Kto nie zarobi na Tomb Raiderze czyli jak zmarnować świetny interes

Pomimo fatalnych recenzji film „Tomb Raider” zarobił już w USA w ciągu 3 tygodni ponad 100 milionów USD, zaś prognozy ogólnoświatowe mówią o 300 milionach. Okazało się jednak, że właściciel wszelkich praw do Tomb Raidera i jego bohaterki Lary Croft, firma Eidos, nie zarobi na tym sukcesie prawie nic. Może to być przysłowiowy „gwóźdź do trumny” dla tego trapionego problemami finansowymi wydawcy, a w każdym razie jego zarządu.

Mariusz Klamra

Komentarze

Pomimo fatalnych recenzji film „Tomb Raider” zarobił już w USA w ciągu 3 tygodni ponad 100 milionów USD, zaś prognozy ogólnoświatowe mówią o 300 milionach. Okazało się jednak, że właściciel wszelkich praw do Tomb Raidera i jego bohaterki Lary Croft, firma Eidos, nie zarobi na tym sukcesie prawie nic. Może to być przysłowiowy „gwóźdź do trumny” dla tego trapionego problemami finansowymi wydawcy, a w każdym razie jego zarządu.

Według źródeł wewnątrz Eidosu, firma dostała za licencję na Tomb Raidera od wytwórni Paramount Pictures jedynie niecałe 2 miliony USD i nie otrzymała żadnego udziału w zyskach z filmu. Kwota ta wygląda żałośnie chociażby w stosunku do wynagrodzenia głównego producenta serii o Larze Croft, któremu tylko w formie premii Eidos wypłacił prawie 20 milionów USD w ciągu ostatnich trzech lat. Zresztą przykład SquareSoft pokazuje, że można inaczej – firma ta zgarnie większość spodziewanych dużych zysków z wchodzącego właśnie na ekrany kin w USA filmu „Final Fantasy”.

Eidos, który od pewnego czasu boryka się z problemami finansowymi, znalazł się w tej chwili w tak rozpaczliwej sytuacji, że Zarząd zwołał nadzwyczajne zgromadzenie akcjonariuszy, mające postanowić o udzieleniu firmie „ratunkowej” pożyczki w wysokości, bagatelka, 100 milionów dolarów. W świetle jednak powyższych informacji może się okazać że zamiast kasy Zarząd ujrzy stosik wypowiedzeń umów o pracę.

6.0

GRYOnline

7.3

Gracze

7.3

Steam

OCEŃ
Oceny

Tropico rozdane

Następny
Tropico rozdane

Przegląd branżowych serwisów informacyjnych (08/07/01)

Poprzedni
Przegląd branżowych serwisów informacyjnych (08/07/01)

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl