzięki pandemii; wzrost o 19% względem 2019 roku.
W SKRÓCIE:
  1. Rynek gier na konsole w 2020 roku zanotował wzrost o 19%, przekraczając barierę 50 miliardów dolarów.
  2. Liderem za cały zeszły rok jest Sony, dzięki ogromnej bazie klientów i dobrej monetyzacji usług.

Rynek konsolowych gier wideo zanotował wzrost w 2020 roku, głównie z powodu pandemii. Jak donoszą analitycy firmy Ampere Analysis, wydatki na usługi, gry i sprzęt wzrosły w porównaniu do 2019 roku o 19% (do poziomu 53,9 miliarda dolarów).

W raporcie, którego fragment przytacza serwis Gamasutra, pojawia się dosyć zaskakująca informacja. Za 46% wydatków na rynku gier w 2020 roku odpowiada ekosystem Sony, który może pochwalić się takimi wynikami dzięki sprzedaży gier i odpowiedniemu monetyzowaniu swoich usług (abonament PlayStation Plus i usługa PS Now).

Rynek gier na konsole rośnie dzięki pandemii; wzrost o 19% względem 2019 roku - ilustracja #1
Wydatki na rynku growym za 2019 i 2020 rok wraz z przewidywaniami na 2021. Źródło: gamasutra.com

Sporo zyskało Nintendo, które dzięki świetnym wynikom konsoli Nintendo Switch może pochwalić się 7 miliardami dolarów, które ludzie wydali na sam sprzęt, co pozwoliło zrównoważyć marnie wypadającą sprzedaż gier w cyfrowej dystrybucji i mało atrakcyjną ofertę usługi sieciowej.

23% wydatków z zeszłego roku zgarnął Microsoft, który zawdzięcza to przede wszystkim usłudze Game Pass. Niestety, gigant z Redmond nie jest chętny, by dzielić się dokładnymi danymi. Choć jak zauważa Ampere Analysis, usługi abonamentowe są na fali wznoszącej, więc poważne wpływy z Game Passa mogą być jeszcze przed Microsoftem.

  1. Czym jest Roblox i dlaczego właśnie przebił EA i Take-Two na giełdzie

25

Paweł Musiolik

Autor: Paweł Musiolik

Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.

Koniec pożyczania kont Netflix znajomym? Trwają testy nowego zabezpieczenia

Następny
Koniec pożyczania kont Netflix znajomym? Trwają testy nowego zabezpieczenia

Planszówka Stellaris podbiła Kickstartera

Poprzedni
Planszówka Stellaris podbiła Kickstartera

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl