Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 12 marca 2007, 14:34

autor: Michał Markocki

Nagrody dla niezależnych twórców gier rozdane

W ubiegłym tygodniu miała miejsce bardzo ważna dla graczy impreza, a mianowicie Game Developers Conference (GDC). Imprezą towarzyszącą tej konferencji był Independent Games Festival (IGF), przeznaczony dla twórców niezależnych od wielkich koncernów. Najlepsze gry powstające na tej scenie również zostały wyróżnione, a ceremonia wręczenia nagród była częścią gali Game Developers Choice Awards w San Francisco.

W ubiegłym tygodniu miała miejsce bardzo ważna dla graczy impreza, a mianowicie Game Developers Conference (GDC). Imprezą towarzyszącą tej konferencji był Independent Games Festival (IGF), przeznaczony dla twórców niezależnych od wielkich koncernów. Najlepsze gry powstające na tej scenie również zostały wyróżnione, a ceremonia wręczenia nagród była częścią gali Game Developers Choice Awards w San Francisco.

Główna nagroda imienia Seamusa McNally’ego, czyli 20 tysięcy dolarów, przypadła studiu Bit Blot za toczącą się w podwodnym świecie grę przygodową pod nazwą Aquaria. Obok nagrody dla Najlepszej Gry Niezależnej przyznano też inne wyróżnienia: dwa dla strzelanki Everyday Shooter za Innowacyjny Design i Efekty Audio oraz jedno dla dostępnego na Xbox Live Arcade tytułu Castle Crashers za Opracowanie Wizualne.

Nagrodę za Techniczną Doskonałość otrzymała gra Bang! Howdy, a Najlepszą Grą przez Przeglądarkę została Samorost 2. Ale to nie koniec wyróżnień na alternatywnej scenie komputerowej rozrywki.

Użytkownicy portalu GameSpot za najlepszą uznali Castle Crashers (Nagroda Publiczności). Ponadto firma GameTap ufundowała trzy nagrody pieniężne dla nietuzinkowych tytułów, które dołączy do swojej oferty sprzedaży sieciowej. Są to: Everyday Shooter (10.000 $), Blast Miner (5.000 $) i RoboBlitz (5.000 $).

Zdając sobie sprawę z pojawienia się nowych talentów w grupie studentów ustanowiono w tym roku specjalną nagrodę w wysokości 2,5 tysięcy dolarów. Zwycięzcę wybrano podczas Studenckiego Pokazu IGF, a została nim gra Toblo, stworzona przez studentów z DigiPen Institute of Technology - uczelni z okolic Seattle, kształcącej w dziedzinie grafiki 3D, pisania gier i programowania robotów.

No i pozostały jeszcze nagrody w dziedzinie amatorskich modyfikacji. Tutaj laury zdobył tytuł Weekday Warrior, modyfikacja Half-Life 2. Weekday Warrior został nie tylko najlepszym modem na IGF, zdobywając za to 5.000 $, ale także najlepszą modyfikacją FPS singleplayer.