Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 10 marca 2005, 16:12

Nowe szczegóły na temat gry Imperator

Coroczne spotkanie twórców gier video pod hasłem Game Developers Conference jest doskonałą okazją dla firm, aby pokazać światu nowe technologie, ogłosić jakieś istotne dla dalszego istnienia kwestie, lub po prostu przedstawić wieści na temat produkcji programów rozrywkowych. Z tej ostatniej opcji skorzystali przedstawiciele koncernu Mythic, którzy podzielili się szczegółami na temat gry Imperator.

Coroczne spotkanie twórców gier video pod hasłem Game Developers Conference jest doskonałą okazją dla firm, aby pokazać światu nowe technologie, ogłosić jakieś istotne dla dalszego istnienia kwestie, lub po prostu przedstawić wieści na temat produkcji programów rozrywkowych. Z tej ostatniej opcji skorzystali przedstawiciele Mythic Entertainment, którzy podzielili się szczegółami na temat gry MMORPG o nazwie Imperator.

Nowe szczegóły na temat gry Imperator - ilustracja #1

I tak, wiadomo już, że w Imperator całkowicie zrezygnowano z modelu tworzenia postaci przed rozpoczęciem rozgrywki. Gracz od razu wcieli się w rolę rzymskiego legionisty, który właśnie kończy szkolenie na krążowniku. W ostatnich godzinach przygotowań od walki w brutalnym świecie przejdziesz gruntowny trening, który pozwoli Ci rozwinąć postać o kilka poziomów. Początkowe doświadczenie trzeba będzie efektywnie wykorzystać podczas bitwy morskiej z udziałem Majów. To właśnie ona kończy etap poznawczy, po którym nasz bohater uzyska dziesiąty poziom. W tym też momencie rozpocznie się właściwa rozgrywka, gdzie gracz będzie mógł na własną rękę eksplorować fantastyczny świat.

Chcąc zaoszczędzić graczowi frustracji wynikających z konieczności decydowania o wielu, czasem nie mających żadnego znaczenia cechach, autorzy zdecydowali się na uproszczony wariant tworzenia postaci. Tak więc, każdy użytkownik będzie mógł sobie wybrać klasę postaci, która później, po osiągnięciu odpowiedniego poziomu doświadczenia, będzie mogła uzyskać bardziej zaawansowane profesje. Twórcom programu zależy, aby rozgrywka w Imperator odbywała się w sposób płynny i nie zmuszała gracza do przerywania jej, w celu analizy setek opcji.

Nowe szczegóły na temat gry Imperator - ilustracja #2

Po treningu, co jest rzeczą oczywistą, gracze skupią się na rozwoju postaci. Najbardziej interesująco przedstawia się możliwość zdobywania prestiżu wśród potężnych frakcji politycznych, które umożliwią nam powolną wspinaczkę po szczeblach kariery. Gracze, którzy osiągną limit 100 poziomów doświadczenia, będą mogli raz na zawsze zakończyć zmagania. Być może w przyszłości pojawi się specjalny dodatek, który maksymalnie rozwiniętym postaciom ofiarowałby nowe atrakcje, ale jak na razie jest to jeszcze w sferze planów.

Akcja gry Imperator – co wiadomo już od dawna – przeniesie nas do alternatywnego świata przyszłości, w którym Imperium Rzymskie nie tylko nie upadło, ale podporządkowało sobie całą planetę. Mimo, że premiera gry nastąpi dopiero w przyszłym roku, już podczas najbliższych targów E3 zostanie zaprezentowana grywalna wersja demo (prawdopodobnie zawierająca etap treningowy postaci).

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej