Mody do Minecrafta to wielki biznes, zarobiły już majątek

Sprzedaż modów do Minecrafta okazała się bardzo intratnym biznesem. Kwoty i liczby uzyskane w oficjalnym sklepiku robią ogromne wrażenie.

Adrian Werner

Komentarze

Mody do Minecrafta to wielki biznes, zarobiły już majątek.
Mody do Minecrafta to wielki biznes, zarobiły już majątek.

Firma Microsoft opublikowała raport z wynikami finansowymi. W sprawozdaniu pojawiła się wyjątkowo interesująca informacja dotycząca gry Minecraft. Okazuje się, że fani wygenerowali już ponad 350 mln dolarów przychodu sprzedając mody, dodatki oraz inne wirtualne elementy związane z tą produkcją.

Do tej pory gracze zakupili ponad miliard modyfikacji. Te imponujące liczby udało się wypracować w cztery lata, gdyż pozwalający na takie transakcje oficjalny sklepik (tzw. Rynek Minecrafta/Minecraft Marketplace) uruchomiono w kwietniu 2017 r. W rzeczywistości wyniki sprzedaży modów do tego tytułu są więc jeszcze wyższe, gdyż podane przez Microsoft liczby nie biorą pod uwagę nieoficjalnych projektów dystrybuowanych innymi kanałami.

Nie wiadomo dokładnie, ile z tych 350 mln dolarów przychodu powędrowało bezpośrednio do kieszeni twórców. Wiemy, że Microsoft wypłaca im ponad 50% z kwoty uzyskanej ze sprzedaży modyfikacji w sklepiku, ale na tym kończy się nasza wiedza w tej kwestii.

Gigant z Redmond jest bardzo zadowolony z tego, jak działa oficjalny sklep z modami do Minecrafta i chce, aby stał się on wzorem dla podobnych rozwiązań w innych grach. Zastosowano je już w Microsoft Flight Simulator, a w przyszłości pojawią się one również w kolejnych produkcjach firmy.

Warto dodać, że kwota 350 mln dolarów czyni z Minecrafta jedną z czołowych gier w ramach tzw. creator economy (czyli ekonomii twórców). Tego typu rozwiązania pozwalają użytkownikom zarabiać na treści tworzonej pod inne usługi. Najpowszechniejsze w tej kategorii są materiały wideo tworzone dla serwisów pokroju YouTube czy Twitch, ale coraz częściej możliwe staje się to również w grach. Największym sukcesem tego typu jest Roblox, którego deweloperzy tylko w zeszłym roku wypłacili kreatywnym fanom ponad 250 mln dolarów. O ten sam rynek zawalczyć chce również Core, które dwa tygodnie temu zadebiutowało we wczesnym dostępie.

  1. Strona Minecraft Marketplace
  2. Oficjalna strona gry Minecraft
  3. Nowy wymiar swobody - recenzja gry Minecraft
  4. Minecraft – poradnik do gry
  5. Najlepsze mody do gry Minecraft – niezłe modyfikacje do Minecrafta
8.5

GRYOnline

7.9

Gracze

9.0

OpenCritic

OCEŃ
Oceny

20

Adrian Werner

Autor: Adrian Werner

Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.

Wielki patch do Fallout 76 wprowadza opcję zresetowania postaci

Następny
Wielki patch do Fallout 76 wprowadza opcję zresetowania postaci

PS5 sprzedaje się lepiej, niż zakładało Sony

Poprzedni
PS5 sprzedaje się lepiej, niż zakładało Sony

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl