Data wydania: 15 listopada 1998
Trzecia część przebojowego cyklu przygodowych gier akcji studia Core Design, opowiadającego o perypetiach nieustraszonej archeolog Lary Croft. Tym razem wyrusza ona na poszukiwania potężnych artefaktów stworzonych z części meteorytu, który uderzył w Ziemię przed milionami lat.
Gracze
Steam
Kolejna odsłona słynnego cyklu gier TPP o losach poszukiwaczki skarbów Lary Croft. Produkcja przynosi ulepszoną oprawę audiowizualną i stawia w nieco większym stopniu na zagadki logiczne niż elementy zręcznościowe. Pod tym względem bliżej jej do części pierwszej niż drugiej serii.
Podczas jednej ze swoich wypraw Lara Croft poznaje współpracującego z korporacją RX Tech naukowca, doktora Willarda, który opowiada jej o czterech niezwykłych artefaktach stworzonych z części meteorytu. Zachęcona opowieściami o ich mocy, zgadza się pomóc w poszukiwaniach skarbów. Wskazówki prowadzą ją m.in. do Londynu i Stanów Zjednoczonych. Z czasem wychodzi na jaw, że napotkany badacz nie powiedział jej całej prawdy…
Podobnie jak poprzednie odsłony serii, Tomb Raider III jest trójwymiarową grą akcji, w której kamera prezentuje wydarzenia zza pleców postaci. Na kolejnych planszach Lara musi wykazywać się refleksem i zręcznością, by unikać pułapek i odnajdować drogę do celu, rozwiązywać rozmaite łamigłówki, a także walczyć z napotkanymi wrogami. Tradycyjnie do dyspozycji bohaterki są pistolety z nieskończoną ilością amunicji, a także mocniejsze rodzaje broni, w rodzaju uzi, desert eagle’a, karabinu MP5, granatnika czy harpuna. Nowinką w trzeciej odsłonie jest nieliniowość zabawy. W pewnym momencie od decyzji gracza zależy, w jakiej kolejności kierowana przez niego Brytyjka odwiedzi rejony z artefaktami.
Przygodę urozmaicają sekwencje, w których Croft musi skradać się, unikając przeciwników lub korzystać z dostępnych środków lokomocji. Tym razem może zasiąść za sterami kajaka, quada czy terenówki, pokonując większe dystanse. Tomb Raider III premiuje uważne przeczesywanie terenów, na których poukrywane są pomagające w eksploracji apteczki, flary, zapasy amunicji do potężniejszych broni czy kryształy umożliwiające zapis stanu gry.
Tomb Raider III przynosi kolejne usprawnienia oprawy graficznej. Lepsze wykorzystanie silnika graficznego pozwoliło autorom m.in. na stworzenie bardziej skomplikowanych struktur oraz wykorzystanie efektów świetlnych do lepszej prezencji postaci i miejsc. Głosu Larze Croft ponownie użyczyła Judith Gibbins.
Autor opisu gry: Norbert Szamota
Platformy:
PlayStation 1 20 listopada 1998Angielskie napisy i dialogi
PC Windows 15 listopada 1998Angielskie napisy i dialogi
24GRY
Seria przygodowych gier akcji TPP, której główną bohaterką jest archeolog Lara Croft. Za sprawą gier wideo, komiksów i filmów, Tomb Raider należy do grona najbardziej rozpoznawalnych marek współczesnej kultury popularnej.
3 listopada 2021
Coraz częściej natrafiam na opinie, mówiące, że starsze gry są dzisiaj niegrywalne. I choć zdaję sobie sprawę, że to raczej walka z wiatrakami, postanowiłem stanąć w obronie klasyków. Bo można wciąż się świetnie przy nich bawić.
3 lipca 2021
Core Design stworzyło ikonę, symbol wirtualnej rozrywki i postać, której popularność dalece wykroczyła poza świat gier. Lara Croft z czasem jednak przestała być miłością twórców, a stała się ich koszmarem. Dlatego postanowili ją uśmiercić.
5 marca 2018
System zapisu gry w Kingdom Come: Deliverance wzbudził sporo kontrowersji i dyskusji. Jedni twierdzili, że to niepotrzebne utrudnienie, inni że świetny sposób na uczynienie rozgrywki bardziej atrakcyjną. Gdzie leży prawda? Moja na pewno nie po środku.
28 listopada 2008
Wygimnastykowana lalka czy ikona feministek i symbol emancypacji? W dniu polskiej premiery Tomb Raider Underworld sprawdzamy, kim naprawdę jest Lara Croft.
Studio Realtech VR nie pracuje już nad odświeżonymi wersjami Tomb Raiderów 1-3. O zakończeniu produkcji twórcy poinformowali za pośrednictwem Twittera. Square Enix wyjaśniło, że stało się tak, ponieważ deweloper nie zatroszczył się o prawa do remasterowania przygód Lary Croft.
gry
Bartosz Świątek
22 marca 2018 12:07
Zespół Realtech VR ma w planach zremasterowanie trzech pierwszych części cyklu Tomb Raider. Zamiast samodzielnych gier dostaniemy darmowe aplikacje, które do działania będą wymagały oryginalnych DOS-owych wersji tych produkcji, kupionych w serwisie Steam.
gry
Adrian Werner
11 marca 2018 11:33
„Wieści ze świata” to codzienna porcja krótkich wiadomości. Dzisiaj w menu: urodziny Lary Croft, mistrzostwa Metal Gear Online, pierwszy dodatek do World of Warcraft z zielonym światłem w Chinach i inne. Zapraszamy do lektury.
gry
Piotr Doroń
15 lutego 2010 12:12
Mamy doskonałą wiadomość dla wszystkich fanów Lary. W najnowszym, trzecim już wydaniu Księgi Rekordów Guinnessa dla graczy, które opublikowane zostało 21 stycznia 2010, panna Croft okazała się bezkonkurencyjna w aż sześciu kategoriach.
pozostałe
Przemysław Bartula
22 stycznia 2010 11:55
W poprzedniej części cyklu przybliżającego naszym czytelnikom postać jednej z najseksowniejszych kobiet wirtualnej rozrywki, Lary Croft, zakończyliśmy spotkanie z jej wcieleniami w grach. Dzisiaj zapraszamy do przyjrzenia się „pozagrowego” udzielania się pięknej pani archeolog.
gry
Maciej Myrcha
14 czerwca 2007 23:59
Kontynuujemy naszą opowieść o jednej z najbardziej rozpoznawalnych heroin gier komputerowych, Larze Croft. W poprzednim odcinku mogliście zapoznać się z jej biografią oraz momentem zaistnienia w świecie rozrywki elektronicznej, a także, z jakże udanym debiutem w pierwszych dwóch częściach serii Tomb Raider (i ich dodatkach). Dzisiaj natomiast przybliżymy Wam dalszą karierę seksownej pani archeolog.
pozostałe
Maciej Myrcha
6 czerwca 2007 09:21
Ian Livingstone, członek ekipy odpowiedzialnej za przygotowanie Tomb Raider: Anniversary, ujawnił, że Paramount Pictures rozważa możliwość nakręcenia trzeciej odsłony przygód znanej Lary Croft. Przyznał też, że seksowna Angelina Jolie otrzymała propozycję ponownego wystąpienia jako wspomniana pani archeolog.
pozostałe
Katarzyna Grysiewicz
11 maja 2007 17:37
Lara Croft – główna bohaterka gier z cyklu Tomb Raider – otrzyma swoją własną, niebieską tablicę upamiętniającą, która pojawi się w brytyjskim mieście Derby. W ten oto sposób firma budowlana Radleigh Homes uhonoruje nieustraszoną pannę archeolog, doskonale znaną fanom elektronicznej rozrywki.
pozostałe
Krystian Smoszna
25 kwietnia 2007 07:10
Szefowie koncernu Eidos Interactive, Inc. są najwyraźniej bardzo zadowoleni z pracowników studia Crystal Dynamics, gdyż to właśnie ta firma została oddelegowana do produkcji kolejnej, ósmej już odsłony cyklu Tomb Raider.
gry
Krystian Smoszna
15 listopada 2006 08:15
Ian Livingstone z Eidos Interactive w wywiadzie udzielonym serwisowi Eurogamer ujawnił, że aktualnie trwają już rozmowy z wytwórnią Paramount Pictures na temat trzeciej odsłony Tomb Raider.
gry
Karolina Talaga
17 sierpnia 2006 14:06
Popularne pliki do pobrania do gry Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft.
mod Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft - Tomb Raider III Multipatch - 16 listopada 2019
mod Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft - Tomb Raider III: The Lost Artifact Levels Fixes v.27022016 - 28 listopada 2019
mod Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft - TR3 Patch: Extra Secret Fix v.1.1.0.0 - 2 listopada 2019
mod Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft - Tomb Raider III Levels Fixes v.27022016 - 2 listopada 2019
mod Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft - Tomb Raider 3 Mouse Helper v.1.2 - 16 listopada 2019
mod Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft - Unofficial Patch v.26022023 - 6 czerwca 2023
Wymagania sprzętowe gry Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 166MHz, 32MB RAM, akcelerator 3D.
Lista dodatków do gry Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft:
Dodatek
8 marca 2000
Akcji
Kontynuacja przygód Lary Croft z gry Tomb Raider III. W odróżnieniu od dodatków do poprzednich dwóch części tej popularnej serii gier zręcznościowych, Tomb Raider III: The Lost Artifact był sprzedawany osobno i nie został udostępniony za darmo posiadaczom podstawowej wersji. Tym razem słynna pani archeolog rozpoczyna przygodę na Wyspach Brytyjskich – w pierwszej kolejności odwiedza Szkocję, następnie Channel Tunnel, a ostatecznie udaje się do Paryża. Minikampania The Lost Artifact składa się z kilku poziomów, a jej fabuła skupia się na poszukiwaniach tajemniczego skarbu, ukrytego w katakumbach pod zamkiem Willarda w szkockim Loch Ness. Lara Croft wierzy, że jest to legendarna Ręka Rathmora, piąty artefakt niezbędny do uwolnienia tajemniczych sił drzemiących w starożytnym meteorycie. Na swojej drodze Lara spotyka m.in. groźne prehistoryczne potwory, z którymi walczy przy pomocy ikonicznych pistoletów. Tradycyjnie sednem rozgrywki jest przemierzanie trójwymiarowych poziomów, rozwiązywanie zagadek przestrzennych i szukanie wartościowych znalezisk.
GRYOnline
Gracze
Średnie Oceny:
Średnia z 655 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 1292 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
ShadyYo
Ekspert
2021.10.09
Trójka pozostaje moją ulubioną częścią serii TR. Dodam jeszcze, że mam do niej ogromny sentyment, podobnie zresztą, jak do dwójki, czy czwórki. W porównaniu do dwójki mamy tu sporo nowości - nowe umiejętności Lary, która teraz może już chodzić na kolanach i przeszukiwać wąskie szczeliny, wspinać się po poziomych drabinkach czy też biegać sprintem. Pojawiają się tu także nowe pojazdy oraz bronie (ekwipunek akurat najmniej się zmienił). A teraz to co w TR najważniejsze: projekcja poziomów jest znakomita. Stworzone zostały z głową, świetnie zrównoważono ilość akcji - pokonywania wrogów i pułapek - do ilości zagadek i... podziwiania krajobrazów! Tak, mimo, że jest to gra stara i fabuła dzisiaj może odpychać to jednak te krajobrazy mają coś w sobie... tutaj szczególnie muszę pochwalić poziomy w Indiach i na południowym Pacyfiku.Pustynia w Nevadzie też ma ten swój "upalny" klimat, Londyn ma swoje mroczne tajemnice a Antarktyda świetnie zwieńcza trzecią część Tomb Raidera. Zakończenie podobało mi się dużo bardziej niż w dwójce - powiedziałbym nawet, że było bardziej epickie i stworzone z całkiem niezłym rozmachem. Mówiąc o Tomb Raiderze, a szczególnie o trzeciej części muszę podkreślić jeszcze jedną rzecz. Muzyka jest po prostu znakomita - różnorodna ścieżka dźwiękowa nadaje kolejnym poziomom jeszcze więcej tego klimatu, dodaje smaczku. Czasem jest to muzyka tajemnicza, niekiedy przyspiesza akcję a czasem nawet powoduje, że człowiek aż chce się zatrzymać, żeby uważniej jej posłuchać. Trójka to moja ulubiona część TR i po jej trzecim ukończeniu nie zmieniam tego zdania.
MadtPL
Ekspert
2019.10.10
Dla mnie ta odsłona serii ma zbyt skomplikowany level design. Dopiero po wielu podejściach udało mi się ją ukończyć.
Vorightaun Pretorianin
Uff Zaliczone ale nie przypuszczałem że jest trudna gra i zdarza się sporo zginęłam tzn ona Lara Croft.
ShadyYo Chorąży
Trójka pozostaje moją ulubioną częścią serii TR. Dodam jeszcze, że mam do niej ogromny sentyment, podobnie zresztą, jak do dwójki, czy czwórki.
W porównaniu do dwójki mamy tu sporo nowości - nowe umiejętności Lary, która teraz może już chodzić na kolanach i przeszukiwać wąskie szczeliny, wspinać się po poziomych drabinkach czy też biegać sprintem. Pojawiają się tu także nowe pojazdy oraz bronie (ekwipunek akurat najmniej się zmienił).
A teraz to co w TR najważniejsze: projekcja poziomów jest znakomita. Stworzone zostały z głową, świetnie zrównoważono ilość akcji - pokonywania wrogów i pułapek - do ilości zagadek i... podziwiania krajobrazów! Tak, mimo, że jest to gra stara i fabuła dzisiaj może odpychać to jednak te krajobrazy mają coś w sobie... tutaj szczególnie muszę pochwalić poziomy w Indiach i na południowym Pacyfiku.
Pustynia w Nevadzie też ma ten swój "upalny" klimat, Londyn ma swoje mroczne tajemnice a Antarktyda świetnie zwieńcza trzecią część Tomb Raidera. Zakończenie podobało mi się dużo bardziej niż w dwójce - powiedziałbym nawet, że było bardziej epickie i stworzone z całkiem niezłym rozmachem.
Mówiąc o Tomb Raiderze, a szczególnie o trzeciej części muszę podkreślić jeszcze jedną rzecz. Muzyka jest po prostu znakomita - różnorodna ścieżka dźwiękowa nadaje kolejnym poziomom jeszcze więcej tego klimatu, dodaje smaczku. Czasem jest to muzyka tajemnicza, niekiedy przyspiesza akcję a czasem nawet powoduje, że człowiek aż chce się zatrzymać, żeby uważniej jej posłuchać. Trójka to moja ulubiona część TR i po jej trzecim ukończeniu nie zmieniam tego zdania.
fakk3 Konsul
Trójeczkę kupiłem w Empiku i była to jedna z nielicznych oryginalnych gier jakie posiadałem w tamtym okresie. Graficznie była zdecydowanie ładniejsza od 2. Fajnie wyglądały te efekty na wodzie i łuski od pocisków upadające na ziemię. Tutaj również poległem w niektórych poziomach, które były mocno pokręcone. Najbardziej dał mi popalić poziom w metrze. Ten miejski epizod w Londynie niezbyt mi się podobał. Za to poziom na wyspie z dinozaurami był epicki.
Wiedźmin Legend
Tomb Raider 3 ukazał się jesienią 1998 roku. To gra niemal identyczna jak jej dwaj starsi bracia. Również trójki wyczekiwałem z wypiekami na twarzy, by ograć na premierę. Gra się w to ponownie rewelacyjnie.
Fabuła. Korporacja o nazwie RX-Tech założona przez dr Marka Willarda rozpoczęła wykopaliska górniczo-wiertnicze, by zbadać miejsce katastrofy meteorytu, który uderzył w Antarktydę miliony lat temu. Polinezyjczycy natknęli się na krater meteorytowy na Antarktydzie tysiące lat temu i odkryli, że skrywa on niesamowitą moc. Wykorzystując skałę z meteorytu wyrzeźbili z niej cztery krystaliczne artefakty. Jednak później katastrofalne wydarzenia związane z artfektami zmusiły ich do ucieczki. W XIX wieku grupa marynarzy podróżujących z Karolem Darwinem przybyła na Antarktydę i ponownie odkryła artefakty. Podczas akcji gry Lara znajduje pierwszy artefakt Infada w Indiach. Nieświadoma jego prawdziwej historii wie jedynie, że w lokalnych wierzeniach miał wiązać się z wielką mocą i przez lata był czczony przez plemiona. Doktor Willard wyśledził położenie kolejnych artefaktów korzystając ze znalezionego pamiętnika jednego z marynarzy. Lara zgadza się pomóc mu znaleźć pozostałą trójkę artefaktów. Fabuła gry więc podąża za archeologiem i poszukiwaczką przygód Larą Croft, która wyrusza na misję odzyskania czterech kawałków meteorytu rozrzuconych po całym świecie.
Świat. Tak naprawdę wielkość, zakres i atmosfera poziomów to prawdopodobnie najmocniejsza strona gry. Gra oferuje pięć sekcji i w sumie 19 poziomów, ale cztery z nich (finałowe z czterech sekcji) są niestety dość krótkie. Rozpoczynamy kampanię w Indiach, gdzie trzeba przejść przez cztery poziomy, aby otworzyć nowy, nieliniowy projekt co było nowością w serii. Kolejne sekcje to Południowy Pacyfik, Londyn i pustynia Nevada, ale można rozgrywać je w dowolnej kolejności. Daje to poczucie nieliniowości, bo za każdym razem możemy przechodzić te trzy środkowe sekcje w innej kolejności, ale pewną wadą tego jest, że trójka ma dużo gorzej doszlifowany balans trudności w porównaniu do pierwszych dwóch części. Po ukończeniu czterech sekcji udajemy się na Antarktydę, gdzie rozgrywa się finał. Pierwotnie londyńska część gry miała zawierać dodatkowy poziom osadzony w katedrze (All Hallows), ale została usunięta z głównego wątku fabularnego ze względu na zbyt wysoki poziom trudności (porównywalnie ciężki poziom jak Aldwych z metrem) i zamiast tego zachowała się jako ukryty 20 poziom bonusowy, który zostaje odblokowany tylko i wyłącznie po zebraniu 59/60 z 60 sekretów w grze co jest zadaniem karkołomnym, ponieważ kilka sekretów do odkrycia w trójce jest dużym wyzwaniem pobocznym jak na przykład w Crash Site, a kilka też sprytnie ukrytych, które można przeoczyć. Poziomy zostały zaprojektowane tak, aby były mniej liniowe niż wcześniej, a celem było zapewnienie graczom kilku tras do ukończenia każdej z nich. Dlatego projekt poziomów w grze jest w wielu przypadkach dość ciekawy, ponieważ wybór ścieżki, którą pójdziemy stanowi istotną różnicę jak przykładowo wybranie jednej z dwóch ścieżek w River Ganges lub Coastal Village. Mi najbardziej zaimponowały sekcje w Indiach, Południowym Pacyfiku i Antarktydzie z ciekawymi egzotycznymi krainami do eksplorowania co jest esencją serii wzorowanej na filmach Indiana Jones. Mniej lubię sekcje miejską w Londynie (skakanie po dachach, metro i podziemia) oraz Nevady z bazą wojskową w strefie 51. Takie klimaty nie pasują za bardzo do Tomb Raidera. Poza tym moim zdaniem sekcja miejska (Wenecja) lepiej wypadła w TR2 niż (Londyn) w TR3 pod względem atmosfery.
Gameplay. Podobnie jak poprzednicy TR3 jest grą akcji TPP ze sporą dawką elementów przygodowych, platformowych i łamigłówek. Aby osiągnąć postęp w grze musimy ukończyć szereg poziomów obejmujących rozwiązywanie zagadek, przemierzanie niebezpiecznych lokacji i pokonywanie wrogów. Obszary ulepszeń i zmian są rozległe, ale subtelne. Lara potrafi ponownie wykonywać nowe ruchy co jest miłą zmianą, ale prawdopodobnie mogłoby to zostać wdrożone już w drugiej części. Może teraz biec sprintem przez ograniczony czas, uwieszać się po sufitach za pomocą uchwytów i czołgać się przez niskie, wąskie szczeliny. Sprint przydaje się, gdy uciekamy między innymi przed drapieżnikami, pociągami metra i turlającymi się głazami. Lara wkracza do akcji za pomocą nowych pojazdów i środków lokomocji. Potrafi teraz jeździć na szalonych rzeczach jak szybka, podwodna, podręczna mini-łódź podwodna, quad, kajak i wózki kopalniane. Bohaterka przywdziewa także nową, obszerną garderobę rzucając nowe światło na znaczenie pop-ikony gier wideo. Podobnie jak supermodelka Lara nieustannie zakłada nowe, seksowne stroje w tym wojskowy mundur i podkoszulek...skórzany, zachwycający, czarny kombinezon dla zwinnego kota pasujący do nocnych i ponurych poziomów w Londynie...standardowy obcisły turkusowy top i szorty....ciepły strój w sekcji Antarktydy. Tomb Raider III ma najtrudniejszy próg wejścia w serii, a do tego nierówny balans i ekstremalnie trudny poziom Aldwych z metrem. Seria nigdy nie była łatwa, ale w trójce nawet początkowe poziomy w Indiach nie można zaliczyć do łatwych dla początkujących graczy, którzy nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z tą serią. Trzecia przygoda Lary Croft jest przeznaczona głównie dla jej zagorzałych fanów, którzy przeszli jedynkę i dwójkę więc są gotowi na więcej i mocniej. Osobiście uważam wysoki poziom trudności za zaletę, a zwłaszcza gdy jesteśmy zmuszeni do myślenia, ale przez nieliniowy sposób podróżowania ucierpiał balans. Zawsze zbieram wszystkie sekrety na 100%, by odblokować poziom bonusowy w katedrze więc jest ciężka przeprawa. Najtrudniejsze poziomy w grze to Aldwych, Lost City of Tinnos i bonusowy All Hallows. Mimo tego, że całościowo to czwórka jest najdłuższą i najtrudniejszą klasyczną odsłoną to nie ma tak wysokiego progu wejścia jak trójka oraz nie ma też w czwórce tak hardcorowego poziomu jak w trójce Aldwych, który można mieć jako szósty level w grze, jeśli ktoś po Indiach wybierze od razu sekcję Londyn. Hardcorowy wybór 25 lat temu dla niewtajemniczonych bez dobrego ogrania się z serią, bez poradników i bez Youtube :)
Grafika i udźwiękowienie. Ścieżka dźwiękowa jest ponownie niesamowita i idealnie pasuje do klimatu gry, a efekty dźwiękowe i atmosfera są tak samo dobre jak zawsze. Silnik znany z TR1 i TR2 został zmodyfikowany. Oferuje lepszą wydajność i nowe funkcje graficzne umożliwiając programistom osiągnięcie większej szczegółowości i bardziej złożonej geometrii. Co więcej Core Design dodał też dynamiczne kolorowe oświetlenie i lepsze odbicia wody, która wygląda zauważalnie lepiej niż w jedynce i dwójce. Zastosowanie trójkątnych wielokątów i zmodyfikowanego silnika TR umożliwia Larze poruszanie się po sękatych korzeniach drzew oraz pochyłościach i zboczach. Trójkąty umożliwiły także twórcom implementację funkcji ruchomych piasków i falującej wody w grze. Zespół zaimplementował także nowe efekty pogodowe takie jak deszcz, śnieg i wiatr. Flary nigdy nie były tak potrzebne jak w Tomb Raider III, a szczególnie na poziomach w Londynie, gdzie wszystko jest ciemnoniebieskie, ciemnofioletowe lub czarne jak noc. Jednakże nowsze silniki w grach z 1998 roku pozostawiły delikatnie TR III w kurzu i choć trójka wyglądała ładniej i bardziej kolorowo niż dwie poprzednie części już nie była wyznacznikiem grafiki jak jedynka w 1996 i w dużym stopniu dwójka w 1997, bo zaczynała nie nadążać za duchem czasu. Pojawił się UNREAL z równie ogromnymi poziomami, który odjechał wizualnie całej stawce.
Podsumowanie. Tomb Raider 1 jest pionierem. Tomb Raider 2 był tym, który zrównoważył wszystko co najlepsze i sprawił, że wrogowie stanowili większe wyzwanie. Tomb Raider 3 musiał zrobić coś co mogłoby go wyróżnić więc ulepszyć w stosunku do swoich poprzedników. Pod pewnymi względami spisał się dobrze jak kilka ciekawych łamigłówek na poziomach Indii, Południowego Pacyfiku i Antarktydy, świetnie zdefiniowana sceneria na poziomach Indii i Południowego Pacyfiku oraz ulepszona grafika. Ponieważ jednak sekcje Londyn i Nevada nie pasują do klimatu serii, a zagadki stały się dość ciężkie na sekcji Londyn (hardcorowy poziom Aldwych z metrem) oraz balans gry jest dziwny przez nieliniowość podróżowania to nie jest to tak perfekcyjna przygoda jak w poprzednich dwóch częściach. Twórcy pracowali jednak w pocie czoła, aby Tomb Raider 4 nie powielił błędów, powrócił do korzeni i był przyjemniejszym doświadczeniem. Przeszedłem trójkę dziesięć razy podobnie jak jedynkę i dwójkę oraz wielu osobom pomagałem ukończyć trudniejsze etapy, a głównie poziomy z sekcji Londyn, Nevada i Antarktyda z którymi mieli problemy. TR3 chociaż nie jest w mej opinii tak perfekcyjny jak TR 1 i 2 to wciąż rewelacyjna gra, a ocenę podbija u mnie zawsze o 0,5 oczka to, że ta część nadal zapewnia mi świetną frajdę i do trójki jest zdecydowanie najlepszy dodatek z trzech wydanych, który kontynuuje fabułę podstawki i ma 6 poziomów, gdzie 3 bardzo mi podobają się.
Gra od kilku lat zdecydowanie lepiej wygląda, gdy dogramy fanowskie tekstury HD do sekcji Indie i Południowy Pacyfik, które wgrać idzie przez narzędzie Peixoto. Modder nie tylko rewelacynie poprawił jakość tekstur, które mają o wiele lepszą jakość łącznie z wodą, ale ulepszył też globalne oświetlenie.
https://www.youtube.com/watch?v=xKY7xmK3-B4&ab_channel=tombevil
https://www.youtube.com/watch?v=efB4BA37LW4&ab_channel=Steven3517
Niedawno zostały zapowiedziane oficjalne remastery Tomb Raider 1-3 na początek przyszłego roku.
Admin Senator
Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft - recenzje graczy