Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 28 lutego 2021, 10:30

autor: Entelarmer

Doom Eternal zarabia miliony bez lootboxów i mikrotransakcji

Doom Eternal to wielki sukces firmy Bethesda. Potwierdził to były pracownik studia id Software, według którego w 9 miesięcy gra wygenerowała ponad 450 milionów dolarów przychodu, mimo braku lootboksów i mikropłatności.

Raporty wydawców oraz analityków nie pozostawiają wątpliwości – mikropłatności i oparte na nich gry-usługi to żyła złota, przy której tradycyjne produkcje wypadają blado. Jednak od czasu do czasu słyszymy również o powodzeniu tytułów bez tego typu wynalazków. Sukces odniósł choćby Doom Eternal, czym zresztą firma Bethesda chwaliła się zaraz po premierze. O świetnej sprzedaży gry (zresztą docenionej przez recenzentów) świadczy też profil Davida Saundersa w serwisie LinkedIn (via Reddit). Były pracownik studia id Software twierdzi, że w ciągu 9 miesięcy ostatni Doom wygenerował ponad 450 milionów dolarów przychodu. Potwierdzałoby to informacje przekazane przez grupę analityczną SuperData na początku roku.

Doom Eternal zarabia miliony bez lootboxów i mikrotransakcji - ilustracja #1
Źródło: LinkedIn.

Choć to znakomity wynik, Doomowi Eternal wciąż daleko do przychodów generowanych choćby przez popularne tytuły free-to-play. Jeśli wierzyć danym z raportu SuperData, w 2020 roku dzieło id Software zostało daleko w tyle także za wieloma produkcjami premium, takimi jak Grand Theft Auto V, FIFA 21, Animal Crossing: New Horizons, Cyberpunk 2077 oraz – rzecz jasna – seria Call of Duty.

Jednak nie można nie zauważyć, że poza grą CD Projekt RED wszystkie tytuły, które wyprzedziły ostatniego Dooma, zawierały nieobecne w nim mikropłatności lub lootboksy. Jedyną zachętą do dodatkowych wydatków była przepustka sezonowa oraz wchodząca w jej skład pierwsza część DLC The Ancient Gods. Tym samym Doom Eternal można uznać za kolejny dowód na to, że gry bez mikrotransakcji wciąż mogą być opłacalne dla wydawców. Inna sprawa, czy ponad 450 mln dolarów w 9 miesięcy to rzeczywiście wystarczający argument, skoro nawet znacznie starsze GTA V przebiło ten wynik dwukrotnie za sprawą Grand Theft Auto Online.