NPD Group zaczyna monitorować amerykański rynek gier sieciowych

Ze względu na szybko rosnący, stale rozwijający się rynek oprogramowania, pecetowych i konsolowych gier sieciowych wymagających uiszczania okresowych opłat, firma NPD Group rozpoczęła śledzenie tej właśnie gałęzi elektronicznej rozrywki.

Maciej Makuła

Komentarze

Ze względu na szybko rosnący, stale rozwijający się rynek oprogramowania, pecetowych i konsolowych gier sieciowych wymagających uiszczania okresowych opłat, firma NPD Group rozpoczęła śledzenie tej właśnie gałęzi elektronicznej rozrywki.

NPD Group, wiodąca firma zajmująca się monitoringiem rynku amerykańskiego, umożliwi zainteresowanym wgląd w publikowane kwartalnie raporty, których tematem są zestawione dane dotyczące obrotu z tytułu opłat abonamentowych. Źródłem danych dla tych zestawień (tzw. „Subscription Reports”) jest 3-milionowa rzesza ankietowanych.

Omawiana dziedzina badań ma z założenia służyć twórcom wszelakich gier i programów, którzy czerpią zyski z tego typu usług lub dopiero przymierzają się do wkroczenia na tego typu rynek. W raporcie nie znajdziemy natomiast informacji dotyczących systemów dystrybucji online, jaką przykładowo jest Steam.

W praktyce pozwoli to na przykład na określenie przybliżonych zysków z subskrypcji, jakie przynosi World of Warcraft Blizzardowi, albo usługa Xbox Live firmie Microsoft.

Nowa gra z serii Delta Force jeszcze w tym roku

Następny
Nowa gra z serii Delta Force jeszcze w tym roku

Everyday Shooter w ten czwartek na europejskim PS Store

Poprzedni
Everyday Shooter w ten czwartek na europejskim PS Store

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl