Seria Gran Turismo doczeka się modelu zniszczeń

Dzisiejszego dnia odbyła się w końcu długo oczekiwana premiera Gran Turismo 5 Prologue. Wstęp do piątej odsłony jednej z najlepszych serii wyścigowych, w której na przestrzeni lat właściwie poza samą grafiką niewiele się zmieniło. I choć tym razem jest już znacznie lepiej m.in. znacznie ulepszono model jazdy, to jednak grom Polyphony Digital wciąż brakuje jednego, bardzo ważnego elementu: modelu zniszczeń. Twórca serii, Kazunori Yamauchi zapewnia jednak, że taki stan rzeczy już wkrótce ulegnie zmianie.

Przemysław Zamęcki

Dzisiejszego dnia odbyła się w końcu długo oczekiwana premiera Gran Turismo 5 Prologue. Wstęp do piątej odsłony jednej z najlepszych serii wyścigowych, w której na przestrzeni lat właściwie poza samą grafiką niewiele się zmieniło. I choć tym razem jest już znacznie lepiej m.in. znacznie ulepszono model jazdy, to jednak grom Polyphony Digital wciąż brakuje jednego, bardzo ważnego elementu: modelu zniszczeń. Twórca serii, Kazunori Yamauchi zapewnia jednak, że taki stan rzeczy już wkrótce ulegnie zmianie.

„My naprawdę chcemy umieścić model zniszczeń. Prowadziliśmy na ten temat wiele rozmów z producentami samochodów i o ile początkowo pomysł deformacji aut zupełnie im się nie podobał, o tyle teraz powoli zaczynają się do niego przekonywać.” – powiedział w wywiadzie udzielonym GamerTV – „Oczekujcie zniszczeń w bardzo, bardzo niedalekiej przyszłości.”

W dalszej części wywiadu Yamauchi ubolewa z powodu faktu, iż nie jest jeszcze w stanie dostarczyć prawdziwie next-genowej części Gran Turismo. Całe szczęście, że dzięki PlayStation Network i możliwości wprowadzania kolejnych uaktualnień można znacząco wydłużyć żywotność gry. Ekipa Polyphony potrzebuje jednak po prostu jeszcze więcej czasu, aby zacząć sobie porządnie radzić z PlayStation 3. Cztery lata powinny na to wystarczyć. Między innymi to jest właśnie powodem, dla którego obecnie Gran Turismo nie może być grą doskonałą.

Gran Turismo 5

Gran Turismo 5

PlayStation
po premierze

Data wydania: 24 listopada 2010

Informacje o Grze
8.0

GRYOnline

7.9

Gracze

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

0

Przemysław Zamęcki

Autor: Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
23
24

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Sportowe
2008-03-30
14:28

Lutz Legend

Perkel duza czesc ludzi mysli ze jezdzenie "na krawedzi" samochodami (semi)wyscigowymi to to samo co ich jezdzenie "na krawedzi" meganami, maluchami, i innym talatajstwem. Zdarzylo mi sie jechac po torze ferrari modena z wlaczonym asr i instruktorem, lotusem juz bez asr i ten najslabszy (w wielu grach) lotusik przyprawil mnie o taka adrenaline, ze po prostu szkoda gadac. podczas kiedy w kazdej z gier ten model bedzie prowadzony jedna reka kiedy druga bedzie dlubala w nosie badz gmerala w spodniach.

To tak naprawde nie ma zadnego przelozenia, ze sie "potrafi" prowadzic samochod. Kiedy wsiadlem do oneseatera i pojezdzilem po owalu (tak prawdziwym) a potem wsiadlem do twoseatera i pojechalem po tym samym owalu z kierowca wyscigowym, to bylo wlasnie jak roznica miedzy najslabszym i topowym wozkiem z wiekszosci gier, mimo ze jak jezdzilem sam to mialem wrazenie ze za chwile sie zabije na bandzie, a nie jechalem szybciej niz 200km/h sadzac po osiagach tamtych maszyn.

Komentarz: Lutz
2008-03-31
08:47

zanonimizowany526996 Konsul

Usraliście się z tymi zniszczeniami w grze która ma byś symulatorem a nie arcede racerem nie chodzi o rozbijanie aut ! Chcecie zniszczeń macie BURNAUTA I MOTORSTORMA. No pewnie że fajnie jak fury się sypia super to wygląda itp. Granturismo bez madelu zniszczeń jest swietną grą mi to za bardzo nie przeszkadza. Nie można pisać że seria GT jest średniakiem ta gra wytyczyła bardzo wysokie standardy GT1 - GT2 pozamiatało konkurencją GT3 i GT4 tak samo jestem graczem od kilkunastu lat grałem we wszystko LOTUS, COLIN MC re, Vraly, formuły 1 , forza, burnauty, i wiele wiele innych i coś wam powiem żadna, ale to żadna gra mnie tak nie zasysała do konsoli jak GT.Kupię demko i kupię pełna wersję i wiem jedna nie pożałuję na pewno ani zetki, samo multi w demku może wystarczyć na kilkanaście miesięcy zabawy. Ful hd płynny fremrate kilkadziesiat aut zaawansowane opcję tuningu, multiplayer dla 16 graczy kurde co tu biadalić pełne wersje gier niekiedy tego nie mają. Ja gram dla przyjemności a grając w GT zawsze świetnie się bawię i o to chodzi. A wy sobie tu dyskutujcie co jest lepsze ja idę pograć.

Komentarz: zanonimizowany526996
2008-03-31
15:29

OnlyOne Centurion

😍

„Oczekujcie zniszczeń w bardzo, bardzo niedalekiej przyszłości.” no to za 10 lat beda hahah

Komentarz: OnlyOne
2008-04-01
00:16

wolkov Senator

wolkov

Widzisz MaZZeo, jest zupelnie inaczej niz myslisz. GPL, ktore ma niemal 10 lat na karku ma najwieksze na swiecie community fanow, ktorych wiek oscyluje zazwyczaj w okolicach 20-70 lat :P i życzę każdej dobrej grze wyścigowej takiej ilości wiernych fanów. Zajrzyj na forum racesimcentral, a sam sie przekonasz jak to niesamowicie wyglada.
Wszystko to za sprawą fizyki, ktora po prostu bije wszystkie inne dotychczas stworzone produkcje na leb na szyje, wlacznie z LFS, GTR, F12002/F1C99-02 itd. Po latach zarzuca sie GPL pewne niedociagniecia w symulacji opon, a takze braku odtworzenia warunkow atmosferycznych i modelu uszkodzen, ale to tylko szczegoly, ktore w zaden sposob nie wplywaja na realizm jazdy historycznym bolidem F1.
GPL jest stare tylko i wylacznie wiekiem bo cala reszta nadal wyprzedza wszystkie simy, nawet grafika odnowiona przez genialnych fanow jest rewelacyjna.
Nie rozpisuje sie juz dalej bo to nie ma sensu w watku fanow wyscigow arcade, do ktorych zreszta nalezysz, nie zamierzam poza tym nikogo przekonywac co do wyzszosci simow nad arcade (sam lubie wyscigi arcade), ale jezeli ktos ma zamiar wypowiadac sie o realizmie zachowan samochodow w grach na podstawie NFS, Gran Turismo itp. to sorry, ale nie tedy droga, trzeba sprobowac czegos wiecej. Jezeli ktos nie probowal zadnego z tych tytulow: GPL, NASCAR 4, NASCAR RS 2002/2003, GTR 1/2, RBR, rFactor, F1C99-02, GT Legends, LFS i kilka innych mało komu znanych - niech nie pisze o realizmie w grach wyscigowych (zwlaszcza gt, forzach i innych arcade) bo to nie ma sensu.
A model zniszczen jest malo istotny. Dopoki model jazdy nie bedzie perfekcyjny, uszkodzenia, nawet te najlepiej odwzorowane beda tylko na doczepke jako ciekawostka. Jezeli ktos woli fajnie sie rozbijac, zamiast jezdzic jak nalezy to cos jest nie tak.

Komentarz: wolkov
2008-04-02
23:10

zanonimizowany495054 Konsul

@ Lutz

100% racji póki nie będziemy w matriksie nie będzie 100%-wych symulatorów czegokolwiek. Przede wszystkim zagrożenie że jak coś źle zrobimy to po nas może być.

BTW lutus zawsze wariaty robił ^^

Komentarz: zanonimizowany495054

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl