Zespół Realtech VR ma w planach zremasterowanie trzech pierwszych części cyklu Tomb Raider. Zamiast samodzielnych gier dostaniemy darmowe aplikacje, które do działania będą wymagały oryginalnych DOS-owych wersji tych produkcji, kupionych w serwisie Steam.

Studio Realtech VR poinformowało, że pracuje nad pecetowymi remasterami trzech pierwszych odsłon cyklu Tomb Raider. Zostaną one jednak udostępnione w mocno nietypowy sposób. Będą to bowiem darmowe aplikacje, które do działania wymagać mają posiadania dostępnych w serwisie Steam oryginalnych wersji Tomb Raider, Tomb Raider II oraz Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft, opracowanych z myślą o systemie DOS. Na razie wszystko wskazuje na to, że posiadacze oryginalnych wydań pudełkowych lub tych z GOG.com będą musieli obejść się smakiem.
Autorzy swój projekt porównują do fanowskich programów pokroju ZDoom. Otrzymamy więc nowy silnik i masę ulepszeń, ale aplikacja będzie musiała zaczerpnąć dane z oryginalnych wersji gier, sama nie posiadając żadnej zawartości.
Realtech VR obiecuje liczne ulepszenia. Dostaniemy m.in. nowe efekty i ładniejsze filtrowanie tekstur, chodź dla purystów przygotowania zostanie opcja zrezygnowania z tej drugiej opcji, co pozwoli na cieszenie się rozpikselowanymi teksturami. Ponadto możemy oczekiwać wsparcia dla wysokich rozdzielczości szerokoekranowych, kompatybilności ze współczesnymi systemami operacyjnymi oraz obsługi gogli wirtualnej rzeczywistości w oparciu o standard OpenVR.
Twórcy obiecują także obsługę padów do Xboksa 360 i Xboksa One oraz poprawki błędów, które pozostały w grach nawet po wszystkich oficjalnych patchach. Ponadto remastery mają objąć nie tylko podstawowe wersje gier, ale również dodatek Tomb Raider II: The Golden Mask i zawartość z Tomb Raider: Unfinished Business, czyli rozszerzonej wersji pierwszej odsłony cyklu. Mamy nadzieję, że pominięcie w udostępnionych informacjach dodatku Tomb Raider III: The Lost Artifact jest jedynie przeoczeniem autorów.
Na razie nie znamy daty premiery projektu studia Realtech VR. Możemy za to obejrzeć udostępnione w zeszłym roku prototypowe filmiki pokazujące ulepszenia w dwóch pierwszych częściach serii. Na materiały z odświeżonej wersji Tomb Raidera III jeszcze trochę poczekamy, gdyż twórcom dopiero niedawno udało się odnaleźć kod źródłowy tej produkcji.
GRYOnline
Gracze
9

Autor: Adrian Werner
Prawdziwy weteran newsroomu GRYOnline.pl, piszący nieprzerwanie od 2009 roku i wciąż niemający dosyć. Złapał bakcyla gier dzięki zabawie na ZX Spectrum kolegi. Potem przesiadł się na własne Commodore 64, a po krótkiej przygodzie z 16-bitowymi konsolami powierzył na zawsze swoje serce grom pecetowym. Wielbiciel niszowych produkcji, w tym zwłaszcza przygodówek, RPG-ów oraz gier z gatunku immersive sim, jak również pasjonat modów. Poza grami pożeracz fabuł w każdej postaci – książek, seriali, filmów i komiksów.