Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 15 stycznia 2007, 09:17

autor: Metatron

John Carmack krytycznie o PS3

John Carmack, współzałożyciel firmy id Software i twórca gier przyprawiających fanów gatunku FPS o szybsze bicie serca (m.in. serie Doom i Quake), udzielił serwisowi Game Informer bardzo ciekawego wywiadu. Twierdzi w nim, że narzędzia developerskie dla konsoli Xbox 360 są znacznie lepsze od tych dla PlayStation 3.

John Carmack, współzałożyciel firmy id Software i twórca gier przyprawiających fanów gatunku FPS o szybsze bicie serca (m.in. serie Doom i Quake), udzielił serwisowi Game Informer bardzo ciekawego wywiadu. Twierdzi w nim, że narzędzia developerskie dla konsoli Xbox 360 są znacznie lepsze od tych dla PlayStation 3.

„Myślę, że decyzja Sony o użyciu systemu asymetrycznego [w którym każdy procesor działa niezależnie od innych i w takim samym stopniu wykorzystuje zasoby systemu – dop. red.] była błędna (…). Skłaniam się ku Microsoftowi , ponieważ uważam, że wykonali lepszą robotę jeśli chodzi o wsparcie dla developerów i podjęli bardziej rozsądne decyzje w sprawie swojej platformy” – powiedział Carmack.

„To nie jest tak, że uważam PS3 za śmiecia. Nie byłem fanem PlayStation 2 i jego architektury. Nie chodzi o to, że PlayStation 3 jest paskudne – po prostu przy jego projektowaniu podjęto decyzje, które nie są najlepsze z developerskiego punktu widzenia” – dodał.

John Carmack krytycznie o PS3 - ilustracja #1

Twórca Quake’a wypowiedział się również na temat gier na PC. Poradził między innymi graczom, by wstrzymali się na razie z zakupem drogich kart graficznych obsługujących DirectX 10. „Wszystkie karty wysokiej klasy dostępne obecnie są świetne (…). Zarówno ATI , jak i Nvidia robią je doskonale. Osobiście nie rzucałbym się jeszcze na DX10”.

Pełny tekst wywiadu z Johnem Carmackiem znajdziecie pod tym adresem.