Pierwszy filmik z rozgrywki w Far Cry 2
Na łamach serwisu GameTrailers opublikowano filmik z prezentacji rozgrywki w grze Far Cry 2. Chociaż pokazywana była wersja pre-alfa, kilkanaście minut wystarczyło, by zademonstrować, w jaką stronę podążają twórcy.
Artur Falkowski
Na łamach serwisu GameTrailers opublikowano filmik z prezentacji rozgrywki w grze Far Cry 2. Chociaż pokazywana była wersja pre-alfa, kilkanaście minut wystarczyło, by zademonstrować, w jaką stronę podążają twórcy. Oto, czego mogliśmy się dowiedzieć:
Zgodnie w wcześniejszymi informacjami, Far Cry 2 osadzone zostanie w Afryce. Przyjdzie nam więc zwiedzać nie tylko dżunglę, ale również rozległe sawanny. Możemy zapomnieć o wątkach fantastycznych. Nie uświadczymy tu ani mutantów, ani żadnych super mocy. Gra, zdaniem twórców, ma być kolejnym krokiem w stronę realizmu.
Do dyspozycji gracza oddany zostanie teren wielkości 50 kilometrów kwadratowych. Będzie można przemieszczać się po nim dowolnie, a kolejne partie będą doczytywane w trakcie rozgrywki, więc nie uświadczymy uciążliwych loadingów.
W pokazanym fragmencie rozgrywki zaprezentowano destrukcję otoczenia, która nawet w tak wczesnej wersji potrafi zrobić wrażenie. Z drzew można zestrzeliwać gałęzie, niszczyć krzaki pędzącym samochodem, czy też rozwalać całe budynki.
Jeżeli chodzi o przeciwników, mają być sterowani przez zaawansowane AI. Na ich zachowanie wpływ będą miały nie tylko czyny naszego bohatera, ale również pora dnia i nocy. Będziemy mogli więc wpaść do obozu wroga w momencie, kiedy wszyscy zasiadają do posiłku, albo przekraść się w nocy, gdy większość osób śpi i tylko nieliczne patrole czuwają.
W trakcie prezentacji kilkakrotnie pokazano strzelaninę. Jak przyznał prowadzący, przeciwnicy będą niezwykle agresywni. Twórcy pragną, by w trakcie starcia gracze byli zmuszeni do ciągłego ruchu. „Jeżeli zatrzymacie się na zbyt długo, wpadniecie w nie lada kłopoty” – powiedział. Przy okazji pokazał również to, w jaki sposób będziemy leczyć naszego bohatera. Można zapomnieć o apteczkach i innych przedmiotach znanych z tego rodzaju gier. Zamiast tego twórcy wprowadzili do Far Cry 2 system samodzielnego leczenia ran. Jako przykład pokazano wyciąganie naboju, który utkwił w dłoni – a to dopiero początek tego, co nas czeka. W zależności od rodzaju obrażenia, będziemy musieli zastosować inny rodzaj pierwszej pomocy. Przykładowo jeżeli w trakcie wypadku samochodowego zwichniemy rękę, przyjdzie nam ją samodzielnie nastawić.
Czasami natkniemy się na innych najemników, którzy wcale nie muszą przejawiać wobec naszego bohatera wrogich zamiarów. Jeżeli będziemy chcieli, znajdziemy w nich sojuszników. Pomogą nam w co trudniejszych zadaniach, a w zamian będą oczekiwać tego samego. Nic nie stanie też na przeszkodzie, by ich zabić i obrabować z broni.
W grze, podobnie jak w pierwszej części, będziemy mogli używać pojazdów i to nie tylko czterokołowych. Nie zabraknie również możliwości skorzystania z lotni i podziwiania rozległego terenu gry. Takim właśnie widokiem zakończyła się pokazana we wspomnianym filmiku prezentacja.
Przypominamy, że gra przygotowywana jest z myślą o komputerach PC przez doświadczone studio deweloperskie Ubisoft Montreal. Powinna trafić na rynek w pierwszym kwartale przyszłego roku.

GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
zanonimizowany199068 Senator
Sid67 -> to i tak dobrze, pamiętasz quake? tam koleś opierał wyrzutnie rakiet (i nie tylko) o brzuch, niezły musiał mieć "kaloryfer" żeby nie pawiować po każdym strzale rakietą.
Bajt -> mutanty wymyślił doktor Krieger i nie martw sie, bedziesz miał szanse mu za to "podziękować".
zanonimizowany261953 Generał
Dla mnie Ubisoft to obecnie najlepsza firma robiąca gry, żadko na ich produkcjach można się zawieśc, więc liczę, że i z Far Crya zrobią coś wyjątkowego. Ubi to nie EA, które korzysta tylko z ugruntowanej pozycji i od paru lat wydaje te same gry dodając raz na jakiś czas pare dodatkaów, którymi można nazwac modami (a la kolejne części NFS, Sims, Battlefield a o FIFIe już nawet nie wspominając) pozatym gry od EA często zapowiadają się jako REWOLUCJA a wychodzi im z tego kotlet ze zmarnowanym potencjałem tak jak obecnie nowy MoH.
Jeśli chodzi o realistyczne trzymanie broni, bardzo spodobał mi się patent z Vietconga, czyli kiedy podeszłeś do ściany postac tą broń unosiła do góry, a nie np. broń sie wtapiała w tło. Taki duperel ale miałem z nim dużo frajdy:)
Greg284 Chorąży
Ciekawe jak gry beda wygladaly za 3-4 lata. Dla mnie to jest szok. Ja pamietam jak ludzi sie zachwycali heroes 3 albo grafika w gta 3. A teraz to wogule. Nie ma co porownywac :) Tylko zeby pograc w takie gry z takimi efektami to trzeba miec nielada oszczednosci :((((
zanonimizowany261953 Generał
Ciekawe jak znajmośc ortografii będzie wyglądac na tym forum za 3-4lata
AuĆ strach myślec.
Backside Senator

KOLOSrv ---> odgrzewasz temat po 6h tylko po to, żeby zakpić z człowieka, który zrobił raptem 2 błędy...
A, i przy okazji.
"Żadko" pisze się przez "RZ", angielskie słowo Cry podlega deklinacji z dodaniem apostrofu (dop. Far Cry'a, nie Crya). I poprawnie odmieniona forma czasownika "podchodzić", brzmi "podszedłeś", a nie "podeszłeś".
Lepiej zainstaluj nowego FF z podkreślaniem błędów, zamiast je innym wypominać :p