Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 30 września 2005, 11:24

autor: Daniel Sodkiewicz

Panie Duke, mamy kilka pytań.

George Broussard z firmy 3D Realms odpowiedział na kilka istotnych pytań zadanych przez fanów czekających na Duke Nukem Forever. Jedni nazywają to nietaktem, innym daje to nadzieje, że gra w końcu się ukaże. Niezależnie do jakiej grupy należysz, warto zapoznać się z informacjami, jakie wypisują twórcy nowego Duke’a na oficjalnym forum programu.

George Broussard z firmy 3D Realms odpowiedział na kilka istotnych pytań zadanych przez fanów czekających na Duke Nukem Forever. Jedni nazywają to nietaktem, innym daje to nadzieje, że gra w końcu się ukaże. Niezależnie do jakiej grupy należysz, warto zapoznać się z informacjami, jakie wypisują twórcy nowego Duke’a na oficjalnym forum programu.

Czy możecie podać w jakim stadium zaawansowania są poszczególne elementy gry; pre-alpha, alpha, beta itd.?

Różne elementy są w trakcie realizacji na poziomie od beta do pre-alpha.

Na jakim nośniku pojawi się gra, może będzie to dystrybucja przez Internet?

Jeszcze nie wiemy, podejmiemy tą decyzję kończąc prace nad grą. Najbezpieczniej będzie, gdy odpowiem, że będzie to CD i DVD.

Czy duża interakcja z otoczeniem, jaką wprowadzacie do gry jest przyczyną kolejnego wydłużenia się procesu tworzenia DNF?

Oczywiście. Wykonanie czegoś tak złożonego musi wymagać czasu.

Myślicie, że gracze będą zaszokowani poziomem interakcji w finalnym produkcie?

Czy ja wiem. Mamy nadzieję, że gra będzie dostarczać dużo zabawy.

Jak dużo uwagi przykładacie do „nie zawsze istotnych w samej fabule czy sposobie rozgrywki szczegółów”?

To jest bardzo ważna dla nas sprawa.

Czy zdecydowaliście już, kiedy rozpocznie się okres (nazwijmy to) podnoszenia wrzawy marketingowej związanej z DNF? Na 6 miesięcy przed premierą, na rok rok?

Nie podamy konkretów, bo nic nie ustaliliśmy. Jak będziemy pewni daty premiery, podamy ją.

Większość ludzi myśli, że bezpieczne jest założenie, że nic nie będzie mówione o DNF, do czasu kiedy zostanie wydana gra Prey. Czyli w drugim kwartale następnego roku ”. Jak to skomentujecie?

Chciałbym abyśmy planowali wszystko tak daleko naprzód.

Myślę, że problem (w tak długim czasie produkcji) tkwi w żądaniu od DNF zbyt wielkiej perfekcji.

To nie do końca tak. Rzeczywiście, postawiliśmy sobie wysoko poprzeczkę. Co więcej, popełniliśmy dużo błędów, w wyniku których zmarnowaliśmy kilka lat pracy. Ale mniej więcej od końca 2002 i początku 2003 roku, rozpoczęliśmy wszystko od nowa, a prace posuwają się przyzwoicie szybko. W każdym bądź razie, robimy postępy i dążymy w kierunku czegoś konkretnego.

Panie Duke, mamy kilka pytań. - ilustracja #1

Jak zwykle nic konkretnego nie powiedziano, utwierdzono nas jednak w przekonaniu, że gra powstaje. Super! :). Zaintrygowała mnie jednak inna informacja, którą znalazłem ponad miesiąc temu w czasopiśmie WARP (papierowe wydanie Internetowego zina). Otóż, w wywiadzie z niejakim Feng Zhu, światowej klasy artystą, cenionym designerem i ilustratorem związanym z przemysłem gier i filmów, natrafiłem na taki oto akapit:

Czy masz jakieś ulubione gry, poza tymi nad którymi pracowałeś?

Obecnie naprawdę czekam na Duke Nuke’em Forever. Stworzyłem sporo design’u do tej gry, a z zespołem developerskim pracuje się wspaniale. Z tego co widziałem, gra wygląda niesamowicie.

Fragment wywiadu z Feng Zhu. Czasopismo WARP, NR 01 (1) maj-czerwiec 2005.