Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 23 września 2004, 07:22

Pandemic Studios pracuje nad sequelem Full Spectrum Warrior

Popularny, internetowy serwis IGN przyjrzał się wczoraj bliżej dwóm dodatkowym misjom, które już wkrótce będą mogli ściągnąć wszyscy posiadacze konsolowej wersji Full Spectrum Warrior. Niejako przy okazji, w tekście opublikowano potwierdzone informacje, z których jasno wynika, że studio Pandemic w pocie czoła pracuje nad sequelem tej gry akcji.

Popularny, internetowy serwis IGN przyjrzał się wczoraj bliżej dwóm dodatkowym misjom, które już wkrótce będą mogli ściągnąć wszyscy posiadacze konsolowej wersji Full Spectrum Warrior. Niejako przy okazji, w tekście opublikowano potwierdzone informacje, z których jasno wynika, że studio Pandemic w pocie czoła pracuje nad sequelem tej gry akcji.

Rzeczone dodatki to w rzeczywistości dwa dodatkowe scenariusze, które w ramach bonusu zaaplikowano w PeCetowej wersji gry (dostępnej w Stanach Zjednoczonych od dwóch dni). „Epilogue #1”, bo pod takim kryptonimem zostanie opublikowana pierwsza z misji, będzie dostępna dla posiadaczy Xbox Live już 4 października, druga („Epilogue #2”) dokładnie miesiąc później. Włodarze studia Pandemic zwierzyli się ponadto, że prace nad sequelem Full Spectrum Warrior idą pełną parą. Niestety, na jego wydanie będziemy musieli trochę poczekać. Twórcy programu zastanawiają się bowiem nad możliwością adaptacji gry pod konsole nowej generacji a te – jak wiemy – jeszcze oficjalnie nie zadebiutowały na rynku.

Full Spectrum Warrior to zespołowa taktyczna gra akcji, oparta o specjalny program szkoleniowy piechoty amerykańskiej. Gracz obejmuje funkcje dowódcy (w randze sierżanta) dwóch drużyn piechoty (Alpha i Bravo - każda złożona z czterech żołnierzy) z zadaniem poprowadzenia ich do wykonania szeregu zadań bojowych umiejscowionych w realistycznych lokacjach, dokładnie takich, w jakich często walczą autentyczni żołnierze (m.in. opanowane wojną miasta). Przez większą część rozgrywki akcję obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, a to z racji tego, że pozawala to cały czas obserwować ruchy naszych żołnierzy oraz ich otoczenie, a co za tym idzie szybko reagować na zmieniającą się sytuację i natychmiastowo wydawać podwładnym stosowne rozkazy. Istnieje też możliwość przejścia do widoku z oczu dowolnego z żołnierzy (FPP). Ma to jednak sens głównie wówczas, gdy pragniemy skupić swą uwagę na jednym, konkretnym celu. Więcej informacji na temat Full Spectrum Warrior znajdziecie w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej