Nowe zwiastuny z koreańkiego MMOFPS F.E.A.R. Origin Online
Powoli dobiegają końca prace nad F.E.A.R. Origin Online, czyli koreańskim MMOFPS kontynuującym popularną serię strzelanek autorstwa studia Monolith Productions. Autorzy właśnie ogłosili datę startu zamkniętych beta testów i z tej okazji wypuścili również nowe zwiastuny.
Od pewnego czasu koreańskie studio Inplay Interactive pracuje nad F.E.A.R. Origin Online, czyli grą MMOFPS kontynuującą klasyczną serię strzelanek autorstwa zespołu Monolith Productions. Twórcy najnowszej odsłony marki zapowiedzieli właśnie, że zamknięte beta testy ruszą pod koniec maja. Z tej okazji ujawniono też kilka dodatkowych informacji na temat tego projektu i wypuszczono nowe zwiastuny.

F.E.A.R. Origin Online stanowić będzie kontynuację drugiej części serii i tym samym pominie wydarzenia z F.3.A.R. Koreańczycy dokładają starań, aby opracowana przez nich gra spełniła wysokie wymagania fanów cyklu. Dlatego całość powstaje na unowocześnionej wersji silnika Jupiter EX, czyli tej samej technologii, którą wykorzystano w F.E.A.R. 2: Project Origin. Inplay uzyskało również dostęp do całego kodu i elementów graficznych tej gry.
W zamkniętych beta testach udostępnione zostaną trzy tryby rozgrywki:
- Scenario Mode - kooperacja dla czterech graczy, która zaoferuje nowe historie oparte wydarzeniach z poprzednich gier serii.
- Defense Mode - w tym trybie gracze (maksymalnie ośmiu na mapie) wcielają się w duchy potrafiące opętać wrogie jednostki.
- Original Mode –postawi na tradycyjną rywalizację pomiędzy graczami w ramach Drużynowego Deathmatcha oraz Search & Destroy.
Twórcy nie są jeszcze gotowi podać nawet przybliżonej daty premiery F.E.A.R. Origin Online. Nie wiemy również, czy gra w ogóle ukaże się na zachodzie, choć trzymamy kciuki, że tak się właśnie stanie.
Co ciekawe, projekt ten jest jedynie pierwszym owocem zakrojonej na szeroką skalę współpracy Inplay Interactive z Warner Bros Interactive Entertainment. Druga z tych firm nie ukrywa, że chce wzmocnić swoją pozycję na azjatyckim rynku gier sieciowych. Dlatego koreańskie studio opracuje również inne produkcje bazujące na popularnych markach zachodniego wydawcy. Pojawiły się spekulacje, że po F.E.A.R. zespół Inplay sięgnie po Władcę Pierścieni oraz Batmana.
Warner Bros Interactive Entertainment zainwestowało w koreańskie studio sporą sumę i stało się jednym z jego udziałowców. Firma na nadzieję, że wykorzystanie lokalnego zespołu ułatwi jej podbicie serc azjatyckich graczy. Dokonanie tego na własną rękę mogłoby się okazać wyjątkowo trudne, co najlepiej pokazała porażka The Lord of the Rings Online. To ciszące się sporą popularnością na zachodzie MMORPG zadebiutowało w Korei Południowej w 2008 roku, ale po dwóch latach nikłe zainteresowanie doprowadziło do zamknięcia lokalnych serwerów.

F.E.A.R.: First Encounter Assault Recon
Data wydania: 18 października 2005
GRYOnline
Gracze
Steam
Komentarze czytelników
Adrian Werner Generał

Obecnie określenie MMO wyewoluowało w stronę wszystkich tego typu sieciowych wynalazków i teraz wydawcy i deweloperzy tak używają tej nazwy.
A co do MMOFPS-ów w starym znaczeniu tego słowa to były przynajmniej dwa tytuły tego typu: Planetside i WWII Online
Xanoch Pretorianin
Według mnie najprawdziwszym MMOFPS będzie Firefall i też nie wiem dla czego większość uważa FPSY w które można grać Online za MMO kiedy opcje gry sa do max 64 osób jak w BF.
berial6 Legend

@gargamel96
Przykład MMOFPS- S4 League, choć to raczej MMOTPS
dmcNero92 Konsul
CrossFire to tez MMOFPS
;] moze bedzie english wersja tego :)
Mortalking Senator

Czemu Day1Studios tak schrzaniło FEAR 3, jako odrębny FPS to może i był ok ale jako kolejna część serii to fatalnie wyszła twórcom.