Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość pozostałe 8 lipca 2006, 09:00

autor: Piotr Doroń

Japoński rynek gier bije wszelkie rekordy - głównie za sprawą Nintendo DS

Rewelacyjna sprzedaż Nintendo DS, a w szczególności odchudzonej wersji Lite, wpłynęła na znaczne, bo 30-procentowe poprawienie ogólnych wyników japońskiego rynku gier, osiągniętych w pierwszym kwartale tego roku.

Rewelacyjna sprzedaż Nintendo DS, a w szczególności odchudzonej wersji Lite, wpłynęła na znaczne, bo 30-procentowe poprawienie ogólnych wyników japońskiego rynku gier, osiągniętych w pierwszym kwartale tego roku.

Wiadomość o takiej treści przedstawiła firma Enterbrain, zajmująca się ogólnie pojętą analizą finansową. Raport dotyczący japońskiego rynku gier został opublikowany po bardzo uważnym przeanalizowaniu przychodów osiągniętych przez blisko 35.000 punktów sprzedaży. Okazało się, że wartość owego rynku w pierwszym kwartale 2006 roku ukształtowała się na poziomie 1.9 miliarda dolarów. Zeszłoroczne wyniki były znacznie niższe – 1.4 miliarda dolarów.

Tak świetny rezultat to zasługa przede wszystkim produktu Nintendo, mianowicie przenośnej konsoli DS. Nie dość, że nie miała sobie równych w swojej kategorii, to dodatkowo jest najlepiej sprzedającym się sprzętem służącym do grania w gry komputerowe w ogóle. Od momentu premiery DS Lite sprzedało się bowiem w ponad 2.5 miliona egzemplarzy. W tym samym czasie nabywców znalazło blisko 1.3 miliona klasycznych DSów.

Również w przypadku ilości sprzedanych gier widać znaczną dominację przenośnego sprzętu firmy Nintendo. Każde zestawienie podsumowujące cotygodniową sprzedaż gier w Japonii składa się co najmniej w połowie z gier wydanych właśnie na Nintendo DS. Bardzo dobrym przykładem jest chociażby gra New Super Mario Bros., której sprzedaż nie spadła od momentu japońskiej premiery (która miała miejsce sześć tygodni temu) poniżej 100.000 egzemplarzy w każdym tygodniu.

Przyszłość japońskiego rynku gier również jawi się w różowych barwach. Wszystko za sprawą premier dwóch konsol nowej generacji – Sony PlayStation 3 oraz Nintendo Wii. Ich start przyczyni się zapewne do osiągnięcia rekordowych przychodów w skali roku.

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej