Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 25 czerwca 2009, 14:00

autor: Jiker

Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim z antypirackimi zabezpieczeniami firmy Stardock

Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim autorstwa studia Ino-Co będzie pierwszą produkcją wydawcy Paradox Interactive, która zostanie wyposażona w system zabezpieczeń antypirackich GOO DRM, opracowany przez firmę Stardock. Premiera jeszcze w tym roku (zarówno na PC, jak i Xboksa 360, której to wersji zabezpieczenia nie dotyczą).

Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim autorstwa studia Ino-Co będzie pierwszą produkcją wydawcy Paradox Interactive, która zostanie wyposażona w system zabezpieczeń antypirackich GOO DRM, opracowany przez firmę Stardock. Premiera jeszcze w tym roku (zarówno na PC, jak i Xboksa 360, której to wersji zabezpieczenia nie dotyczą).

Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim z antypirackimi zabezpieczeniami firmy Stardock - ilustracja #1

Majesty 2: The Fantasy Kingdom Sim

GOO – czyli Game Object Obfuscation – robi użytek z platformy Impulse Reactor, opracowanej przez wspomniane Stardock w celu chronienia wydawców przed piractwem komputerowym. System został oparty o kodowanie pliku EXE oraz implementację klucza rejestracyjnego, sprawdzającego legalność posiadanej kopii gry. Z obserwacji firmy Stardock wynika, że GOO DRM zdaje egzamin: ogranicza liczbę pirackich wersji gier, a przy tym nie jest uciążliwy dla graczy nabywających oryginalne wydania.

Warto przy okazji zauważyć, że GOO DRM to kolejny etap walki Stardocka z uciążliwymi zabezpieczeniami łamiącymi prawa użytkowników. W tym celu firma ustanowiła swego czasu Kartę Praw Gracza, a także zapowiedziała utworzenie przyjaznego DRM-a, którego ostateczny kształt możemy już w sumie podziwiać.

System wzbudza zainteresowanie też z innej, prostej przyczyny – umożliwia sprzedaż używanych gier zwykłym graczom (jak wiadomo takie praktyki są często negowane przez wydawców). Można tego dokonać zarówno w przypadku edycji pudełkowej, jak i cyfrowej nabytej poprzez Impulse. W przypadku takowej transakcji – dokonywanej za pośrednictwem serwisu Impulse Marketplace – wydawca pobiera jedynie drobną opłatę za korzystanie z systemu i sprzedaży gier z drugiej ręki.