Reklamy w grach – Google testuje oprogramowanie

Firma Google prowadzi testy oprogramowania umożliwiającego umieszczanie reklam wewnątrz gier. Ma ono pozwalać na wyświetlanie spotów bezpośrednio w trakcie zabawy. Reklama mogłaby nawet zostać zaanonsowana przez bohatera danej produkcji. Czy już wkrótce prowadzone przez nas postacie zasugerują zmianę zwykłego proszku na lepszy?

Szymon Liebert

Firma Google prowadzi testy oprogramowania umożliwiającego umieszczanie reklam wewnątrz gier. Ma ono pozwalać na wyświetlanie spotów bezpośrednio w trakcie zabawy. Reklama mogłaby nawet zostać zaanonsowana przez bohatera danej produkcji. Czy już wkrótce prowadzone przez nas postacie zasugerują zmianę zwykłego proszku na lepszy?

Według głosów niektórych analityków, reklamy wewnątrz gier mogą być przyszłością rynku reklamowego. Głównym powodem takiej sytuacji jest fakt, iż pewne grupy wiekowe (przede wszystkim ludzie młodzi), rezygnują z wykorzystywania innych mediów na rzecz gier elektronicznych. Potencjalni reklamodawcy, chcą więc dotrzeć do tych odbiorców poprzez gry. Szacunki ekspertów wskazują, iż już za trzy lata, na reklamy tego typu, przeznaczanych będzie miliard dolarów rocznie.

Sprawa oczywiście nie jest nowa – istnieje już kilka firm zajmujących się tą formą promocji. Tacy giganci jak Microsoft (za sprawą wykupionego w 2006 Massive), Yahoo, Electronic Arts (reklamy w grach sportowych), czy Sony weszli już na ten „raczkujący” rynek.

Google wciąż zwleka, aczkolwiek wydaje się bliskie rozpoczęcia takiej działalności. Reklamy AdSense, funkcjonujące już na wielu stronach internetowych, mogłyby zostać wykorzystane w uruchomionej przez Google aplikacji Lively, wzorowanej na produktach typu Second-Life. To jednak na pewno nie wszystko. Technologia ta ma być kompatybilna praktycznie z każdą dostępną platformą (komórki, konsole, pecety). Sprawa może budzić kontrowersje – chyba żaden gracz nie chciałby oglądać reklam podczas przemierzenia kolejnego poziomu mrocznych podziemi. Chyba, że reklamowanym produktem byłby nowy magiczny topór.

Podobało się?

0

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2008-08-01
00:07

WreXX Generał

WreXX
👎

Gry były jedynym medium gdzie można było odpocząć od zachwalania proszków, potraw i supermarketów. Jak to się zmieni to nie wiem gdzie będzie można od tego odetchnąć...

Komentarz: WreXX
2008-08-01
00:37

zanonimizowany166342 Senator

WreXX -> W książkach...

Podzielam opinie powyższe, billboardy itp. lub screen podczas ładowania, nic więcej.

Komentarz: zanonimizowany166342
2008-08-01
00:39

Molpi Senator

Molpi

Dobry pomysl, mam nadzieje ze to wprowadza.

Komentarz: Molpi
2008-08-01
02:26

deadhead Chorąży

Nie dość, że prawo i tak jest po stronie twórców najpierw kup potem masz szansę ocenić ( nie każda gra ma demo - które nie zawsze oddaje ilość bug'ow, błedów itp. często przez twórców wcale nie naprawianych, zabezpieczenia, które nie pozwalają grać bez płyty, które uderzają bardziej w tych którzy kupuja "orginalne" gry) to jeszcze mam oglądać reklamy? Czyli co wydam na nową grę 119zł, a do tego mam oglądać reklamy na, których zarabia producent ? To jakby w czasie seansu w kinie lub płatnej telewizji przerywać film i być "zmuszanym" bez możliwości wyboru do obejrzenia tego syfu. Gre ściagamy z net'u, wybieramy opcje z reklamami lub bez. Wersja wolna od reklam 20$, z reklamami 15$. Jeśli ceny zostaną takie same, a dojdą rekalmy to ja się tak nie bawie. Kolejny argument, żeby walczyć z koncernami tj. wchodzić w "nielegalny" sposób w posiadanie gier.

Komentarz: deadhead
2008-08-01
06:19

zanonimizowany78072 Senator

Jeśli nie będą nachalne, a w stylu jak np. w Splinter Cell CT to why not.
Inna sprawa jak będą przerywniki reklamowe i paski z Google AdWords w HUDzie ;/

Komentarz: zanonimizowany78072

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl