Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 13 maja 2009, 08:20

autor: Piotr Doroń

Modern Warfare 2 z kooperacją i licznymi poprawkami

Ledwie przedwczoraj mogliście się zapoznać z krótkim zwiastunem nadciągającego trailera Modern Warfare 2, a już dzisiaj przekazujemy Wam pierwsze szczegóły zawarte w obszernym artykule na temat dzieła Infinity Ward, autorstwa jednego z redaktorów magazynu Game Informer.

Ledwie przedwczoraj mogliście się zapoznać z krótkim zwiastunem nadciągającego trailera Modern Warfare 2, a już dzisiaj przekazujemy Wam pierwsze szczegóły zawarte w obszernym artykule na temat dzieła Infinity Ward, autorstwa jednego z redaktorów magazynu Game Informer. Okazuje się, że zawarto w nim kilka interesujących kwestii, przybliżających nam nieco kształt, jaki przybierze kontynuacja produkcji, która znalazła na całym świecie już 13 milionów nabywców. W sieci pojawiły się także pierwsze skany, prezentujące zawarte w artykule zrzuty ekranowe.

Modern Warfare 2 z kooperacją i licznymi poprawkami - ilustracja #1

Zacznijmy od fabuły. Otóż, fikcyjna historia przedstawiona w Modern Warfare 2 zostanie rozegrana kilka lat po wydarzeniach opowiedzianych w jedynce. Ponownie główną rolę odegra politycznie niestabilna Rosja, gdzie działa terrorystyczna organizacja dążąca do zagłady największych światowych mocarstw. W grze wcielimy się w nowych bohaterów dowodzonych przez sierżanta MacTavisha, obecnie kapitana Special Air Services (SAS), brytyjskiego odpowiednika amerykańskich NAVY Seals. Niektórzy z Was kojarzą go być może z pierwszego Modern Warfare. Wspólnie z MacTavishem odwiedzimy wiele nowych lokacji. Jedną z nich będzie zamarznięta, rosyjska baza wojskowa, którą mogliśmy obejrzeć w krótkich fragmentach za sprawą wspomnianego już zwiastuna, wrzuconego do sieci przed dwoma dniami. To właśnie tam pojeździmy na skuterach śnieżnych, a także wespniemy się po zmrożonych skałach.

W artykule wspomnianych zostało także kilka zmian, jakie z dużą dozą prawdopodobieństwa wprowadzone zostaną do mechaniki rozgrywki Modern Warfare 2. Przede wszystkim autorzy walczą o rozwiązanie odwiecznego problemu serii, a więc pojawiających się bez końca przeciwników (co można było przerwać jedynie poprzez dotarcie do określonego przez twórców fragmentu danej mapy). Wydłużeniu nie ulegnie niestety kampania dla pojedynczego gracza, co potwierdził sam prezes Infinity Ward Jason West. Znajdziemy w niej za to tryb Special Forces, który będzie bezpośrednio nawiązywać do Mile High Club – specjalnego poziomu, do którego uzyskiwaliśmy dostęp po ukończeniu właściwej rozgrywki i obejrzeniu listy płac.

Modern Warfare 2 z kooperacją i licznymi poprawkami - ilustracja #2

I tutaj powinniśmy zatrzymać się na nieco dłużej, ponieważ misje wchodzące w skład opcji Special Forces będzie można rozgrywać nie tylko samodzielnie, ale także w kooperacji z przyjaciółmi. W chwili obecnej ciężko stwierdzić, czy w trybie tym zawalczymy z jednym towarzyszem, czy np. z trzema. Pewnym jest jednak, że taka możliwość zostanie oddana do naszej dyspozycji. Będzie miała jednocześnie zrekompensować nam brak co-opa w głównej kampanii. Według twórców, wprowadzenie tej formy rozgrywki do już istniejącego Story Mode było niemożliwe z wielu względów – przede wszystkim dlatego, że obecność innych bohaterów uniemożliwiała przedstawienie historii w taki sposób, w jaki chcieliby tego dokonać ludzie z Infinity Ward.

W Modern Warfare 2 zaimplementowany zostanie ponadto system łatania gry „na żywo”, bez konieczności pobierania patchów, np. przed ponownym uruchomieniem gry. Produkcja będzie działać w 60 klatkach na sekundę, oferując jednocześnie bardziej szczegółową grafikę niż część pierwsza. Rozgrywka będzie bardziej otwarta od tej, z którą mieliśmy do czynienia w Call of Duty 4: Modern Warfare, lecz w dalszym ciągu będzie to zabawa liniowa.

Czekamy na więcej szczegółów na temat Modern Warfare 2. Premiera dzieła Infinity Ward odbędzie się 10 listopada. Oprócz Rosji odwiedzimy w nim także Brazylię i lokacje europejskie. Autorzy obiecują mocno podrasowany tryb wieloosobowy, co w dużej mierze ma być efektem wprowadzenia wielu nowych perków. Kilka dodatkowych informacji na temat gry znajdziecie w tym miejscu. Przypominamy, że zostanie ona wydana na PC, Xboksa 360, PlayStation 3 i Wii.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej