Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 18 marca 2009, 09:45

autor: Piotr Doroń

Merchants of Brooklyn debiutuje na Steamie

Zgodnie z lutowymi zapowiedziami, do oferty Steama trafiła strzelanina Merchants of Brooklyn. W produkcji autorstwa Paleo Entertainment nie byłoby nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że powstała w oparciu o silnik graficzny CryEngine 2, będący dziełem firmy Crytek, twórców serii Crysis.

Zgodnie z lutowymi zapowiedziami, do oferty Steama trafiła strzelanina Merchants of Brooklyn, ujawniona po raz pierwszy grubo ponad półtora roku temu. W produkcji autorstwa Paleo Entertainment nie byłoby nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że powstała w oparciu o silnik graficzny CryEngine 2, będący dziełem firmy Crytek, twórców serii Crysis.

Merchants of Brooklyn debiutuje na Steamie - ilustracja #1

Twórcy zapewniają, że wykorzystanie znanego engine’u pozwoliło im zaprojektować efektowną oprawę graficzną, cechującą się połączeniem stylu cel-shading z technologiami oferowanymi przez najnowsze karty grafiki. CryEngine 2 umożliwił im również opracowanie mrocznego, przygnębiającego świata przyszłości, cechującego się wyjątkowym poziomem interakcji i zaimplementowaniem algorytmów odpowiedzialnych za jak najlepsze odwzorowanie fizyki.

Merchants of Brooklyn debiutuje na Steamie - ilustracja #2

Akcja strzelaniny Merchants of Brooklyn osadzona została w Nowym Jorku roku 3100, w tytułowej dzielnicy Brooklyn. Wcielamy się w niej w postać Matteo Savio, biednego członka najniższej warstwy społecznej tzw. Neandertali, marzącego o awansie w strukturach miasta. Jest przekonany, że pomoże mu w tym udział w nielegalnych walkach gladiatorów. W wyniku kilku nieoczekiwanych zwrotów jego plan bierze w łeb, a życie nabiera tempa. W krwawych walkach z przeciwnikami, wśród których możemy napotkać zarówno innych Neandertali, jak i siły przysłane przez zarządców wyższych, nowojorskich sfer i dzielnic, niezwykle pomocne okazuje się biomechaniczne ramię Matteo. Przy jego pomocy nie tylko jest on w stanie wyprowadzać silne ciosy w walce wręcz, ale również wykorzystuje je do obsługi różnorakich broni oraz elementów otoczenia, w tym pozostałości po rozpadających się wrogach.

Gra, pomimo tego, że powstała na bazie CryEngine 2, nie charakteryzuje się wysokimi wymaganiami sprzętowymi. Zagrają w nią już nawet osoby posiadające na pokładzie jakikolwiek procesor typu Core Duo, 2 GB pamięci RAM oraz kartę grafiki z rodzaju NVIDIA GeForce 6800 GT, czy ATI Radeon 9800 Pro (Radeon X800 Pro dla Visty).

Edycja pecetowa kosztuje na Steamie 19,99 euro, jednak do 24 marca obowiązywać będzie na nią promocyjna cena ustalona na poziomie 15,99 euro. W planach są jeszcze dwie wersje Merchants of Brooklyn, przeznaczone na konsole Xbox 360 oraz PlayStation 3. W chwili obecnej nie dysponujemy jednak żadnymi informacjami mogącymi sugerować ich datę premiery.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej