Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360PS3
Okładka F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon (PC)

F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon

FEAR

Hybryda pierwszoosobowej strzelaniny i survival horroru, opracowana przez zespół Monolith Productions.

Akcji | FPP | FPS | horror | multiplayer | kooperacja | strzelanki

Okładka F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon (PC)

wydawca: Sierra

wydawca PL: CDP

Strona oficjalna   Pomoc techniczna

data premiery gry:

18paź2005

PC

31paź2006

X360

20kwi2007

PS3

F.E.A.R. to kolejna gra z gatunku FPS autorstwa ojców m.in. Shogo: Mobile Armor Division, The Matrix Online i serii No One Lives Forever. Tytułowy akronim oznacza First Encounter Assault and Recon, co jest nazwą specjalnego rządowego oddziału militarnego ds. likwidacji wszelakiego terroryzmu. Wszyscy członkowie rzeczonego zespołu odbywają konwencjonalne szkolenie (umiejętności strzeleckie, walka wręcz itp.) oraz zdobywają zdolności o charakterze paranormalnym (np. niesamowita szybkość, owocująca de facto spowolnieniem otoczenia – vide słynny efekt bullet-time z filmowego cyklu The Matrix).

Sterowany przez użytkownika bohater należy właśnie do wymienionej wcześniej grupy, wyruszającej na niebezpieczną misję odbicia z rąk tajemniczych złoczyńców siedziby korporacji technologicznej Armacham. Jednakże akcja (dwanaście wirtualnych godzin) upływa nie tylko wewnątrz budynków, ponieważ przygotowano także duże fragmenty miasta i sekwencje przemieszczania się rozmaitymi wehikułami (śmigłowiec, samochód etc.) w roli pasażera. Napotkani przeciwnicy wykazują stosunkowo wysoki poziom sprytu, dzięki zaawansowanym algorytmom Sztucznej Inteligencji. Zawsze można mimo wszystko sprowadzić ich do przysłowiowego parteru przy pomocy jednego z dostępnych środków bojowych, czyli m.in. karabinu maszynowego z dołączonym celownikiem optycznym.

Developerzy bardzo poważnie potraktowali szeroko rozumiany temat realizmu, implementując w swoim dziele rozbudowany model fizyczny. Ponadto twórcy przyszykowali szczegółowo dopracowaną oprawę wizualną, znakomicie prezentującą industrialny świat gry. Warto jeszcze wspomnieć o sporym zakresie interakcji z otoczeniem i innymi członkami tytułowej pięcioosobowej drużyny: Rowdy Betters (dowódca), Jin Sun-Kwon (snajper), Spen Jankowski (ekspert od wsparcia) i Douglas Holiday (saper).

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer   Tryb multiplayer:   Internet   / sieć lokalna     Liczba graczy: 1 - 16  

Nośnik: 5 CD

Ocena gry 6,6 / 10 na podstawie 5244 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9,8 / 10 na podstawie 79 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 99,90 PLN

Gry podobne do F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon

Klasyfikacja PEGI F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra może przestraszyć młodsze dzieci. Gra zawiera elementy przemocy.

Wymagania sprzętowe F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon

PC Windows

Rekomendowane: Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256MB (GeForce FX5900 lub lepsza), 5 GB HDD, Windows 2000/XP

F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon - recenzja gry

Recenzja 2 listopada 2005, 09:32

Podczas fabularnych przerywników nie możemy się ruszać, nadal jednak możemy się rozglądać. Nie tylko nasze serce wraz z oddechem zwiększy tempo w bardziej stresujących sytuacjach, lecz także serce bohatera – co doskonale słychać. Nawet chód staje się wolniejszy i mniej pewny po zobaczeniu kątem oka dziwnej sylwetki, której już po chwili nie ma. Podobnie jest w sytuacji, kiedy za mocno oberwiemy – oddech głównej postaci staje się wolniejszy, głośniejszy i cięższy. To wszystko pozwala niesamowicie wczuć się w klimat gry. Nie jakiś główny bohater, lecz ja chodzę po tym budynku, to ja widziałem tę postać, której już nie ma. To ja mam chore wizje i wspomnienia. I to ja chyba powinienem udać się do psychiatry.

PC
X360
PS3