Genshin Impact zanotowało fenomenalny start. Tytuł studia MiHoYo w ciągu ostatnich pięciu miesięcy zanotował przychód na poziomie 874 milionów dolarów na platformach mobilnych.
Jakiś czas temu informowaliśmy, że studio MiHoYo planuje wydawać 200 milionów dolarów rocznie na rozwój Genshin Impact. Kwota wydaje się być wysoka, jednak gdy popatrzymy na to, ile tytuł zarobił do tej pory, zmieni nam się perspektywa.
Firma analityczna Sensor Tower opublikowała raport poświęcony temu, ile Genshin Impact zarobiło w pięć miesięcy od rynkowego debiutu. Według analiz pracowników firmy, chińska produkcja wygenerowała około 874 miliony dolarów przychodu od 28 września 2020 roku (dane pochodzą z rynku mobilnego).
Taki wynik przełożył się na trzecie miejsce na liście gier, które zarobiły najwięcej w okresie wrzesień 2020 - luty 2021. Genshin Impact musiał uznać wyższość PUBG Mobile (1,1 miliarda dolarów przychodu) oraz Honor of Kings (1,2 miliarda dolarów), wyprzedzając jednocześnie Pokemon GO i Roblox.

Tytuł najwięcej zarabia na rynku chińskim. Ponad 71% wszystkich przychodów (czyli około 620 milionów dolarów) pochodzi z tego kraju. Drugie miejsce zajmuje Japonia (237 milionów dolarów), a trzecie - USA z 162 milionami dolarów. Biorąc pod uwagę cały świat, 60% zarobionych pieniędzy pochodzi z App Store’a (około 512 milionów dolarów).
Jeśli weźmiemy pod uwagę tempo rozwoju i poziom inwestycji, jakie planuje studio MiHoYo, popularność Genshin Impact raczej będzie się utrzymywać, a za tym pójdą oczywiście spore pieniądze dla deweloperów.
Więcej:Gracz Battlefield 6 „pociął” mapę do battle royale i zmienił ją w lokacje do klasycznego podboju
Gracze
OpenCritic
37

Autor: Paweł Musiolik
Pisać o grach zaczynał na łamach serwisu SquareZone. Później pisał i szefował na nieistniejącym PSSite.com, zaś aktualnie prowadzi swojego bloga o grach. Nie napisał jeszcze tekstu, z którego byłby w 100% zadowolony. Przygodę z grami zaczął w wieku 3 lat, gdy udało mu się namówić ojca na kupno komputera C64. Rozbudzona przez Flimbo's Quest miłość do elektronicznej rozrywki rozkwitła podczas pierwszych przygód z Heroes of Might & Magic, osiągając apogeum po zakupie pierwszego PlayStation. Wraz z rosnącym wiekiem zaliczał kolejne kontakty z konsolami przenośnymi Nintendo, wrócił też na łono PC jako dodatkowej platformy do grania. Kolekcjonuje gry, jest fanem emulacji.