Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 lipca 2008, 11:15

Kłopoty posiadaczy PS3 z firmware 2.40

Niedługo nacieszyli się nowym firmware użytkownicy PlayStation 3. Po pierwszych sygnałach o problemach z działaniem konsoli, Sony wycofało uaktualnienie.

Niedługo nacieszyli się nowym firmware użytkownicy PlayStation 3. Po pierwszych sygnałach o problemach z działaniem konsoli, Sony wycofało uaktualnienie.

Okazało się, że niektóre konsole po zainstalowaniu firmware 2.40 zaczęły się zawieszać, a jedynym rozwiązaniem problemu okazywało się sformatowanie dysku twardego. Sony potwierdziło, że firmware czasowo zostało wycofane i w chwili obecnej pracownicy firmy skupiają się na rozwiązaniu problemu. Na razie nie wiadomo kiedy łatka ponownie trafi do sieci.

Nieco bardziej pocieszające informacje dochodzą ze strony szefa PlayStation Network, Erica Lempela, który w wywiadzie udzielonym serwisowi GameSpy zapowiedział, że wszystkie gry dostępne na konsolę PS3 posiadać będą system trofeów. Włącznie z tymi, których premiera odbyła się na długo przed udostępnieniem firmware 2.40.

Przypomnijmy, że nowe uaktualnienie umożliwia posiadaczom PS3 korzystanie z interfejsu użytkownika bez konieczności wychodzenia z gry. Ponadto wprowadzony został system trofeów, czyli inaczej statystyk informujących nas i naszych przyjaciół o osiągniętych w danym tytule wynikach. Warto sobie zadać jednak pytanie, czy to wszystko aby nie zabiera Sony zbyt wiele czasu. Firma, po niemal dwóch latach od premiery, dopiero zaczyna zwiększać funkcjonalność konsoli o elementy, które od samego początku towarzyszyły premierze konkurencyjnej platformy od Microsoftu. Być może na japońskim gigancie mszczą się teraz lata zaniedbań w kwestii rozwijania własnej infrastruktury internetowej za czasów PlayStation 2. Być może obecne kłopoty spowodowane są zbyt małą ilością pamięci RAM w konsoli. Szczytem zaś fatalnego podejścia do tej sprawy wydają się być ostatnie wypowiedzi szefostwa PSN, według których można pomyśleć, że graczom wcale nie zależy na możliwości głosowego kontaktowania się ze sobą w trakcie zabawy i dlatego funkcja ta póki co nie została zaimplementowana bezpośrednio w XMB. No pewnie, wszak łatwiej napisać daną wiadomość za pomocą pada, ewentualnie podłączonej przez interfejs USB klawiatury. Deja Vu? Przypomina się sytuacja związana z brakiem wibracji w kontrolerach Sixaxis.