Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm SłownikAkcjiPCX360PS3
Okładka F.3.A.R. (PC)

F.3.A.R.

F.E.A.R. 3 | FEAR 3

Trzecia odsłona słynnego FPS w klimatach survival horroru. Psychodeliczna Alma powraca. Tym razem przychodzi nam stanąć nie tylko po stronie protagonistów, ale także paranormalnych antagonistów, wykorzystujących swoje nadprzyrodzone moce w walce z przeciwnikami.

Akcji | FPP | FPS | horror | multiplayer | kooperacja | strzelanki

Okładka F.3.A.R. (PC)

data premiery gry:

21cze2011

PC X360 PS3

F.3.A.R. to kolejna odsłona popularnego cyklu gier FPS. Podobnie jak poprzedniczki, stanowi ona połączenie elementów horroru (wyraźnie inspirowanych japońskimi filmami z tego gatunku) z czystą akcją. W przeciwieństwie do dwóch wcześniejszych tytułów z serii, za produkcję F.3.A.R. nie odpowiada Monolith Productions, ale Day 1 Studios - autorzy m.in. cyklu MechAssault oraz portu pierwszego F.E.A.R. na Xboksa i PlayStation 3.

Ponownie zmierzymy się z głównym czarnym charakterem całego cyklu, czyli Almą. Na skutek wydarzeń, których byliśmy uczestnikami w finale F.E.A.R. 2: Project Origin jest ona kolejny raz w ciąży. Jak zwykle pała również żądzą zemsty, chcąc zniszczyć cały gatunek ludzki. Przyjścia na świat nowego „członka rodziny" z niecierpliwością wyczekuje Paxton Fettel - nieprzyjemny, ale genialny żołnierz, doskonale znany fanom poprzednich odsłon cyklu. W grze wystąpi także jego starszy brat, pierworodny syn Almy, Point Man - perfekcyjna maszyna do zabijania i niepokonany w walce wojownik, który był bohaterem pierwszej części. Zanim jednak bohaterowie gry dorobią się rodzeństwa, świat gry będzie wstrząsany wyjątkowo silnymi skurczami przedporodowymi Almy, które wywoływać będą fale uderzeniowe przetaczające się przez wszystkie poziomy.

Twórcy umożliwili nam przejście kampanii w trybie kooperacji. W takim przypadku Point Man, jako wyszkolony żołnierz, otrzyma pokaźny arsenał, a Fettel, choć nie będzie mógł używać konwencjonalnej broni, wykorzysta swoje zaawansowane zdolności telekinetyczne. Pikanterii zabawie dodaje fakt, że podczas kooperacji wcale nie trzeba ze sobą współpracować. Rozgrywkę urozmaica inspirowany serią Left 4 Dead system Generative Scare, który sprawia, że przeciwnicy pojawiają się losowo wybranych miejscach, dzięki czemu możemy przechodzić dane poziomy wielokrotnie, za każdym razem będąc zaskakiwani czymś nowym. Gra przy okazji straszy nas menażerią nowych przeciwników, a miłośników gore obłaskawia możliwością rozczłonkowywania ciał oponentów.

Sam klimat cyklu pozostał bez zmian – grę wypełniają wizje, niepokojące wiadomości i straszne momenty. Ich wysoką jakość i sugestywność zagwarantowali konsultanci, z usług których korzystano przy produkcji – słynny reżyser horrorów John Carpenter (ma na koncie filmy takie jak Mgła, Coś czy W paszczy szaleństwa) oraz uznany scenarzysta komiksowy Steve Niles - autor m.in. 30 dni mroku.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single / multiplayer  

Nośnik: 1 DVD

Ocena gry 7,6 / 10 na podstawie 2075 ocen czytelników.

Oczekiwania czytelników przed premierą gry: 9,1 / 10 na podstawie 994 głosów czytelników.

Cena gry w dniu premiery: 119,90 PLN

Gry podobne do F.3.A.R.

Klasyfikacja PEGI F.3.A.R.

Wymagania wiekowe. Rating wiekowy nie uwzględnia poziomu trudności ani umiejętności niezbędnych do korzystania z danej gry. W grze jest używany wulgarny język. Gra zawiera elementy przemocy. Gra, która pozwala łączyć się z innymi osobami poprzez Internet.

Wymagania sprzętowe F.3.A.R.

PC Windows

PC Windows

Rekomendowane: Core 2 Duo 2.9 GHz, 4 GB RAM, karta grafiki 512 MB (GeForce 9800 GTX lub lepszy), 10 GB HDD, Windows XP/Vista/7

F.3.A.R. - recenzja gry
F.3.A.R. - recenzja gry

Recenzja 28 czerwca 2011, 12:12

Znacznie gorzej prezentują się poziomy. Ze smutkiem muszę stwierdzić, że F.3.A.R. nie należy do najładniejszych gier. Technologicznie nikogo nie zaskoczy, a i pomysłowość projektantów pozostawia sporo do życzenia. Dwuletnia już część druga pod tym względem prezentowała się znacznie lepiej. Miała swój własny, ostry i kolorowy styl wizualny, którego Day:1:Studios chyba nawet nie próbowało skopiować. Sporo lokacji to standard widziany ostatnio w innych produkcjach i co gorsza wykonany znacznie gorzej niż u konkurencji.

PC
X360
PS3