Wyszukiwarka gier
Tomb Raider: The Last Revelation

Tomb Raider: The Last Revelation

PCPlayStation

Tomb Raider IV: The Last Revelation

po premierze

Data wydania: 22 listopada 1999

Akcji, TPP, Platformówki 3D, Egipt, Mitologia egipska, Przygodowe gry akcji, Singleplayer

Czwarta odsłona kasowej serii o przygodach dzielnej pani archeolog Lary Croft. Produkcja stanowi powrót do korzeni cyklu i pozwala zwiedzić tajemnicze grobowce Egiptu.

9.0

GRYOnline

8.3

Gracze

8.6

Steam

Wszystkie Oceny
Oceń
PC Windows

PC Windows

24 listopada 1999

Angielskie napisy i dialogi.

PlayStation 1

PlayStation 1

22 listopada 1999

Angielskie napisy i dialogi.

Statystyki graczy z Moje Gry

1gracz chce zagrać w tę grę.

259graczy grało w tę grę.

124graczy ukończyło tę grę.

1gracz ukończył w 100%.

146 graczy dodało tę grę do Ulubionych.

Oceny i Recenzje

Tomb Raider: The Last Revelation to czwarta odsłona popularnego cyklu opowiadającego o przygodach archeolog Lary Croft. Autorzy z Core Design zachowali większość założeń charakteryzujących serię, wracając jednak do korzeni pod względem stylistyki nawiązującej do antycznych cywilizacji i starożytnych skarbów.

Fabuła

Rok 1999. Lara Croft trafia do starożytnego Egiptu, gdzie zagłębia tajemnice grobowca bóstwa Seta. Wprowadzona w błąd przez swojego przewodnika, nieumyślne uwalnia uwięzioną przed wiekami potężną istotę. Na skutek jej działań całemu świata zaczyna zagrażać niebezpieczeństwo zniszczenia. By zapobiec katastrofie, archeolog rozpoczyna podróż po pozostałościach starożytnej cywilizacji. Próbuje znaleźć zbroję Horusa, która stanowi jedyny artefakt zdolny zatrzymać Seta. Z czasem odkrywa, że została wplątana w intrygę, za którą stoi ktoś dobrze jej znany z czasów młodości…

Czytaj więcej

Gry z serii

Tomb Raider: The Last Revelation
Tomb Raider: The Last Revelation
Tomb Raider: The Last Revelation

25GIER

Gry z serii Tomb Raider

Seria przygodowych gier akcji TPP, której główną bohaterką jest archeolog Lara Croft. Za sprawą gier wideo, komiksów i filmów, Tomb Raider należy do grona najbardziej rozpoznawalnych marek współczesnej kultury popularnej.

Gry z serii Tomb Raider

Publicystyka

Opinie

3 lipca 2021

Zabić Larę Croft - jak sukces Tomb Raidera przerodził się w koszmar jego twórców

Core Design stworzyło ikonę, symbol wirtualnej rozrywki i postać, której popularność dalece wykroczyła poza świat gier. Lara Croft z czasem jednak przestała być miłością twórców, a stała się ich koszmarem. Dlatego postanowili ją uśmiercić.

Zabić Larę Croft - jak sukces Tomb Raidera przerodził się w koszmar jego twórców
24
Zabić Larę Croft - jak sukces Tomb Raidera przerodził się w koszmar jego twórców
Opinie

28 listopada 2008

Pokochaj mnie Laro!

Wygimnastykowana lalka czy ikona feministek i symbol emancypacji? W dniu polskiej premiery Tomb Raider Underworld sprawdzamy, kim naprawdę jest Lara Croft.

Pokochaj mnie Laro!
Opinie

20 sierpnia 2001

Lara Croft: Tomb Raider - czy warto pójść do kina?

„Lara Croft: Tomb Raider” miał w końcu przełamać pasmo dotychczasowych porażek adaptacji gier komputerowych na dużym ekranie. Niestety, pomimo wielkich pieniędzy i Angeliny Jolie w tytułowej roli, po raz kolejny uraczono nas bajkowym gniotem.

Lara Croft: Tomb Raider - czy warto pójść do kina?

Wiadomości

Tomb Raider 4 też może otrzymać remaster. Twórcy droczą się z fanami
12

Tomb Raider 4 też może otrzymać remaster. Twórcy droczą się z fanami

Po sukcesie Tomb Raider 1-3 Remastered firma Aspyr Media i studio Crystal Dynamics mogą szykować odświeżenie kolejnej przygody Lary Croft.

gry

Jakub Błażewicz

20 lutego 2024 11:30

Tomb Raider 4 też może otrzymać remaster. Twórcy droczą się z fanami

Wieści ze świata (Tomb Raider, Final Fantasy XIII, World of Warcraft) 15/02/10

„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: urodziny Lary Croft, mistrzostwa Metal Gear Online, pierwszy dodatek do World of Warcraft z zielonym światłem w Chinach i inne. Zapraszamy do lektury.

gry

Piotr Doroń

15 lutego 2010 12:12

Wieści ze świata (Tomb Raider, Final Fantasy XIII, World of Warcraft) 15/02/10

Lara Croft sześciokrotnie wyróżniona w Księdze Rekordów Guinnessa

Mamy doskonałą wiadomość dla wszystkich fanów Lary. W najnowszym, trzecim już wydaniu Księgi Rekordów Guinnessa dla graczy, które opublikowane zostało 21 stycznia 2010, panna Croft okazała się bezkonkurencyjna w aż sześciu kategoriach.

pozostałe

Przemysław Bartula

22 stycznia 2010 11:55

Lara Croft sześciokrotnie wyróżniona w Księdze Rekordów Guinnessa

O Larze słów kilka - część VI

W poprzedniej części cyklu przybliżającego naszym czytelnikom postać jednej z najseksowniejszych kobiet wirtualnej rozrywki, Lary Croft, zakończyliśmy spotkanie z jej wcieleniami w grach. Dzisiaj zapraszamy do przyjrzenia się „pozagrowego” udzielania się pięknej pani archeolog.

gry

Maciej Myrcha

14 czerwca 2007 23:59

O Larze słów kilka - część VI

O Larze słów kilka - część II

Kontynuujemy naszą opowieść o jednej z najbardziej rozpoznawalnych heroin gier komputerowych, Larze Croft. W poprzednim odcinku mogliście zapoznać się z jej biografią oraz momentem zaistnienia w świecie rozrywki elektronicznej, a także, z jakże udanym debiutem w pierwszych dwóch częściach serii Tomb Raider (i ich dodatkach). Dzisiaj natomiast przybliżymy Wam dalszą karierę seksownej pani archeolog.

pozostałe

Maciej Myrcha

6 czerwca 2007 09:21

O Larze słów kilka - część II

Angelina Jolie po raz trzeci w roli Lary Croft?

Ian Livingstone, członek ekipy odpowiedzialnej za przygotowanie Tomb Raider: Anniversary, ujawnił, że Paramount Pictures rozważa możliwość nakręcenia trzeciej odsłony przygód znanej Lary Croft. Przyznał też, że seksowna Angelina Jolie otrzymała propozycję ponownego wystąpienia jako wspomniana pani archeolog.

pozostałe

Katarzyna Grysiewicz

11 maja 2007 17:37

Angelina Jolie po raz trzeci w roli Lary Croft?

Brytyjska firma budowlana upamiętni miejsce narodzin Lary Croft

Lara Croft – główna bohaterka gier z cyklu Tomb Raider – otrzyma swoją własną, niebieską tablicę upamiętniającą, która pojawi się w brytyjskim mieście Derby. W ten oto sposób firma budowlana Radleigh Homes uhonoruje nieustraszoną pannę archeolog, doskonale znaną fanom elektronicznej rozrywki.

pozostałe

Krystian Smoszna

25 kwietnia 2007 07:10

Brytyjska firma budowlana upamiętni miejsce narodzin Lary Croft

Tomb Raider 8 w produkcji!

Szefowie koncernu Eidos Interactive, Inc. są najwyraźniej bardzo zadowoleni z pracowników studia Crystal Dynamics, gdyż to właśnie ta firma została oddelegowana do produkcji kolejnej, ósmej już odsłony cyklu Tomb Raider.

gry

Krystian Smoszna

15 listopada 2006 08:15

Tomb Raider 8 w produkcji!

Trzecia odsłona filmowego cyklu Tomb Raider coraz bardziej realna

Ian Livingstone z Eidos Interactive w wywiadzie udzielonym serwisowi Eurogamer ujawnił, że aktualnie trwają już rozmowy z wytwórnią Paramount Pictures na temat trzeciej odsłony Tomb Raider.

gry

Karolina Talaga

17 sierpnia 2006 14:06

Trzecia odsłona filmowego cyklu Tomb Raider coraz bardziej realna

Angelina Jolie wystąpi w trzeciej odsłonie filmowego cyklu Tomb Raider

Angelina Jolie zgodziła się na udział w trzeciej części filmu Tomb Raider – donosi brytyjski dziennik The Daily Express. Jest już więc pewne, że wytwórnia Paramount Pictures stworzy nową opowieść o przygodach ponętnej pani archeolog – Lary Croft.

pozostałe

Krystian Smoszna

24 kwietnia 2006 08:45

Angelina Jolie wystąpi w trzeciej odsłonie filmowego cyklu Tomb Raider
Wszystkie wiadomości

Pliki do pobrania

Popularne pliki do pobrania do gry Tomb Raider: The Last Revelation.

Wszystkie pliki do pobrania

Wymagania sprzętowe

Wymagania sprzętowe gry Tomb Raider: The Last Revelation:

PC Windows

PC / Windows

Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium II 266MHz, 32MB RAM, akcelerator 3D.

Oceny gry

Średnie Oceny:

9.0

Ocena GRYOnline.pl

Średnia z 4 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.

Oceny Recenzentów i Expertów
8.3

Ocena Graczy

Średnia z 930 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.

8.6

Ocena STEAM

"Bardzo pozytywne"

Średnia z 1407 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.

Ocena STEAM
Oceń Grę

Oceny Recenzentów i Ekspertów

9.0
Wiedźmin
PC

Wiedźmin

Ekspert

2023.11.25

Dzięki Tomb Raider 4 nie można oprzeć się wrażeniu, że Core Design wyciągnęło pewne wnioski po krytyce trójki. Seria Tomb Raider wabiła graczy co roku w drugiej połowie lat 90' w każdy sezon świąteczny. W momencie premiery oryginalny Tomb Raider z 1996 roku został obwieszczony rewolucyjnym tytułem, ponieważ zawierał główną postać kobiecą, perspektywę trzeciej osoby, innowacyjną grafikę 3D i genialny projekt poziomów za który można było umrzeć. Oryginał zadziwił mnie też trzema sekwencjemi ruchów, które są od początku tej serii - zwrot w 180 stopni podczas skoku, skok na główkę i zanurzenie się w wodzie w kształcie łabędzia oraz eleganckie podciąganie się, gdy stajemy na rękach. Opanowanie tego było niezwykłe. W Tomb Raider II i III wprowadzono drobne ulepszenia grafiki i niewielkie zmiany w projekcie gry. Tworząc Tomb Raider IV twórcy chcieli powrócić do korzeni serii ze względu na krytykowane, nieco przekombinowane sekcje Londyn i Nevada z trójki oraz uczynić grę bardziej nowoczesną. Core Design zapowiedziało powrót do korzeni serii i słowa dotrzymało. Mamy głównie eksplorowanie grobowców. Gorzej jesli chodzi o nowoczesność. To już wszystko było i to trzy lata z rzędu. Do tego pojawiła się godna konkurencja TPP action adventure od LucasArts - Indiana Jones and Infernal Machine, która powstała na nowszym silniku i okazała się być jeszcze bardziej filmowa. Fabuła. Pod względem fabularnym czwórka jest najlepiej skonstruowaną częścią całej serii po Angel of Darkness. Gra zaczyna się dość nietypowo, bo prolog to retropsekcja i samouczek. Trening tym razem jest więc obowiązkowy, a nie jak wcześniej opcjonalnym poziomem przed właściwą rozgrywką jak w TR 1-3, gdyż poza przestawieniem kilku ruchów jest zawiązaniem właściwej akcji. W 1984 roku nastoletnia Lara Croft towarzyszy swemu mentorowi archeologowi Wernerowi von Croyowi w zdobyciu starożytnego sarkofagu Iris. Po odnalezieniu skarbu mężczyzna przypadkowo uruchamia machinę, która rujnuje świątynię. Nastoletnia Lara ucieka pozostawiając mentora uwięzionego w świątyni. 15 lat później Lara przybywa do Egiptu, gdzie przeszukuje grobowiec Seta w celu odnalezienia Amuletu Horusa. Nieumyślnie uwalnia egipskiego boga Seta i tak zaczyna się ta przedługa przygoda. Akcję przerywają częste renderowane przerywniki filmowe w których powraca dr Von Croy rzucający Larze wyzwanie na każdym kroku. Od początkowego grobowca Seta po finał w wielkiej piramidzie i świątyni Horusa wiele się dzieje. Uważajcie na skarabeusze :)Świat. Mamy pięć sekcji w Egipcie (Dolina królów, Karnak, Aleksandria, Kair, Giza), gdzie każda sekcja ma po 6-7 poziomów (poza Doliną królów) po których można swobodnie krążyć póki nie ukończymy danej sekcji. Poziomy różnią się wielkością od średniej wielkości do całkiem dużych. Bardziej płynna historia i spójna sceneria mają również pozytywny wpływ na projektowanie puzzli. Pełna eksplorcja świata i zbadanie każdej szczeliny oraz odnalezienie wszystkich sekretów gry sprawia, że czwórka staje się najdłuższą i najbardziej obszerną odsłoną. Świat gry jest duży, a gra jest wymagająca jak nigdy dotąd dzięki dodaniu nowych łamigłówek, a projekty poziomów są inspirujące. Niektóre lokacje sa bardzo mroczne. Pomaga to stworzyć wrażenie prawdziwego przebywania w grobowcach i katakumbach. To właśnie esencja pierwszych Tomb Raiderów, głęboka, klimatyczna i wciągająca. W tym sensie Last Revelation nie zmieniło się ani trochę. Zebranie wszystkich sekretów w czwórce jest jeszcze większym wyzwaniem niż w trójce :)Gameplay. Lara może zrobić mnóstwo nowych rzeczy, które wzbogacają rozgrywkę, a nowe łamigłówki wnoszą wiele do gry, ale nie ma w tym nic rewolucyjnego. To mniej więcej to samo co w poprzednikach z kilkoma nowymi zmianami na które warto zwrócić uwagę. Mamy nowe menu, które pozwala na łączenie przedmiotów. Gracz musi łączyć przedmioty, aby rozwiązać niektóre zagadki, a także może umieścić celownik laserowy na podczerwień na niektórych broniach takich jak kusza i rewolwer co umożliwia precyzyjne i dalekie celowanie, a dzięki temu Lara może celować w określone części ciała. Lornetka przydaje się również w dalszej części gry, aby dostrzec odległe wskazówki w zagadkach. Inne nowe mechanizmy zabawy obejmują możliwość huśtania się na linach i pnączach, poruszania się po zakrętach podczas zwisania z półki oraz możliwość wspinania się i czołgania do obszarów nad półkami, które w przeciwnym razie byłyby zbyt małe, aby po nich chodzić. Lara może wspinać się po znacznie większej liczbie powierzchni niż kiedykolwiek wcześniej takich jak pnącza czy ściany porośnięte trawą. Huśtanie się na linie to ciekawa nowość, ale synchronizacja skoków Lary z liny na linę jest prawdopodobnie najbardziej irytująca rzeczą w czwórce. Dodano też otwieranie drzwi i szafek co wiąże się z oglądaniem krótkiej animacji. Czwórka przoduje pod względem przemocy. Walczymy z kojotami, skorpionami, komandosami, mumiami, szkieletami, templariuszami itd. W grze można pojeździć dwoma pojazdami - dżipem oraz motorem. Gra nadal skupia się na przygodzie i eksploracji, ale Core Design przeniosło aspekt eksploracji na nowy poziom, bo postawili na bardziej nieliniowy sposób rozgrywki. Po raz pierwszy musimy cofać się do wczesniejszych poziomów, aby rozwiązać zagadki w stylu konkurencyjnych gier akcji TPP jak Soul Reaver i Shadow man z tego samego roku. Z jednej strony zawsze byłem troszkę sfrustrowany koniecznością cofania się do poprzednich poziomów w celu rozwiązywania zagadek w TR IV, ale z drugiej strony uwielbiałem odkrywać to ogromne środowisko 3D mając większe poczucie struktury narracyjnej. Chociaż uczucie odkrywania nowego i fascynującego świata bazującego na nieliniowości jest niezaprzeczalnie zabawne to cofanie się i krążenie po tych samych poziomach, by znaleźć rozwiązanie nie zawsze jest przyjemne co również wytykało część graczy przy okazji Shadow man i Soul Reaver. To może być odbierane za zaletę lub wadę. Czasem powiedzenia „Mniej znaczy więcej” i "Lepsze jest wrogiem dobrego" mają też wielką wartość. Grafika i udźwiękowienie. TR IV nie oferuje żadnych znaczących ulepszeń w stosunku do swoich poprzedników. Jest to niezaprzeczalnie najlepiej wyglądająca gra serii Tomb Raider z tych z lat 90', ale ulepszenia są niewielkie. Tła i modele (zwłaszcza Lary) są bardziej zaokrąglone i szczegółowe niż w poprzednich częściach. Twórcy świetnie też wykorzystali cienie i kolory. Jednakże TR IV wydany jesienią 1999 roku na zmodyfikowanym enginie pamiętającym jeszcze premierę jedynki wyglądał już podczas premiery na delikatnie przestarzały na tle konkurencji. Dźwięk i muzyka były mocną stroną pierwszych części Tomb Raider. Czwórka pod tym względem dorównuje swoim poprzednikom. Muzyki nie ma zbyt wiele, ale zawsze idealnie pasuje do sytuacji. Dźwięki otoczenia są dobrze wykonane i ponownie budują świetnie klimat.Podusmowanie. Chociaż niby wszystko ze sobą współgra i prezentuje się godnie, a także mamy obiecywany powrót do korzeni to nie wyzwalało emocji nawet w połowie tak intensywnych jak oryginał. Z drugiej strony nie sposób nie dostrzec wytłuszczonej atmosfery eksploracji nieznanego i tych wyraźnie zmniejszonych poziomów. Tomb Raider 1-3 charakteryzowały się ogromnymi poziomami i co raz wyższym poziomem trudności, który mogli docenić weterani serii, ale stawiały przy tym na konkret. Tomb Raider IV podnosi poziom trudności w nowy sposób mając podobny styl do Soul Reaver, aby zapewnić odrębny projekt poziomów. Właśnie z tego powodu, że w czwórce trzeba krążyć po kilku poziomach w danej sekcji i dużo się wracać po tych samych lokacjach nie miałem ochoty tej części przejść w całości więcej niż 3 razy, gdy pierwsze trzy części przeszedłem po 10 razy. I jest to też odsłona, gdzie nie miałem zwyczajnie siły pomagać innym osobom w jej ukończeniu, gdy gdzieś utknęli. Regrywalność jest moim zdaniem lepsza w pierwszych trzech częściach. Ewentualną wadą może być też to, że czwórka ma tylko jedną dużą krainę Egipt do eksplorowania więc nie podróżujemy po różnych krainach jak w częściach 1-3. Zarówno trójka i czwórka mają dla mnie pewne rysy, których nie mają jedynka i dwójka. Mimo wszystko czwórka to kawał świetnej gry i ostatni dla mnie genialny Tomb Raider pod względem projektu poziomów, klimatu, grywalności i wyzwania. Core Design przy TR 1-4 trzymał się kurczowo pewnej ustalonej formuły. Kiedy twoja ustalona formuła składa się z ogromnych, fascynujących poziomów wypełnionych sekretnymi tunelami, wyszukanymi łamigłówkami i ogromnymi wielowątkowymi zadaniami środowiskowymi co przekłada się na genialną grywalność jest to coś co stwierdzili, że powinni z dumą powtarzać. Gdy od tego odeszli i przekombinowali przy Angel of Darkness na nowym silniku polegli z kretesem i doprowadziło ich to do zguby, a Eidos brzydko ich potraktował mimo tego, że tak wiele im zawdzęczał wymieniając na Crystal Dynamics, którzy nie czują tak dobrze ducha tej serii. Poza Tomb Raider 1-4 mamy jeszcze w bardzo podobnym stylu inną rewelacyjną grę TPP Indiana Jones and the Infernal Machine 1999 od LucasArts, które zapewnia podobną frajdę i jest również dużym wyzwaniem. Tomb Raider IV miał zostać zremasterowanny przez grupkę fanów i dostać znacznie ulepszone tekstury podobnie jak pierwsze trzy części, ale niestety projekt został zawieszony kilka lat temu. Na domiar złego pierwsze trzy części dostaną niebawem oficjalne remastery, a czwórkę niestety pominęli.https://www.youtube.com/watch?v=cAifPGcvcp4&ab_channel=Games4k

10
PC

ShadyYo

Ekspert

2021.10.09

Teraz po trzecim, może czwartym przejściu czwórki utwierdzam się w przekonaniu, że to zdecydowanie jedna z najlepszych części i obok trójki moja ulubiona. Egipt, grobowce... to środowisko, które Tomb Raiderowi jak najbardziej sprzyja. Klimat jest po prostu świetny. Raczej brak tu słabszych poziomów (choć był taki poziom w Kairze, który mnie nieźle wymęczył). Tym razem struktura poziomów jest nieco inna. Na jedną dużą lokację przypada tak jakby kilka leveli, pomiędzy którymi można płynnie przechodzić (można się też do nich cofać). Pomysł ten się sprawdził. Poziomy zostały zresztą fajnie i pomysłowo zaprojektowane.Gra jest również długa, chyba najdłuższa ze wszystkich klasycznych TR'ów. Tym razem pojawiło się znacznie więcej zagadek (zwykle prostych, ale mimo wszystko sprawiających sporą frajdę) w porównaniu do poprzedników.Są też spore zmiany w arsenale bo o ile nie pojawiło się zbyt dużo nowych broni, a niektóre usunięto, o tyle pojawiła się opcja wybierania różnych rodzajów amunicji do tej samej broni. Poza tym niektóre przedmioty można łączyć z innymi (na przykład do rewolwera możemy zamontować celownik laserowy), podobnie jest z artefaktami.Fabuła jest oczywiście prosta, ale i tak wciągająca. Sam motyw potężnych sił i walki dobra ze złem bardzo sprawnie poprowadzony. Cut scenki standardowo stoją na dobrym poziomie.Tak więc, TRIV to na pewno odsłona warta uwagi, trudno mi powiedzieć czy to najlepszy ze starych TR'ów, być może, dla mnie to podobny poziom do ukochanej trójeczki.

7.0
MadtPL
PC

MadtPL

Ekspert

2020.04.18

Nieco lepsza od poprzedniej części, ale to wciąż odcinanie kuponów od sukcesu pierwszej odsłony. Czuć zmęczenie materiału.

10
Butryk89
PC

Butryk89

Ekspert

2016.04.21

Ocena STEAM

8.6

Bardzo pozytywne (1 407)

[title]

Główne zalety gry

  • Atmosferyczna ścieżka dźwiękowa i grafika: Gra oferuje wspaniałą ścieżkę dźwiękową oraz ulepszoną grafikę w porównaniu do wcześniejszych tytułów, co wzbogaca ogólne doświadczenie.
  • Wciągająca fabuła: Narracja jest porywająca, koncentrując się na przygodach Lary Croft w Egipcie, co dobrze rezonuje z fanami historii starożytnej.
  • Wyzwanie w postaci zagadek: Wiele osób docenia skomplikowane zagadki, które wymagają krytycznego myślenia i umiejętności rozwiązywania problemów, oferując satysfakcjonujące doświadczenie rozgrywki.
  • Różnorodność mechanik rozgrywki: Gra wprowadza nowe mechaniki, takie jak huśtawki linowe i możliwość łączenia przedmiotów, co dodaje głębi rozgrywce.
  • Projekt poziomów: Niektóre poziomy dążą do otwartego świata, umożliwiając eksplorację i połączenia między obszarami.

Główne wady gry

  • Frustrujący poziom trudności: Wiele osób uważa, że gra jest zbyt trudna, szczególnie z powodu niejasnych zagadek i niejasnych celów, co może prowadzić do znacznego cofania się.
  • Mylny projekt poziomów: Połączona struktura poziomów może być myląca, powodując, że gracze gubią się lub pomijają kluczowe przedmioty niezbędne do postępu.
  • Kontrola typu "czołg": Sterowanie może być niewygodne i wymaga okresu przyzwyczajenia, co może zniechęcać nowych graczy.
  • Powtarzalne otoczenie: Ustawienie gry w Egipcie prowadzi do braku różnorodności w motywach wizualnych, a wiele poziomów wydaje się podobnych pod względem wyglądu.

Funkcje lub elementy, których brakuje w grze według użytkowników

  • Jasne wskazówki: Gracze wyrażają chęć posiadania lepszych wskazówek w grze lub znaczników wskazujących interaktywne obiekty i cele, co złagodziłoby zamieszanie.
  • Różnorodność lokalizacji: Wiele recenzji wspomina o braku różnorodnych środowisk, sugerując, że szerszy zakres scenerii poprawiłby doświadczenie.
  • Ulepszone mechaniki walki: Choć walka nie jest w centrum uwagi, niektórzy gracze życzą sobie lepszych mechanik walki, aby uczynić starcia bardziej angażującymi i mniej frustrującymi.
  • Wsparcie dla nowoczesnego sprzętu: Użytkownicy wspominają o problemach technicznych, takich jak potrzeba dodatkowych aplikacji do uruchomienia gry w trybie pełnoekranowym, co wskazuje na brak optymalizacji dla nowoczesnych systemów.

Podsumowanie

  • Ogólnie rzecz biorąc, chociaż Tomb Raider IV: Ostatnie Objawienie jest chwalone za wciągającą fabułę i wymagającą rozgrywkę, spotyka się z krytyką za poziom trudności, mylący projekt i ograniczenia techniczne.

Podsumowanie recenzji użytkowników wygenerowane przez AI,

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl