Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 kwietnia 2008, 11:10

autor: Piotr Doroń

Premiera pecetowego Mass Effect opóźniona

Premiera pecetowej wersji Mass Effect – jednego z najlepszych cRPG ubiegłego roku – nie odbędzie się w planowanym terminie. Jak poinformował Chris Priestly, administrator oficjalnego forum dyskusyjnego poświęconego grze, prace nad grą potrwają o miesiąc dłużej, w związku z czym jej nowa data debiutu ustalona została na 28 maja w Stanach Zjednoczonych oraz 6 czerwca w Europie.

Premiera pecetowej wersji Mass Effect – jednego z najlepszych cRPG ubiegłego roku – nie odbędzie się w planowanym terminie. Jak poinformował Chris Priestly, administrator oficjalnego forum dyskusyjnego poświęconego grze, prace potrwają o miesiąc dłużej, w związku z czym nowa data debiutu ustalona została na 28 maja w Stanach Zjednoczonych oraz 6 czerwca w Europie.

Według Priestly’ego głównym powodem zmiany terminu jest chęć sprawdzenia wszystkich elementów oraz modyfikacji niektórych z nich. „Dodatkowy czas pozwoli producentom na dokładniejsze przetestowanie pecetowego Mass Effect oraz dopracowanie tych elementów, które będą wymagać poprawek ”.

Powyższe informacje potwierdził Diarmid Clarke, kierownik projektu pecetowej wersji Mass Effect. W rozmowie z serwisem GameSpot oznajmił, że jednym z najważniejszych powodów opóźnienia premiery jest chęć jak najlepszego dopracowania nowego interfejsu użytkownika. Nowy HUD umożliwi graczom znacznie łatwiejszy i szybszy dostęp do mocy biotycznych oraz różnych rodzajów broni. „Wszystkie potrzebne rzeczy będziesz miał teraz podane jak na tacy, bez konieczności wchodzenia w menusy ”, powiedział Clarke. Przedstawił przy tym zrzuty ekranowe ukazujące nowy system w akcji. Jeden z nich możecie obejrzeć poniżej.

Premiera pecetowego Mass Effect opóźniona - ilustracja #1

Pecetowa wersja Mass Effect zaoferuje graczom nie tylko nowy HUD. Twórcy zaprogramują szereg skrótów klawiszowych, dzięki którym m.in. otrzymamy możliwość bezpośredniego korzystania z przedmiotów, skrócą się podróże windami oraz czasy ładowania poszczególnych poziomów. Ponadto poprawie ulegnie model jazdy Mako (pojazdu, dzięki któremu możliwe są podróże po powierzchni planet), a także oprawa graficzna.

Na pytanie, czy powyższe zmiany mogłyby się pojawić w formie aktualizacji do Mass Effect w wersji na Xboksa 360, Clarke odpowiedział, że niestety nie. Z pewnością uświadczymy je jednak w przypadku drugiej odsłony przygód komandora Sheparda, która już od jakiegoś czasu powstaje w biurach firmy Bioware.

Z informacji pozyskanych przez nas od oficjalnego polskiego dystrybutora gry – firmy CD Projekt – wynika, że opóźnienie światowej premiery Mass Effect nie wpłynie na debiut programu na terenie naszego kraju. W chwili obecnej nie znamy jednak dokładnej daty rozpoczęcia sprzedaży.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej