Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 września 2005, 07:10

Niespełna miesiąc dzieli nas do premiery gry F.E.A.R.

Znamy oficjalną datę premiery programu o nazwie F.E.A.R. – pierwszoosobowej strzelaniny przygotowanej przez studio Monolith Productions! Zgodnie z informacjami, jakie można uzyskać w internetowym sklepie wydawcy gry, czyli koncernu Vivendi Universal Games, na solidną dawkę rzeźni przyjdzie nam jeszcze czekać niespełna miesiąc.

Znamy oficjalną datę premiery programu o nazwie F.E.A.R. – pierwszoosobowej strzelaniny przygotowanej przez studio Monolith Productions! Zgodnie z informacjami, jakie można uzyskać w internetowym sklepie wydawcy gry, czyli koncernu Vivendi Universal Games, na solidną dawkę rzeźni przyjdzie nam jeszcze czekać niespełna miesiąc.

Gra trafi na amerykański rynek 11 października bieżącego roku. W Europie F.E.A.R. pojawi się dopiero dziesięć dni później – tak przynajmniej wynika z aktualnych informacji przekazywanych przez brytyjski sklep GamePlay (ta wiadomość nie jest jednak oficjalnie potwierdzona przez wydawcę). Również taką datę sygnalizuje CD Projekt, czyli polski dystrybutor programu. Według danych zawartych w karcie produktu, gra zostanie zlokalizowana (tylko napisy) i w takiej postaci trafi do naszych sklepów 21 października.

F.E.A.R. to kolejna gra z gatunku FPS autorstwa ojców m.in. Shogo: Mobile Armor Division, The Matrix Online i serii No One Lives Forever. Tytułowy akronim oznacza First Encounter Assault and Recon, co jest nazwą specjalnego rządowego oddziału militarnego ds. likwidacji wszelakiego terroryzmu. Wszyscy członkowie rzeczonego zespołu odbywają konwencjonalne szkolenie (umiejętności strzeleckie, walka wręcz itp.) oraz zdobywają zdolności o charakterze paranormalnym (np. niesamowita szybkość, owocująca de facto spowolnieniem otoczenia – vide słynny efekt bullet-time z filmowego cyklu The Matrix).

Sterowany przez użytkownika bohater należy właśnie do wymienionej wcześniej grupy, wyruszającej na niebezpieczną misję odbicia z rąk tajemniczych złoczyńców siedziby korporacji technologicznej Armacham. Jednakże akcja (dwanaście wirtualnych godzin) upływa nie tylko wewnątrz budynków, ponieważ przygotowano także duże fragmenty miasta i sekwencje przemieszczania się rozmaitymi wehikułami (śmigłowiec, samochód etc.) w roli pasażera. Napotkani przeciwnicy wykazują stosunkowo wysoki poziom sprytu, dzięki zaawansowanym algorytmom Sztucznej Inteligencji. Zawsze można mimo wszystko sprowadzić ich do przysłowiowego parteru przy pomocy jednego z dostępnych środków bojowych, czyli m.in. karabinu maszynowego z dołączonym celownikiem optycznym.

Więcej informacji na temat F.E.A.R. znajdziesz w naszej Encyklopedii Gier.

Krystian Smoszna

Krystian Smoszna

Gra od 1985 roku i nadal mu się nie znudziło. Zaczynał od automatów i komputerów ośmiobitowych, dziś gra głównie na konsolach i pececie w przypadku gier strategicznych. Do szeroko rozumianej branży pukał już pod koniec 1996 roku, ale zadebiutować udało się dopiero kilka miesięcy później, kilkustronicowym artykułem w CD-Action. Gry ustawiły całą jego karierę zawodową. Miał być informatykiem, skończył jako pismak. W GOL-u od blisko dwudziestu lat. Gra w zasadzie we wszystko, bez podziału na gatunki, dużą estymą darzy indyki. Poza grami interesuje się piłką nożną i Formułą 1, na okrągło słucha też muzyki ekstremalnej.

więcej