Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 19 września 2008, 10:50

autor: Dorota Drużko

Kolejne złagodzenia systemu zabezpieczeń Spore

Szykują się kolejne zmiany w Spore, oczywiście na korzyść graczy. W przeciwieństwie do tego, co napisano w instrukcji, jedna kopia gry pozwala na założenie tylko jednego konta użytkownika na danym komputerze, tak więc jeżeli z tego samego sprzętu korzysta z więcej osób wszystkie istnieją w grze pod tym samym nickiem.

Szykują się kolejne zmiany w Spore, oczywiście na korzyść graczy. W przeciwieństwie do tego, co napisano w instrukcji, jedna kopia gry pozwala na założenie tylko jednego konta użytkownika na danym komputerze, tak więc jeżeli z tego samego sprzętu korzysta z więcej osób wszystkie istnieją w grze pod tym samym nickiem. Twórcy zrozumieli, że takie rozwiązanie może być kłopotliwe w przypadku, gdy komputer jest używany przez cała rodzinę i postanowili wprowadzić pewne usprawnienia w tym zakresie. Więcej na ich temat napisała przedstawicielka studia Maxis, Lucy Bradshaw, na oficjalnym forum Spore, niestety nie była w stanie określić kiedy się ukażą.

Co prawda po ich wydaniu wciąż będziemy ograniczeni tylko do jednego konta, jednak w jego obrębie możliwe będzie stworzenie pięciu stron Mój Spore i nadanie im unikalnych nazw. Każdy z użytkowników w chwili rozpoczęcia zabawy zaloguje się po prostu na swoją stronę i od tego momentu stworzone przez niego stwory wylądują w Sporepedii z jego nickiem, do którego przypisana zostanie również jego własna lista przyjaciół. Jednak każda ze stron wciąż powiązana będzie z adresem e-mail podanym przy rejestracji konta. Świat Spore ma być taki sam dla wszystkich graczy, czyli pobrane przez któregoś z nich zawartości wylądują w sekcji wspólne i dostępne będą dla pozostałych.

Kolejne złagodzenia systemu zabezpieczeń Spore - ilustracja #1

Niestety, choć takie rozwiązanie z pewnością jest dobrym posunięciem, nie będzie, przynajmniej początkowo, pozbawione wad. Okazuje się, że sporym wyzwaniem dla ekipy Maxis jest dostosowanie systemu osiągnięć w taki sposób, aby każdy z użytkowników zdobywał je na własny rachunek, dlatego póki co dane osiągnięcie zostanie przypisane do gracza, który zalogowany był w chwili spełnienia określonych warunków. Lucy podaje taki przykład - jeśli jedna z osób spędzi na Spore 99 godzin, następnie wyloguje się i do komputera zasiądzie kolejna, która pogra przez godzinę to właśnie ona zostanie wyróżniona za 100 godzin poświęconych grze. Bradshaw wyjaśniła, że rozwiązanie tego problemu wymaga aktualizacji samego programu, to z kolei pojawi się w późniejszym terminie.